Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vraagje voor Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Christel
Amerikafan

vraagje voor Yellowstone

Bericht door Christel »

hallo iedereen

we zijn hier druk bezig aan onze route maar weten ons zo geen raad met Yellowstone, hoe we dat gaan aanpakken...
We komen van Kallispel , waar we 's morgens vroeg in één stuk naar Yellowtone rijden.
Dat is zo 'n 600 km , dus komen we er in de late namiddag aan.
Voor Yellowtone zelf hebben we 2 nachten voorzien.
Van Yellowtone rijden we door naar Jackson.

Slapen we dan best in West Yellowstone, in het midden van het park of erbuiten?
een kwestie van geen stukken dubbel te moeten rijden...

Voor jullie ervaren Yellowstone gangers, zal mijn vraagje wel piece of cake zijn denk ik :D
Als we in de late namiddag dan toekomen, wat kunnen we dan best bezoeken, en wat houden we voor de dag nadien?
ik weet, 2 nachten is misschien krap, maar t is niet echt de bedoeling om te wandelen of zo in het park, enkel de hoogtepunten te bezoeken...

Groetjes en alvast bedankt !
Christel
thebes
Amerika-expert

Re: vraagje voor Yellowstone

Bericht door thebes »

Christel,

Eigenlijk hoort Yellowstone bij het forum voor het Noordwesten, misschien wordt je topic verplaatst door de moderatoren.

Vanuit Kalispell vind ik West-Yellowstone de beste overnachtingsmogelijkheid. Evt. midden in het park, maar die accommodatie moet je héél lang van te voren boeken.
Zelfs al ga je niet wandelen, dan is twee overnachtingen in/bij Yellowstone erg kort. Het is het grootste park en er is zóveel te zien, dat red je echt niet in maximaal anderhalve dag. Voor de meeste hoogtepunten zul je nl. echt uit de auto moeten en over houten wandelpaden naar en rond de geyers, poelen, watervallen en canyons wandelen.
Wij hebben jl. september drie nachten in West Yellowstone en twee nachten in Jackson gelogeerd en naar ons idee nog maar een heel klein beetje van al het natuurschoon gezien.
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

oei sorry Thebes, ik wist niet dat het bij noord west moest staan

ja amai ik heb echt geen idee van hoe groot yellowstone wel is, en inderdaad, we zullen toch vaak uit de auto moeten
als ik het zo lees

maar ik ben al blij als we een grote impressie van het park hebben. Vorig jaar hebben volgende parken maar op één dag gedaan(elk apart hé :lol: ) yosemite, zion, death valley, bryce, grand..
maar tja, misschien is yellowtone wel 10 x groter dan yosemite hé
ik heb daar echt geen idee van...

groetjes
christel
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Vanuit de wagen kan je ook gewoon niet zoveel zien in Yellowstone. Die geysers vragen toch even een uitstapje, en voor het pad rond Old Faithful alleen al ben je een paar uur aan het wandelen, en dan heb je nog niet staan wachten ergens totdat er 1 uitbarst. Bizons enzo is wel geen probleem, die kom je overal tegen.

Ik denk dat je in een dag nog niet eens alle geasfalteerde wegen kan rijden in Yellowstone, en je komt regelmatig vast te zitten door bizons. (want dan staat er weer een groepje op het midden van de weg, en je gaat die niet ff wegduwen ;) ).

Je kan Yellowstone in ieder geval niet vergelijken met een grand canyon, of een arches of een bryce. Wij hebben er in ieder geval 3,5 dagen over gedaan, en toen hadden we alle hoofdattracties BIJNA allemaal gezien, en meestal waren we al wakker om half zes, en gingen pas naar bed bij zonsondergang. En dat was buiten het hoofdseizoen.

Ik zou in ieder geval proberen om er minstens nog een dag bij te krijgen.
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

oesje :shock:

ja seg, sjans dat ik jullie allemaal heb
iedereen zegt hier altijd wel dat er minstens drie dagen nodig zijn , maar ge weet niet waarom hé
en nu dus wel....
inderdaad, overstekende bizons heb je niet onder controle, of file door teveel toeristen......

wat is een aanrader in west yellowstone om te overnachten?
misschien best iets of wat budgetvriendelijk..
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Christel,
Nu heb ik zelf geen ervaring met Yellowstone NP (daar gaat dit jaar verandering in komen), maar wat te denken van:
1) Vanuit Kalispell overnachten in Gardiner.
2) De volgende dag via het oosten van het bovenste deel van de 8 eindigen in West Yellowstone, aldus via: Mammoth Hotsprings en Canyon Village.
3) De dag erop vanuit West Yellowstone via de westroute het onderste deel van de 8, met minimaal een stop bij Old Faithful, en door GT NP naar Jackson.
Of je moet in het park willen overnachten (Wanneer? Snel reserveren!)
Johan (die sjans mag best, en blozen mag ook)
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

dag Johan

klinkt ook goed
Gardiner heb ik nog nooit van gehoord, maar ik ga het hier eens opzoeken
bedankt!

groetjes
christel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Christel,

Ik heb het idee dat je wel een kaart van het gebied kunt gebruiken. :wink:
Is erg handig bij de voorbereidingen. Dan zie je ook hoe groot Yelwostone is.

Kijk ook eens rond op de NPS site. Hier vind je de sites van de nationale parken. De directe link voor Yellowstone is http://www.nps.gov/yell . Ga hier eens rustig rondkijken en open vooral de kaarten zodat je ziet hoe alles gelegen is.

Houd ook in de gaten of er wegafsluitingen zijn. Er is regelmatig een deel van de 8 (de wegen in Yellowstone vormen een 8 ) afgesloten.

Zoals gezegd is 1 dag ook zonder uitgebreid te wandelen veel te kort voor Yellowstone. Een geiser zien uitbarsten is prachtig, maar dat doen ze meestal net niet al jij komt aanlopen, dus houd daar ook wat extra tijd voor.
Ik zou aanraden om in het park te overnachten. Als je een kaart van het park hebt gevonden zul je zien dat Canyon heel centraal ligt. Op tijd zoeken is aan te raden, via http://www.xanterra.com maar ik denk dat er nog wel iets te vinden is. Wanneer ga je?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 jan 2008, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Met de korte tijd die hebt gepland voor het park zou ik aanraden om in het park te overnachten. Rijd de eerste dag gelijk vroeg wel in Kalispel en probeer zo vroeg mogelijk in het park aan te komen. Vanuit het noorden kom je inderdaad bij Gardiner het park in, je zou diezelfde middag kunnen besteden aan Mammoth Hot springs en de omgeving van Tower Falls. Je hebt het meest noordelijk deel van het park dan al gezien. Ik zou dan overnachten in Canyon, en vandaaruit de tweede dag (tegen de klok in) het onderste deel van de acht doen. De tweede overnachting kun je dan doen in West Yellowstone, of opnieuw in Canyon. Op de derde dag kun je dan voordat jullie vertrekken misschien nog een paar dingen doen die je nog niet gezien hebt. Ik ben het wel eens met de anderen, dat je beter nog een overnachting erbij kunt organiseren, want het park is eigenlijk veel te groot. Als je dat niet lukt, probeer je tijd in het park dan in elk geval heel goed te plannen, zodat je in elk geval een aantal highlights kunt meenemen. Bij de visitor centers kunnen ze je dagelijks voorzien van een lijstje met geisers en hun verwachte eruptietijden, daar kun je dan een en ander omheen plannen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Iedereen bedankt voor de tips!!
haha inderdaad, wanneer een geisjer uitbarst , dat heb je niet in de hand en daar moet je op wachten, ook juist :-)

onze route is nog niet helemaal klaar (Seattle, Vancouver, shushwap,Jasper, Canmoore, Calispell, Yellowtone, Jackson en...Las Vegas (vorig jaar geweest en ben ik nu gek van :?
We verwachten rond 8 juli in Yellowstone aan te komen

Groetjes Christel
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Christel,hier kun je alle kaarten van het park vinden.

http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/mapslist.htm

Vooral de interactieve kaart is makkelijk ,je kunt overal op klikken om de details te zien.

Marjon
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

super !
Bedankt voor de kaartjes !

Midden in het park slapen zou wel leuk zijn maar precies ook duur hé, en misschien druk druk
Ik ben even naar de site van Xanterra geweest en de ROOSEVELT cabins zien er ook leuk uit
Iemand ervaring mee toevallig? zowel qua ligging als kwaliteit...
Naar het schijnt is het daar veel rustiger om te logeren

groetjes
christel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Christel schreef:Midden in het park slapen zou wel leuk zijn maar precies ook duur hé, en misschien druk druk
Heb je al naar de prijzen gekeken? Volgens mij valt het wel mee. Je hebt alleen wat minder luxe (geen tv of zwembad) dan wannneer je buiten het park zit. Maar je hebt toch geen tijd om tv te kijken of te zwemmen dus dat zal geen probleem zijn.
Christel schreef: Ik ben even naar de site van Xanterra geweest en de ROOSEVELT cabins zien er ook leuk uit
Iemand ervaring mee toevallig? zowel qua ligging als kwaliteit...
Naar het schijnt is het daar veel rustiger om te logeren
Roosevelt ligt bij Tower, in het noordoosten van het park. Lijk mij prachtig om daar eens te overnachten. Ik wil er ook eens een cook out gaan doen (te paard of met een huifkar ergens naar toe om te gaan barbecuen), maar voor jou ligt Canyon toch echt handiger. Je zit dan dichter bij de bekende beizenswaardigheden. Of probeer een cabin bij Old Faithful.

Marianne
Pauluz
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Pauluz »

Hoi Cristel,

Hoe ziet jullie route eruit, en hoe lang doen jullie erover? wij willen namelijk in aug/sep 08 exact hetzelfde traject doen (zie ook het topic over canadese rockies of westkust USA). Ik ben erg benieuwd hoe jullie het gepland hebben.

Groeten Paul
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Hey Marianne

ja weer die afstanden hé waar ik me geen besef van heb... :(
inderdaad, dan zal Roosevelt wel wat ver liggen
in de canyon zijn nog cabins vrij en die kosten inderdaad niet veel (+/-90 $)

Wat leuk Paul dat je net dezelfde route gaat doen
Het is nu wel zo, wij reizen snel snel hoor, vorig jaar 21 dagen westkust gedaan, van SF naar Yosemite, alle nationale parken, tot in San Diego en La
Dit jaar wouden we absoluut Yellowstone doen en een stuk canada, en omdat ik zo gek ben van Vegas , dat er ook nog bij...op ...hou je vast....15 dagen :lol:
(dit jaar geen tijd om 21 dagen weg te gaan)

Hierbij onze route:

dag 1: aankomst in Seattle
dag 2 : van Seattle naar Vancouver - 225 km
dag 3: Vancouver
dag 4: van Vancouver naar Shushwap - 400 km
dag 5: van Shushwap naar Jasper - 450 km
dag 6: van Jasper naar Canmoore - 290 km
dag 7: van Canmoore naar Kalispell - 475 km
dag 8: van Kalispell naar Yellowstone - 625 km + deel bezoek yellowstone
dag 9: Yellowstone
dag 10 : Yellowstone bezoek + in namiddag vertrek naar Jackson - 200 km
dag 11: van Jackson naar Salt lake city - 400 km
dag 12: van SLC naar Vegas - 675 km
dag 13: Vegas
dag 14: Vegas
dag 15: uit vegas retour brussel

ik weet, we zitten veel te kort in canada, maar wij zijn zo van die toeristen die tevreden zijn met het zicht uit de auto en af en toe eens stoppen ; wij reizen als de japanners :lol:
Nee serieus, wij hebben graag een impressie van iets en als we het echt super vinden (zoals vegas), dan gaan we daar het jaar nadien gewoon opnieuw naartoe, maar dan langer

groetjes
christel
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Oei Christel,
Canada, Yellowstone en Las Vegas in 15 dagen...
Tja.
Seattle heb je sowieso nu niks aan.
Je zou kunnen starten in Calgary, maar dan mis je Vancouver.
Eindigen in Salt Lake City, maar dan mis je Las Vegas.
Wat dacht je van opdelen in 2 reizen?
Denver is in dat geval ook nog een handige luchthaven om te beginnen of eindigen
Johan
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Hey Johan

bwah ja, wij zien dat toch goed zitten zenne
op ons vorige trip zaten er wel meerdere stukken van 8 uur rijden bij , en wij vonden dat geen erg.
Als ik ons km zo zie, valt dat nu best mee
De meeste mensen worden gek als ze horen hoe snel wij reizen, maar wij voelen ons daar best goed bij :oops:

Natuurlijk als we bv Jasper bezoeken, kan je daar niet effe een tochtje per kajak op het meer maken, maar zal het eerder boterhammetje opeten aan de rand van het meer worden, of geen tijd voor een wandeling.
Wij zien veel vanuit de auto

Op hoeveel dagen doe jij het?

groetjes
Christel
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Inderdaad een trip voor Japanners......... :lol:

Maar als je je er prettig bij voelt, moet je het vooral doen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Men heeft soms niet in de gaten hoe groot een park als yellowstone eigenlijk is. Ik heb even gefröbeld en hieronder is het resultaat: een kaartje van Yellowstone/Grand Teton gebied en van Nederland op dezelfde schaal. Ik denk dat heel nederland bekijken in 3 dagen, inclusief wandel uitstapjes en ritjes ook een hele opgaaf zou zijn.

AfbeeldingAfbeelding
Pauluz
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Pauluz »

Hahaha, super dit Loek!

Dit maakt het voor sommige mensen (zoals ik) wel pijnlijk duidelijk :idea:

Ik begrijp nu inderdaad beter waarom hier zoveel mensen zeggen dat Yellowstone in 2 dagen niet te doen is.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer