Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Millionair (m.a.w genoeg geld)
Millionair (m.a.w genoeg geld)
Wij hebben het besluit genomen om in Amerika te gaan wonen.
Nou klinkt het erg decadent misschien, maar we hebben genoeg geld om nooit meer te hoeven werken. We hebben een huis op het oog en kunnen dat cash betalen, ook zullen we nooit aanspraak hoeven te gaan maken op voorzieningen. Klopt het dat je dan gemakkelijker aan een immigratie visum kan komen?
Ik weet dat wanneer je minimaal een milljoen dollar inversteert in een bedrijf en daarmee 10 Amerikanen aan het werk zet het geen probleem is, maar wij hebben nu juist geen zin meer om een bedrijf te hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hier iets meer over?
Nou klinkt het erg decadent misschien, maar we hebben genoeg geld om nooit meer te hoeven werken. We hebben een huis op het oog en kunnen dat cash betalen, ook zullen we nooit aanspraak hoeven te gaan maken op voorzieningen. Klopt het dat je dan gemakkelijker aan een immigratie visum kan komen?
Ik weet dat wanneer je minimaal een milljoen dollar inversteert in een bedrijf en daarmee 10 Amerikanen aan het werk zet het geen probleem is, maar wij hebben nu juist geen zin meer om een bedrijf te hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hier iets meer over?
Ja, daar weet ik wel iets over.
Amerika heeft geen visum voor 'pensionadas' , ofwel mensen die niet meer hoeven te werken voor hun geld. Of dit nu is omdat ze de staatsloterij hebben gewonnen, met pensioen zijn of hun bedrijf voor een goede prijs verkocht hebben maakt niet uit.
Wij krijgen regelmatig dit soort vragen en je zult dan een afweging moeten maken, wil ik daar wonen en wat heb ik daar voor over. Uit ervaring weet ik ook dat het EB5 verhaal voor de meeste dan toch te veel gedoe is en ze dan afhaken en naar een ander land uitzien. Het EB5 visum is het 1M met 10 Amerikanen verhaal. Persoonlijk zie ik niet het probleem als je voldoende geld hebt, je moet het dan zien als jezelf inkopen in de VS en je moet dan de kosten (cq. eventueel verlies) maar op de koop toe nemen. Ik begrijp dat iemand niet meer wilt werken maar koop dan een bedrijf wat voldoet aan de eisen (of kan gaan voldoen) , zet er een manager in, vraag na 2 jaar een greencard aan en verkoop de toko weer als je de greencard hebt.
Een andere optie is een E2 waarbij de investering kleiner is, zeg vanaf $100.000 maar met een E2 kun je geen greencard aanvragen en zul je dus altijd dit bedrijf aan moeten houden om te blijven voldoen aan de visum eisen.
Succes met de beslissing.
P.S. Ook iets uit mijn ervaring, het eerst kopen van een huis is niet de goede manier, eerst zorgen dat er een visum kan komen op een of andere manier.
Amerika heeft geen visum voor 'pensionadas' , ofwel mensen die niet meer hoeven te werken voor hun geld. Of dit nu is omdat ze de staatsloterij hebben gewonnen, met pensioen zijn of hun bedrijf voor een goede prijs verkocht hebben maakt niet uit.
Wij krijgen regelmatig dit soort vragen en je zult dan een afweging moeten maken, wil ik daar wonen en wat heb ik daar voor over. Uit ervaring weet ik ook dat het EB5 verhaal voor de meeste dan toch te veel gedoe is en ze dan afhaken en naar een ander land uitzien. Het EB5 visum is het 1M met 10 Amerikanen verhaal. Persoonlijk zie ik niet het probleem als je voldoende geld hebt, je moet het dan zien als jezelf inkopen in de VS en je moet dan de kosten (cq. eventueel verlies) maar op de koop toe nemen. Ik begrijp dat iemand niet meer wilt werken maar koop dan een bedrijf wat voldoet aan de eisen (of kan gaan voldoen) , zet er een manager in, vraag na 2 jaar een greencard aan en verkoop de toko weer als je de greencard hebt.
Een andere optie is een E2 waarbij de investering kleiner is, zeg vanaf $100.000 maar met een E2 kun je geen greencard aanvragen en zul je dus altijd dit bedrijf aan moeten houden om te blijven voldoen aan de visum eisen.
Succes met de beslissing.
P.S. Ook iets uit mijn ervaring, het eerst kopen van een huis is niet de goede manier, eerst zorgen dat er een visum kan komen op een of andere manier.
Bedankt voor je antwoord!
Mag je zelf ook een bedrijf uit zoeken waar je in zou willen investeren?
Wij zouden bijvoorbeeld graag in het dorp willen investeren omdat die het op dit moment behoorlijk moeilijk heeft vanwege de crisis. De winkeltjes die daar zitten hebben het zwaar. We zouden graag willen kijken hoe we het weer aan de gang zouden kunnen krijgen. Zorgen dat het dorp (die overigens wel in alle boeken staat) weer groeit en bloeit!
Ik begrijp uit je reactie dat je 2 jaar moet wachten voordat je een greencard aan kan vragen. Mag je in die 2 jaar wel gewoon in Amerika verblijven? Is het zeker dat je na 2 jaar een greencard krijgt?
Mag je zelf ook een bedrijf uit zoeken waar je in zou willen investeren?
Wij zouden bijvoorbeeld graag in het dorp willen investeren omdat die het op dit moment behoorlijk moeilijk heeft vanwege de crisis. De winkeltjes die daar zitten hebben het zwaar. We zouden graag willen kijken hoe we het weer aan de gang zouden kunnen krijgen. Zorgen dat het dorp (die overigens wel in alle boeken staat) weer groeit en bloeit!
Ik begrijp uit je reactie dat je 2 jaar moet wachten voordat je een greencard aan kan vragen. Mag je in die 2 jaar wel gewoon in Amerika verblijven? Is het zeker dat je na 2 jaar een greencard krijgt?
Ja, je kunt zelf je bedrijf uitzoeken, je kunt ook een bedrijf starten als je dat wilt maar daar kleven ook weer nadelen aan.
Ik weet niet wat ik me voor moet stellen met 'investeren in een dorp'. Je zou dat eens met een visum advocaat op moeten nemen, een die verstand heeft van EB5, niet zomaar iemand van de hoek. Je kunt dan vragen of het investeren in verschillende bedrijfjes (winkels?) waarbij je dan voldoet aan de visum eisen ook mogelijk is. Persoonlijk lijkt het me een hele onderneming omdat je dus aan moet gaan tonen dat je verspreid over ?? bedrijfjes / winkels een miljoen dollar geinvesteerd hebt en dat deze investering een EXTRA werkgelegenheid oplevert van minimaal 10 personen. Let wel, het is geen werkgelegenheid voor 10 personen, de investering moet minimaal 10 personen extra aan het werk zetten.
Het is een nobel streven maar voor iemand die eigenlijk geen interesse meer heeft in een bedrijf misschien iets te veel van het goede. Daarbij komt nog dat ik me afvraag of het wel verstandig is om als 'vreemdeling' meteen op zo'n manier jezelf ergens in te storten. (Als je voldoende geld hebt om een miljoen dollar in dit dorp te storten en er niet wakker van te liggen als je er nooit een cent van terug ziet, ga a.u.b. je gang)
Ik zou het zelf anders doen, je weet nl. ook niet waar het zal eindigen als je eenmaal begint met 'investeren' in het dorp. Het kan goed een bodemloze put zijn, maar dat kan ik (en wil ik) niet beoordelen.
Ja, vanaf het begin mag je in de VS wonen (en werken
) , de greencard kun je aanvragen na (volgens mij) 1 jaar en 9 maanden maar het duurt dan nog wel even voor deze verstrekt wordt. Nee, zekerheid heb je nooit maar als je een goede visum advocaat hebt en je houdt je aan de regels en eisen dan is het geen probleem.
Als een 'dorpsinvestering' niet als voldoende wordt gezien dan word je ook afgewezen voor een EB5.
Ik weet niet wat ik me voor moet stellen met 'investeren in een dorp'. Je zou dat eens met een visum advocaat op moeten nemen, een die verstand heeft van EB5, niet zomaar iemand van de hoek. Je kunt dan vragen of het investeren in verschillende bedrijfjes (winkels?) waarbij je dan voldoet aan de visum eisen ook mogelijk is. Persoonlijk lijkt het me een hele onderneming omdat je dus aan moet gaan tonen dat je verspreid over ?? bedrijfjes / winkels een miljoen dollar geinvesteerd hebt en dat deze investering een EXTRA werkgelegenheid oplevert van minimaal 10 personen. Let wel, het is geen werkgelegenheid voor 10 personen, de investering moet minimaal 10 personen extra aan het werk zetten.
Het is een nobel streven maar voor iemand die eigenlijk geen interesse meer heeft in een bedrijf misschien iets te veel van het goede. Daarbij komt nog dat ik me afvraag of het wel verstandig is om als 'vreemdeling' meteen op zo'n manier jezelf ergens in te storten. (Als je voldoende geld hebt om een miljoen dollar in dit dorp te storten en er niet wakker van te liggen als je er nooit een cent van terug ziet, ga a.u.b. je gang)
Ik zou het zelf anders doen, je weet nl. ook niet waar het zal eindigen als je eenmaal begint met 'investeren' in het dorp. Het kan goed een bodemloze put zijn, maar dat kan ik (en wil ik) niet beoordelen.
Ja, vanaf het begin mag je in de VS wonen (en werken

Als een 'dorpsinvestering' niet als voldoende wordt gezien dan word je ook afgewezen voor een EB5.
Nogmaals dank voor het antwoord!
We zitten eigenlijk meer te brainstormen over hoe je dat weer voor elkaar zou kunnen krijgen. Het is niet de bedoeling om 1 mil in het dorp te stoppen. Wel zou je iets kunnen bedenken met aandelen etc... Het is een vruchtbaar dorp wat een beetje op zijn gat ligt.
Duidelijke uitleg voor de rest.
Wel een super manier voor bedrijven om de financiering rond te krijgen zeg!
Na verder te hebben gegoogled op EB5 kwam ik hier op uit:
De vereisten voor het EB5-visum zijn een aantoonbaar vermogen van minimaal $1.000.000 en een investering van $525.000 in door de Amerikaanse overheid aangewezen onroerendgoedprojecten. Door een zorgvuldige selectie uit deze projecten te maken, kunt u goede rendementen op uw investering behalen.
Dat klinkt plotseling zeer aantrekkelijk...
We zitten eigenlijk meer te brainstormen over hoe je dat weer voor elkaar zou kunnen krijgen. Het is niet de bedoeling om 1 mil in het dorp te stoppen. Wel zou je iets kunnen bedenken met aandelen etc... Het is een vruchtbaar dorp wat een beetje op zijn gat ligt.
Duidelijke uitleg voor de rest.
Wel een super manier voor bedrijven om de financiering rond te krijgen zeg!
Na verder te hebben gegoogled op EB5 kwam ik hier op uit:
De vereisten voor het EB5-visum zijn een aantoonbaar vermogen van minimaal $1.000.000 en een investering van $525.000 in door de Amerikaanse overheid aangewezen onroerendgoedprojecten. Door een zorgvuldige selectie uit deze projecten te maken, kunt u goede rendementen op uw investering behalen.
Dat klinkt plotseling zeer aantrekkelijk...
-
- Amerikakenner
-
- Amerika-expert
Je zou een Nederlandse melkveehouder (melkboer) kunnen vragen die naar de VS wil (dat zijn er redelijk wat, als ik het zo bekijk) of je mag mee-investeren.
Ik weet dat er buitenlandse investeerders zijn die op die manier het pad naar een groene kaart op gaan.
Een boer die zich in een deel van South Dakota of overal in Iowa wil vestigen, krijgt de steun van de plaatselijke autoriteiten voor de investering en de aanvraag van een EB5.
PBBI weet mogelijk hoe dat precies te regelen is, anders zijn er een aantal makelaars in Nederland die zich op dat gebied bewegen. En ik ken een Nederlands boerenechtpaar in Iowa, dat mogelijk ook geinteresseerd is.
Ik weet dat er buitenlandse investeerders zijn die op die manier het pad naar een groene kaart op gaan.
Een boer die zich in een deel van South Dakota of overal in Iowa wil vestigen, krijgt de steun van de plaatselijke autoriteiten voor de investering en de aanvraag van een EB5.
PBBI weet mogelijk hoe dat precies te regelen is, anders zijn er een aantal makelaars in Nederland die zich op dat gebied bewegen. En ik ken een Nederlands boerenechtpaar in Iowa, dat mogelijk ook geinteresseerd is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Misschien een idee, zoals ik al aangaf om eens met een visum advocaat te praten om te horen wat wel en wat niet kan alvorens allelei dingen te gaan bedenken. De Amerikanen zijn hier erg strikt in, als er regels zijn voor het visum dan worden deze nageleefd, ze zitten niet te wachten op allerlei nieuwe plannen.Het is niet de bedoeling om 1 mil in het dorp te stoppen.Wel zou je iets kunnen bedenken met aandelen etc...
Zoals BuckeyRed al zegt, de investering moet cash zijn en wat heb je aan zo'n investering als je visum aanvraag afgewezen wordt. Je zou niet de eerste zijn die een investering heeft gedaan en zonder visum nog steeds in buiten de VS zit.
Een investering van $500.000 in bepaalde door de overheid aangewezen gebieden met grote werkeloosheid is ook goed. Dit geldt niet alleen bij deze ' door de Amerikaanse overheid aangewezen onroerendgoedprojecten' Nadeel van dit project is dat je je geld aan iemand geeft en er zelf geen controle meer over hebt.en een investering van $525.000
Het is een kwestie van wat heb je ervoor over om aan die greencard te komen (te kopen dus).
Texas ken ik maar al te goed, Oklahoma trouwens ook.a4plus schreef:Kom gezellig naar ons in Texas, bijna alle omliggende dorpen kunnen wel wat financiele injecties gebruikenWij trouwens ook
Ik heb 4 jaar in Oklahoma gezeten en ik kom daar nu nog met grote regelmaat. Dit jaar weer 4 keer geweest en het zal de komende jaren nog vaak voorkomen, maar daar wil ik niet meer wonen... sorry....

Nog even een vraag over de investering. Hoe werkt dat voor de boeren bedrijven die hier als voorbeeld genoemd worden, want ik ga er vanuit (misschien helemaal onterecht trouwens) dat die niet 10 man extra personeel nodig hebben.
De tijd dat je op je visum zit te wachten, moet je die in Nederland doorbrengen, of mag je tussendoor wel Amerika in? En mocht je visum worden afgewezen, is het dan zo dat je dan niet meer Amerika in mag?
Ik ga uiteraard op zoek naar een visum advocaat.
Na weer verder gegoogled te hebben kwam ik bij een investering in een skioord in North East America. Wat ik dan wel weer fijn vind is dat je investering van $500.000 alleen gebruikt wordt wanneer je je EB5 visum ontvangen hebt.

Ik heb ondertussen trouwens ook uitgevonden dat je in Nederland moet wachten op je visum. Betekent dat dat je echt niet tussendoor naar Amerika mag?

Ik heb ondertussen trouwens ook uitgevonden dat je in Nederland moet wachten op je visum. Betekent dat dat je echt niet tussendoor naar Amerika mag?
-
- Amerika-newbie
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Volgens mij kun je ondertussen gewoon via het VWP als toerist naar Amerika hoor.
Hoe zou je anders je zaken kunnen voorbereiden??
Maar...ik ben totaal geen expert op dit gebied.
Eric
Hoe zou je anders je zaken kunnen voorbereiden??
Maar...ik ben totaal geen expert op dit gebied.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
- Amerika-newbie
Helaas, bij dit soort projecten is er geen manager nodig, je geeft het geld aan een investeerder die dit project heeft opgezet en that's it. Voor de rest geen bemoeinis met de zaak / investering. Het is gewoon een investeringsproject waar je geld in stopt, meer is het niet. Stel dat het project flopt, dan ben je je geld kwijt. Maar dat geldt natuurlijk ook als je je geld in een boerderij stopt of er zelf een bedrijf mee opzet / koopt. Alleen heb je dus bij een investering geen zeggenschap, bij een eigen bedrijf heb je het in eigen hand.Hey Tika, ik ben de manager voor uw bedrijfje in Amerika Smile
Oklahoma is compleet verschillend dan ons gedeelte van Texas, ook al ben je 100x in Texas geweest zegt dit niet veel, zelfs Texanen die bij ons komen staan versteld van onze mooie omgeving.Tika schreef:Texas ken ik maar al te goed, Oklahoma trouwens ook.a4plus schreef:Kom gezellig naar ons in Texas, bijna alle omliggende dorpen kunnen wel wat financiele injecties gebruikenWij trouwens ook
Ik heb 4 jaar in Oklahoma gezeten en ik kom daar nu nog met grote regelmaat. Dit jaar weer 4 keer geweest en het zal de komende jaren nog vaak voorkomen, maar daar wil ik niet meer wonen... sorry....![]()
Ik zou nooit op zo manier zaken doen met Amerikanen, niet altijd even betrouwbaar en daarnaast vind ik het belachelijk als iemand geld in een willekeurig bedrijf stopt hiervoor een Visum krijgt.Tika schreef:Na weer verder gegoogled te hebben kwam ik bij een investering in een skioord in North East America. Wat ik dan wel weer fijn vind is dat je investering van $500.000 alleen gebruikt wordt wanneer je je EB5 visum ontvangen hebt.
Ik zeg helemaal niet dat Texas niet mooi is! Ik hou erg van het land. Het leven in Californie in de San Francisco area kan ik alleen meer van genieten. Het weer, de restaurants, de mensen en de mogelijkheden, maar ik geef echt niet af op Texas, ik kom er graag!
Investeren in een onbekend bedrijf vind ik ook eng, ik ben alleen de mogelijkheden aan het doornemen en alle punten aan het nagaan.
Wij hebben niet meer zoveel zin om echt aan het werk te gaan. Om een bedrijf te beginnen met 10 man vind ik nogal wat. En om een bedrijf op te zetten met 10 man in dienst, dan vind ik een investering van een miljoen dan ook wel weer weinig moet ik zeggen. Plus dat je dit niet al te luchtig moet zien, want het bedrijf moet wel flinke winst gaan maken natuurlijk anders staan die 10 man weer op straat en ga jij weer terug naar Nederland.
Gek vind ik het niet dat je een visum kan krijgen wanneer je investeert in een land. Ik vind het juist goed. Ik zie niet in waarom een willekeurig mens niet gewoon overal zou mogen wonen waar hij maar wilt wanneer hij geen geld vraagt aan een land en een land geen last bezorgt.
Wij willen graag in Amerika wonen. Als we daarvoor in het land moeten investeren vind ik dat prima, maar ik ben wel even alle punten aan het nagaan wat dan het beste is om te doen.
We hebben al 14 jaar een bedrijf in Oklahoma, waar we met meer dan miljoen $ nog steeds in zitten, maar we hebben geen 10 man in dienst....
Toch moeten we hier even verder in duiken, want eigenlijk zouden hier ook mogelijkheden moeten liggen natuurlijk...
Waar is toch die Visum advocaat!!
Investeren in een onbekend bedrijf vind ik ook eng, ik ben alleen de mogelijkheden aan het doornemen en alle punten aan het nagaan.
Wij hebben niet meer zoveel zin om echt aan het werk te gaan. Om een bedrijf te beginnen met 10 man vind ik nogal wat. En om een bedrijf op te zetten met 10 man in dienst, dan vind ik een investering van een miljoen dan ook wel weer weinig moet ik zeggen. Plus dat je dit niet al te luchtig moet zien, want het bedrijf moet wel flinke winst gaan maken natuurlijk anders staan die 10 man weer op straat en ga jij weer terug naar Nederland.
Gek vind ik het niet dat je een visum kan krijgen wanneer je investeert in een land. Ik vind het juist goed. Ik zie niet in waarom een willekeurig mens niet gewoon overal zou mogen wonen waar hij maar wilt wanneer hij geen geld vraagt aan een land en een land geen last bezorgt.
Wij willen graag in Amerika wonen. Als we daarvoor in het land moeten investeren vind ik dat prima, maar ik ben wel even alle punten aan het nagaan wat dan het beste is om te doen.
We hebben al 14 jaar een bedrijf in Oklahoma, waar we met meer dan miljoen $ nog steeds in zitten, maar we hebben geen 10 man in dienst....
Toch moeten we hier even verder in duiken, want eigenlijk zouden hier ook mogelijkheden moeten liggen natuurlijk...
Waar is toch die Visum advocaat!!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4949 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-