Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Noord-Westen VS + Canada + Zuid-Westen VS
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Route Noord-Westen VS + Canada + Zuid-Westen VS
Hoi,
We zijn bezig om een route te maken voor tussen de periode 16 mei 2008 en 14 juni 2008. Aangezien we Yellowstone, Grand Tetons en Salt Lake City vorig jaar nog hebben bezocht, rijden we daar nu gewoon voorbij om op die manier toch wat tijd te winnen.
Dus de (ruwe) route is als volgt :
16 mei : Brussel - Seattle
17 mei : Seattle - Olympic NP
18 mei : Olympic NP
19 mei : Olympic NP - Vancouver
20 mei : Vancouver
21 mei : Vancouver - Clearwater
22 mei : Clearwater
23 mei : Clearwater - Jasper
24 mei : Jasper
25 mei : Jasper - Field
26 mei : Field
27 mei : Field - Banff
28 mei : Banff - Waterton Lakes NP - Glacier NP
29 mei : Glacier NP - Verschrikkelijk lange rit
30 mei : Verschrikkelijk lange rit - Moab
31 mei : Moab
1 juni : Moab
2 juni : Moab - Page
3 juni : Page
4 juni : Page
5 juni : Page - Zion NP
6 juni : Zion NP
7 juni : Zion NP - Las Vegas
8 juni : Las Vegas
9 juni : Las Vegas
10 juni : Las Vegas - Death Valley
11 juni : Death Valley - Yosemite NP
12 juni : Yosemite NP
13 juni : Yosemite NP - San Francisco
14 juni : San Francisco - Brussel
Gaan er nog wegen geblokkeerd zijn in Canada in deze periode, want we gaan redelijk vroeg in het jaar.
Het laatste deel vd reis hebben we allemaal al is gedaan, maar we hebben het gevoel dat we er daar nogal snel doorgegaan zijn, en we willen het ook nog wel opnieuw zien. En dan zijn we ook zeker(der) dat we toch ook een tijdje mooi weer hebben.
Er is trouwens nog niets vastgelegd, behalve de vlucht.
Mijn vragen gaan vooral over het noordelijke gedeelte vd reis, of we daar wel genoeg tijd hebben voorzien, of misschien ergens te lang zitten.
We zijn bezig om een route te maken voor tussen de periode 16 mei 2008 en 14 juni 2008. Aangezien we Yellowstone, Grand Tetons en Salt Lake City vorig jaar nog hebben bezocht, rijden we daar nu gewoon voorbij om op die manier toch wat tijd te winnen.
16 mei : Brussel - Seattle
17 mei : Seattle - Olympic NP
18 mei : Olympic NP
19 mei : Olympic NP - Vancouver
20 mei : Vancouver
22 mei : Clearwater
23 mei : Clearwater - Jasper
24 mei : Jasper
25 mei : Jasper - Field
26 mei : Field
27 mei : Field - Banff
28 mei : Banff - Waterton Lakes NP - Glacier NP
29 mei : Glacier NP - Verschrikkelijk lange rit
30 mei : Verschrikkelijk lange rit - Moab
31 mei : Moab
1 juni : Moab
2 juni : Moab - Page
3 juni : Page
4 juni : Page
5 juni : Page - Zion NP
6 juni : Zion NP
7 juni : Zion NP - Las Vegas
8 juni : Las Vegas
9 juni : Las Vegas
10 juni : Las Vegas - Death Valley
11 juni : Death Valley - Yosemite NP
12 juni : Yosemite NP
13 juni : Yosemite NP - San Francisco
14 juni : San Francisco - Brussel
Gaan er nog wegen geblokkeerd zijn in Canada in deze periode, want we gaan redelijk vroeg in het jaar.
Het laatste deel vd reis hebben we allemaal al is gedaan, maar we hebben het gevoel dat we er daar nogal snel doorgegaan zijn, en we willen het ook nog wel opnieuw zien. En dan zijn we ook zeker(der) dat we toch ook een tijdje mooi weer hebben.
Er is trouwens nog niets vastgelegd, behalve de vlucht.
Mijn vragen gaan vooral over het noordelijke gedeelte vd reis, of we daar wel genoeg tijd hebben voorzien, of misschien ergens te lang zitten.
Re: Route Noord-Westen VS + Canada + Zuid-Westen VS
Chi Sin X schreef:Hoi,
Dat is een behoorlijke rit! Tenzij je over de tolweg gaat, maar dan mis je een hoop zoals de vreselijke mooie weg van whistler naar Lilloet.
Nee,.. alle doorgaande wegen zullen open zijn. Behalve de weg naar de watervallen in Yoho Nationalpark. En Glacier in de US zal de "Going to the sun road" ook zeker dicht zijn.
Volgens mij kun je nergers te lang zitten
.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, de vlucht is al vastgelegd, maar ik vraag me af waarom je de route niet andersom doet. Britisch Columbia in de tweede helft van mei lijkt me vroeg en fris. Maar ik heb daar geen ervaring mee. Ik wil je niet bang maken, maar wanneer je Canada niet meer ziet zitten (...) zou je een alternatieve route door Oregon en Idaho kunnen samenstellen.
Johan
Johan
En nat, daar heb ik wel ervaring mee...... 4 weken regen.... snif.johan1973 schreef:Tja, de vlucht is al vastgelegd, maar ik vraag me af waarom je de route niet andersom doet. Britisch Columbia in de tweede helft van mei lijkt me vroeg en fris. Maar ik heb daar geen ervaring mee.
Johan
Go T@bbing!!!!
-
- Amerika-expert
Mijn vriendin zou graag willen eindigen met het zonnetje, dat is eigenlijk de enige reden dat we dat op die manier gedaan hebben.johan1973 schreef:Tja, de vlucht is al vastgelegd, maar ik vraag me af waarom je de route niet andersom doet. Britisch Columbia in de tweede helft van mei lijkt me vroeg en fris. Maar ik heb daar geen ervaring mee. Ik wil je niet bang maken, maar wanneer je Canada niet meer ziet zitten (...) zou je een alternatieve route door Oregon en Idaho kunnen samenstellen.
Johan
Als ik op weather.com kijk, dan is de gemiddelde temperatuur rond die streek overdag rond de 17-19c, wat zeker niet warm is, maar nog wel te doen. Als het overdag maar 10c zou zijn, zou ik er zeker nog eens over nadenken. Dus ik hoop dat die weather.com een beetje accuraat is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over het noordelijke deel kan ik niets zeggen. Er is een kleine kans dat de Tioga Pass niet open is, dus dan wordt het wat krap tussen Death Valley en Yosemite. Ik zou daar sowieso een dag extra proberen te doen, want ook al is de Tioga Pass wel open, dan is het een behoorlijke rit van Death Valley naar Yosemite, terwijl er genoeg te zien en te doen is onderweg. Je hebt anders maar 1 dag in Yosemite, terwijl het juist geweldig is daar in juni!
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Even oppikkend op deze opmerking :yarrah schreef: Gaan er nog wegen geblokkeerd zijn in Canada in deze periode, want we gaan redelijk vroeg in het jaar.
Nee,.. alle doorgaande wegen zullen open zijn. Behalve de weg naar de watervallen in Yoho Nationalpark. En Glacier in de US zal de "Going to the sun road" ook zeker dicht zijn.
Is het dan nog de moeite om Yoho NP te bezoeken? Is het dan ook al mogelijk om nog mooie hikes te doen?
En dezelfde vraag over Glacier, als die Going to the sun road gesloten is, is er dan nog veel te bezoeken?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als de GttSR nog dicht is kan je langs beide kanten een (flink)stuk het park in wij hebben het in 2006 ook gedaan en nog best en paar leuke hikes kunnen doen.Chi Sin X schreef:En dezelfde vraag over Glacier, als die Going to the sun road gesloten is, is er dan nog veel te bezoeken?
AAAhhhhh Yoho,... (zucht) het is en blijft mijn grote favoriet. De enorme hoge pieken, Emerald lake, het stadje Field en de Spiral tunnels en de vele wandeltochten van 15 min tot een dag. Er is zoveel te zien in dit "kleine" park. Hetzelfde geld ook voor Glacier. Wat ik iedereen aanraad: ga even naar de tourist-info en vraag wat je kun doen in een ochtend of middag je zult versteld staan van de mogelijkheden. En je zult zeker niet terleurgesteld wordenChi Sin X schreef:Even oppikkend op deze opmerking :yarrah schreef: Gaan er nog wegen geblokkeerd zijn in Canada in deze periode, want we gaan redelijk vroeg in het jaar.
Is het dan nog de moeite om Yoho NP te bezoeken? Is het dan ook al mogelijk om nog mooie hikes te doen?
En dezelfde vraag over Glacier, als die Going to the sun road gesloten is, is er dan nog veel te bezoeken?

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
-
- Amerika-newbie
Hoi Chi Sin X,
Er is zoveel in deze enorme landen te zien dat het onmogelijk is dit in de korte periode te zien die wijvakantiegangers maar hebben. Dat was ook onze fout toen we vorig jaar een 5(!) weekse rondreis door West Canada gemaakt hebben.
Wil je meer info, kijk dan op onze site Rondje West Canada
http://communities.zeelandnet.nl./data/ ... php?page=1
Greetzz
Toon
Er is zoveel in deze enorme landen te zien dat het onmogelijk is dit in de korte periode te zien die wijvakantiegangers maar hebben. Dat was ook onze fout toen we vorig jaar een 5(!) weekse rondreis door West Canada gemaakt hebben.
Wil je meer info, kijk dan op onze site Rondje West Canada
http://communities.zeelandnet.nl./data/ ... php?page=1
Greetzz
Toon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5183 Weergaves