yip, je moet wat toevoegen aan de Amerikaanse samenleving en werkgelegenheid bieden aan Amerikanen.
Omdat een deel van het verhaal niet beschikbaar is omdat je anoniem wilt blijven en niet alles open wilt vertellen, wat overigens je goed recht is, kan en wil ik hier geen oordeel over geven. Ik hoop dat je dit begrijpt, eerst was het alleen voldoende geld, toen kwam er een bedrijf in Amerika bij en nu blijkt er in Nederland ook een bedrijf (bedrijven?) te zijn. Op deze manier kun je natuurlijk geen juist of in ieder geval zo duidelijk mogelijk advies verwachten. Als het een goede visum advocaat is zou ik me maar op hem / haar richten, met halve info hier krijg je ook maar half correcte antwoorden waarmee je straks misschien de boot ingaat.OK... vandaag met een Visum Laywer gesproken.
Deze rade ons aan om gewoon op een L1 visum te gaan. Daar dan toch een bedrijf opzetten naast het bedrijf in Nederland. Na een jaar maak je dan al kans op een green card. Er zijn uiteraard wel bepaalde voorwaardes waar je aan moet voldoen, omzet moet bijvoorbeeld $500.000 zijn (ergens anders las ik trouwens $250.000, maar misschien voor de zekerheid het dubbele?) en je moet het liefste 3 man in dienst nemen (hoeft niet, maar is wel zo netjes).
Dit was veel makkelijker om het voor elkaar te krijgen dan een EB5 visum. L1 visum is ook zo geregeld, kan al met een week of 2 zijn...
PBBI.. wat is jouw ervaring hiermee?
De eerste de beste reactie was al een antwoord op deze vraag, nee dus.Mijn vraag was of je door alleen maar kapitaal te hebben je makkelijk een visum kon krijgen.
Dit is niet alleen in Amerika maar in veel landen. Je kunt daar wel verbitterd door zijn en het onrechtvaardig vinden maar als je in Amerika wilt gaan wonen zul je je eigen moeten voegen naar de regels en wetten die ze stellen.Het is jammer dat je niet gewoon in Amerika kunt gaan wonen omdat je daar graag wilt wonen.
Zie het probleem niet zo, er zitten zoveel Nederlanders in de VS met bijv. een E2 visum, die hebben ook geinvesteerd en zitten er nog steeds. Als je niets wilt starten koop dan iets waar een manager in zit, scheelt weer een hoop werkenhet is best tricky, straks ben je en je investering kwijt en zit je weer in Nederland
http://dairy.doa.sd.gov/immigration.htmBennogr schreef:Ik heb hier geen reactie over gezien, maar volgens mij is het nog steeds erg eenvoudig om in een Nederlandse melkboer te investeren die in Iowa of South Dakota wil gaan werken.
Een reactie danIk heb hier geen reactie over gezien
Precies en toen ging ik verder zoeken.PBBI schreef:De eerste de beste reactie was al een antwoord op deze vraag, nee dus..
Een manager ergens opzetten betekent niet dat je achterover kunt gaan zitten en niks meer doen... Zeker niet als je inversteert in een nieuw bedrijf.PBBI schreef: Zoals ik al aangaf, wat let je om ook een manager het bedrijf in Amerika dat je nodig hebt om aan een visum te komen te laten runnen?
Ik neem aan dat je dit niet personelijk bedoelde, maar in het algemeen.PBBI schreef:Je kunt daar wel verbitterd door zijn en het onrechtvaardig vinden maar als je in Amerika wilt gaan wonen zul je je eigen moeten voegen naar de regels en wetten die ze stellen.
Is ook nog altijd een idee...PBBI schreef: Als je niets wilt starten koop dan iets waar een manager in zit, scheelt weer een hoop werken![]()
Dat had ik ook al ontdekt... net te laat dus..Skye schreef: oeps die is al voorbij dus, volgend jaar misschien mocht het anders niet lukken/willen ..............
Ze hebben niet meer of minder kans dan jij of ik.Skuye schreef:maar je hebt wel een heleboel plussen om uitgeloot te worden denk ik ?!?!?
Ja, dat was algemeen bedoelt, ik had beter kunnen schrijven, Men kan daar ...... Sorry, was niet helemaal duidelijk.Ik neem aan dat je dit niet personelijk bedoelde, maar in het algemeen.
Daarom zou IK in jullie geval ook niet investeren in een nieuw bedrijf, veel te veel werk. Maar goed, wie ben ik.Een manager ergens opzetten betekent niet dat je achterover kunt gaan zitten en niks meer doen... Zeker niet als je inversteert in een nieuw bedrijf.
Kun je zien hoeveel onduidelijkheid er is, over visa en zelfs de greencard lotterij. Het woord zegt het al, lotterij en toch worden er allerlei dingen bij bedacht / verzonnen.Das misschien nog het minste werk, maar je hebt wel een heleboel plussen om uitgeloot te worden denk ik ?!?!?
Veel denken wel serieus te zijn maar hebben als het erop aankomt niet het lef om die laatste stap te zetten. Vergeet niet dat het ook een heel interessant gespreks onderwerp is op verjaardagen en partijen, wij zijn van plan te gaan wonen in Amerika.Ik vraag me soms weleens af hoe serieus de plannen van sommige forumbezoekers nu eigenlijk echt zijn als het aankomt op een daadwerkelijk emigratie.
Uiteraard niet. Maar het is wel een hele gemakkelijke staat wat investeringen betreft en vanwege de belastingen daar met standaard een hoger rendement. Natuurlijk geldt een EB5 niet per staat, maar er is ook niemand die dat heeft gezegd. SD is alleen een populaire locatie voor investeerders, net als Seattle overigens.Bennogr schreef:Behalve, dat South Dakota niet de enige staat is waar dat speciale EB5 visum voor geldt.
Ik kom mijn hele leven al in Amerika, heb daar dus ook 4 jaar gezeten. Daarbij heb ik voor mijn vroegere werk werkelijk de hele wereld afgereisd en in heel wat landen gewoond. Voor een paar maanden of een aantal jaren. Mijn verhalen zijn niet zo spectaculair hoor op feestjes... men is wel wat gewend... :beerchug:PBBI schreef: Vergeet niet dat het ook een heel interessant gespreks onderwerp is op verjaardagen en partijen, wij zijn van plan te gaan wonen in Amerika.![]()
Zij...PBBI schreef: Tika zal denk ik ervan uitgegaan zijn dat hij zonder veel problemen in de VS kon gaan wonen omdat hij over voldoende geld beschikt en hij een 'gepensioneerden visum' in gedachte had.
Daarom vind ik forums ook ideaal. Er is zoveel info op het internet en je maakt snel je eigen verhaal. Die kan je dan neerleggen en kijken of het klopt. Uiteraard gaan we straks alleen nog maar af op wat de Laywer ons te melden heeft anders wordt het misschien te verwarrend. Maar zo zijn er nu toch ook al een aantal dingen die we neer kunnen leggen en bespreken.Kingswood schreef:Alle betrokkenen geven hun eigen mening. Die mening wordt dan al dan niet door naslagwerk en speurwerk van anderen weerlegt en opnieuw bekritiseert en dat is fantastisch! Daar leren we allemaal hardstikke veel van en zo zijn we allemaal op een leuke en leerzame manier met onze hobby bezig.
Volgens mij is iedereen op de hoogte van de GC lottery. Ik kwam alleen op de verkeerde website terecht. Moest $50 betalen dus haakte ik af omdat ik hier had gelezen daar niet mee in zee te gaan. (lang leven forums!) Toen ik eenmaal de juiste had gevonden wilde ik de tijd nemen om het goed in te vullen. Ondertussen nog een aantal keer moeten reizen (naar Houston en Californie) en toen ik 5 december weer thuis kwam en we zeker wisten dat we toch echt in Californie willen gaan zitten was ik te laat voor de GC lottery want die was 2 december gesloten.PBBI schreef:Maar wat ik dan niet begrijp is dat je met serieuse plannen loopt om je koffers te pakken, veel moeite steekt in het uitzoeken van de mogelijkheden maar kwablijkelijk niet op de hoogte bent van het bestaan van een Green Card lottery.
Deze opmerking was niet van mij maar van KingswoodPBBI schreef:
Maar wat ik dan niet begrijp is dat je met serieuse plannen loopt om je koffers te pakken, veel moeite steekt in het uitzoeken van de mogelijkheden maar kwablijkelijk niet op de hoogte bent van het bestaan van een Green Card lottery.
SorryZij... Wink
O ja... sorry, had copy paste gedaan...PBBI schreef:Deze opmerking was niet van mij maar van KingswoodPBBI schreef:
Maar wat ik dan niet begrijp is dat je met serieuse plannen loopt om je koffers te pakken, veel moeite steekt in het uitzoeken van de mogelijkheden maar kwablijkelijk niet op de hoogte bent van het bestaan van een Green Card lottery.