Een tijdje geleden heb ik hier een voorlopige route op het forum geplaatst maar daar bleek aarig wat "mis" mee te zijn.
Ben weer een weekje aan het puzzelen gegaan en heb nu de volgende route bedacht. Qua mijlen is het volgens de routeplanner goed te doen, alleen dag 4 is redelijk lang.. is dit wel te doen of ben ik heel optimistisch??
Verder heb ik ook wat campgrounds gevonden. Hebben jullie zelf ervaring met genoemde campgrounds??
We hebben nog geen datums omdat (zie onderschrift) de reis pas in 2012 gaat plaatsvinden maar de voorpret is nu al zooo leuk. Vast staat wel dat het in mei/juni wordt.
Dag 1: aankomst LAX
Dag 2: sightseeing Los Angeles
Dag 3: Camper ophalen, naar Palm Springs (Cathedral Palms RV Resort)
Dag 4: naar Prescott (tips voor campground???)
Dag 5: naar Sedona (Rancho Sedona RV Park)
Dag 6: naar Grand Canyon (2n Mather Campground)
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: naar Monument Valley (Goulding's Campground)
Dag 9: naar Moab (2n KOA Moab)
Dag 10: dagtochtje naar Arches NP
Dag 11: naar Capitol Reef (Fruita Campground)
Dag 12: naar Bryce Canyon (KOA Bryce Valley)
Dag 13: naar Zion (tips voor campground in/vlakbij Zion???)
Dag 14: naar Las Vegas (2n in Venetian/Bellagio)
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Naar Barstow (KOA Barstow/Calico)
Dag 17: naar Sequioa (tips voor campground voor 2n in/vlakbij Sequioa???)
Dag 18: dagtochtje Sequioa/Kings Canyon
Dag 19: naar Yosemite (tips voor campground??? evt. French Camp RV park??)
Dag 20: naar San Fransisco, camper inleveren, 2nachten hotel?? Tips??)
Dag 21: San Fransisco
Dag 22: terugvlucht naar NL
Wij gaan dus zoals aangegeven met een camper, het moet een mooie reis worden, geen marathon.
Op campgrounds willen we niet met nog 100 RV's op een betonplateau geparkeerd staan. Er mogen uiteraard best faciliteiten zijn maar een beetje privacy wordt wel op prijs gesteld. Genoemde campgrounds zijn puur en alleen uitgezocht op basis van foto's en beoordelingen, persoonlijke ervaringen zijn nauurlijk altijd beter. We zijn wel natuurmensen, al hoeft niet alles back to basic te zijn. Een redelijk luxe campground in de NP's zou denk ik perfect zijn....
Ik heb al aardig wat reisverslagen gelezen die ik op deze site tegenkwam en er zitten hier een hoop kenners dussss......
Alle tips/commentaar zijn welkom. Dit wordt de reis van ons leven en die moet perfect zijn!!!