Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voorlopige route= bijna definitief
Voorlopige route= bijna definitief
Hieronder heb ik onze voorlopige routeplanning gezet.
Date Traject Distance (miles) Travel Time (Hrs)
vrij 4-Jul Amsterdam-San Francisco
5-Jul San Francisco-Yosemite 175 3
6-Jul Yosemite
7-Jul Yosemite- June & Mammoth Lakes110 3
8-Jul Mammouth Lake- June lake 25 0.5
9-Jul June Lake -Sequoia 225 5
10-Jul Sequoia
11-Jul Sequoia-Weldon 150 4
12-Jul Weldon-Kelso 225 4
13-Jul Kelso-Las Vegas 100 1.5
14-Jul Las Vegas-Zion 165 3
15-Jul Zion
16-Jul Zion-Bryce 100 2
17-Jul Bryce
18-Jul Bryce-Fruita (Capitol Reef National Park)110 2.75
19-Jul Fruita (Capitol Reef)- Moab 155 3
20-Jul Moab
21-Jul Moab- Canyonlands NP
22-Jul Canyonlands NP-Gouldings
23-Jul Gouldings Monument Valley
24-Jul Gouldings-Grand Canyon N 275 5.75
25-Jul Grand Canyon N-Grand Canyon S 215 4.5
26-Jul Canyon S
27-Jul Grand Canyon S-Sedona 115 2.5
28-Jul Sedona-Blythe 265 4
29-Jul Blythe - Joshua Tree 150 2.5
30-Jul Joshua Tree- LA 130 2.5
31-Jul LA
vrij 1-Aug LA
2-Aug LA-San Simeon 240 4
3-Aug San Simeon- Monterey 95 5
4-Aug Monterey-San Fransisco 115 2
5-Aug San Fransisco
6-Aug San Fransisco
7-Aug San Fransisco
vrij 8-Aug San Fransisco-Amsterdam
Totaal 3240 66.75
Wij gaan met onze zoon van 16 voor de eerste keer naar Amerika met een camper. We hebben een 22 ft van Road Bear gehuurd. Er zit een onlogische volgorde in bij Yosemite NP van 7-9 juli. We willen graag Yosemite- Mono Lake- Sequoia bezoeken. Omdat je via de Oostkant van Yosemite niet naar Sequoia kan, zullen we heen en terug via dezelfde route moeten (is dit de Tioga pas?). Wie ziet mogelijkheden om dit te vermijden? We willen beide NP's bezoeken.
Alle opmerkingen betreffende de route zijn welkom, is de verdeling een beetje goed gekozen, of zijn we op sommige plekken wellicht te kort of te lang? We houden van wandelen, willen dit dus zeer regelmatig doen, zou daar genoeg tijd voor zijn volgens deze planning, of nemen we te veel hooi op onze vork. We zijn van plan om beide in de camper te gaan rijden. (Hoe zijn de ervaringen van andere vrouwen? Ik ben gewend om met onze auto met caravan te rijden.) Alleen de heen- en terugvlucht liggen vast, alle mogelijkheden liggen dus nog open.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten, Miza
Date Traject Distance (miles) Travel Time (Hrs)
vrij 4-Jul Amsterdam-San Francisco
5-Jul San Francisco-Yosemite 175 3
6-Jul Yosemite
7-Jul Yosemite- June & Mammoth Lakes110 3
10-Jul Sequoia
14-Jul Las Vegas-Zion 165 3
15-Jul Zion
16-Jul Zion-Bryce 100 2
17-Jul Bryce
18-Jul Bryce-Fruita (Capitol Reef National Park)110 2.75
19-Jul Fruita (Capitol Reef)- Moab 155 3
20-Jul Moab
21-Jul Moab- Canyonlands NP
22-Jul Canyonlands NP-Gouldings
25-Jul Grand Canyon N-Grand Canyon S 215 4.5
26-Jul Canyon S
27-Jul Grand Canyon S-Sedona 115 2.5
28-Jul Sedona-Blythe 265 4
29-Jul Blythe - Joshua Tree 150 2.5
30-Jul Joshua Tree- LA 130 2.5
31-Jul LA
vrij 1-Aug LA
2-Aug LA-San Simeon 240 4
3-Aug San Simeon- Monterey 95 5
4-Aug Monterey-San Fransisco 115 2
5-Aug San Fransisco
6-Aug San Fransisco
7-Aug San Fransisco
vrij 8-Aug San Fransisco-Amsterdam
Totaal 3240 66.75
Wij gaan met onze zoon van 16 voor de eerste keer naar Amerika met een camper. We hebben een 22 ft van Road Bear gehuurd. Er zit een onlogische volgorde in bij Yosemite NP van 7-9 juli. We willen graag Yosemite- Mono Lake- Sequoia bezoeken. Omdat je via de Oostkant van Yosemite niet naar Sequoia kan, zullen we heen en terug via dezelfde route moeten (is dit de Tioga pas?). Wie ziet mogelijkheden om dit te vermijden? We willen beide NP's bezoeken.
Alle opmerkingen betreffende de route zijn welkom, is de verdeling een beetje goed gekozen, of zijn we op sommige plekken wellicht te kort of te lang? We houden van wandelen, willen dit dus zeer regelmatig doen, zou daar genoeg tijd voor zijn volgens deze planning, of nemen we te veel hooi op onze vork. We zijn van plan om beide in de camper te gaan rijden. (Hoe zijn de ervaringen van andere vrouwen? Ik ben gewend om met onze auto met caravan te rijden.) Alleen de heen- en terugvlucht liggen vast, alle mogelijkheden liggen dus nog open.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten, Miza
Laatst gewijzigd door Miza op 01 apr 2008, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Op zich vind ik de route heel mooi, maar volgens mij kloppen de uren die jullie rekenen voor de afstanden nemen niet echt. En al helemaal niet met een camper! Zoals de rit van SF naar Yosemite, volgens mij kan je daar gemakkelijk 6 uur voor rekenen. Zeker de eerste dag, dan wil je toch ook wat boodschappen doen en zo. En dan ga ik er nog vanuit dat jullie vrijdags de camper al ophalen! Maar andere forum-leden weten dit wellicht beter.
Verder vind ik dat jullie wel veel dagen "weer verder moeten". Kan best (doe ik meestal zelf ook), maar is wel heel vermoeiend. En dat in juli, met dat hete weer......
Maar verder vind ik het wel een mooie route waarbij jullie heel veel zullen zien!!
Verder vind ik dat jullie wel veel dagen "weer verder moeten". Kan best (doe ik meestal zelf ook), maar is wel heel vermoeiend. En dat in juli, met dat hete weer......
Maar verder vind ik het wel een mooie route waarbij jullie heel veel zullen zien!!
Re: Voorlopige route
Hoi Miza,
Wat betreft Sequoia Nat. Park, ook in Yosemite hebben ze Sequia Bomen van enorme omvang. Misschien is het een optie om toch Sequoia Nat Park te laten vallen en ipv in Yosimite de bomen te bezoeken.
Rijden met een camper is geen enkel probleem in Amerika. De wegen zijn veel ruimer dan in Nederland en na een paar kilometer ben je gewend aan een automaat. Ik heb met veel plezier gereden.
groetjes
Daniella
Wat betreft Sequoia Nat. Park, ook in Yosemite hebben ze Sequia Bomen van enorme omvang. Misschien is het een optie om toch Sequoia Nat Park te laten vallen en ipv in Yosimite de bomen te bezoeken.
Rijden met een camper is geen enkel probleem in Amerika. De wegen zijn veel ruimer dan in Nederland en na een paar kilometer ben je gewend aan een automaat. Ik heb met veel plezier gereden.
groetjes
Daniella
Hallo Pete99,
De tijden komen van mapquest.com, we houden er al rekening mee dat dat niet op campers berekend is, hoeveel % zou je er voor een camper bij moeten tellen? Doordat we samen (afwisselend) gaan rijden, kunnen we op de paar echt lange reisdagen ws. toch nog redelijk opschieten. Als jullie inschatten dat het toch te lange dagen worden (en welke dan?) zou ik het graag horen. Zoals ik al schreef wordt het onze eerste keer met een camper. Gemiddeld halen we met de auto en caravan 70 km per uur, dit als we iedere twee uur wisselen. En alleen korte tank-/plaspauzes houden. Maximaal 700 km per dag. Dit is als we naar een bestemming in Europa rijden en daar dan 1 of 2 weken verblijven. Niet te vergelijken met een camperreis natuurlijk.
We halen de camper op 5 juli op en willen onderweg naar Yosemite boodschappen inslaan, dus niet in SF. Als het te ver blijkt te zijn, zullen Yosemite dus niet kunnen halen de eerste dag..... Mogelijk hebben anderen hier al ervaring mee opgedaan.
Wat de hitte in juli betreft, kan ik me daar niet echt een voorstelling van maken wat dat voor invloed heeft op ons. Misschien willen we graag zo snel mogelijk terug in onze airco-camper
.
De tijden komen van mapquest.com, we houden er al rekening mee dat dat niet op campers berekend is, hoeveel % zou je er voor een camper bij moeten tellen? Doordat we samen (afwisselend) gaan rijden, kunnen we op de paar echt lange reisdagen ws. toch nog redelijk opschieten. Als jullie inschatten dat het toch te lange dagen worden (en welke dan?) zou ik het graag horen. Zoals ik al schreef wordt het onze eerste keer met een camper. Gemiddeld halen we met de auto en caravan 70 km per uur, dit als we iedere twee uur wisselen. En alleen korte tank-/plaspauzes houden. Maximaal 700 km per dag. Dit is als we naar een bestemming in Europa rijden en daar dan 1 of 2 weken verblijven. Niet te vergelijken met een camperreis natuurlijk.
We halen de camper op 5 juli op en willen onderweg naar Yosemite boodschappen inslaan, dus niet in SF. Als het te ver blijkt te zijn, zullen Yosemite dus niet kunnen halen de eerste dag..... Mogelijk hebben anderen hier al ervaring mee opgedaan.
Wat de hitte in juli betreft, kan ik me daar niet echt een voorstelling van maken wat dat voor invloed heeft op ons. Misschien willen we graag zo snel mogelijk terug in onze airco-camper

Hallo Danielle,
Dank je wel voor je reactie. Sequoia laten vallen is idd een mogelijkheid. Welke route stel je dan verder voor, zodat de rest wel uitvoerbaar is? In juli en augustus mogen we met de camper niet door Death Valley (wat wel erg jammer is, maar zal wel niet voor niets zijn). Kelso ligt in Mojave NP wat we erg graag mee willen pikken.
Leuk om te horen dat je genoten hebt van het rijden met de camper. Ik heb er ook zin in.
Dank je wel voor je reactie. Sequoia laten vallen is idd een mogelijkheid. Welke route stel je dan verder voor, zodat de rest wel uitvoerbaar is? In juli en augustus mogen we met de camper niet door Death Valley (wat wel erg jammer is, maar zal wel niet voor niets zijn). Kelso ligt in Mojave NP wat we erg graag mee willen pikken.
Leuk om te horen dat je genoten hebt van het rijden met de camper. Ik heb er ook zin in.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Voorlopige route
I.p.v. Weldon zou ik een campground bij Lake Isabella opzoeken.Miza schreef:
Groeten, Miza
In Kelso, trouwens in heel het noordelijk gedeelte van Mojave National Preserve is geen overnachtings mogelijkheid.
Je zal terug moeten richting Barstow of doorrijden naar Las Vegas.
Hoeveel langer je over bepaalde stukken zult doen is eigenlijk niet echt te zeggen. Soms zal het meevallen, maar er zijn wegen (zoals tussen Bryce en Fruita) waar je niet harder kan dan zo'n 25 mph! Dat zou ik in dit geval ook niet doen, want dit is 1 van de mooiste wegen van Amerika en ik zou hier ook zeker aan willen raden te gaan genieten van de weg zelf!!!
Jammer dat jullie de camper pas de volgende dag ophalen. Jullie zullen vast door de jetlag al heel erg vroeg wakker zijn en dan had je vast op weg kunnen gaan en was je, als het mee zit, al zelfs 's middags in Yosemite. Kunnen jullie dat niet alsnog regelen?
Boodschappen zou ik trouwens ook niet in SF halen, beter later ergens langs de snelweg bij een grote supermarkt.
Jammer dat jullie de camper pas de volgende dag ophalen. Jullie zullen vast door de jetlag al heel erg vroeg wakker zijn en dan had je vast op weg kunnen gaan en was je, als het mee zit, al zelfs 's middags in Yosemite. Kunnen jullie dat niet alsnog regelen?
Boodschappen zou ik trouwens ook niet in SF halen, beter later ergens langs de snelweg bij een grote supermarkt.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee dat kan niet, het is al meer aangegeven als je een camper huurt ben je verplicht om de eerste nacht in een hotel door te brengen.Pete99 schreef:Jammer dat jullie de camper pas de volgende dag ophalen. Jullie zullen vast door de jetlag al heel erg vroeg wakker zijn en dan had je vast op weg kunnen gaan en was je, als het mee zit, al zelfs 's middags in Yosemite. Kunnen jullie dat niet alsnog regelen?
De verhuurder komt je daar ophalen, ze doen absoluut geen luchthaven pick-up.
Wat je wel kan proberen is een vroege pick-up te regelen, bij RoadBear ben je dan helaas afhankelijk van de bereidwilligheid van de dienstdoende mensen.
El-Monte heeft een PAD-transfer waarbij je tussen 7:00 en 8:00 am opgehaald wordt (wij zaten vorig jaar voor 7:00 al in de bus)
Cruise heeft een Early Bird die tussen 8:00 en 10:00 am hoord te komen maar dat wil in SF nogal eens mis gaan.
Rob,
Dit is niet helemaal waar. Ik kreeg gisteren de bevestiging dat Road Bear het wel doet.
Transfers:
All Stations offer complimentary shuttle service from / to certain International Airports and Airport Hotels. No transfers from / to Downtown areas.
Waarom ook niet. De afstand is niet altijd veel meer of minder. Het betreft hier wel een binnenlandse vlucht trouwens anders doen ze het ook niet.
gr. Klaas
Dit is niet helemaal waar. Ik kreeg gisteren de bevestiging dat Road Bear het wel doet.
Transfers:
All Stations offer complimentary shuttle service from / to certain International Airports and Airport Hotels. No transfers from / to Downtown areas.
Waarom ook niet. De afstand is niet altijd veel meer of minder. Het betreft hier wel een binnenlandse vlucht trouwens anders doen ze het ook niet.
gr. Klaas
3e camperreis naar USA van 29-6-2008 / 1-8-2008 naar het Mid westen.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar is je verklaringzeearend schreef:Rob,
Transfers:
gr. Klaas
Hoi,
Ik heb nog nooit met een camper gereden, maar zelfs voor de SUV waarmee we tot nu toe onderweg zijn geweest vind ik je planningen erg krap.
Bijvoorbeeld van Bryce naar Fruita kost met een SUV al meer dan de 2,75 uur die je uittrekt. Allereerst omdat de route zo ongeveer alle landschappen van Utah in een rit bevat waar je van moet genieten.
En omdat er stukken tussen zitten die erg steil zijn of waar je een erg groot hart moet hebben om daar met een fikse snelheid over te gaan. Zeker het stukje op Hell's Backbone Bridge is 14% een normaal percentage. En over weg stuk waar je zowel links als rechts direkt naast de weg zonder vangrail een afgrond van zeker een kilometer diep ziet doe je echt voorzichtig hoor :-)
Verder lijkt het me een mooie route. Alleen zou ik een Sequioa eruit laten en een dagje SF toevoegen. Als je daar in de loop van de dag aankomt is het jammer dat je de volgende dag gelijk weer op pad moet. Het is een heerlijke stad met erg veel leuke dingen (ook voor iemand van 17).
Succes met plannen en voorbereiden,
Erwin
Ik heb nog nooit met een camper gereden, maar zelfs voor de SUV waarmee we tot nu toe onderweg zijn geweest vind ik je planningen erg krap.
Bijvoorbeeld van Bryce naar Fruita kost met een SUV al meer dan de 2,75 uur die je uittrekt. Allereerst omdat de route zo ongeveer alle landschappen van Utah in een rit bevat waar je van moet genieten.
En omdat er stukken tussen zitten die erg steil zijn of waar je een erg groot hart moet hebben om daar met een fikse snelheid over te gaan. Zeker het stukje op Hell's Backbone Bridge is 14% een normaal percentage. En over weg stuk waar je zowel links als rechts direkt naast de weg zonder vangrail een afgrond van zeker een kilometer diep ziet doe je echt voorzichtig hoor :-)
Verder lijkt het me een mooie route. Alleen zou ik een Sequioa eruit laten en een dagje SF toevoegen. Als je daar in de loop van de dag aankomt is het jammer dat je de volgende dag gelijk weer op pad moet. Het is een heerlijke stad met erg veel leuke dingen (ook voor iemand van 17).
Succes met plannen en voorbereiden,
Erwin
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op tijd vertrekt kun je makkelijk in 1 dag Yosemite halen, het zal vooral afhangen van wanneer je de camper kunt meekrijgen.Miza schreef:We halen de camper op 5 juli op en willen onderweg naar Yosemite boodschappen inslaan, dus niet in SF. Als het te ver blijkt te zijn, zullen Yosemite dus niet kunnen halen de eerste dag..... Mogelijk hebben anderen hier al ervaring mee opgedaan.
Je mag niet op de dag van aankomst de camper ophalen, dus je zult inderdaad pas de 5e weg kunnen rijden uit San Francisco.
Dit is een rare route; ten eerste zou ik niet zoveel tijd in Mammoth Lakes/June Lake doorbrengen als je maar 1 dag voor Yosemite hebt. Ten tweede zit je daar aan de oostkant van Yosemite en kun je Sequoia alleen maar vanuit het westen bereiken. Je rijdt dan weer terug door Yosemite via de Tioga Road.Miza schreef:7-Jul Yosemite- June & Mammoth Lakes110 3
10-Jul Sequoia
O, ik zie nu pas dat je dat zelf ook al had opgemerkt

Je zou het ook als volgt kunnen doen, ruimte genoeg in jullie route: ga vanuit SF via een deel van de goudzoekersroute en de 88 of de 108 of via Lake Tahoe naar de oostkant van Yosemite. Hier kun je Bodie en Mono Lake meenemen. Dan via de Tioga Pass Yosemite in en dan vandaaruit naar Sequoia NP.
Kijk ook even hoe je met de weekenden uitkomt, het is wel prettig als je Yosemite buiten het weekend kunt bezoeken.
Voor Monument Valley zou ik niet een hele dag uittrekken. Met Gouldings bedoel je de camping bij Goulding's Lodge? Je zit hier naast Monument Valley. Een overnachting lijkt mij voldoende.Miza schreef:22-Jul Canyonlands NP-Gouldings
Marianne
Pete: Wij zouden de camper ook wel graag op vrijdag willen ophalen, we zijn er al om 13.00 uur, maar helaas mag dat niet. Je bent verplicht om eerst een nacht in een hotel te overnachten voordat je de camper mag ophalen. Jammer he?
Dank je wel Erwin voor je opmerking. Het is niet zo dat we er binnen drie uur willen zijn, we hebben tenslotte de hele dag om er te komen. En we gaan er zeker van genieten. Vandaar mijn vraag aan jullie, ervaren Amerika-gangers, wat jullie ervan denken. Al jullie opmerkingen worden meegenomen om de route aan te passen, definitiever te maken.
Ik zie dat al meer mensen gereageerd hebben over het moment van ophalen van de camper. We kunnen idd een poging wagen om de camper vroeger op te halen, maar hadden we daar niet een speciale Vroegophalen-Laatterugbrengen optie voor moeten boeken. Ik geloof dat dat flink aan de prijs was en daarom besloten om het niet te doen.
Marianne schreef:
Je zou het ook als volgt kunnen doen, ruimte genoeg in jullie route: ga vanuit SF via een deel van de goudzoekersroute en de 88 of de 108 of via Lake Tahoe naar de oostkant van Yosemite. Hier kun je Bodie en Mono Lake meenemen. Dan via de Tioga Pass Yosemite in en dan vandaaruit naar Sequoia NP.
Dit is een mooi alternatief, ga zeker even kijken hoe het er dan uit komt te zien.
Marianne schreef:
Met Gouldings bedoel je de camping bij Goulding's Lodge?
Ja, idd. Fijn om te horen dat 1 overnachting hier voldoende is. Kunnen we ergens anders wat mee tijd uittrekken.
En de twee overnachtingen bij June Lake zal ik ook terugbrengen naar 1, daar dan voor in de plaats 1 extra dag voor Yosemite nemen.
Jee, wat een hoop reacties, ben blij verrast. Ga het verder aanpassen en laat het jullie dan weer weten.
Dank je wel allemaal.
Dank je wel Erwin voor je opmerking. Het is niet zo dat we er binnen drie uur willen zijn, we hebben tenslotte de hele dag om er te komen. En we gaan er zeker van genieten. Vandaar mijn vraag aan jullie, ervaren Amerika-gangers, wat jullie ervan denken. Al jullie opmerkingen worden meegenomen om de route aan te passen, definitiever te maken.
Ik zie dat al meer mensen gereageerd hebben over het moment van ophalen van de camper. We kunnen idd een poging wagen om de camper vroeger op te halen, maar hadden we daar niet een speciale Vroegophalen-Laatterugbrengen optie voor moeten boeken. Ik geloof dat dat flink aan de prijs was en daarom besloten om het niet te doen.
Marianne schreef:
Dit is een mooi alternatief, ga zeker even kijken hoe het er dan uit komt te zien.
Marianne schreef:
Met Gouldings bedoel je de camping bij Goulding's Lodge?
Ja, idd. Fijn om te horen dat 1 overnachting hier voldoende is. Kunnen we ergens anders wat mee tijd uittrekken.
En de twee overnachtingen bij June Lake zal ik ook terugbrengen naar 1, daar dan voor in de plaats 1 extra dag voor Yosemite nemen.
Jee, wat een hoop reacties, ben blij verrast. Ga het verder aanpassen en laat het jullie dan weer weten.
Dank je wel allemaal.
In 2006 hebben wij het volgende gedaan:
Dag 4: van San Francisco naar Groveland. (camper opgehaald en geshopt, met onze early bird waren we nog pas om 18.00 in Groveland).
Dag 5: Yosemite, overnacht in Wawona.
Dag 6: Yosemite naar Lee Vining (body bezocht)
Dag 7: Lee Vining (monolake) naar Las Vegas via Tonopah en Beatty over de 95. Je gaat dan langs ipv door Death Valley.
Misschien ook een idee?
Dag 4: van San Francisco naar Groveland. (camper opgehaald en geshopt, met onze early bird waren we nog pas om 18.00 in Groveland).
Dag 5: Yosemite, overnacht in Wawona.
Dag 6: Yosemite naar Lee Vining (body bezocht)
Dag 7: Lee Vining (monolake) naar Las Vegas via Tonopah en Beatty over de 95. Je gaat dan langs ipv door Death Valley.
Misschien ook een idee?
Hallo allemaal,
daar ben ik weer. Na heel wat uren lezen op het forum, reisverslagen lezen, al jullie suggesties en voorstellen meegenomen, is de route nu als volgt aangepast:
Dag Traject Distance (miles) Travel Time (Hrs)
vrij 1 Amsterdam-San Francisco
za 2 San Francisco-Yosemite 175 4.5
zo 3 Yosemite
ma 4 Yosemite
di 5 Yosemite- Sequoia 150 4.5
woe 6 Sequoia 35 1.5
do 7 Sequoia-Weldon (=Lake Isabella) 150 6
vrij 8 Weldon-Mojave NP 225 6
za 9 Mojave NP-Las Vegas 100 2.5
zo 10 Las Vegas
ma 11 Las Vegas-Zion 165 4.5
di 12 Zion
woe13 Zion-Bryce 100 3
do 14 Bryce
vrij 15 Bryce-Fruita (Capitol Reef NP) 110 4.5
za 16 Fruita (Capitol Reef)- Moab 155 4.5
zo 17 Moab
ma 18 Moab- Canyonlands NP 100 3
di 19 Canyonlands NP-Monument Valley160 5.5
woe 20 Monument Valley-Page 275 9
do 21 Page-Grand Canyon S 215 7
vrij 22 Canyon S
za 23 Canyon S
zo 24 Grand Canyon S-Sedona 115 4
ma 25 Sedona-Blythe 265 6
di 26 Blythe - Joshua Tree 150 4
woe 27 Joshua Tree- LA 130 4
do 28 LA
vrij 29 LA 65 2
za 30 LA-San Simeon 240 6
zo 31 San Simeon- Monterey 95 2.5
ma 32 Monterey-Gilroy 2
di 33 San Francisco 1
woe 34 San Francisco
do 35 San Francisco
vrij 36 San Francisco-Amsterdam
3290 97.5
We starten op 4 juli. De miles hebben we berekend met mapquest en daarbij 50 % extra tijd bij geteld, omdat we met een camper reizen. Misschien zijn er enkelen onder jullie die van bepaalde trajecten wat preciezer de tijd aan kunnen geven, zodat we weten hoeveel uur we daarnaast nog te besteden hebben.
We hebben besloten Mono Lake e.o. (met pijn in het hart) te laten vallen, daarvoor in de plaats ruim de tijd in Yosemite en gelegenheid om Sequoia te bekijken (grote wens van mijn man).
Op dag 9 moeten we 's avonds in Las Vegas zijn om een zoon op te halen die vanaf daar mee verder reist. Deze nacht en de eerste nacht in Yosemite willen we vastleggen. We gaan in juli, wie van jullie heeft ervaring in deze periode met 1 of 2 dagen vooraf de campground te reserveren? We hebben natuurlijk wel een reisschema, maar willen ons liever niet vastleggen van dag tot dag. Daarnaast lijkt het ons ook leuk om af en toe in een NP te kamperen. Is daar dan überhaupt kans op?
Een ander dilemma doet zich voor bij de North Rim (Grand Canyon) en Page (o.a. Antilope Valley). Voor dit moment is het Page geworden, omdat het een heel andere omgeving is, iets korter en we de Grand Canyon ook al via de South Rim gaan bekijken. Maar het blijft een hele moeilijke keus. Wat zouden jullie doen?
Er staan 3 overnachtingen gepland aan de South Rim, omdat we heeeeel erg graag in de Canyon af willen dalen, daar overnachten en de volgende dag terug. Wie heeft hier ervaring mee in juli/aug? En hoe heb je dat aangepakt? Met of zonder gids, en waarom? Hoe de overnachting geregeld? Ik heb contact gezocht met de Phantom Ranch, maar nog geen reactie gekregen. Is kamperen te doen, wat betreft het materiaal wat je mee moet nemen? Kun je dat event. ter plaatse huren (tentje+slaapmatjes)?
In LA willen we in ieder geval 1 pretpark bezoeken. 2 parken na elkaar zie ik iets minder zitten. We twijfelen tussen Disney en Universal. Over welk park zijn jullie het meest enthousiast?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Waar kan ik wat uitleg vinden hoe ik bijv. het reisplan netjes in een tabel krijg in dit bericht? Ook zou ik willen weten hoe ik met de knoppen bovenin dit scherm moet omgaan.
daar ben ik weer. Na heel wat uren lezen op het forum, reisverslagen lezen, al jullie suggesties en voorstellen meegenomen, is de route nu als volgt aangepast:
Dag Traject Distance (miles) Travel Time (Hrs)
vrij 1 Amsterdam-San Francisco
za 2 San Francisco-Yosemite 175 4.5
zo 3 Yosemite
ma 4 Yosemite
di 5 Yosemite- Sequoia 150 4.5
woe 6 Sequoia 35 1.5
do 7 Sequoia-Weldon (=Lake Isabella) 150 6
vrij 8 Weldon-Mojave NP 225 6
za 9 Mojave NP-Las Vegas 100 2.5
zo 10 Las Vegas
ma 11 Las Vegas-Zion 165 4.5
di 12 Zion
woe13 Zion-Bryce 100 3
do 14 Bryce
vrij 15 Bryce-Fruita (Capitol Reef NP) 110 4.5
za 16 Fruita (Capitol Reef)- Moab 155 4.5
zo 17 Moab
ma 18 Moab- Canyonlands NP 100 3
di 19 Canyonlands NP-Monument Valley160 5.5
woe 20 Monument Valley-Page 275 9
do 21 Page-Grand Canyon S 215 7
vrij 22 Canyon S
za 23 Canyon S
zo 24 Grand Canyon S-Sedona 115 4
ma 25 Sedona-Blythe 265 6
di 26 Blythe - Joshua Tree 150 4
woe 27 Joshua Tree- LA 130 4
do 28 LA
vrij 29 LA 65 2
za 30 LA-San Simeon 240 6
zo 31 San Simeon- Monterey 95 2.5
ma 32 Monterey-Gilroy 2
di 33 San Francisco 1
woe 34 San Francisco
do 35 San Francisco
vrij 36 San Francisco-Amsterdam
3290 97.5
We starten op 4 juli. De miles hebben we berekend met mapquest en daarbij 50 % extra tijd bij geteld, omdat we met een camper reizen. Misschien zijn er enkelen onder jullie die van bepaalde trajecten wat preciezer de tijd aan kunnen geven, zodat we weten hoeveel uur we daarnaast nog te besteden hebben.
We hebben besloten Mono Lake e.o. (met pijn in het hart) te laten vallen, daarvoor in de plaats ruim de tijd in Yosemite en gelegenheid om Sequoia te bekijken (grote wens van mijn man).
Op dag 9 moeten we 's avonds in Las Vegas zijn om een zoon op te halen die vanaf daar mee verder reist. Deze nacht en de eerste nacht in Yosemite willen we vastleggen. We gaan in juli, wie van jullie heeft ervaring in deze periode met 1 of 2 dagen vooraf de campground te reserveren? We hebben natuurlijk wel een reisschema, maar willen ons liever niet vastleggen van dag tot dag. Daarnaast lijkt het ons ook leuk om af en toe in een NP te kamperen. Is daar dan überhaupt kans op?
Een ander dilemma doet zich voor bij de North Rim (Grand Canyon) en Page (o.a. Antilope Valley). Voor dit moment is het Page geworden, omdat het een heel andere omgeving is, iets korter en we de Grand Canyon ook al via de South Rim gaan bekijken. Maar het blijft een hele moeilijke keus. Wat zouden jullie doen?
Er staan 3 overnachtingen gepland aan de South Rim, omdat we heeeeel erg graag in de Canyon af willen dalen, daar overnachten en de volgende dag terug. Wie heeft hier ervaring mee in juli/aug? En hoe heb je dat aangepakt? Met of zonder gids, en waarom? Hoe de overnachting geregeld? Ik heb contact gezocht met de Phantom Ranch, maar nog geen reactie gekregen. Is kamperen te doen, wat betreft het materiaal wat je mee moet nemen? Kun je dat event. ter plaatse huren (tentje+slaapmatjes)?
In LA willen we in ieder geval 1 pretpark bezoeken. 2 parken na elkaar zie ik iets minder zitten. We twijfelen tussen Disney en Universal. Over welk park zijn jullie het meest enthousiast?
Waar kan ik wat uitleg vinden hoe ik bijv. het reisplan netjes in een tabel krijg in dit bericht? Ook zou ik willen weten hoe ik met de knoppen bovenin dit scherm moet omgaan.
Laatst gewijzigd door Miza op 26 jan 2008, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ook wij zaten met dit dilemma en hebben het begin van onze route als volgt gepland:We willen graag Yosemite- Mono Lake- Sequoia bezoeken. Omdat je via de Oostkant van Yosemite niet naar Sequoia kan, zullen we heen en terug via dezelfde route moeten (is dit de Tioga pas?). Wie ziet mogelijkheden om dit te vermijden? We willen beide NP's bezoeken.
San Francisco
kustweg richting Cambria
Sequoia en Kings Canyon
Yosemite
Mono lake
Zo rijden we geen enkele weg dubbel en kunnen toch beide NP's bezoeken.
Succes met verder plannen!
Reny
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je nu aan de ruime kant zit, zeker voor de stukken waar je een snelweg hebt.Miza schreef: We starten op 4 juli. De miles hebben we berekend met mapquest en daarbij 50 % extra tijd bij geteld, omdat we met een camper reizen. Misschien zijn er enkelen onder jullie die van bepaalde trajecten wat preciezer de tijd aan kunnen geven, zodat we weten hoeveel uur we daarnaast nog te besteden hebben.
Die eerste dagen liggen toch al aardig vast, dus ik zou voor Yosemite gaan reserveren zo gauw het nogelijk is (4 maanden van te voren geloof ik, check het even op de NPS-site). Reserveer ruim, cancelen kan altijd nog.Miza schreef:Op dag 9 moeten we 's avonds in Las Vegas zijn om een zoon op te halen die vanaf daar mee verder reist. Deze nacht en de eerste nacht in Yosemite willen we vastleggen. We gaan in juli, wie van jullie heeft ervaring in deze periode met 1 of 2 dagen vooraf de campground te reserveren? We hebben natuurlijk wel een reisschema, maar willen ons liever niet vastleggen van dag tot dag. Daarnaast lijkt het ons ook leuk om af en toe in een NP te kamperen. Is daar dan überhaupt kans op?
Zijn niet vergelijkbaar, maar als je 1 park wilt doen zou ik altijd voor Universal kiezen. Disney kun je ook bij Parijs doen, Universal is unieker en afwisselender.In LA willen we in ieder geval 1 pretpark bezoeken. 2 parken na elkaar zie ik iets minder zitten. We twijfelen tussen Disney en Universal. Over welk park zijn jullie het meest enthousiast?
Of je doet Disney en je combineert het met de VIP tour bij Warner Bros (duurt ruim 2 uur).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2952 Weergaves
-
Laatste bericht door Spike123
-