Ik wil met mijn vrouw maximaal 4 weken (aug/sep 2008 of mei/juni 2009) naar de noordwest kant van de VS. Een deel staat al "enigszins" vast: Vanaf San Francisco, via Yosimite, Seqouia, Deathvalley, Las Vegas, Grand Canyon, Page, Zion, Bryce naar Yellowstone. Dit deel van de reis duurt nu zo'n 20 dagen. Dat betekent dat er nog zo'n 8 tot 10 dagen te verdelen zijn.
En nu komt de keuze:
voor bovenstaand traject vanaf Seattle naar San Francisco, door Olympic NP, Mt Rainier, Mt Helens, Columbia's River Gorge, Crater Lake, Redwood en Lassen
Of na Yellowstone nog door richting Glacier, Banff, Jasper en Vancouver....
Tot nu toe leek het er voor ons op dat er meer te zien was tussen Seattle en San Francisco, en dat er tussen Yellowstone en Banff (via Glacier) vooral 2 dagen verloren gingen aan reizen.... Inmiddels heb ik begrepen dat dit via de Beartooth pass erg mooi is... maar dat maakt de keuze weer moeilijke.
Volgens mij is de keuze vooral gericht op de "soort natuur": regenwoud, redwoods, vulkanen en bergen aan de atlantische kust (ok en zee natuurlijk

Welke zaken kan ik nog meer in overweging meenemen..... wie kan mij helpen deze keuze te maken.