Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffers op slot, of niet??
ook de afgelopen reis naar Florida met Martinair
werd er bij het inchecken gezegd : niet op slot. Ondanks dat we hiervoor al een controle hadden gehad waar we zelf bijstonden. We werden als eerste uit de rij geplukt.
Terug ook niet op slot en jawel stickers erop van de TSA toen we op Schiphol aankwamen en bijna kapotte kofferbanden, die we er als extra hulp hadden omgedaan.
Net als vorig jaar dus weer : NIET op slot doen. Toen hebben we diverse keren controle gehad, waarvan we er een van een afstandje hebben gezien.
Schiphol, Chicago, Las Vegas, Los Angeles, Honolulu, Los Angeles, Washington en als laatste Schiphol net voor aankomst op de band.

Terug ook niet op slot en jawel stickers erop van de TSA toen we op Schiphol aankwamen en bijna kapotte kofferbanden, die we er als extra hulp hadden omgedaan.
Net als vorig jaar dus weer : NIET op slot doen. Toen hebben we diverse keren controle gehad, waarvan we er een van een afstandje hebben gezien.
Schiphol, Chicago, Las Vegas, Los Angeles, Honolulu, Los Angeles, Washington en als laatste Schiphol net voor aankomst op de band.
Groetjes, Nel
Wat een gedoe met de koffers op deze manier...
Inderdaad zegt de 1 open de ander zegt dicht!
Wij vertrekken nu over 4 weken, en mede door dat het voor ons de eerste x is.
((met de kinderen vliegen en dan zo'n end )) moet ik toegeven dat je er zelfs nerveus van wordt
Ik hou me toch maar vast aan de TSA site, ik ga ervan uit dat die informatie wel KLOPT
daar staat nl een lijst met welke merken koffers ze WEL en NIET kunnen openen!!!!
American Tourist van Samsonite kunnen ze volgens de lijst openen,(zonder koevoet
) en mag je volgends TSA afsluiten.
Dus die hebben we dan ook maar aangeschaft ( 3 stuks),met het idee ze toch opslot te kunnen doen.
Want indderdaad iedereen na de douane kan anders in je koffer om er desnoods iets in testoppen en dat vindt ik toch wel eng.
is er iemand al eens met US airways gevlogen?
en zo ja ik vindt steeds verschillende gewichten van wat je mee mag nemen. varierend van 30 kg per koffer tot 32 1/2 kg en dan 2 koffers pp.
tot nu toe heb ik 2 koffers per persoon a 32 kg ? weet iemand of dit klopt?
En nu ik dan toch zo lekker bezig ben ...
...
Kan ik bv vacuum verpakte kaas,pakjes hagelslag,en snoepjes gewoon in de koffer doen?
Iedereen weer bedankt
Groetjes Katinka
Inderdaad zegt de 1 open de ander zegt dicht!

Wij vertrekken nu over 4 weken, en mede door dat het voor ons de eerste x is.

Ik hou me toch maar vast aan de TSA site, ik ga ervan uit dat die informatie wel KLOPT
daar staat nl een lijst met welke merken koffers ze WEL en NIET kunnen openen!!!!
American Tourist van Samsonite kunnen ze volgens de lijst openen,(zonder koevoet

Dus die hebben we dan ook maar aangeschaft ( 3 stuks),met het idee ze toch opslot te kunnen doen.
Want indderdaad iedereen na de douane kan anders in je koffer om er desnoods iets in testoppen en dat vindt ik toch wel eng.
is er iemand al eens met US airways gevlogen?
en zo ja ik vindt steeds verschillende gewichten van wat je mee mag nemen. varierend van 30 kg per koffer tot 32 1/2 kg en dan 2 koffers pp.
En nu ik dan toch zo lekker bezig ben ...

Kan ik bv vacuum verpakte kaas,pakjes hagelslag,en snoepjes gewoon in de koffer doen?
Iedereen weer bedankt

Groetjes Katinka
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kaas
Ik heb vorige keer vacuum verpakte kaas meegenomen, mocht zo mee door de douane. Geen "zachte" kazen, als brie e.d., wel kaas met korst. Let wel op met wat je in je koffer bewaart, het bevriest namelijk in het ruim van het vliegtuig. Wij hadden wat lekkere sauzen meegenomen op de terugweg, maar die bleken niet echt vorstbestendig. Ik zou de kaas in de handbagage houden ...
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Die verschillen zitten in onzorgvuldige omrekening. De limiet is 70 lbs (pounds) per koffer; 1 lbs = 0,454 kg. Bij 70 lbs kom je dus op 31,78 kg.katinka schreef:is er iemand al eens met US airways gevlogen?
US Airways (waarmee ik al wel eens heb gevlogen) is op dit punt geen uitzondering; ook daar geldt deze limiet.
Marcel
Nog even een misschien niet zo slimme vraag ....
(( LET WEL WIJ VLIEGEN VOOR HET EERST DUS MISSCHIEN KOM IK SOMS NIET AL TE BIJDEHAND OVER MAAR WIL GEWOON GEEN ONNODIGE RISICO'S NEMEN OOK OMDAT WE MET KINDEREN REIZEN))
Wij vliegen dus met z'n vieren,
twee volwassenen en twee kinderen.
Per persoon mag je 2 koffers a 31 kg mee nemen.(( net van marcel geleerd
))
Vraag: kan ik bv op de heen weg 3 koffers mee nemen en terug bv 4???
Weet iemand dit ???
Wij vliegen dus met z'n vieren,
twee volwassenen en twee kinderen.

Per persoon mag je 2 koffers a 31 kg mee nemen.(( net van marcel geleerd

Weet iemand dit ???
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Nog even een misschien niet zo slimme vraag ....
Dat is nou het leuke ervan...... :hilarious:katinka schreef:Per persoon mag je 2 koffers a 31 kg mee nemen.(( net van marcel geleerd))
Weet iemand dit ???
Dat doet (bijna) iedereen: een extra (lege) tas mee in de koffer, waar je al je aankopen in kan doen. Dus de terugweg altijd meer bagage dan op de heenweg......

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
effe deze vanonder het stof gehaald...
Ik heb via de site van TSA vernomen dat men slotjes en kofferriemen kan kopen van Travel Sentry, via hun site (Travel Sentry) kom je te weten waar je deze kan aanschaffen...
Nu wou ik deze bestellen maar de verzendingskosten liggen hoger dan de riemen zelf
, het is nu eenmaal een Amerikaanse site.
Weet er iemand waar ik deze kan vinden in België of Nederland?
http://www.travelsentry.org/

Ik heb via de site van TSA vernomen dat men slotjes en kofferriemen kan kopen van Travel Sentry, via hun site (Travel Sentry) kom je te weten waar je deze kan aanschaffen...
Nu wou ik deze bestellen maar de verzendingskosten liggen hoger dan de riemen zelf

Weet er iemand waar ik deze kan vinden in België of Nederland?
http://www.travelsentry.org/
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 8362 Weergaves