Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dollars kopen
Tja ... de koers van deze moment is 1,4425
Dit komt hoofdzakelijk doordat Wall Street gisteren zware klappen te verduren kreeg. Doordat ik nu al een dikke maand de koers van de dollar volg en deze schommelde heb ik er een goed oog in dat over een kleine maand de dollar terug rond de 1,46 of slechter staat.
Dit is echter alleen maar voor mezelf: het kan zijn dat hij blijft hangen rond de 1,44 of zelfs nog dieper zakt. Dat maakt het ergens ook spannend en ik wacht dus nog even.
Om één of andere reden een tendens die ik heb opgemerkt: de koers is per dag het interessantste rond 10u a 10u30 en ergens rond 15u. De oorzaak van deze laatste is dat Wall Street om 14u open gaat, waarom rond 10u30 meestal de hoogste dagwaardes behaald worden: geen idee. Maar ook dat is puur 'gokken', toen ik donderdag om 12u20 een fax verstuurde toen was dat blijkbaar de hoogste dagwaarde en daarna is ie alleen maar gezakt.
Ik zou zeggen succes en laat ons weten welke koers je hebt gekregen!!
Dit komt hoofdzakelijk doordat Wall Street gisteren zware klappen te verduren kreeg. Doordat ik nu al een dikke maand de koers van de dollar volg en deze schommelde heb ik er een goed oog in dat over een kleine maand de dollar terug rond de 1,46 of slechter staat.
Dit is echter alleen maar voor mezelf: het kan zijn dat hij blijft hangen rond de 1,44 of zelfs nog dieper zakt. Dat maakt het ergens ook spannend en ik wacht dus nog even.
Om één of andere reden een tendens die ik heb opgemerkt: de koers is per dag het interessantste rond 10u a 10u30 en ergens rond 15u. De oorzaak van deze laatste is dat Wall Street om 14u open gaat, waarom rond 10u30 meestal de hoogste dagwaardes behaald worden: geen idee. Maar ook dat is puur 'gokken', toen ik donderdag om 12u20 een fax verstuurde toen was dat blijkbaar de hoogste dagwaarde en daarna is ie alleen maar gezakt.
Ik zou zeggen succes en laat ons weten welke koers je hebt gekregen!!
Vegasgirl schreef:BALEN!!!! Vandaag de dag dat ik mijn mega aankopen moet betalen: is die $$$ weer gezakt!!!!! GRRRR scheelt mij paar honderd euroKonden jullie nou niet wat meer duimen dat die koers hoog bleef
![]()
Wat een pech!

Maar welke koers bekijk je dan misschien? Een week geleden kreeg je per euro 0,02 dollar meer dan nu.
Als ik dan even snel reken dan heb je 205€ nadeel als je een aankoop van 15000 euro gedaan hebt. Denk dan maar even aan het voordeel wat je met die 1,44 gehad hebt, normaal moet hij 1,3 staan ... dan was het een verschil van 1615€.
--> Always look at the bright side of ....

Is inderdaad een mooie zaak!FIDEL schreef:Heb een koers verkregen van 1,43895 USD, tegen 4.125 ...
Denk een aardige zaak te hebben gedaan, of vergis ik mij ?
Na even vluchtig wat rekenwerk kom ik erop dat ik bij AXA 3,6% moest laten vallen en jij bij Dexia 2,7%.
Aangezien dat onze interestvoet 0,3% verschil heeft ben ik niet té bezorgt maar zal ik morgen toch ook eens even telefoneren naar Dexia om te horen wat de mogelijkheden zijn. (voor de rest van mijn geld in de loop van de komende twee weken)[/quote]
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nou eigenlijk scheelt het mij wel meer, zeker omdat de creditmaatschappij ook nog de meest ongunstige koers berekend met een verschil van 0,03 In totaal dus een verschil van 5 cent. Helaas koste mij het een paar honderd... Maar ja, ik heb er iets ontieglijk moois voor terug en het kan altijd slechterRacerke schreef:Vegasgirl schreef:BALEN!!!! Vandaag de dag dat ik mijn mega aankopen moet betalen: is die $$$ weer gezakt!!!!! GRRRR scheelt mij paar honderd euroKonden jullie nou niet wat meer duimen dat die koers hoog bleef
![]()
Wat een pech!Ehm ... geloof mij: ik duim hoor!!
Maar welke koers bekijk je dan misschien? Een week geleden kreeg je per euro 0,02 dollar meer dan nu.
Als ik dan even snel reken dan heb je 205€ nadeel als je een aankoop van 15000 euro gedaan hebt. Denk dan maar even aan het voordeel wat je met die 1,44 gehad hebt, normaal moet hij 1,3 staan ... dan was het een verschil van 1615€.
--> Always look at the bright side of ....

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Racerke schreef:Hoezo?Pete.Z schreef:Dollar is weer wat gestegen, ik ben zeker de enige die er wel blij mee is?
Gisteren 1,4421
het hoogste dat hij vandaag was 1,4428
op deze moment: 1,4375
Klopt,nu 1,433, iedere cent die hij stijgt levert mij geld op, aangezien ik Dollars terug moet wisselen naar Euro's via mijn Pay-Pal rekening.
95% van mijn klanten betaald in dollars, dus een Dollar die weinig waard is kost mij gewoon geld.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan best tegen het stootje, maar vergeleken met een jaar of wat terug scheelt het me toch zo'n 500 euro in de maand..........Racerke schreef:Maar als je je bedrijf al langer dan een jaar hebt dan kan je wel tegen een stootje dat de dollar naar 1,3 zou zakken...![]()
Ik, als arme vakantieganger, hoop op een kerstcadeautje ... dan kan ik onmiddelijk toeslaan.

Ehm ... eerlijk gezegd?Jozef schreef:Iemand een idee wat er aan de hand is? De dollar wordt met het uur zwakker, we zitten al bijna weer aan de 1.46.![]()
Geen flauw idee ... vandaag door de Clouseau afterparty pas laat opgestaan, vanmiddag gaan werken en gezien dat er iets aan de hand was. Nu net terug van Grease

Als ik het morgen niet uitgedoktert krijg dan ga ik alvast de rest vastzetten en niet wachten tot midden januari.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 16287 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-
- 18 Reacties