Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kindvriendelijke vakantie

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Milaa
Amerika-ontdekker

kindvriendelijke vakantie

Bericht door Milaa »

Hallo

Ik vroeg me af of iemand op het forum ervaring heeft met reizen met een 4 jarig kind? even een situatieschets; mijn man en ik gaan half september voor een maand naar California en Nevada. We zijn de route op dit moment aan het plannen, maar het wordt waarschijnlijk landen op Los Angelas, dan via de kustweg richting San Francisco en dan via Yosemite naar Las Vegas. We gaan met de auto en willen het relaxed aandoen (vandaar dat we een maand gaan). We willen ook relatief lang in de 3 steden verblijven. In L.A. het langst (mijn man is regisseur, dus gaat daar ook wat meetings hebben) waarschijnlijk een week, dan nog 5 dagen SF en 5 dagen LV, de rest van de dagen brengen we onderweg door.
Nu wat vragen;
1. Weet iemand kindvriendelijke hotels in de 3 steden (LA, San Francisco en Las Vegas), dus misschien met een apart kinder-slaapgedeelte? Liefst met gratis/ goedkope parking.
2. Weet iemand nog leuke uitstapjes voor de route tussen de steden met een kleuter?
3. Wat zijn handige/leuke tussenstops/dorpjes tussen die 3 steden zonder dat je erg veel kilometers per dag moet rijden?
4. Is het makkelijk om op de route hotels/motels te vinden of moet je flink zoeken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Mickey,

Wij zijn al meerdere keren met de kinderen naar het zuidwesten geweest, maar ze waren al wel wat ouder. Voor een kind van 4 lijkt me jullie opzet, met relatief veel tijd in de steden, niet direct kindvriendelijk. Ik krijg ook niet het idee dat jullie kampeerders zijn, maar eigenlijk zou dat voor een kind wel leuk zijn. Zwembad en speeltuintje er bij, een kampvuurtje, is altijd leuk.

Willen jullie eindigen in Las Vegas of terug naar Los Angeles?

Wat hotels betreft: de Orchid Suites in LA heeft ruime kamers en suites.
Voor SF zou je eens bij het Marina Motel kunnen kijken.

Tussen LA en SF heb je verschillende plaatsen die wel leuk zijn om te overnachten. Monterey met zijn aquarium en zeeleeuwen op de pier is leuk.
Tussen SF en LV hangt het van de route af. Een prachtige stop is Yosemite, ook heerlijk om actief te zijn (fietsen, wandelen, pootjebaden in de Merced river) en te genieten van de eekhoorn en herten.
Leuke dorpjes ken ik eigenlijk niet, wij gaan voor de steden en de parken.

Het lijkt me in september niet moeilijk om een hotel of motel te vinden.

Marianne
Milaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Milaa »

Hoi Marianne

Nee, kampeerders zijn we niet, al zou dat inderdaad erg leuk zijn voor onze dochter. Ik ben echter niet van mening dat een vakantie als deze persé kindonvriendelijk is. We zijn namelijk maar de helft van de totale tijd in de steden, waar we ook bijv. Universal Studio's en Disney willen bezoeken. Verder gaan we ook naar het strand of naar een speeltuintje, die vast ook in een stad is. En we willen onze vakantie juist kindvriendelijk maken door de tijd te nemen. Yosemite staat zeker ook op onze planning, dat lijkt ons fantastisch!

Verder bedankt voor de tips!
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

In Anaheim is Disney natuurlijk geweldig voor een 4-jarige, in San Francisco kun je misschien een fiets huren (bijv. http://www.blazingsaddles.com).
In Las Vegas is er ook meer dan voldoende voor kinderen, kijk bijv. hier

Wij hebben indertijd met onze 3,5 jarige dochter een rondreis gemaakt in Florida, overal zorgden we voor een hotel met zwembad, en nog steeds trouwens. Mijn kinderen zijn tevreden als er iig elke dag gezwommen kan worden :lol:
De VS is sowieso kindvriendelijk, elk restaurant heeft wel een kindermenu en kleurtjes met een kleurplaat.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Onze kinderen hebben van jongs af aan de steden prachtig gevonden. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf, wat je gaat doen. Wij wonen bij Washington, dus alleen de wolkenkrabbers vonden ze al geweldig.
We hebben net een week in L.A. doorgebracht en daar heel wat strand, dolfijnen e.d. gezien. Ook de La Brea tarpits bijvoorbeeld zijn grappig voor kinderen met de enorme Mammoeten in het teer. En in San Francisco zijn de zeeleeuwen natuurlijk prachtig. Vergeet ook het aquarium in Monterey niet te bezoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ik ben buiten de steden als LA en SF die jij wilt bezoeken, nog geen hotel/motel tegengekomen waar je voor het parkeren moet betalen. Reken daar op prijzen van min $20/dag gemiddeld. LV is daarentegen overal helemaal gratis parkeren.

Bij de meeste motels zit al een zwembad, dus dat is niet moeilijk te regelen. Ik denk dat het dan al gauw goed is voor kids. Maak je niet te druk over het schema, mijn nichtje zeult al jaren haar 2 kids door de VS heen, dat zijn ze helemaal gewend en dat vinden ze leuk. En zij hebben een hekel aan kamperen, dus daar beginnen ze echt niet aan, ook niet voor de kinderen :wink: :lol: Zij nemen ook wat langer de tijd in grote steden en nemen bijv nog een stop bij Lake Tahoe bij een huisje bij een stuk afgelegen strand. Daarna weer wat anders en de kinderen kunnen er weer tegen aan. LV is heerlijk voor kinderen, want behalve gave zwembaden is er een hoop te doen. Check de MGM eens voor hun grote hoeveelheid zwembaden.

Eventueel San Diego nog aandoen ivm de Zoo en Seaworld? Is maar een paar uurtjes vanaf LA en ik zou Seaworld niet willen missen met een kleintje.
Laatst gewijzigd door Vegasgirl op 27 dec 2007, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sea World is inderdaad een aanrader. Als je moet kiezen tussen bv Universal Studios en Sea World, dan zou ik voor Sea World gaan.

Marianne
Milaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Milaa »

met een papa als regisseur is die keuze snel gemaakt! :wink:

(we zijn trouwens vorig jaar en het jaar daarvoor al in Sea World Orlando geweest)
1997 Florida, 1998 California en Nevada, 1999 New York, 2000 Florida, 2001 Florida, 2006 Florida, 2007 Florida, 2008 California en Nevada
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Milaa schreef:met een papa als regisseur is die keuze snel gemaakt! :wink:
Maar dan moet hij wel zijn pretpark-pet :lol: opzetten en niet zijn regisseurspet 8) , want anders kan hij beter naar de Warner Bros studio's gaan, maar dat is voor een vierjarige weer niet leuk. Wat voor een vierjarige wel weer leuk is, is Legoland in Carlsbad, een uurtje onder Anaheim. http://www.legoland.com/california.htm

Martin
Milaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Milaa »

Nou dat is nog eens een goede tip! Bedankt! We wisten niet dat er een Legoland in California was!
1997 Florida, 1998 California en Nevada, 1999 New York, 2000 Florida, 2001 Florida, 2006 Florida, 2007 Florida, 2008 California en Nevada
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Voor SF zou je eens bij het Marina Motel kunnen kijken.

Wij hebben heel slechte ervaringen met dit motel. Ook op tripadvisor staan naast de positieve berichten ook wel negatieve.
Wij hadden een suite met twee aparte slaapkamers geboekt omdat we twee kinderen hebben. Uiteindelijk zijn we beland in een super klein kamertje waar zelfs geen raam open kon.

Ook heel veel nachtlawaai van jongeren die daar een kamer huren om te feesten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer