Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto huren via usareisen.de en Hertz/ANWB
Re: Auto huren via usareisen.de
Dank iedereen voor het meedenken. Inderdaad heb ik de gids van Hotelplan hier ook liggen maar omdat iedereen zo lovend is over Usareisen wilde ik dat eens proberen.
De prijzen van Hertz van ANWB snap ik net als Vana eigenlijk niks van. Wat zit er nu wel en niet inbegrepen bijv. Afgezien nog dat ik echt absurd hoge prijzen gequote krijg. En inderdaad, ik wil ergens anders achterlaten (Seattle-Portland) en daar rekent Hotelplan dan weer niks voor.
Die UScarhire heb ik ook vluchtig bekeken maar ik krijg daar alleen auto's voor Florida en ik zie overal UK residents only.
Nou ja, het is pas voor september, heeft geen haast....
De prijzen van Hertz van ANWB snap ik net als Vana eigenlijk niks van. Wat zit er nu wel en niet inbegrepen bijv. Afgezien nog dat ik echt absurd hoge prijzen gequote krijg. En inderdaad, ik wil ergens anders achterlaten (Seattle-Portland) en daar rekent Hotelplan dan weer niks voor.
Die UScarhire heb ik ook vluchtig bekeken maar ik krijg daar alleen auto's voor Florida en ik zie overal UK residents only.
Als je op de homepage staat van uscarhire heb je rechts een menu om de gegevens in te vullen.Aïda schreef:Dank iedereen voor het meedenken. Inderdaad heb ik de gids van Hotelplan hier ook liggen maar omdat iedereen zo lovend is over Usareisen wilde ik dat eens proberen.
Vervolgens zie je de logo's van de drie verhuurcentra (dollar, alamo en budget)
Daar nog onder zie je dit staan :
Alaska car hire | Arizona car hire | California car hire
Florida car hire | Illinois car hire | Nevada car hire
New York car hire | Rest of USA car hire
Canada car hire
klik diegene aan wat je wenst en dan gewoon de gegevens invullen
groetjes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als je rechtstreeks bij Hertz boekt (event. met ANWB-korting) zitten alle noodzakelijke verzekeringen erbij, zoals LDW en LIS (soms ook SLI genoemd). Verder heb je zoals gebruikelijk in Amerika, ongelimiteerde mijlen.Aïda schreef:De prijzen van Hertz van ANWB snap ik net als Vana eigenlijk niks van. Wat zit er nu wel en niet inbegrepen bijv. Afgezien nog dat ik echt absurd hoge prijzen gequote krijg. En inderdaad, ik wil ergens anders achterlaten (Seattle-Portland) en daar rekent Hotelplan dan weer niks voor.
Wat mij al wel opgevallen is dat Hertz met ANWB-korting in veel gevallen goedkoper is als je 1 bestuurder hebt en de auto in dezelfde plaats inlevert als waar je 'm ophaalt. Wil je al een extra bestuurder dan kun je dat ook ter plekke regelen (max. iets van USD 45). Tijdens de trip vorig jaar die Marjan en ik samen maakten, was het voor ons goedkoper omdat ik de enige bestuurder was en we een auto voor een periode van 4 dagen en een periode van 11 dagen huurden en deze op dezelfde locatie weer inleverden.
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
USA Reisen betaal ik voor een standaard SUV € 1.317,44 (Super-Inklusiv-PLUS) voor 28 dagen
Bij Hertz (met ANWB korting) betaal ik voor een Standaard SUV () € 1174,02
Bij ANWB zou ik dan nog wel extra moeten betalen voor de bestuurder en een tank benzine?
Is de Standard SUV bij USA Reisen Alamo dezelfde klasse als de Standaard SUV bij Hertz?
Alamo geeft aan een Chevrolet Trailblazer of gelijkwaardig.
Hertz geeft aan een Jeep Grand Cherokee Laredo of gelijkwaardig.
Zijn die twee vergelijkbaar?
Ik heb trouwens ontdekt dat een huurauto in Canada zo'n € 200 duurder is dan in Amerika.
De Equinox zou voor ons € 918 kosten voor 28 dagen, maar die vinden we te klein.
Wat ik me trouwens ineens afvroeg: Iedereen hier boekt de Equinox in de veronderstelling of de hoop dat ze een upgrade krijgen omdat hij niet beschikbaar is. Maar als iedereen nu ineens een Equinox boeken zouden ze dan niet bij Alamo gaan denken: "Zoooo, die auto is populair, laten we er maar een heleboel aanschaffen om aan de vraag te kunnen voldoen"
Marjon
Bij Hertz (met ANWB korting) betaal ik voor een Standaard SUV () € 1174,02
Bij ANWB zou ik dan nog wel extra moeten betalen voor de bestuurder en een tank benzine?
Is de Standard SUV bij USA Reisen Alamo dezelfde klasse als de Standaard SUV bij Hertz?
Ik heb trouwens ontdekt dat een huurauto in Canada zo'n € 200 duurder is dan in Amerika.

De Equinox zou voor ons € 918 kosten voor 28 dagen, maar die vinden we te klein.
Wat ik me trouwens ineens afvroeg: Iedereen hier boekt de Equinox in de veronderstelling of de hoop dat ze een upgrade krijgen omdat hij niet beschikbaar is. Maar als iedereen nu ineens een Equinox boeken zouden ze dan niet bij Alamo gaan denken: "Zoooo, die auto is populair, laten we er maar een heleboel aanschaffen om aan de vraag te kunnen voldoen"

Marjon
WIJ willen die Equinox wel. We zijn maar met z'n tweetjes en dan is die groot genoeg :dance:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel voor de extra bestuurder maar die kosten vallen best mee voor 4 weken, max. USD 45. De tank benzine betwijfel ik, je dient 'm gewoon weer vol in te leveren. Dat is nl. altijd al zo geweest bij de auto's die ik bij Hertz huurde. Geen extra kosten voor benzine dus.vana schreef:Bij Hertz (met ANWB korting) betaal ik voor een Standaard SUV () € 1174,02
Edit: Ik realiseer me nu dat je voor Canada kijkt. Wellicht dat daar andere voorwaarden/prijzen gelden.
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als wij met zijn tweëen waren had ik hem ook direct geboekt. Maar wij zijn met zijn drieën of vieren.
Vorige keer hadden we een (Standaard?) SUV via Alamo en kregen een Nissan X-Terra. Dat vonden we een lekkere auto qua grootte. Toch hadden we op laatst al wat moeite om de bagage kwijt te raken ( we waren naar de outlet geweest
)
Volgens mij is de Equinox toch wel een stukje kleiner.
Marjon
Vorige keer hadden we een (Standaard?) SUV via Alamo en kregen een Nissan X-Terra. Dat vonden we een lekkere auto qua grootte. Toch hadden we op laatst al wat moeite om de bagage kwijt te raken ( we waren naar de outlet geweest

Volgens mij is de Equinox toch wel een stukje kleiner.
Marjon
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat ben ik niet met je eens. Bij tariefsoort B (daar hebben we het hier over) heb je de keus óf een tank benzine betalen aan Hertz óf zelf voor een volle tank zorgen. Die vraag is ons altijd gesteld door Hertz bij het ophalen van de auto. Wij kiezen ervoor om de wagen met een volle tank in te leveren, omdat dit voordeliger is. De verhuurmaatschappijen hanteren nl een veel hogere benzineprijs.Coyote schreef: De tank benzine betwijfel ik, je dient 'm gewoon weer vol in te leveren. Dat is nl. altijd al zo geweest bij de auto's die ik bij Hertz huurde. Geen extra kosten voor benzine dus.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Racerke schreef:Nu heb ik een bevestigingsmail gekregen met veel pdfjes in.
Allemaal Duits ... .
Maar er zit één blad in een bepaald bundeltje waar je de gegevens van jezelf en de andere chauffeurs moet aanduiden, of je een extra verzekering wil, of je in het Duits aangesproken wil worden, ... .
Moet dat nu ingevuld en terug naar usareisen? Of is dat om ter plaatse te doen?
Moet ik überhaupt nu nog iets aan usareisen laten weten of bevestigen.
Hoe weet ik 100% zeker dat ik geen dropoff kosten moet betalen tussen Phoenix en SF en tussen SF en LV ?
Vragen dat ik iets zwart op wit heb of ... ? Want normaal mag de DM niet buiten SF komen. (als je gewoon wil boeken)
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
De vraag was of je extra kosten hebt, die heb je niet volgens mij. Uiteraard dien je 'm vol weer in te leveren (wel of niet vooraf betaald) maar extra kosten zijn dit niet in mijn ogen. Er zijn verhuurmaatschappijen waar je verplicht wordt een extra tank af te nemen. Dan spreek ik wel van extra kosten.hekkie schreef:Dat ben ik niet met je eens. Bij tariefsoort B (daar hebben we het hier over) heb je de keus óf een tank benzine betalen aan Hertz óf zelf voor een volle tank zorgen. Die vraag is ons altijd gesteld door Hertz bij het ophalen van de auto. Wij kiezen ervoor om de wagen met een volle tank in te leveren, omdat dit voordeliger is. De verhuurmaatschappijen hanteren nl een veel hogere benzineprijs.Coyote schreef: De tank benzine betwijfel ik, je dient 'm gewoon weer vol in te leveren. Dat is nl. altijd al zo geweest bij de auto's die ik bij Hertz huurde. Geen extra kosten voor benzine dus.
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar bij Alamo Gold krijg je de auto met een volle tank en mag je hem (bijna) leeg weer inleveren. Dus kost het je bij tariefsoort B toch een tank extra. Die kosten moet je wel meerekenen om het prijsverschil te berekenen.Coyote schreef:De vraag was of je extra kosten hebt, die heb je niet volgens mij. Uiteraard dien je 'm vol weer in te leveren (wel of niet vooraf betaald) maar extra kosten zijn dit niet in mijn ogen. Er zijn verhuurmaatschappijen waar je verplicht wordt een extra tank af te nemen. Dan spreek ik wel van extra kosten.hekkie schreef: Dat ben ik niet met je eens. Bij tariefsoort B (daar hebben we het hier over) heb je de keus óf een tank benzine betalen aan Hertz óf zelf voor een volle tank zorgen. Die vraag is ons altijd gesteld door Hertz bij het ophalen van de auto. Wij kiezen ervoor om de wagen met een volle tank in te leveren, omdat dit voordeliger is. De verhuurmaatschappijen hanteren nl een veel hogere benzineprijs.
Roland
Marjon
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies Marjon, dat is het verschil. Alamo Gold moet je dan ook vergelijk met Hertz tariefsoort C en niet met tariefsoort B......vana schreef: Maar bij Alamo Gold krijg je de auto met een volle tank en mag je hem (bijna) leeg weer inleveren. Dus kost het je bij tariefsoort B toch een tank extra. Die kosten moet je wel meerekenen om het prijsverschil te berekenen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oké, als je het zo bekijkt.hekkie schreef:Precies Marjon, dat is het verschil. Alamo Gold moet je dan ook vergelijk met Hertz tariefsoort C en niet met tariefsoort B......![]()

Ik heb ook nooit te maken met tariefsoort C van Hertz, vandaar de verwarring.

Roland
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar de vraag is dan, hoe kom ik aan het tariefsoort C? Ik kan niet ontdekken wat het tarief voor mij zou zijn.hekkie schreef:Precies Marjon, dat is het verschil. Alamo Gold moet je dan ook vergelijk met Hertz tariefsoort C en niet met tariefsoort B......vana schreef: Maar bij Alamo Gold krijg je de auto met een volle tank en mag je hem (bijna) leeg weer inleveren. Dus kost het je bij tariefsoort B toch een tank extra. Die kosten moet je wel meerekenen om het prijsverschil te berekenen.
![]()
Gr. Marjan
Marjon
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marjon,vana schreef: Maar de vraag is dan, hoe kom ik aan het tariefsoort C? Ik kan niet ontdekken wat het tarief voor mij zou zijn.
Tariefsoort C vind je niet bij Hertz/ANWB. Je moet uitgaan van tariefsoort B (in de Hotelplangids kun je er alles over lezen). Voor een extra bestuurder moet je ter plekke max. $ 45 betalen (in Amerika althans, Canada weet ik niet het exacte bedrag, maar dat zal vergelijkbaar zijn) en de tank benzine betaal je ook ter plekke of regel je zelf.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedoel je hoe je aan tariefsoort C komt via de Hertz/ANWB site? Die is er niet via die site volgens mij.vana schreef:Maar de vraag is dan, hoe kom ik aan het tariefsoort C? Ik kan niet ontdekken wat het tarief voor mij zou zijn.
We gaan overigens behoorlijk

Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Auto huren via usareisen.de en Hertz/ANWB
Note mod (Marjan):
De titel van dit onderwerp is aangepast zodat het beter de lading dekt van deze discussie
De titel van dit onderwerp is aangepast zodat het beter de lading dekt van deze discussie
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Roland weet jij misschien het antwoord op mijn eerder gestelde vraag?
MarjonIs de Standard SUV bij USA Reisen Alamo dezelfde klasse als de Standaard SUV bij Hertz?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens de Hotelplangids (Amerika zomer 2008) vallen ze bij zowel Hertz als Alamo in de SFAR-klasse. Volgens mij zijn ze daarom vergelijkbaar. Ook als ik naar de auto's kijk qua grootte, lijken ze mij gelijkwaardig.vana schreef:Roland weet jij misschien het antwoord op mijn eerder gestelde vraag?
Beantwoordt dit je vraag?
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja Roland. Heel erg bedankt.
Marjon
Marjon
-