Via MSN ben ik deze week toch nog aan het twijfelen geslagen over route die ik eerder deze week op de website zette. Cor, de echtgenoot van ons aller Gypsygirl, had de route gezien en Ingrid vertelde me dat hij het stuk door het zuiden van Oregon niet zo geweldig vond. Veel Noordelijker, via de 12 naar Missoula, is veel mooier, zegt Cor.
Nou beschouw ik Cor en Ingrid als experts wat betreft dit Noordelijke deel en luister ik dus graag naar hen. Ondanks dat ik al wat campings had geboekt (cancellen kan nog makkelijk) denk ik dus dat er toch nog een en ander wijzigt. Er zitten vooral in Oregon een aantal pittige rijdagen in, maar als we dat niet doen, komen we nooit in Yellowstone. Het zwaartepunt van deze reis ligt toch vooral op het tweede deel. Omdat we graag in Chowchilla onze vrienden bezoeken en spullen halen, starten we in San Francisco. De Redwoods staan al langer op het verlanglijstje, Oregon en Idaho zien we als overbrugging, maar dan wel graag een aangename.
Om het wat overzichtelijker te maken, ga ik hieronder de route toch maar eens plaatsen. Ik plaats hem ook als bijlage (als dat lukt/nieuwe optie) in mijn openingsbericht. De oplettende lezer snapt dat dit ook is om eens te testen wat we op deze manier kunnen met het routekaartjestopic.
Voor wie de rijtijden erg lang lijken: deze route is gemaakt met alle opties in Streets & Trips op bijna de langzaamste optie. Voor ons als campergekken blijkt dat toch altijd nog het beste uit te komen. Ik hou liever een kwartier over dan dat het elke dag weer een dik half uur of langer tegenvalt.
Op- of aanmerkingen zijn nog steeds welkom, het is nog lang geen mei. De website pas ik later deze week nog weleens aan, anders blijf ik bezig