Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Philip stelt zich voor

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
gebruikerP

Philip stelt zich voor

Bericht door gebruikerP »

Hey,

Ben dus Philip, 25j werk nu 1 en half jaar sinds ik afgestudeerd ben en had mij ongeveer 1j geleden voor de eerste maal ingeschreven op de US ambassade site van België voor de Green Card. Toen ik mij inschreef was het met het gevoel van dit win ik nooit, and guess what, in mei kreeg ik een brief dat ik geselecteerd was.

Sindsdien een hele papierenbak moeten invullen en nu hopen dat het interview nog meezit :).
Morgen 2de kans voor het interview, op de eerste kans had ik niet alle papieren mee.

Waar ik wil gaan wonen ? Waarschijnlijk beginnen aan de kanten Boston , lekker dure buurt voor mij , maar zal hopelijk wel kunnen overleven ;).
Waarom Boston ? Ik ben er al geweest , kan ik mij makkelijker inwerken in mijn nieuwe leventje en een vriendin van mij woont op long island in NY dus die kan steeds eens op bezoek komen :). Later ben ik van plan meer richting California te trekken voor het warmere weer.

De branche waar ik hoop werk in te vinden is IT, dus hoop dat ik niet te lang hoef te zoeken.

Dit was het , voor meer privé stuff mag je altijd berichtje nalaten.

Groetjes
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Hallo Philip,

:welcome: op het forum!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welkom, Philip!
Heb jij chance gehad zeg! Ik hoor precies opvallend veel van mensen die nog in hun laatste jaar zitten of die pas afgestudeerd zijn, en die winnen. Je zou er haast iets achter gaan zoeken. (misschien moet ik nog maar eens terug gaan studeren :lol: )
Het bedrijf waar je nu werkt heeft toevallig een 'poot' in Amerika?
Ik geloof dat de streek rond Raleigh (North Carolina) ook een redelijke groeipool aan't worden is. Kan iemand hier bevestigen of dat ook voor de IT-markt is?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tika
Amerika-ontdekker

Bericht door Tika »

Oei... als je toch naar Californie wil, waarom niet meteen die kant uit?
Silicon Valley! :dance:

Heel veel succes op je 2de interview! Hoe ons op de hoogte!
gebruikerP

kastelke schreef:Welkom, Philip!
Heb jij chance gehad zeg! Ik hoor precies opvallend veel van mensen die nog in hun laatste jaar zitten of die pas afgestudeerd zijn, en die winnen. Je zou er haast iets achter gaan zoeken. (misschien moet ik nog maar eens terug gaan studeren :lol: )
Het bedrijf waar je nu werkt heeft toevallig een 'poot' in Amerika?
Ik geloof dat de streek rond Raleigh (North Carolina) ook een redelijke groeipool aan't worden is. Kan iemand hier bevestigen of dat ook voor de IT-markt is?
Ik werk momenteel bij Colruyt, is niet echt Amerikaans bedrijf hé haha :).
Wat ik wel gelezen heb is dat ze veel mensen zoeken die gestudeerd hebben. Misschien heb ik daar pootje mee voor ? Alhoewel de trekking natuurlijk een loting blijft en normaalgezien @ random dient te gebeuren
Tika schreef:Oei... als je toch naar Californie wil, waarom niet meteen die kant uit?
Silicon Valley!

Heel veel succes op je 2de interview! Hoe ons op de hoogte!
Mja, is voor mij een grote stap om ineens boem in volledige nieuwe wereld te zitten, ik ben niet iemand die hoopt dat alles goed verloopt,ik he graag wat meer houvast :). Als ik mensen in mijn buurt heb waar ik vragen aan kan stellen en dergelijke is het altijd leuker. Zeker als 1 van die mensen iemand is waarmee je vroeger gestudeerd hebt en je dan nog eens elk weekend mee weg kan gaan ;).
Boston is ook oostkust, easy voor mijn ouders om tandje bij te steken in het begin.

Heb onlangs wel couchsurfing.com ontdekt wat wel handig is voor mensen die mensen van in bepaalde omgeving willen leren kennen of vragen aan willen stellen.

Anyways ik heb nu stress voor het interview, omdat ik nergens iets kan vinden wat dit wel allemaal gaat inhouden. Vermits ik niet getrouwd ben, gaan we daar al niet over praten :).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

PhilipG schreef: Anyways ik heb nu stress voor het interview, omdat ik nergens iets kan vinden wat dit wel allemaal gaat inhouden.
Je had wat eerder hier moeten komen, dan had je al heel veel kunnen lezen.
Maar dit alvast om je op weg te zetten:

http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
En het verhaal van Dennis, de beheerder van dit forum en de website:
http://www.allesamerika.com/emigratie-amerika.html

Sue won ook de Green Card: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ew+lottery
(En zij heeft een blog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com/ )

En als je nog concrete vragen hebt, stel ze dan ergens in een draadje over de Green Card Lotery, we zullen helpen voor zover we dat kunnen.
Slaap jij ondertussen maar op je twee oren.
(waar komt die uitdrukking vandaan? Want je kan toch gewoon niet op twee oren tegelijk slapen? :shock: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
gebruikerP

kastelke schreef:
PhilipG schreef: Anyways ik heb nu stress voor het interview, omdat ik nergens iets kan vinden wat dit wel allemaal gaat inhouden.
Je had wat eerder hier moeten komen, dan had je al heel veel kunnen lezen.
Maar dit alvast om je op weg te zetten:

http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
En het verhaal van Dennis, de beheerder van dit forum en de website:
http://www.allesamerika.com/emigratie-amerika.html

Sue won ook de Green Card: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ew+lottery
(En zij heeft een blog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com/ )

En als je nog concrete vragen hebt, stel ze dan ergens in een draadje over de Green Card Lotery, we zullen helpen voor zover we dat kunnen.
Slaap jij ondertussen maar op je twee oren.
(waar komt die uitdrukking vandaan? Want je kan toch gewoon niet op twee oren tegelijk slapen? :shock: )
Mja 2 oren slapen :), zal inderdaad niet gaan.
Nu schiet er me net iets te binnen echt op de last minute.
Kunnen we in ambassade(belgie) die fee betalen met creditcard ?
Ik dacht van wel maar ..... nudat ik bovenstaande gelezen heb flip ik omdat ik zag cash enkel
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

PhilipG schreef: Kunnen we in ambassade(belgie) die fee betalen met creditcard ?
Ik dacht van wel maar ..... nudat ik bovenstaande gelezen heb flip ik omdat ik zag cash enkel
Ik heb er zelf geen idee van. Maar je moet maar na de middag op intervieuw, dus je kan voor de middag nog langs de bank / geldautomaat? Eventueel eens nakijken welke bank vlakbij de ambassade in de Regentlaan ligt? (want daar moet je zijn?)
Elke
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

Goeiemorgen Philip !

Amai proficiat met uw Green Card verloop. 'k Ga proberen om je van zo dichtbij mogelijk te volgen (voel je mijn hete adem al in je nek :lol: )
Wij hebben dit jaar voor 't eerst meegedaan, dus we zien wel wat de toekomst ons brengt...

In hartje Brussel genoeg bancontacten te vinden trouwens :wink:

Groetjes,

Hilde en co
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Afbeelding

Welkom op het forum! :D

Groetjes van Marloes
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Ook namens mij van harte welkom op het forum !
gebruikerP

Ik heb het :), heb nu documenten bundel die ik moet afgeven bij het eerste bezoek.
In mijn passport staat nu keigrote zegen met USA IMIGRANT VISUM op geschreven en de data voor ik ginder moet zitten. Voor 10juni moet ik dus verhuizen. Scary :)
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

Olaba zeg, VAN HARTE GEFELICITEERD
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Proficiat, Philip!
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

PhilipG schreef: Kunnen we in ambassade(belgie) die fee betalen met creditcard ?
En, hoe zat dat nu? Cash of creditcard of bancontact?

Moet je nu je opzeg gaan doen op je werk? Of wacht je daar nog even mee? Ik vermoed dat je een 5-tal weken opzeg moet geven?
Elke
gebruikerP

Bedankt, eigenlijk is alles vlot verlopen. Maar heeft het enkel lang geduurd.
Nuja ik heb het eindelijk. Nu heb ik enkel wat bang van het onzekere,het nieuwe etc hehe
gebruikerP

kastelke schreef:
En, hoe zat dat nu? Cash of creditcard of bancontact?

Moet je nu je opzeg gaan doen op je werk? Of wacht je daar nog even mee? Ik vermoed dat je een 5-tal weken opzeg moet geven?
Ik wil met pasen vertrekken,dus tegen dan opzeg ongeveer regelen.

En jaaa Visa gaat woohoo
dutchamerican82
Amerika-ontdekker

Bericht door dutchamerican82 »

welcome @ the forum!!

en geweldige dat je erdoorheen bent gekomen!!
Heel veel succes in de states!
Tika
Amerika-ontdekker

Bericht door Tika »

Gefeliciteerd!!!!! Wat geweldig!!! :dance:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Hoi Philip
Veel succes gewenst met alle plannen!!
kastelke schreef:Het bedrijf waar je nu werkt heeft toevallig een 'poot' in Amerika?
De grootste markt is hier naar mijn weten de medicijnen industrie. Maar weet dat Guus ook in de IT-markt werkzaam is hier in de buurt van Raleigh.
Er zijn wel ontzettend veel bedrijven in deze regio gevestigd en het woon/ leef klimaat is erg hoog, wat veel mensen naar deze regio trekt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer