jta schreef:allo
een ghosttown die meestal ,, op de route" ligt, namelijk vlakbij springdale en zion np is grafton. misschien niet echt spectaculair maar je moet er niet extra voor omrijden.
jacques
Hallo Jacques,
Ziet er wel leuk uit, dat Grafton. Is die weg met een gewone auto te doen?
Marianne
Wat een goede tip! Ik noteer hem meteen voor onze volgende reis, dan zitten we toch 2 dagen in Springdale.
Hoi
Wij gaan in april ook Grafton bezoeken dat stadje op de weg ligt.
Alle andere lagen spijtig genoeg niet direct op onze route.
Ik zal laten weten hoe het was,
Groetjes
Sophie
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !! 2015: Washington en Vancouver 2016: Alaska en Yukon
Wij zijn in callico geweest. Erg heet vond ik toen. maar wel een leuke show gezien. Verder goud gezocht heel even. (wat je in een zakje mee naar huis mag nemen als je wat vind). En Verder is het om een uurtje rond te kijken. Langer is niet nodig voor mijn mening.
Dus wel even lekker om de benen te strekken maar wij bleven daar toch wel in de schaduw.
gr
Vanuit Tonopah kan je naar de ghosttown Belmont en dan via een dirtroad van 11 mijl naar Manhatten. Daar is nog wel bewoning maar de tijd lijkt er stil te staan, maar er is nog wel een goudmijn in exploitatie.
Posse schreef:Wij hebben gisteren Bodie bezocht, zeker de moeite waard. We hebben er ook een coyote zien rondlopen. Liep op paar meters langs... Dus dat is zeker een pluspunt...
Wij willen ook Bodie gaan bezoeken.
We komen via de Tioga pas (hopen we in begin juni).
Is de weg er heen goed te doen met een camper en hoe lang heb je nodig om weer in Lee Vining te komen.
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas 2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco onze website
Peter & Paula schreef:
Wij willen ook Bodie gaan bezoeken.
We komen via de Tioga pas (hopen we in begin juni).
Is de weg er heen goed te doen met een camper en hoe lang heb je nodig om weer in Lee Vining te komen.
De laatste 3 mijl rijd je over een onverhard stuk dat wij afgelopen zomer vrij slecht vonden. Zeker niet aan te raden met een camper. De rit terug naar Lee Vining neemt ongeveer 3 kwartier in beslag.
De afstand van Lee Vining naar Bodie State Historic Park is via highway 395 en SR 270 circa 32 mijl met een reistijd van circa drie kwartier. Dit is enkele reis.
De wegen zijn geasfalteerd en goed te bereiden door een camper, echter de laatste 3 mijl van de SR 270 is ongeplaveid. Of dit met een camper gaat weet ik niet. Misschien weet een ander dat.
Via de website van Bodie kan ik daar niets over vinden. Anders via die website de vraag stellen, er is een mogelijkheid tot contact.
in 2006 zijn wij er wel met een camper naar toe gegaan. Het laatste stukje trilde en rammelde alles in de camper. Spannend vonden wij toen, maar het ging prima.
2008.Northwest, 2007.Toronto, Southwest, 2006.Cuba,Toronto, 2005.New York City, Florida, 2004.Pacific Northwest, 2003.Toronto, 2002.New York City, California
Foto's hier
Terlingua is ook een van de weinige voorbeelden van een plaats die een ghosttown werd en weer langzaam aan bezig is hier en daar permanent bewoond te worden. Nietwaar Bart?
Ja maar op een andere plek wel ernaast, apart sfeertje daar.
Verderop ook nog wat ghosttowns in de omgeving maar ook niet makkelijk bereikbaar, dat zijn wel de leuksten.
Maurice schreef: had het idee dat het ook niet echt authentiek was.
Dat is juist.
(even uit het hoofd)
Calico is in de jaren 50 van de vorige eeuw grotendeels gereconstrueerd door experts van Knots Berry Farm, alleen het schoolgebouw is orgineel
markro schreef:De wegen zijn geasfalteerd en goed te bereiden door een camper, echter de laatste 3 mijl van de SR 270 is ongeplaveid. Of dit met een camper gaat weet ik niet. Misschien weet een ander dat.
Wij zijn dit jaar in juni nog met een camper naar Bodie gereden. Als je op het gemak rijd is dit zeker goed te doen. Ik zou het er zeker voor over hebben, want dit stadje moet je zeker bezoeken, een echte aanrader.
Ik heb al op de site gelezen dat er veel sneeuw kan liggen! (vorig jaar waren we daar in de buurt en lag er heel veel sneeuw....)
Ik ben heel benieuwd of we er kunnen komen!
Verder gaan we naar Rhyolite in Death Valley en Goldfield langs highway 95. Deze laatste is wel geen echte ghosttown maar heeft wel heel veel mooie oude gebouwen en ruïnes.
Ik zag gisteravond "Butch Cassidy & The Sundance Kid" (1969) - nog steeds een prachtige western - en daarna "the making of" (1970). De regisseur zei dat de opnames in het dorp waar de onderwijzeres woont waren gemaakt in "een verlaten mormonen plaatsje in de buurt van Zion". En dat is Grafton. http://www.imdb.com/title/tt0064115/locations
johan
We zijn dit jaar in Grafton geweest, wat mij betreft is het zeker geen aanrader. Dit is een stukje uit ons reisverslag: ...het was tijd voor een rit over de onverharde Smithsonian Butte Byway. Aan een zijweg daarvan ligt een kleine ghost town, Grafton. Nou, dat was dus echt helemaal niets… een paar stenen gebouwen die er veel te netjes en modern uitzagen en daardoor dus geen ghost town sfeer uitstraalden, en een houten huisje dat er niet onaardig uitzag, maar dat in z’n eentje de term ghost town natuurlijk ook niet waar kon maken. Het vlakbij gelegen kerkhof deed erg nep aan, we hadden de indruk dat veel van de graven daar niet authentiek waren. Het enige dat de korte omweg nog een beetje de moeite waard maakte, dat was de route er naartoe. Mooie rotsen, daar onderweg!
Bodie is wel geweldig! Daar zijn we enkele uren geweest, en eigenlijk had ik er nog veel langer willen blijven. Ik hoop echt daar nog eens terug te komen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.