Ja dat klopt, ik wil na m´n VMBO TL naar high school. (als ik 16 ben dus)Applejuice schreef:14 is jong, maar ik neem aan dat je wilt gaan na je VMBO? (of ik begrijp het verkeerd..) Dan ben je natuurlijk wel wat ouder.
Ikzelf ga volgend jaar een jaar highschool doen, maar ik heb het geluk dat m'n ouders volledig achter me staan, en ik ze dus niet hoefde over te halen
Wat tips:
- neem zelf een bijbaantje, zo laat je ook merken dat je écht wilt, dat je het serieus neemt.
- stel eens voor om naar een informatiebijeenkomst te gaan, zodat ze wat meer over het programma komen te weten.
- lees eens wat web-logs van mensen die nu in the USA zitten, en laat ze ook door je ouders lezen. Er zijn meerdere mensen bij wie het niet goed ging in het gastgezin, en de meeste hiervan zijn gewoon in een ander gezin geplaatst.
- ik zou ook even op het forum van Travel Active kijken, staan ook veel vragen en informatie.
Voor weblogs raad ik deze aan, dit meisje heeft namelijk heel veel links naar andere exchangestudents. Is wel handig
Succes ermee!
bedankt voor de links:)
Het is vooral m´n moeder die er tegen op ziet. (plus dat ze amerika niet zo´ leuk land vind..)
Mijn stiefvader en vader zijn er veel positiever over.
het is heel duur. ja.
maar als je eens gaat kijken wat mijn ouders per jaar aan mij kwijt zijn praat je over ongeveer €5000 euro.
Dan heb je natuurlijk nog ongeveer €1500 plus de extra kosten, maar dat ben ik al bij elkaar aan het sparen. (ookal weet ik nog niet of het wel doorgaat).
ohja, en ik heb vandaag een informatieboekje over high school in de USA van mijn decaan gekregen, en daar stond ook nuttige info in.