Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2009 ....alle vragen over DV 2009
-
- Amerika-ontdekker
Misschien kun je ook vragen of ze je visa voor een latere termijn uitstellen. In Duitsland is dat bij voorbeeld mogelijk. Je gaat gewoon in januari je interview doorlopen en vraagt dan bij de balie (waar ze al je papieren checken) of ze je visa ook pas voor mei kunnen maken. Moet je gewoon je passport op de ambassade laten of later nog eens opsturen. Of je gaat je afspraak op de ambassade opschuiven.
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
-
- Amerika-newbie
Ja misschien is dat ook nog mogelijk.
Ik gebeld en met iemand gesproken van het consulaat en die gaf ook aan dat ik heb beste gewoon wel het gesprek kon doen, omdat als ik die verzet naar een later tijdstip wellicht geen nummer meer is.
Dus besloten gewoon het gesprek te doen en mocht het nodig zijn, voor korte periode naar Amerika om de greencard te activeren.
Nu is mijn grootste probleem nog de financien, zelf heb ik weinig vermogen, nu gaf de dame aan de lijn aan dat mijn vader geen support kan zijn omdat hij in NL zit. Maar eventueel wel een rekening of iets dergelijk kon openen waar zijn vermogen op staat en ik eventueel ook aan zou kunnen komen?
Weet iemand hier iets van.
Of zou mijn vader even geld op mijn spaarrekening kunnen zetten en ik dat als bewijs kan laten zien?!
Hoop dat iemand kan helpen!?
Ik gebeld en met iemand gesproken van het consulaat en die gaf ook aan dat ik heb beste gewoon wel het gesprek kon doen, omdat als ik die verzet naar een later tijdstip wellicht geen nummer meer is.
Dus besloten gewoon het gesprek te doen en mocht het nodig zijn, voor korte periode naar Amerika om de greencard te activeren.
Nu is mijn grootste probleem nog de financien, zelf heb ik weinig vermogen, nu gaf de dame aan de lijn aan dat mijn vader geen support kan zijn omdat hij in NL zit. Maar eventueel wel een rekening of iets dergelijk kon openen waar zijn vermogen op staat en ik eventueel ook aan zou kunnen komen?
Of zou mijn vader even geld op mijn spaarrekening kunnen zetten en ik dat als bewijs kan laten zien?!
Hoop dat iemand kan helpen!?

En dan? Dan krijg je een tegenslag en dan zit je aan de grond? Dan zit je in een ver vreemd land zonder geld, en dan? Die regels zijn er niet voor niks...postmeisje schreef:Nu is mijn grootste probleem nog de financien, zelf heb ik weinig vermogen, nu gaf de dame aan de lijn aan dat mijn vader geen support kan zijn omdat hij in NL zit. Maar eventueel wel een rekening of iets dergelijk kon openen waar zijn vermogen op staat en ik eventueel ook aan zou kunnen komen?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- DixieChick
- Amerika-expert
Je zou je vader kunnen vragen om inderdaad tijdelijk spaargeld op jouw rekening te storten. Het gaat erom dat het geld of in jouw bezit moet zijn, of dat je gesponsored wordt door iemand uit de VS.
Is je ook verteld hoeveel geld als acceptabel gezien wordt?
Is je ook verteld hoeveel geld als acceptabel gezien wordt?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-newbie
Ik begrijp dat deze regels er niet voor niets zijn.En dan? Dan krijg je een tegenslag en dan zit je aan de grond? Dan zit je in een ver vreemd land zonder geld, en dan? Die regels zijn er niet voor niks...
Maar bij is de situatie ff wat anders denk ik..
Vanaf augustus ga ik op stage in Amerika waar ik gewoon een goede stage vergoeding voor krijg en dus van kan leven. Al is het als student, en waarschijnlijk dus allemaal wat minder luxe.
Dit is allemaal nog niet officieel rond en dus niet op papier te laten zien.
Daarna is er een grote kans dat ik daar kan blijven werken, aangezien ik dan al een eigen visum heb geregeld.
Vandaar dat ik wel even mijn vader nodig heb om te laten zien dat ik het financieel aan kan.
Maar Dixiechick er is nog niet precies verteld om hoeveel geld het gaat. Ze had het wel over dat het per staat verschilt?! Weet jij hier meer van?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar ben je absoluut zeker van? Je weet dat je voor $ 1,000/maand amper iets te huur zal vinden? Dat je waarborgen moet geven voor alle nutsvoorzieningen en ook aan je GSM-provider, dat je niks op krediet kan kopen? (je kan wel eerst bv. $ 3,000 storten op de rekening van die bank, en dan mag je natuurlijk $ 3,000 'krediet' opnemen)...postmeisje schreef: Vanaf augustus ga ik op stage in Amerika waar ik gewoon een goede stage vergoeding voor krijg en dus van kan leven.
Zorg in ieder geval dat je die dingen (loon e.d. al op papier hebt tegen dat je je interview hebt, dat kan een beetje helpen)
Dat zal je dus nog moeten afwachten... Op basis 'misschien' en 'waarschijnlijk' en 'als' gaan ze je niet 'goedkeuren' hoor.postmeisje schreef: Daarna is er een grote kans dat ik daar kan blijven werken, aangezien ik dan al een eigen visum heb geregeld.
Dat zal dan over de poverty guidelines gaan. Ik heb die wel ergens liggen, maar vind ze zo dadelijk niet. Misschien dat iemand anders ze hier onmiddellijk bij de hand heeft? (en weet dat dat inkomen maakt dat je net niet arm genoeg bent om écht arm te zijn)postmeisje schreef: Maar Dixiechick er is nog niet precies verteld om hoeveel geld het gaat. Ze had het wel over dat het per staat verschilt?! Weet jij hier meer van?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-newbie
helaas nog niks op papier.
Ik weet dat er veel geld nodig is om er te gaan leven, daarom word het waarschijnlijk ook samen wonen met een andere student. Zoals het ook zou zijn gegaan zonder greencard.
Ik ga zowiezo naar Amerika op stage, met of zonder greencard...
Dan is er als ik de greencard of tijdelijk visum heb toch geen verschil meer tussen hoe ik ga leven daar!?
Ik weet dat er veel geld nodig is om er te gaan leven, daarom word het waarschijnlijk ook samen wonen met een andere student. Zoals het ook zou zijn gegaan zonder greencard.
Ik ga zowiezo naar Amerika op stage, met of zonder greencard...
Dan is er als ik de greencard of tijdelijk visum heb toch geen verschil meer tussen hoe ik ga leven daar!?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij stage gaat doen, dan heb je maar een beperkte tijd dat je in Amerika mag wonen. Het zal hun worst wezen dat je dan de eindjes amper aan elkaar geknoopot krijgt, je moet na een tijdje toch vertrekken. Maar met een Green Card ga je blijven. En zij willen niet al bij je binnenkomst het vermoeden hebben dat de kans dat jij van hun welfare moet gaan leven vrij groot is... Dus dan laten ze je liever niet binnen, vrees ik.
(maar ik vraag me dan wel af hoe dat gaat met mensen uit hele arme landen: die zullen mogelijk maar amper geld hebben om hun vliegtuigticket te betalen?)
(maar ik vraag me dan wel af hoe dat gaat met mensen uit hele arme landen: die zullen mogelijk maar amper geld hebben om hun vliegtuigticket te betalen?)
Elke
- DixieChick
- Amerika-expert
De povery guidelines voor 2007 kun je hier vinden:
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1327.html
Behalve als je naar Alaska of Hawaii wilt, moet je dus $12,763 hebben/verdienen per jaar.
Dat laatste is mij eigenlijk niet zo duidelijk..als je een visum krijgt op basis van een huwelijk is dat het bedrag dat iemand minimal moet verdienen. Maar als je de loterij wint, dan neem ik aan dat ze weten dat je dus je baan achterlaat en werk gaat zoeken in de VS. Of dat dan het bedrag is dat je op je rekening moet hebben of dat je meer moet hebben (om jezelf meerdere jaren te onderhouden) daar heb ik eigenlijk geen idee van.
Misschien weten andere loterij-winnaars hier dat? Ben er zelf eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1327.html
Behalve als je naar Alaska of Hawaii wilt, moet je dus $12,763 hebben/verdienen per jaar.
Dat laatste is mij eigenlijk niet zo duidelijk..als je een visum krijgt op basis van een huwelijk is dat het bedrag dat iemand minimal moet verdienen. Maar als je de loterij wint, dan neem ik aan dat ze weten dat je dus je baan achterlaat en werk gaat zoeken in de VS. Of dat dan het bedrag is dat je op je rekening moet hebben of dat je meer moet hebben (om jezelf meerdere jaren te onderhouden) daar heb ik eigenlijk geen idee van.
Misschien weten andere loterij-winnaars hier dat? Ben er zelf eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik ben al 1 maal op interview moeten gaan en had toen niet alles bij.
Wat had ik niet bij en was ik eigenlijk niet echt van op de hoogte.
- Millitiebewijs (bestaat niet meer in belgie voor mensen die geen dienstplicht gehad hebben, je krijgt attest in de plaatst)
- Internationaal geboortecertificaat (ze vragen er niet expliciet achter in de ambassade in Belgie maar ze vroegen om het toch mee te nemen voor als ik naar states vertrek ze weten dat mijn geboorteplaats effectief in België ligt.
- Bewijs van financial support! Je moet zoals hierboven een 13.000 dollar kunnen tonen aan hen + dan nog eens de 700 dollar die je ongeveer moet betalen voor de green card. Kan je dit niet heb je nog een kans door aan te tonen dat je een famillie lid in de states hebt. Deze moet dan een formulier invullen met zijn inkomen op + de laatste Taxbrief die hij indiende. Ikzelf heb niemand van famillie in US, of toch niet directe famillie dus heb gekozen voor de 13.000 dollar te tonen. Morgen ga ik naar de bank voor mijn interview om een officieel rekeninguitreksel te vragen en dit bij het dossier te laten steken.
Morgen namiddag heb ik dus een 2de poging voor het interview en hopelijk gaat dit deze keer gebeuren
. De enige vraag die ik mij stel is, wat gaan ze op het interview wel vragen, is het interview in het Engels of NL. Waarom deze vraag van de taal? Omdat aan de balie ze mij in het NLs aansproken, was hiervan eigenlijk verschoten
. Maar toen iets later had ik door dat ze perfect 3talig waren.
PS: postmeisje, zonder het geld aan te tonen geraak je niet binnen. Ik wil je niet demotiveren maar je hebt nog even de tijd om mensen voor sponsoring te vragen als je dit niet zelf hebt. Dit geld is om te kunnen aantonen dat je minstens 3maanden zonder werk zeker kan overleven in de states. Ze gaan er vanuit dat het max 3 maand duurt eer je werk ginder gaat vinden.
Wat had ik niet bij en was ik eigenlijk niet echt van op de hoogte.
- Millitiebewijs (bestaat niet meer in belgie voor mensen die geen dienstplicht gehad hebben, je krijgt attest in de plaatst)
- Internationaal geboortecertificaat (ze vragen er niet expliciet achter in de ambassade in Belgie maar ze vroegen om het toch mee te nemen voor als ik naar states vertrek ze weten dat mijn geboorteplaats effectief in België ligt.
- Bewijs van financial support! Je moet zoals hierboven een 13.000 dollar kunnen tonen aan hen + dan nog eens de 700 dollar die je ongeveer moet betalen voor de green card. Kan je dit niet heb je nog een kans door aan te tonen dat je een famillie lid in de states hebt. Deze moet dan een formulier invullen met zijn inkomen op + de laatste Taxbrief die hij indiende. Ikzelf heb niemand van famillie in US, of toch niet directe famillie dus heb gekozen voor de 13.000 dollar te tonen. Morgen ga ik naar de bank voor mijn interview om een officieel rekeninguitreksel te vragen en dit bij het dossier te laten steken.
Morgen namiddag heb ik dus een 2de poging voor het interview en hopelijk gaat dit deze keer gebeuren

PS: postmeisje, zonder het geld aan te tonen geraak je niet binnen. Ik wil je niet demotiveren maar je hebt nog even de tijd om mensen voor sponsoring te vragen als je dit niet zelf hebt. Dit geld is om te kunnen aantonen dat je minstens 3maanden zonder werk zeker kan overleven in de states. Ze gaan er vanuit dat het max 3 maand duurt eer je werk ginder gaat vinden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hà, nog een winnaar! En dan nog wel een mede-Belg! Proficiat!PhilipG schreef:Ik ben al 1 maal op interview moeten gaan en had toen niet alles bij.
De hoeveelste keer deed je mee? En heb je je gegevens zelf ingevuld, of ben je via zo'n bureau (tegen betaling) gegaan?
Hebben zij dat bedrag zelf tegen jou gezegd? Of was dat wat je zei te hebben en zeiden zij dat het dan ok was?PhilipG schreef: Je moet zoals hierboven een 13.000 dollar kunnen tonen aan hen
In welke streek zoek je te gaan wonen?
Oh ja, je mag je natuurlijk ook altijd even voorstellen:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17
Dan ben je misschien al gelijk van een aantal nieuwsgierige vragen of (of krijg je er juist nog meer!).
Elke
kastelke schreef:Hà, nog een winnaar! En dan nog wel een mede-Belg! Proficiat!PhilipG schreef:Ik ben al 1 maal op interview moeten gaan en had toen niet alles bij.
De hoeveelste keer deed je mee? En heb je je gegevens zelf ingevuld, of ben je via zo'n bureau (tegen betaling) gegaan?
Hebben zij dat bedrag zelf tegen jou gezegd? Of was dat wat je zei te hebben en zeiden zij dat het dan ok was?PhilipG schreef: Je moet zoals hierboven een 13.000 dollar kunnen tonen aan hen
In welke streek zoek je te gaan wonen?
Oh ja, je mag je natuurlijk ook altijd even voorstellen:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17
Dan ben je misschien al gelijk van een aantal nieuwsgierige vragen of (of krijg je er juist nog meer!).
1ste maal meegedaan
zelf ingevuld
en geselecteerd
Dit bedrag hebben ze mij zelf medegedeeld aan de balie in de ambassade toen ik zogezegd een afspraak had voor het interview.
Zij noemen het een afspraak voor het interview maar eigenlijk moet je daar gewoon tssn 14u en 15u aanmelden en laten ze je door naar het interview als je alles hebt. Ze hebben hiervoor een hele checklist, nog maar 3 hokjes waar geen vinkje staat

-
- Amerika-ontdekker
13.000? Mhh, ik dacht dat ik hier van iemand had gelezen die "maar" 6.000 Euros had en ook alles goed ging.PhilipG schreef: - Bewijs van financial support! Je moet zoals hierboven een 13.000 dollar kunnen tonen aan hen + dan nog eens de 700 dollar die je ongeveer moet betalen voor de green card.
Mrt 07: NL ontvangen
-
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je dat vanmiddag nog nagevraagd in Brussel?PhilipG schreef: is een dikke 9000 euro per persoon
Ik verifieer maar even, want dat kan voor heel wat (jonge) mensen een serieuse hinderpaal vormen, vrees ik.
Elke
Ze vroegen hier achter ja. Heb gewoon rekeninguitreksel met 10k euro getoond van 1 van men banken. Maar je moet effectief dit bedrag hebbenkastelke schreef:Heb je dat vanmiddag nog nagevraagd in Brussel?PhilipG schreef: is een dikke 9000 euro per persoon
Ik verifieer maar even, want dat kan voor heel wat (jonge) mensen een serieuse hinderpaal vormen, vrees ik.
Had zelfs blad met de koers afgedrukt en mijn bedrag ingevuld http://www.xe.com , vonden ze fijn.
-
- Amerika-ontdekker
Re: DV 2009 ....alle vragen over DV 2009
Vanaf volgende week weer een spannende week voor deelnemers DV2009.
Als goed is in maart beginnen ze met briven op te sturen . of nee?
veel succes allemaal. :beerchug:

Als goed is in maart beginnen ze met briven op te sturen . of nee?
veel succes allemaal. :beerchug:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: DV 2009 ....alle vragen over DV 2009
Ik dacht dat ik de voorgaande jaren maar brieven zag opduiken vanaf april. Op internationale fora waren er in maart al wel eens meldingen, maar als dan gevraagd werd om bv. de envelop in te scannen of zo ter bewijs, dan hoorde je niks meer.topoli&sarvenaz schreef:Als goed is in maart beginnen ze met briven op te sturen . of nee?
Nog even geduld dus?
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1585 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-