Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor camperrondreis!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
cellavie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Tips voor camperrondreis!!

Bericht door cellavie »

Hallo!

Een tijdje geleden heb ik hier een voorlopige route op het forum geplaatst maar daar bleek aarig wat "mis" mee te zijn.
Ben weer een weekje aan het puzzelen gegaan en heb nu de volgende route bedacht. Qua mijlen is het volgens de routeplanner goed te doen, alleen dag 4 is redelijk lang.. is dit wel te doen of ben ik heel optimistisch??
Verder heb ik ook wat campgrounds gevonden. Hebben jullie zelf ervaring met genoemde campgrounds??
We hebben nog geen datums omdat (zie onderschrift) de reis pas in 2012 gaat plaatsvinden maar de voorpret is nu al zooo leuk. Vast staat wel dat het in mei/juni wordt.

Dag 1: aankomst LAX
Dag 2: sightseeing Los Angeles
Dag 3: Camper ophalen, naar Palm Springs (Cathedral Palms RV Resort)
Dag 4: naar Prescott (tips voor campground???)
Dag 5: naar Sedona (Rancho Sedona RV Park)
Dag 6: naar Grand Canyon (2n Mather Campground)
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: naar Monument Valley (Goulding's Campground)
Dag 9: naar Moab (2n KOA Moab)
Dag 10: dagtochtje naar Arches NP
Dag 11: naar Capitol Reef (Fruita Campground)
Dag 12: naar Bryce Canyon (KOA Bryce Valley)
Dag 13: naar Zion (tips voor campground in/vlakbij Zion???)
Dag 14: naar Las Vegas (2n in Venetian/Bellagio)
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Naar Barstow (KOA Barstow/Calico)
Dag 17: naar Sequioa (tips voor campground voor 2n in/vlakbij Sequioa???)
Dag 18: dagtochtje Sequioa/Kings Canyon
Dag 19: naar Yosemite (tips voor campground??? evt. French Camp RV park??)
Dag 20: naar San Fransisco, camper inleveren, 2nachten hotel?? Tips??)
Dag 21: San Fransisco
Dag 22: terugvlucht naar NL

Wij gaan dus zoals aangegeven met een camper, het moet een mooie reis worden, geen marathon.
Op campgrounds willen we niet met nog 100 RV's op een betonplateau geparkeerd staan. Er mogen uiteraard best faciliteiten zijn maar een beetje privacy wordt wel op prijs gesteld. Genoemde campgrounds zijn puur en alleen uitgezocht op basis van foto's en beoordelingen, persoonlijke ervaringen zijn nauurlijk altijd beter. We zijn wel natuurmensen, al hoeft niet alles back to basic te zijn. Een redelijk luxe campground in de NP's zou denk ik perfect zijn....
Ik heb al aardig wat reisverslagen gelezen die ik op deze site tegenkwam en er zitten hier een hoop kenners dussss......
Alle tips/commentaar zijn welkom. Dit wordt de reis van ons leven en die moet perfect zijn!!! :D
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA

http://tessatravels.jouwweb.nl/
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Tips voor camperrondreis!!

Bericht door jerbia »

cellavie schreef:Hallo!

Qua mijlen is het volgens de routeplanner goed te doen, alleen dag 4 is redelijk lang.. is dit wel te doen of ben ik heel optimistisch??
Van Palm Springs naar Prescott is goed te doen op 1 dag. Het eerste deel van PS tot iets voorbij Quartzsite via de I-10 kun je lekker doorkarren. Ook op de AZ-60 en AZ-71 kun je goed doorrijden. Het laatste gedeelte over de AZ-89 is wat bochtiger, vooral vlak voor Prescott, maar o zo mooi!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

cellavie schreef:Hallo!

Dag 1: aankomst LAX
Dag 2: sightseeing Los Angeles
Dag 3: Camper ophalen, naar Palm Springs (Cathedral Palms RV Resort)
29Palms RV Resort in Twentynine Palms is aan de noordkant van Joshua Tree NP
Dag 4: naar Prescott (tips voor campground???)
Dag 5: naar Sedona (Rancho Sedona RV Park)
Dag 6: naar Grand Canyon (2n Mather Campground)
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: naar Monument Valley (Goulding's Campground)
Dag 9: naar Moab (2n KOA Moab)
Canyonlands RV Park is mooier en ligt midden in de stad en veel dichter bij de parken.
Dag 10: dagtochtje naar Arches NP
Dag 11: naar Capitol Reef (Fruita Campground)
Dag 12: naar Bryce Canyon (KOA Bryce Valley)
In het park zijn twee cg's net er buiten Ruby's Inn RV park, de Koa ligt een flink stuk weg in Cannonville
Dag 13: naar Zion (tips voor campground in/vlakbij Zion???)
In het park Wachtman cg, met electra hook-up, South cg zonder hook-up net buiten het park Zion RV Park
Dag 14: naar Las Vegas (2n in Venetian/Bellagio)
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Naar Barstow (KOA Barstow/Calico)
Is niet zo ver vanuit LV beter doorrijden naar Bakersfield
Dag 17: naar Sequioa (tips voor campground voor 2n in/vlakbij Sequioa???)
In Kings Canyon NP heb je een mooie binnen het park
Dag 18: dagtochtje Sequioa/Kings Canyon
Dag 19: naar Yosemite (tips voor campground??? evt. French Camp RV park??)
Binnen het park verschillende mogelijkheden, wel vroeg boeken, er buiten in Oakhurst High Sierra RV Park.
Dag 20: naar San Fransisco, camper inleveren, 2nachten hotel?? Tips??)
Dag 21: San Fransisco
Dag 22: terugvlucht naar NL

Ik heb al aardig wat reisverslagen gelezen die ik op deze site tegenkwam en er zitten hier een hoop kenners dussss......
Alle tips/commentaar zijn welkom. Dit wordt de reis van ons leven en die moet perfect zijn!!! :D
Als je onze verslagen leest vindt je daar ook alle campgrounds waar wij in de loop der jaren gestaan hebben.
Rob
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Nog steeds een redelijk drukke camperroute. Ik zou minimaal dag 18 inruilen voor meer tijd in Yosemite of San Francisco (omdat jullie natuurmensen zijn dan mogelijk: Yosemite).
Geen idee of Barstow wel zo leuk is om te kamperen. Misschien dat iemand anders daar iets over kan zeggen, of een alternatief weet. (Edit: ik zie nu inderdaad dat Rob al Bakersfield als alternatief aangaf)
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 08 jan 2008, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Kamperen in Barstow? Pff, bloedheet, net een fohn waar je in zit. Moet er echt niet aan denken. Rob zegt het al, Bakersfield is een beter alternatief. Persoonlijk denk ik dat je ook heel vroeg bent, in campingland verandert nog weleens wat en wie zegt dat er in 4 jaar tijd niet heel veel verandert?

Als je je echt wilt verdiepen in campings, kijk dan alsjebieft verder dan alleen de KOA's. Er zijn vaak nog veel meer alternatieven. Ook in onze reisverslagen (zie onderschrift) vind je veel informatie over de campings waar we geweest zijn. En vergeet de reviews op de AA-homepage niet!

Ik maak zelf, net als Rob, gebruik van de TL-directory. Rob is fan van het grote boek, ik ben meer van de website. Als Gold-member kan je daar ook alle 'ratings' voor campings zien. Verder is de site van RV Park reviews een grote bron van informatie.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je op dag 9 meteen via ut261 en ut95 naar Torrey rijdt, en Moab overslaat heb je meer tijd voor Bryce,Zion en Yosemite.
en 1 dag Moab is niet genoeg.
Yeehaw
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zo vind ik een nachtje in Yosemite ook erg magertjes. In een drieweekse rondreis zul je keuzes moeten maken. Moab is meestal net iets te ver om, zeker omdat je daar minimaal 3 nachten nodig hebt om er een beetje uit te halen wat er uit te halen valt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer