Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ben ik verzekerd bij rijden in iemands auto in Amerika?
Ben ik verzekerd bij rijden in iemands auto in Amerika?
Hier in NL is het zo dat de auto verzekerd is, niet de persoon. Nu kreeg ik echter de indruk dat in de VS personen verzekerd zijn.
Hoe zit dit precies? Kan veilig iemands auto besturen of moet ik daar een verzekering voor afsluiten? Mijn reisverzekering weet van niets namelijk...
(Ik herriner me bij het auto huren van Avis dat ik als Europeaan allerlei extra verzekeringen kreeg die Amerikanen 20dollar p dag kosten, maar die kreeg ik gratis. Maargoed, nu gaat het dus niet om een huur-auto.)
Hoe zit dit precies? Kan veilig iemands auto besturen of moet ik daar een verzekering voor afsluiten? Mijn reisverzekering weet van niets namelijk...
(Ik herriner me bij het auto huren van Avis dat ik als Europeaan allerlei extra verzekeringen kreeg die Amerikanen 20dollar p dag kosten, maar die kreeg ik gratis. Maargoed, nu gaat het dus niet om een huur-auto.)
- Bushmaster
- Amerika-expert
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ben ik verzekerd bij rijden in iemands auto in Amerika?
Ik weet niet of dit in elke staat zo is, maar hier in Washington is een autoverzekering voor een auto, niet voor de eigenaar van de auto. Met andere woorden, de verzekering blijft geldig wanneer iemand anders dan de eigenaar in de auto rijdt. Maar zoals al eerder aangehaald, het is verstandig om dit na te vragen bij de verzekering van de eigenaar.Forgeron schreef:Hier in NL is het zo dat de auto verzekerd is, niet de persoon. Nu kreeg ik echter de indruk dat in de VS personen verzekerd zijn.
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit verschilt per verzekeringsmaatschappij.
Bij mijn verz. AAA mogen mijn ouders en broers (1e graad) met de auto rijden.
Anders eerste even informeren bij je maatschappij.
In principe is hier de persoon verzekerd. Dat is ook de reden dat wij bij het huren van een auto hier geen aparte verzekering hoeven te hebben omdat onze eigen verzekering dat al dekt.
De auto is ook verzekerd maar eerst heb je de verzekering van de persoon die de auto bestuurt
Bij mijn verz. AAA mogen mijn ouders en broers (1e graad) met de auto rijden.
Anders eerste even informeren bij je maatschappij.
In principe is hier de persoon verzekerd. Dat is ook de reden dat wij bij het huren van een auto hier geen aparte verzekering hoeven te hebben omdat onze eigen verzekering dat al dekt.
De auto is ook verzekerd maar eerst heb je de verzekering van de persoon die de auto bestuurt
Ik zit hier in Tennessee bij Progressive, mij werd verteld dat vrienden met mijn toestemming erin konden rijden. Maar mijn huisgenoten bijvoorbeeld niet, tenzij ik ze op de polis erbij zet.
Dit had te maken met het eventueel indienen van een claim en we dan hetzelfde adres zouden moeten opgeven, iets in die richting
Dit had te maken met het eventueel indienen van een claim en we dan hetzelfde adres zouden moeten opgeven, iets in die richting

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bij mag iedereen er in rijden die een geldig rijbewijs heeft. Ik had afgelopen zomer NL bezoek en heb dat toen nagevraagd. Maar mijn polis verzekerd de auto en niet de persoon.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht