Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Zuidwesten Tips gevraagd
Route Zuidwesten Tips gevraagd
Hallo, aan de hand van dit forum heb ik een route opgesteld die ik samen met mijn vriend zal afleggen in september 2008.
Aangezien het onze eerste keer Amerika is, had ik graag nog wat tips en advies gekregen van ervaren reizigers.
1/9 Brussel - San Francisco
2/9 San Francisco
3/9 San Francisco
4/9 San Francisco - Big Sur
5/9 Big Sur - Malibu
6/9 Malibu - Hollywood
7/9 Hollywood - Joshua Tree NP
8/9 Joshua Tree NP - Oatman - Slide Rock SP
9/9 Slide Rock SP - Grand Canyon
10/9 Grand Canyon
11/9 Grand Canyon - Antelope Canyon - Zion NP
12/9 Zion NP - Las Vegas
13/9 Las Vegas
14/9 Las Vegas - Brussel
Nu had ik ook nog enkele vraagjes:
- kan iemand me wat meer informatie geven over het la gaviota state park? zijn er daar hot springs?
- kan iemand me wat meer informatie geven over de indian canyon bij palm springs. Hoeveel tijd heb je daar ongeveer voor nodig?
- Dag 8: is dit haalbaar? Iemand een alternatief?
- Las Vegas: Weet iemand een goed hotel, dichtbij de strip? (niet op de strip).
Bedankt!
Deborah
Aangezien het onze eerste keer Amerika is, had ik graag nog wat tips en advies gekregen van ervaren reizigers.
2/9 San Francisco
3/9 San Francisco
5/9 Big Sur - Malibu
6/9 Malibu - Hollywood
10/9 Grand Canyon
12/9 Zion NP - Las Vegas
13/9 Las Vegas
14/9 Las Vegas - Brussel
Nu had ik ook nog enkele vraagjes:
- kan iemand me wat meer informatie geven over het la gaviota state park? zijn er daar hot springs?
- kan iemand me wat meer informatie geven over de indian canyon bij palm springs. Hoeveel tijd heb je daar ongeveer voor nodig?
- Dag 8: is dit haalbaar? Iemand een alternatief?
- Las Vegas: Weet iemand een goed hotel, dichtbij de strip? (niet op de strip).
Bedankt!
Deborah
- mopar
- Amerika-ontdekker
Re: Route Zuidwesten Tips gevraagd
Debotju schreef:Hallo, aan de hand van dit forum heb ik een route opgesteld die ik samen met mijn vriend zal afleggen in september 2008.
2/9 San Francisco
3/9 San Francisco
5/9 Big Sur - Malibu
6/9 Malibu - Hollywood
10/9 Grand Canyon
12/9 Zion NP - Las Vegas
13/9 Las Vegas
14/9 Las Vegas - Brussel
- Dag 8: is dit haalbaar? Ik vind dag 11 nogal haastig , als je nog wat wil zien !?
niet dat het niet haalbaar is , maar....
- Las Vegas: Weet iemand een goed hotel, dichtbij de strip? (niet op de strip). Wij hebben bij Motel 6 op Tropicana avenue gezeten, niet duur en dichtbij the Strip
Bedankt!
Deborah
grab life by the horns
Dag 11: Grand Canyon - Antelope Canyon - Zion NP
Hier had ik eigelijk nog niet echt bij stilgestaan. In totaal is het zo'n 240 mijl denk ik.
3 uur rijden naar Antelope Canyon, zodat we daar rond het middaguur zijn, en ongeveer na 2 uur vertrekken naar Zion NP , dan zouden we rond 16u/17u moeten aankomen. (Is een uur later zeker denk ik?). De dag erna hebben we ook nog wat tijd om Zion te bezoeken. Dus ik denk dat dit wel haalbaar moet zijn...of niet?
Hier had ik eigelijk nog niet echt bij stilgestaan. In totaal is het zo'n 240 mijl denk ik.
3 uur rijden naar Antelope Canyon, zodat we daar rond het middaguur zijn, en ongeveer na 2 uur vertrekken naar Zion NP , dan zouden we rond 16u/17u moeten aankomen. (Is een uur later zeker denk ik?). De dag erna hebben we ook nog wat tijd om Zion te bezoeken. Dus ik denk dat dit wel haalbaar moet zijn...of niet?
- mopar
- Amerika-ontdekker
Het is zeker haalbaar , Maar Zion is zo mooi!!.
Maar ik begrijp dat je ook een tijdschema hebt.
Bert.
Maar ik begrijp dat je ook een tijdschema hebt.
Bert.
grab life by the horns
Slide Rock SP is vlak boven Sedona. Wel aardig hoor maar nou niet om er een omweg voor te maken.
Je zou bv rechtstreeks van Joshua Tree NP (Twentynine palms) naar GCNP kunnen rijden maar dan niet via Oatman. Ook heel leuk hoor maar de NP's zijn nog leuker. Oatman zou ik bezoeken als ik wat meer tijd had. Die gewonnen dag zou ik dan besteden tussen GCNP en Las Vegas...
Yeehaw
Je zou bv rechtstreeks van Joshua Tree NP (Twentynine palms) naar GCNP kunnen rijden maar dan niet via Oatman. Ook heel leuk hoor maar de NP's zijn nog leuker. Oatman zou ik bezoeken als ik wat meer tijd had. Die gewonnen dag zou ik dan besteden tussen GCNP en Las Vegas...
Yeehaw
Ik zal er eens over nadenken, slide rock sp had ik ingepland omdat ik er al vele goede reacties over gehoord heb, en omdat ik 2 dagen Zion beetje veel vind (we zijn niet zo'n wandelaars, en ik heb gehoord dat de wandelingen daar kort zijn?) Bryce vind ik dan weer te ver om in te plannen, dit neemt een groot deel van de tijd in beslag.
Misschien zo?
8/9 Joshua Tree NP - Grand Canyon
9/9 Grand Canyon
10/9 Grand Canyon - Page
11/9 Page - Zion
12/9 Zion - Las Vegas
8/9 Joshua Tree NP - Grand Canyon
9/9 Grand Canyon
10/9 Grand Canyon - Page
11/9 Page - Zion
12/9 Zion - Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je oorspronkelijke schema heb je alleen in de ochtend voordat je naar Las Vegas rijdt een paar uur voor Zion. Een nacht erbij betekent dus niet dat je opeens twee dagen hebt, maar gewoon een volle dag.Debotju schreef:Ik zal er eens over nadenken, slide rock sp had ik ingepland omdat ik er al vele goede reacties over gehoord heb, en omdat ik 2 dagen Zion beetje veel vind (we zijn niet zo'n wandelaars, en ik heb gehoord dat de wandelingen daar kort zijn?) Bryce vind ik dan weer te ver om in te plannen, dit neemt een groot deel van de tijd in beslag.
Zion heeft veel korte, maar ook hele lange wandelingen. Kijk eens hier voor een overicht van de day hikes.
Als je Antelope Canyon inderdaad rond het middaguur bezoekt, dan zou ik daarna nog doorrijden naar Zion en daar een volle dag pakken.
Marianne
Momenteel zitten we in Las Vegas op een vrijdag en een zaterdag. Dit is wel een behoorlijke hap uit ons budget. Nu ben ik aan het zoeken om de route om te draaien, maar kan niet onmiddellijk een alternatief bedenken. Iemand ideeën?
vb. San francisco - kustroute - LA - Las vegas - Zion - Grand canyon - las vegas??? (de vliegtickets zijn reeds geboekt: 1/9 Brussel - SF en 14/9 Las Vegas - Br)
Thx!
Deborah
vb. San francisco - kustroute - LA - Las vegas - Zion - Grand canyon - las vegas??? (de vliegtickets zijn reeds geboekt: 1/9 Brussel - SF en 14/9 Las Vegas - Br)
Thx!
Deborah
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1108 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote