Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

oudejaarsavond in de states

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef:en zelfs in Belgie is het minder, althans, waar mensen, die ik ken wonen wordt alleen door de stad vuurwerk afgestoken, niet door particulieren, als ik het goed begrijp.
Ik woon in de grensstreek en moet zeggen dat je de laatste jaren ook wel meer vuurwerk ziet hier (maar niet in dezelfde proporties als in Nederland).
In het dorp waar ik opgroeide zag je duidelijk de invloed van de alsmaar grotere groepen Nederlanders die bij ons kwamen wonen: er woonden er nogal veel in een bepaalde residentiele buurt, en daar zag je dus elk jaar meer en meer vuurwerk. :lol:

Ik weet dat veel Belgen ook de grens over trekken om hun vuurwerk in te kopen. Denk niet dat het hier verboden is, maar ik vermoed dat het in Nederland goedkoper is? Of ik hoorde ook wel eens dat bepaalde (spectaculaire) dingen die hier verboden zijn, wel te koop zijn in Nederland. 'k Heb er me nooit in verdiept in hoe de vork aan de steel zit omdat ik niet zo'n liefhebber van vuurwerk ben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Heeft iemand toevallig een recept voor oliebollen zonder oliebollenmix? Een recept waarvan ik vanmiddag nog oliebollen kan maken (heb wel eens gehoord dat het heeeeel lang moet rijzen enzo)?
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Als je oliebollen recept googled, vind je heel veel recepten.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

BuckeyeRed schreef:Heeft iemand toevallig een recept voor oliebollen zonder oliebollenmix? Een recept waarvan ik vanmiddag nog oliebollen kan maken (heb wel eens gehoord dat het heeeeel lang moet rijzen enzo)?
Ingredienten:
3 dl melk
20 g gist
400 g bloem
2 eieren
zout
200 g krenten en rozijnen
50 g sukade
halve appel
slaolie
poedersuiker

Bereidingswijze
Gist met wat warme melk tot een papje roeren. Van bloem, gist, eieren, melk en zout een beslag maken.
De krenten, de rozijnen, de kleingesneden sukade en de gesnipperde appel door het beslag mengen.
Het oliebollenbeslag goed afgedekt op een lauwwarme plaats 1 uur laten rijzen.
Daarna met behulp van 2 natgemaakte eetlepels kleine hoeveelheden deeg in de hete slaolie laten glijden.
Oliebollen bruin en gaar bakken, uit laten lekken en met poedersuiker bestrooien.

Alleen het weken van de rozijen en krenten neemt meer tijd inbeslag dan het rijzen van het deeg.
Week die dan in warm water.

Succes en een fijne jaarwisseling.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

kastelke schreef: Ik weet dat veel Belgen ook de grens over trekken om hun vuurwerk in te kopen. Denk niet dat het hier verboden is, maar ik vermoed dat het in Nederland goedkoper is? Of ik hoorde ook wel eens dat bepaalde (spectaculaire) dingen die hier verboden zijn, wel te koop zijn in Nederland. 'k Heb er me nooit in verdiept in hoe de vork aan de steel zit omdat ik niet zo'n liefhebber van vuurwerk ben.
Dan begrijp ik niet waarom half Nederland naar Belgie gaat om vuurwerk te kopen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Zelf vind ik vuurwerk prachtig om te zien maar dan wel siervuurwerk zoals ik al vaak heb gezien in de div. parken in Amerika.

Voor vanavond hebben ze hier enorm veel (zwaar) vuurwerk gekocht met enorme knallen waarvan de haren je recht overeind gaan staan en je hart in je lijf begint te bonken. Ik heb al eentje gehoord en dat is niet leuk meer. Ik zal blij zijn als het achter de rug is en er niets gebeurd is. Sinds ik jaren geleden zelf een keer geraakt ben door vuurwerk, ben ik er panisch voor geworden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net zag ik van iemand in Apeldoorn foto's van hoe het er nu al op straat uitziet. Het lijkt wel een slagveld en overal rook :shock: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het is hier nog nooit zo erg geweest, zelfs niet toen onze kinderen met vuurwerk begonnen.
Werd vanmorgen om 7.45 wakker van de eerste klap.
De poezen liggen al de hele dag onder de bank.
Blijkbaar is het nu etenstijd, want het is even stil.
Ik zie ook allleen maar kinderen van 10 of 11 jaar met vuurwerk.
De straat voor ons huis ziet helemaal rood van al het papier,soms is het gewoon mistig.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Petra/VS schreef:Net zag ik van iemand in Apeldoorn foto's van hoe het er nu al op straat uitziet. Het lijkt wel een slagveld en overal rook :shock: .
Hier in de buurt is het al precies hetzelfde beeld. Bah, ik vind er niets aan...
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Voor vannacht geven ze Killer Fog af.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Rob schreef:
kastelke schreef: Ik weet dat veel Belgen ook de grens over trekken om hun vuurwerk in te kopen.
Dan begrijp ik niet waarom half Nederland naar Belgie gaat om vuurwerk te kopen.
:hilarious:
Geen idee, Rob.
Misschien is iets wat uit het buitenland komt wel veel leuker?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

kastelke schreef:
Rob schreef: Dan begrijp ik niet waarom half Nederland naar Belgie gaat om vuurwerk te kopen.
:hilarious:
Geen idee, Rob.
Misschien is iets wat uit het buitenland komt wel veel leuker?
Nee hoor, in Belgie mag veel groter vuurwerk worden verkocht. Zelfs lawinepijlen zijn er te koop.
Gelukkig doen wij daar niet aan mee :whistling: .
Lewisweathers89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Lewisweathers89 »

Ik heb hier nog geen Oud&nieuw meegemaakt, ja toen ik 4 was dan.
Er zijn wel hier en daar wat parties die onder de jongeren gevierd worden maar me vader heeft me verboden om er heen te gaan (2 Maanden geleden hadden we bij een halloweenparty een inval van de politie en ben ik hem snel gepeerd via de achterdeur) Veel van mijn maten werden echter opgepakt, en zijn de hun rijbewijs kwijt voor een jaar.

Vuurwerk hebben we ook niet, dus ik denk dat ik vanavond de hollandse oud&nieuw wel ga missen.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Joke schreef:Als je oliebollen recept googled, vind je heel veel recepten.
Maar niet met Amerikaanse ingredienten en dat bedoelde ik dus. En bovendien vond ik het wel gezellig om er even over te kwebbelen. :)

Annie, bedankt, ik zie dat het met die ingredienten nogal meevalt... ik zal eens zien of het nog lukt, haha. Ook een fijne (en veilige) jaarwisseling! 8)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hier zijn ze ook volop bezig bij de buren. De paarden staan heel onrustig op stal. Ik heb er een bloedhekel aan, aan dat hele vuurwerk. Niet zozeer voor mezelf, maar wel voor al die dieren die er niks van snappen en er zo bang van zijn.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

BuckeyeRed schreef:
Joke schreef:Als je oliebollen recept googled, vind je heel veel recepten.
Maar niet met Amerikaanse ingredienten en dat bedoelde ik dus. En bovendien vond ik het wel gezellig om er even over te kwebbelen. :)

Annie, bedankt, ik zie dat het met die ingredienten nogal meevalt... ik zal eens zien of het nog lukt, haha. Ook een fijne (en veilige) jaarwisseling! 8)
Ik weet alleen niet of er gist te koop is in Amerika?
BuckeyeRed
Amerikakenner

Annie schreef:Ik weet alleen niet of er gist te koop is in Amerika?
Jazeker! Ik heb hier zelfs een pakje staan. :)
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik maak al jaren oliebollen en appelflappen van een recept uit een oud Nederlands kookboek. Ik heb nog nooit niets nodig gehad dat ik niet gewoon in de winkel in de VS kon kopen.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Op times square is men momenteel alles klaar aan zetten voor straks ,
zie hier via de web cam.
Op sommige beelden zie je dat het volk al staat te wachten,zo vroeg
:shock:

http://earthcam.com/ts/
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »