Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Veilige plekken in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

doreennicole schreef:Nogmaals vind het dus best een interessante discussie, misschien voor een ander draadje met een andere titel?
a) Inderdaad interessant op die wijze
b) Goed idee

;)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Veilige plekken in de VS

Bericht door Pete.Z »

libertel schreef:Heey,

Jullie weten dat Amerika veel te maken heeft met rampen: Bosbranden in californie en natuurlijk aardbebvingen, de oostkust en het noorden van Amerika zullen overspoeld worden door water ( wanneer er dus overstromingen komen ) En het midwesten is ook al niet veilig voor de rampen.En dan heb je ook nog de terroristische rampen enz.
En ik vroeg me dus al een tijdje af : Welk deel/staten of staat zijn eigenlijk veilig voor al deze natuur en terroristische rampen ??
Iemand die het weet ?

Libertel

Verkeerd forum, je moet hier zijn:

http://zapruder.nl/forums

:wink: :wink:

Maar wat is de bedoeling van de vraag?
Daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar nu.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

doreennicole schreef: En hoe is het eigenlijk in NL. Naar aanleiding van de watersnood hier komt NL en zijn geschiedenis met overstromingen en bestrijding daarvan steeds ter sprake en er schijnt een of ander dijkbouwplan te zijn of men is al mee bezig. Weet iemand daar meer van?
Ik heb zelf jaren lang meegewerkt aan dat plan voor Boskalis, de grote baggeraar, hier is een link:

http://www.deltawerken.com/Het-Deltaplan/26.html
Magav
Amerika-ontdekker

Bericht door Magav »

Pete.Z schreef:
Verkeerd forum, je moet hier zijn:

http://zapruder.nl/forums

:wink: :wink:
Lol
, maarja, stel dat het allemaal waar is en overal aardbevingen en bosbranden zijn, welke plaats is dan inderdaad het veiligst. Gewoon een beetje fascineren.

Alaska misschien? Heb je ook geen tornado's of orkanen. Kans op terrorisme (zover die kans al bestaat) is helemaal 0,0. Alleen moet je dan uitkijken voor beren en niet verdwalen in de kou.

Moeilijk vraag eigenlijk :)
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

In 1964 was er een 9.2 aardbeving met enorm veel schade in Alaska, dus dat is ook niet veilig.

Door 24-hour news channels en het internet zijn we ons veel meer bewust van alles dat er in de wereld gebeurt. Ik heb in veel plaatsen over de hele wereld gewoond, en heb me nooit onveilig gevoeld omdat er misschien een ramp zou gebeuren.
libertel
Amerika-newbie

Bericht door libertel »

Nee, het is helemaal niet voor school ol vroeg me het gewoon af.
Ik dacht dat de stane kentucky en buren wel redelijk veilig waren.
Maar na er over gelezen te hebben toch niet.
En ik heb het hier niet over insecten :s beren:S enz.
Ik bedoel dit serieus, en heb het over natuur rampen en terroristische rampen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De kans op rampen lijkt me net zo groot als overal, alleen verschillen de mogelijke rampen per werelddeel.

Het lijkt me dat het meer angst is voor rampen die we hier niet kennen, ik denk dat er genoeg mensen op de wereld zijn die bloednerveus zouden worden van het idee een meter of 5 onder de zeespigel te wonen, zoals we in NL gewend zijn.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Pete.Z schreef:
doreennicole schreef: En hoe is het eigenlijk in NL. Naar aanleiding van de watersnood hier komt NL en zijn geschiedenis met overstromingen en bestrijding daarvan steeds ter sprake en er schijnt een of ander dijkbouwplan te zijn of men is al mee bezig. Weet iemand daar meer van?
Ik heb zelf jaren lang meegewerkt aan dat plan voor Boskalis, de grote baggeraar, hier is een link:

http://www.deltawerken.com/Het-Deltaplan/26.html
heb de link even bekeken maar zag niet gelijk iets wat recent was zonder eerst alle tabs te bekijken. gaat dit over een recent plan, want het leek alsof het over de zaken die sinds 1953 zijn gedaan. of zitten we nu gewoon in een andere fase van hetzelfde delta plan?
SEEING IS BELIEVING
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

libertel schreef:Heey,

En dan heb je ook nog de terroristische rampen enz.

Libertel
Al die Terroristische rampen :roll: Bij mij weten zijn dat er maar 3; nml Begin jaren 90 aan het WTC gebouw en 9/11,en destijds in Oklahoma met Timothy.

Ken jij er nog andere misschien?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Oklahoma City heeft duidelijk gemaakt, dat je in principe in de VS nergens veilig bent.

Denk verder aan de schietpartij in Omaha deze week (ik heb hier de Mall of America om de hoek, ik neem aan, dat ze daar bij het beheer en de bewaking nu ook flink in de zenuwen zitten), op verschillende scholen (ook in Nederland, al schijnt men daar liever met messen te steken), en je zou de straat niet meer op durven.

Over die straat gesproken, aanrijdingen, een stuk van een gebouw op je hoofd krijgen en andere rampen kun je daar natuurlijk ook elk ogenblik meemaken.

Zelfs in bed loeren de gevaren, je zou uit bed kunnen vallen en je nek breken.

Ik denk dat we gewoon maar de risico's moeten lopen, anders kun je er net zo goed zelf een einde aan maken, dan weet je tenminste precies hoe en wanneer dat gebeurt.

Ik denk altijd maar aan die Griekse mythe van de godinnen die je levensdraad zitten te spinnen. Een van die dames heeft een schaar in haar handen om die draad door te knippen. En zelfs Zeus kan dat knippen niet tegenhouden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Bennogr schreef:Ik denk altijd maar aan die Griekse mythe van de godinnen die je levensdraad zitten te spinnen. Een van die dames heeft een schaar in haar handen om die draad door te knippen. En zelfs Zeus kan dat knippen niet tegenhouden.
The Fates

The Goddess of Necessity, Themis, brought forth three lovely daughters, known as the Moirai (Fates). All living things must eventually submit to these divine daughters of Zeus and Themis. Their names are: Koltho (Clotho), Lakhesis (Lachesis) and Atropos.

Klotho spins the thread of life, Lakhesis determines the length of the thread and Atropos cuts the thread when the proper time has come for death. They are also called the Moirai to denote their descent from Moira, the original goddess of Fate. They are not to be confused with the Furies, who are the daughters of Nyx (Night). They laugh at our feeble attempts to cheat them because they always prevail. They are also known as the Moiras or Keras

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vind het hier best veilig, behalve een toevallige tornado is hier weinig aan het handje.
Wel is de grootste aardbreuk hier 150 mijl vandaan maar daar zullen wij hier niet veel last van hebben.
dutchamerican82
Amerika-ontdekker

Bericht door dutchamerican82 »

De "platteland" staten zijn uiteraard veiliger als bijv Californie, of NY, maar dat is in nederland precies hetzelfde.

En LIBERTEL stel je aub even voor dat weten we tenminste een beetje met wie we te maken hebben :wink:
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Omaha, waar die mall schietpartij enkele dagen geleden gebeurde, ligt in zo'n plattelandsstaat!

Ook heeft het platteland enorme problemen met drugs, vooral meth, en dat veroorzaakt weer meer criminaliteit.

Gewoon genieten van vandaag en verder geen zorgen maken.
Magav
Amerika-ontdekker

Bericht door Magav »

Nou, Omaha is nou niet bepaald platteland (wel de staat).

Probleem is dat je in een staat als Montana/Alaska niemand je gelijk mist. Je kan iemand zeg maar makkelijk even aan de vissen voeren of verstoppen :lol:

Maar te dicht op elkaar wonen is ook weer niet ideaal. Ik denk dat een voor- stadje van een middelmatige stad wel een prima plekje is. Ergens in de buurt van Seattle (maar daar had je volgens mij een paar geleden ook een grote schierpartij) bijvoorbeeld.

Maar goed veel bedreigingen zijn overdreven en de kans dat het jouw raakt is nogal klein.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

dutchamerican82 schreef: En LIBERTEL stel je aub even voor dat weten we tenminste een beetje met wie we te maken hebben :wink:
Dat heb ik inderdaad ook al gevraagd op de vorige pagina van dit draadje:
kastelke schreef:libertel, misschien moet je jezelf even voortellen:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17
Het is altijd fijner om in interactie te treden als iemand zich eerst even voorstelt.
Libertel reageerde ondertussen nog wel in dit draadje, maar spijtig genoeg niet met een voorstelling... Heel erg netjes/beleefd vind ik dat niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

John - Ik schreef dat Omaha in een PLATTELANDSSTAAT lag.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Florida is een swamp staat en in Californie staan een heleboel koeien.
Zelfs volgens de reclame do happy cows come from California :lol:
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Nu we het toch over natuurrampen hebben:
http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1118/ ... 20rechts,4
The USA...what else?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan het beste in Nederland blijven, daar gebeurt alles 50 jaar later (Heinrich Heine) en dat de dijken de eerste 1000 jaar doorbreken is onwaarschijnlijk al zullen de dijkenbouwers dat niet willen weten.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer