Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
producten meenemen uit amerika
producten meenemen uit amerika
Hoi,
Momenteel zit ik in Amerika, Atlanta, Georgia. En aangezien de koers van de dollar heb ik hier nogal wat producten aangeschaft. Voornamelijk DVD's, CD's en boeken maar ook een Xbox en wintersportkleding. Ik vroeg me af (misschien een beetje laat) of er nog een max aan zit hoeveel spullen je mee mag nemen?
Alvast bedankt
Momenteel zit ik in Amerika, Atlanta, Georgia. En aangezien de koers van de dollar heb ik hier nogal wat producten aangeschaft. Voornamelijk DVD's, CD's en boeken maar ook een Xbox en wintersportkleding. Ik vroeg me af (misschien een beetje laat) of er nog een max aan zit hoeveel spullen je mee mag nemen?
Alvast bedankt
Re: producten meenemen uit amerika
Nee hoor, je mag zoveel meenemen als je wilt.
Wel is er een limiet aan de belastingvrije invoer, er wordt aan gesleuteld maar het is volgens mij nog steeds €175,00 per persoon
Is de totale waarde van je invoer hoger dan moet je over de gehele waarde BTW en mogelijk invoerrechten betalen.
Wel is er een limiet aan de belastingvrije invoer, er wordt aan gesleuteld maar het is volgens mij nog steeds €175,00 per persoon
Is de totale waarde van je invoer hoger dan moet je over de gehele waarde BTW en mogelijk invoerrechten betalen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
bedankt voor je reactie.
Ik heb op het internet nagekeken over belastingvrije invoer. En ze geven eerst aan dat het gaat om koffie, sigaretten en degelijke. Daarna geven ze echter als voorbeeld aan dat als je bovend de 175 euro uitkomt dat je daar invoerbelasting over moet betalen (de link: http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-06.html). Dit zorgt voor verwarring bij mij. Zoals ik al zei heb ik een Xbox aangeschaft, dit komt boven de 175 euro, moet ik hier belasting over betalen? Of is het niet nodig om dit aan te geven?
Wederom dank.
Ik heb op het internet nagekeken over belastingvrije invoer. En ze geven eerst aan dat het gaat om koffie, sigaretten en degelijke. Daarna geven ze echter als voorbeeld aan dat als je bovend de 175 euro uitkomt dat je daar invoerbelasting over moet betalen (de link: http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-06.html). Dit zorgt voor verwarring bij mij. Zoals ik al zei heb ik een Xbox aangeschaft, dit komt boven de 175 euro, moet ik hier belasting over betalen? Of is het niet nodig om dit aan te geven?
Wederom dank.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Officieel gesproken: ja, je moet dit aangeven. Is het officieel nodig om te doen? Ja.
Heb je een keuze om het niet te doen? Ook daarop is het antwoord: ja.
Is het verstandig om het niet te doen? Nee, niet echt.
Wordt iedereen gecontroleerd? Nee. Mensen die overduidelijk wel erg veel bij zich hebben, of met dozen met daarop duidelijk afgebeeld welke dure spullen erin zitten natuurlijk wel.
Wil je het risico lopen om toch gepakt te worden als je door "niets aan te geven" loopt? Dat is iets wat je zelf zult moeten bepalen...
Heb je een keuze om het niet te doen? Ook daarop is het antwoord: ja.
Is het verstandig om het niet te doen? Nee, niet echt.
Wordt iedereen gecontroleerd? Nee. Mensen die overduidelijk wel erg veel bij zich hebben, of met dozen met daarop duidelijk afgebeeld welke dure spullen erin zitten natuurlijk wel.
Wil je het risico lopen om toch gepakt te worden als je door "niets aan te geven" loopt? Dat is iets wat je zelf zult moeten bepalen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bij zoiets als een xbox is het ook niet zo aannemelijk dat je die op de heenweg al bij je had. Mijn kinderen willen een nintendo ds aanschaffen, en dat is ( lijkt mij) moeilijker aan te tonen dat je die invoert. Het is logischer dat je kinderen hun ds meenemen van huis om onderweg te gebruiken dan een xbox (ik heb tenminste nog nooit iemand zo'n ding in zien pluggen in een vliegtuig
)
Groetjes, Ilse

Groetjes, Ilse
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, de zeer goedgemutste beveiligingsbeambte met een goed gevoel voor humor (blijkbaar bestaan die ookbutterfly schreef:Bij zoiets als een xbox is het ook niet zo aannemelijk dat je die op de heenweg al bij je had. Mijn kinderen willen een nintendo ds aanschaffen, en dat is ( lijkt mij) moeilijker aan te tonen dat je die invoert. Het is logischer dat je kinderen hun ds meenemen van huis om onderweg te gebruiken dan een xbox (ik heb tenminste nog nooit iemand zo'n ding in zien pluggen in een vliegtuig)
Groetjes, Ilse

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Dan nog een vraag. Veel van de producten heb ik de bonnen niet meer. Is er een prijslijst waar ze vanuit gaan? En als ik de bonnen niet meer heb, hoe komen ze achter de prijs?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Boom schreef:Dan nog een vraag. Veel van de producten heb ik de bonnen niet meer. Is er een prijslijst waar ze vanuit gaan? En als ik de bonnen niet meer heb, hoe komen ze achter de prijs?
Daar hebben ze hele mooie boekwerken voor, die volstaan met adviesprijzen van artikelen.
Je volgende vraag is vast hoe de douane kan bewijzen dat je invoert.
Je bent niet de eerste die met deze vragen worstelt , maar gelukkig hebben we de zoekfunctie die oa
dit
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... lit=douane
topic opleverde.
Maar er zijn er nog veel meer
Je bent niet de eerste die met deze vragen worstelt , maar gelukkig hebben we de zoekfunctie die oa
dit
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... lit=douane
topic opleverde.
Maar er zijn er nog veel meer
-
- Amerika-ontdekker
Dus als ik terug kom van een jaar in Amerika moet ik alles wat ik na de eerste maand (want dat was wel 175 euro) gekocht heb aangeven?
Ik zie het al helemaal voor me: nee, dat shirtje niet, oja, die wel maar die was maar 6 dollar, en die broek is oud, umm, ja die andere komt uit amerika, en die jas ook en die schoenen en die andere schoenen; nee, die schoenen dan net weer niet...
In dat geval moet ik denk ik maar een uurtje of wat meer uittrekken voor de terugreis! Zou toch suf zijn, of is het echt zo?
Ik zie het al helemaal voor me: nee, dat shirtje niet, oja, die wel maar die was maar 6 dollar, en die broek is oud, umm, ja die andere komt uit amerika, en die jas ook en die schoenen en die andere schoenen; nee, die schoenen dan net weer niet...
In dat geval moet ik denk ik maar een uurtje of wat meer uittrekken voor de terugreis! Zou toch suf zijn, of is het echt zo?
Op een doos van een klok made in Hongkong:
Guaranteed to work throughout its useful life.
Guaranteed to work throughout its useful life.
- DixieChick
- Amerika-expert
*lol*
Dat zou wel heel maf zijn.
Het lijkt mij dat ze vooral geinteresseerd zijn in nieuwe producten..als jij een jaar in de VS hebt gezeten met een visum dan kan ik me niet voorstellen dat ze ook je kleding en dingen je destijds hebt gekocht voor eigen gebruik daar ook meetellen.
Ik denk dat als ze je aanhouden, en er achter komen dat je nieuwe dingen zoals een Xbox invoert, dat ze dan door al je spullen heen gaan, en echt heel precies willen weten wat waar gekocht is (want, je hebt 1x gelogen, misschien lieg je wel over meer). Maar goed, dit is absoluut niet gebaseerd op enige kennis , puur op mijn eigen boeren-gezonde-verstand, dus hoeveel waarde je hier aan moet hechten, dat weet ik niet....
Dat zou wel heel maf zijn.
Het lijkt mij dat ze vooral geinteresseerd zijn in nieuwe producten..als jij een jaar in de VS hebt gezeten met een visum dan kan ik me niet voorstellen dat ze ook je kleding en dingen je destijds hebt gekocht voor eigen gebruik daar ook meetellen.
Ik denk dat als ze je aanhouden, en er achter komen dat je nieuwe dingen zoals een Xbox invoert, dat ze dan door al je spullen heen gaan, en echt heel precies willen weten wat waar gekocht is (want, je hebt 1x gelogen, misschien lieg je wel over meer). Maar goed, dit is absoluut niet gebaseerd op enige kennis , puur op mijn eigen boeren-gezonde-verstand, dus hoeveel waarde je hier aan moet hechten, dat weet ik niet....
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat ze toch wel rekening houden met een soort van "afschrijving" - m.a.w. oudere producten worden inderdaad niet meer meegeteld, en bij kleding is dat al moeilijker aan te tonen.
Bij elektronika en andere dure gebruiksvoorwerpen is het natuurlijk een ander verhaal...
De volgende keer dat ik naar Amerika ga, zal ik héél veel Tommy Hilfiger spullen al vanuit Nederland meenemen, die ik ooit een keer in de VS heb gekocht.
Zelfs al zou ik dan niets nieuws kopen, kan dat nog 'verdacht' uit zien als ik mijn koffer zou moeten openen.
En dan komt nog wat ik me altijd afvraag: welke prijs hanteren ze? De prijs die ik ervoor betaald heb in de VS? Of de prijzen die in NL worden gehanteerd voor dezelfde producten?
Als ik naar afgelopen kerst kijk, hebben we met z'n tweeën voor ongeveer € 220,00 aan Tommy Hilfiger spullen gekocht - ruim binnen de € 175,- p.p. dus. Ga je het echter bekijken volgens de Nederlandse prijzen, dan hebben we voor meer dan € 900,- gekocht, en dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk...
Bij elektronika en andere dure gebruiksvoorwerpen is het natuurlijk een ander verhaal...
De volgende keer dat ik naar Amerika ga, zal ik héél veel Tommy Hilfiger spullen al vanuit Nederland meenemen, die ik ooit een keer in de VS heb gekocht.
Zelfs al zou ik dan niets nieuws kopen, kan dat nog 'verdacht' uit zien als ik mijn koffer zou moeten openen.
En dan komt nog wat ik me altijd afvraag: welke prijs hanteren ze? De prijs die ik ervoor betaald heb in de VS? Of de prijzen die in NL worden gehanteerd voor dezelfde producten?
Als ik naar afgelopen kerst kijk, hebben we met z'n tweeën voor ongeveer € 220,00 aan Tommy Hilfiger spullen gekocht - ruim binnen de € 175,- p.p. dus. Ga je het echter bekijken volgens de Nederlandse prijzen, dan hebben we voor meer dan € 900,- gekocht, en dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Als je prijsjes er af haalt, het niet in de verkooptasjes laat zitten weten en tussen gedragen kleding in je koffer doet, kunnen ze toch niet zien dat je de kleding in de VS gekocht hebt? En op de terugreis een set nieuwe kleding aandoen.
Kom je met twintig eendere jeans of sneakers uit de VS, dan is het heel ander verhaal, dat kan voor doorverkoop bestemd zijn.
Kom je met twintig eendere jeans of sneakers uit de VS, dan is het heel ander verhaal, dat kan voor doorverkoop bestemd zijn.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, en dat doen we ook altijd, hoor (inmiddels al 18 keer gedaanthebes schreef:Als je prijsjes er af haalt, het niet in de verkooptasjes laat zitten weten en tussen gedragen kleding in je koffer doet, kunnen ze toch niet zien dat je de kleding in de VS gekocht hebt? En op de terugreis een set nieuwe kleding aandoen.

Maar stel nu dat je wel de prijsjes zou laten zitten en ze vragen je je koffer open te maken...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Niet alles boven de €175,00 maar gewoon alles, en wees gerust ze gaan je uitgebreid helpen om alles nauwkeurig te onderzoekensummergirl schreef:Dus als ik terug kom van een jaar in Amerika moet ik alles wat ik na de eerste maand (want dat was wel 175 euro) gekocht heb aangeven?
Je moet van alles kunnen aantonen dat de BTW is betaaldDento schreef:Ik denk dat ze toch wel rekening houden met een soort van "afschrijving" - m.a.w. oudere producten worden inderdaad niet meer meegeteld, en bij kleding is dat al moeilijker aan te tonen.
Heb je een bonnetje dan is dat genoeg, heb je geen bonnetje dan zullen ze zelf de prijs bepalen.Dento schreef:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En dan houden ze de Nederlandse prijzen aan.6foot6 schreef:Heb je een bonnetje dan is dat genoeg, heb je geen bonnetje dan zullen ze zelf de prijs bepalen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoiets dacht ik inderdaad wel... vandaar dat ik inderdaad al het bewijs van recente aankoop zoveel mogelijk probeer te voorkomen. Het eenvoudigste is gewoon om het spul een middagje of avondje aan te doen (na zoveel mogelijk de winkelvouwen eruit te hebben gestreken, maar dat wil je toch wel als je het aandoet), bonnetjes niet bewaren (of wegdoen voordat je vertrekt) en vooral geen draagtassen van de winkels in je koffer meenemen...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Als je langer dan een half jaar in het buitenland gewoond hebt ben je officieel aan het verhuizen op het moment dat je teruggaat naar Nederland, en dan geldt de limiet van 175 euro niet. Je hoeft dan geen belasting te betalen over je inboedel.summergirl schreef:Dus als ik terug kom van een jaar in Amerika moet ik alles wat ik na de eerste maand (want dat was wel 175 euro) gekocht heb aangeven? (...) Zou toch suf zijn, of is het echt zo?
Voor zover ik weet geldt dat ook voor auto's. Het kan dus heel aantrekkelijk zijn om een auto te kopen in de VS als je hier een jaartje studeerd of zo en naderhand verscheept naar Nederland. Zeker met de huidige dollar koers.Amikix schreef:Als je langer dan een half jaar in het buitenland gewoond hebt ben je officieel aan het verhuizen op het moment dat je teruggaat naar Nederland, en dan geldt de limiet van 175 euro niet. Je hoeft dan geen belasting te betalen over je inboedel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4186 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-
- 0 Reacties