Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
liquids in carry-on
liquids in carry-on
Ik hoorde vanmiddag op de radio dat ze de meest iritante beveiligingsmaatregel,de liquidsbeperking, in stappen gaan afschaffen.
Wie weet er meer?
Wie weet er meer?
-
- Amerikakenner
-
- Amerikafan
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb nu het idee dat er meerdere belangen zijn en niet alleen die van terrorisme dreiging.Sandra & Bjorn schreef:Er wordt op dit moment druk over gesproken in de EU om het af te schaffen, maar natuurlijk zijn er voor- en tegenstanders.
Je mag nu na de poortjes drank kopen en zo zonder controle meenemen in het vliegtuig.
Alleen kost het flesje water nu wel € 2.75, als je het van huis meeneemt €0.75, voor 6 flesjes.
Re: liquids in carry-on
N.a.v de liquids je niet mag inpakken...
Wat mag je wel inpakken.
Wij vertrekken volgende week zaterdagochten...en ik ben nog steeds een beetje panisch, dat ze gewoon mijn spullen voor mijn ogen in de prullenbak gooien.
Make-up en cremetjes mogen wel/niet?
Spullen die op de airport koopt, like liquids mag wel/niet?
Parfum wel/niet
Dat zijn voor mij de spullen die meestal in mijn handbagage zitten....
oh ja...ik mag mijn koffers ook niet op slot doen heb ik begrepen?? klopt dat?
Alvast bedankt voor de info.....de stress neemt hier met de dag toe
Wat mag je wel inpakken.
Wij vertrekken volgende week zaterdagochten...en ik ben nog steeds een beetje panisch, dat ze gewoon mijn spullen voor mijn ogen in de prullenbak gooien.
Parfum wel/niet

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Shorty schreef:N.a.v de liquids je niet mag inpakken...
Wat mag je wel inpakken.
Mogen als ze niet groter zijn dan 100 ML per stuk en maximaal met elkaar 1 liter, moeten wel in een doorzichtig ziplock zakje
Mag wel, worden door de winkel in een speciale tas gedaan die mag je niet open maken voor je aan boord ga en als je een tussenstop hebt moet je het tijdens die tussenstop in je koffers doen ander ben je het kwijt
Parfum wel/niet
Zie boven
Dat klopt of je moet koffers hebben met door de TCA goedgekeurde en te openen sloten
- DixieChick
- Amerika-expert
En denk er ook aan dat nagelschaartjes, nagelvijlen, en zakmesjes (hoe klein ook), ook nier mogen.
Ik vergeet dit op een of andere manier steeds (en als ik er aan denk, dan vergeet ik bijvoorbeeld dat er nog een nagelschaartje in mijn handtas zit), en ben zo al drie nagelschaartjes kwijtgeraakt (ik ben soms nogal oening
)
Ik vergeet dit op een of andere manier steeds (en als ik er aan denk, dan vergeet ik bijvoorbeeld dat er nog een nagelschaartje in mijn handtas zit), en ben zo al drie nagelschaartjes kwijtgeraakt (ik ben soms nogal oening

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel herkenbaar! Ik heb altijd een Zwitsers mes in mijn handtas en ik was zo slim om te bedenken dat dat niet mocht, dus had ik het in mijn toilettas gestopt - die ook in de handbagage zat ....DixieChick schreef:En denk er ook aan dat nagelschaartjes, nagelvijlen, en zakmesjes (hoe klein ook), ook nier mogen.
Ik vergeet dit op een of andere manier steeds (en als ik er aan denk, dan vergeet ik bijvoorbeeld dat er nog een nagelschaartje in mijn handtas zit), en ben zo al drie nagelschaartjes kwijtgeraakt (ik ben soms nogal oening)

Is wel ontdekt, maar ik zag er blijkbaar zo onschuldig (of oenig?) uit dat ik hem toch mocht meenemen.
Marianne
He, dus je mag niet eens je koffer op slot doen? Dus ook niet als je zo'n koffer hebt met een cijferslot of een los slotje?
Ik moet de koffers nog halen en als dat niet mag, ga ik daar natuurlijk geen extra geld voor uitgeven.
Volgens mij mag ik nog wel even bekijken wat allemaal wel en niet mag ...
Ik moet de koffers nog halen en als dat niet mag, ga ik daar natuurlijk geen extra geld voor uitgeven.

Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Koffers mogen op slot, maar kunnen altijd worden geopend voor inspectie.
Dat gebeurt met de daarvoor beschikbare sleutel of met het nodige geweld.
Wat heb je het liefst?
Dat gebeurt met de daarvoor beschikbare sleutel of met het nodige geweld.
Wat heb je het liefst?
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 05 jan 2008, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Er is in dit topic ook al over geschreven.Sing schreef:He, dus je mag niet eens je koffer op slot doen? Dus ook niet als je zo'n koffer hebt met een cijferslot of een los slotje?
Er staat ook iets over TSA veilige sloten, deze kan de TSA open maken zonder het slot open te breken.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bij ons staat dat ook duidelijk in de papieren van het reisbureau, waar we de tickets geboekt hebben. Dat je koffers niet op slot mag doen, dat je de schade nergens kunt verhalen als je ze toch op slot doet, en ze dat slot geforceert hebben. Je zou het bij een reisbureau kunnen vragen, maar bij ons staat het er dus expleciet bij.
Groetjes, Ilse
Groetjes, Ilse
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Helaas lopen de reisbureaus nog al eens achter met hun informatie, zo zijn er nog steeds reisbureaus die je wijsmaken dat je de retourvlucht drie dagen van te voren moet (her)bevestigen deze maatregel stamt nog uit de vorige eeuw.butterfly schreef:Bij ons staat dat ook duidelijk in de papieren van het reisbureau, waar we de tickets geboekt hebben. Dat je koffers niet op slot mag doen, dat je de schade nergens kunt verhalen als je ze toch op slot doet, en ze dat slot geforceert hebben. Je zou het bij een reisbureau kunnen vragen, maar bij ons staat het er dus expleciet bij.
Groetjes, Ilse

Als je wil weten wat wel en niet mag moet je gewoon even op de site van de TSA kijken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben gewoon een aantal TSA-sloten gekocht en die gaan elke reis weer mee. We hebben al een paar keer een briefje in onze koffer gevonden dat de koffer geïnspecteerd was, maar er de sloten zitten altijd keurig weer op slot. De enige veilige manier volgens mij.
Zijn die sloten hier gewoon los te koop bij een ijzerwarenwinkel of zo? Ik vind het toch ook wel prettiger dat ze op slot zitten.nieuwenoord schreef:Wij hebben gewoon een aantal TSA-sloten gekocht en die gaan elke reis weer mee. We hebben al een paar keer een briefje in onze koffer gevonden dat de koffer geïnspecteerd was, maar er de sloten zitten altijd keurig weer op slot. De enige veilige manier volgens mij.
TSA sloten zijn hier ook te koop, google maar eens, of kijk in een kofferspeciaalzaalk bijv. Mocht je ze vergeten zijn dan kun je ze ook nog op Schiphol kopen, bij Paolo Salotto.
Wij gebruiken geen sloten, ik heb nl niet de illusie dat alleen de Amerikaanse douane lopers heeft
Wij gebruiken altijd kofferriemen die we heel strak om de koffer heen doen. ( je kunt ook event grote tie raps gebruiken)
Afgelopen keer was ook een van onze koffers gecontroleerd, de riem zat er weer keurig omheen.
Wij gebruiken geen sloten, ik heb nl niet de illusie dat alleen de Amerikaanse douane lopers heeft

Wij gebruiken altijd kofferriemen die we heel strak om de koffer heen doen. ( je kunt ook event grote tie raps gebruiken)
Afgelopen keer was ook een van onze koffers gecontroleerd, de riem zat er weer keurig omheen.