Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route bijna rond (denk ik!!!)
-
- Amerika-ontdekker
route bijna rond (denk ik!!!)
Hallo,
Ik heb deze planning bedacht voor onze reis:
28-4 San Francisco (Good Nite Inn)
29-4 San Francisco (The Warf Inn)
30-4 Yosemite (slapen in het park, curry village of lodge at the falls)
1-5 Yosemite (" ")
2-5 Death Valley
3-5 Las Vegas (slapen op de strip, waarschijnlijjk ceaser of alladin)
4-5 Las Vegas (" ")
5-5 Zion NP
6-5 Bryce Canyon/page
7-5 Grand Canyon (waarschijnlijk slapen in de Maswik Lodge)
8-5 Palm Springs
9-5 LA (slapen in Hollywood, waarschijnlijk travellodge Hollywood)
10-5 LA (" ")
11-5 LA (vertrek naar huis)
ik heb er nog 2 vraagjes over (maar jullie misschien nog wel meer tips?!!?):
* tussen zion en de grand canyon wil ik bryce en page zien, waar kan ik het beste overnachten?
* vanaf de grand caynon wil ik graag joshua tree NP/sequoia zien, is palm springs dan een goede overnachtingsplek??
Alvast bedankt!
Ik heb deze planning bedacht voor onze reis:
1-5 Yosemite (" ")
2-5 Death Valley
4-5 Las Vegas (" ")
5-5 Zion NP
6-5 Bryce Canyon/page
8-5 Palm Springs
10-5 LA (" ")
ik heb er nog 2 vraagjes over (maar jullie misschien nog wel meer tips?!!?):
* tussen zion en de grand canyon wil ik bryce en page zien, waar kan ik het beste overnachten?
* vanaf de grand caynon wil ik graag joshua tree NP/sequoia zien, is palm springs dan een goede overnachtingsplek??
Alvast bedankt!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: route bijna rond (denk ik!!!)
Ilonavanschijnd schreef:
Harry
Alladin zal niet meer gaan, dat bestaat inmiddels niet meer, het resort is volledig verbouwd en heet nu Planet Hollywood, het arabische thema is bijna helemaal verdwenen en vervangen door een moderne look. Met de kamers zijn ze dit voorjaar nog bezig en als dat af is dan heb je een mooi hotel voor een redelijke prijs op een fantastische locatie midden op de strip. Als je boekt via de website ga dan naar de special offers en kies daar het AAA-tarief (je moet wel ANWB lid zijn), dit is veel goedkoper dan het standaard tarief.(slapen op de strip, waarschijnlijjk ceaser of alladin)
Harry
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
ilonavanschijnd schreef:1-5 Yosemite (" ")
2-5 Death Valley
Dit wordt een lange rit, je moet er vanuit gaan dat Tioga Pass nog dicht is, dus moet je de route ten noorden (ken ik zelf niet) of ten zuidwesten van Yosemite nemen.
Beide routes zijn bijna niet te doen in 1 dag.
Bij Bryce Canyon Np (Ruby's Inn ligt bij de ingang) of doorrijden naar Page, mogelijk kan je ook nog Kanab proberen dat ligt ongeveer halfverwegen Bryce en Page*
vanaf de grand caynon wil ik graag joshua tree NP/sequoia zien, is palm springs dan een goede overnachtingsplek??
Voor Joshua Tree NP wel voor Sequoia & Kings Canyon NP niet, dat kan je wel meepakken als je vanuit Yosemite NP de zuidwest route neemt.
Alvast bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
uhm dan moet ik toch weer even wat gaan veranderen dus.
Ik moet dus ergens een dag eruit halen, om tussen san francisco en Yosemite wat meer speling te krijgen. Dan wordt het denk ik toch maar 1 nacht in Yosemite, maar waar zouden we dan tussen Death Valley en Yosemite nog een leuke overnachtingsplek kunnen vinden???
1-5 Yosemite (" ")
2-5 Death Valley
4-5 Las Vegas (" ")
5-5 Zion NP
6-5 Bryce Canyon/page
8-5 Palm Springs
10-5 LA (" ")
Ik moet dus ergens een dag eruit halen, om tussen san francisco en Yosemite wat meer speling te krijgen. Dan wordt het denk ik toch maar 1 nacht in Yosemite, maar waar zouden we dan tussen Death Valley en Yosemite nog een leuke overnachtingsplek kunnen vinden???
1-5 Yosemite (" ")
2-5 Death Valley
4-5 Las Vegas (" ")
5-5 Zion NP
6-5 Bryce Canyon/page
8-5 Palm Springs
10-5 LA (" ")
-
- Amerika-ontdekker
kan iemand mij nog helpen met mijn planning????
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Eventjes (een paar dagen) geduld Ilona, er komen heus wel reacties. Echt waar......ilonavanschijnd schreef:kan iemand mij nog helpen met mijn planning????

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou Palm Springs kunnen laten vallen, of een nacht Las Vegas. Vanuit Death Valley ben je snel in Las Vegas, dus dan heb je daar een hele middag, avond en nacht.
Page zou ik so wie so overslaan op zo'n korte reis.
Tussen Yosemite en Death Valley: als je onderlangs rijdt kun je in Bakersfield overnachten, of Lake Isabella.
Of rijd zo ver mogelijk (tot Lone Pine) en rijd de volgende dag door DV naar Las Vegas. Dan mis je de overnachting in DV wat wel jammer is, maar dan kun je de rest hetzelfde laten.
Marianne
Page zou ik so wie so overslaan op zo'n korte reis.
Tussen Yosemite en Death Valley: als je onderlangs rijdt kun je in Bakersfield overnachten, of Lake Isabella.
Of rijd zo ver mogelijk (tot Lone Pine) en rijd de volgende dag door DV naar Las Vegas. Dan mis je de overnachting in DV wat wel jammer is, maar dan kun je de rest hetzelfde laten.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
1-5 Yosemite (" ")
2-5
3-5
4-5 Las Vegas (" ")
5-5 Zion NP
6-5 Bryce Canyon/page
8-5 Palm Springs (joshua tree NP)
10-5 LA (" ")
Ik blijf dus een beetje zitten met het moeilijk op 2 of 3 mei, de mogelijkheden:
- 2-5 richting dv, ergens halverweg overnachten
3-5 overnachten in dv
4-5 overnachten in lv
- 2-5 zover mogelijk richting dv
3-5 onderweg langs dv, overnachten in lv
4-5 lv
ik weet niet of het niet heel jammer is om maar één nacht in las vegas te slapen, dat lijkt me namelijk ook een hele belevenis, wat dat betrefd ben ik voor de 2e optie, maar is het ook niet jammer om niet in dv te overnachten (maar ja niet alles kan natuurlijk)
En dan het verhaal bryce en page nog, ik kom er niet uit, de ene zegt page laten vallen, maar de ander zegt dat het weer heel mooi is???
De rest van m'n route is dan denk ik wel rond, moet toch ergens keuzes maken helaas!!
1-5 Yosemite (" ")
2-5
3-5
4-5 Las Vegas (" ")
5-5 Zion NP
6-5 Bryce Canyon/page
8-5 Palm Springs (joshua tree NP)
10-5 LA (" ")
Ik blijf dus een beetje zitten met het moeilijk op 2 of 3 mei, de mogelijkheden:
- 2-5 richting dv, ergens halverweg overnachten
3-5 overnachten in dv
4-5 overnachten in lv
- 2-5 zover mogelijk richting dv
3-5 onderweg langs dv, overnachten in lv
4-5 lv
ik weet niet of het niet heel jammer is om maar één nacht in las vegas te slapen, dat lijkt me namelijk ook een hele belevenis, wat dat betrefd ben ik voor de 2e optie, maar is het ook niet jammer om niet in dv te overnachten (maar ja niet alles kan natuurlijk)
En dan het verhaal bryce en page nog, ik kom er niet uit, de ene zegt page laten vallen, maar de ander zegt dat het weer heel mooi is???
De rest van m'n route is dan denk ik wel rond, moet toch ergens keuzes maken helaas!!
Ook ik zou Page laten vallen. Je hebt er nauwelijks tijd voor. Van Bryce naar de Grand Canyon south Rim is een lange rit, zelfs zonder Page.
Palm Springs/Joshua Tree zou ik zeker laten vallen. Beter 3 parken/plaatsen goed gezien dan van 5 een heel klein beetje.
Palm Springs/Joshua Tree zou ik zeker laten vallen. Beter 3 parken/plaatsen goed gezien dan van 5 een heel klein beetje.
-
- Amerika-ontdekker
en dan van de grand caynon ineens naar la?? is dat te doen of een andere overnachtingsplek?
is bryce wel meer de moeite waard dan page???
is bryce wel meer de moeite waard dan page???
Van de south rim van de Grand Canyon naar Los Angeles is 484 mile (volgens google maps) en ruim 7 uur rijden.
Dit is zuivere rijtijd, zonder stoppen. Een flinke rit, maar goed te doen, aangezien je er een hele dag mee uitspaart tijdens een toch al korte reis. Die dag extra kun je besteden aan een extra dag San Francisco, Yosemite, Zion/Bryce, Las Vegas of Grand Canyon.
Bryce is een sprookje, zeker doen! Een (ruime) halve dag is genoeg voor een eerste bezoek, Bryce is maar klein.
Het mooie van Page is de wandeling door Antelope Canyon of een boottocht, maar daar heb je geen tijd voor. Zou ik voor een volgende keer bewaren.
Dit is zuivere rijtijd, zonder stoppen. Een flinke rit, maar goed te doen, aangezien je er een hele dag mee uitspaart tijdens een toch al korte reis. Die dag extra kun je besteden aan een extra dag San Francisco, Yosemite, Zion/Bryce, Las Vegas of Grand Canyon.
Bryce is een sprookje, zeker doen! Een (ruime) halve dag is genoeg voor een eerste bezoek, Bryce is maar klein.
Het mooie van Page is de wandeling door Antelope Canyon of een boottocht, maar daar heb je geen tijd voor. Zou ik voor een volgende keer bewaren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bryce is veel toegankelijker dan de dingen rond Page.
Rond Page liggen heel veel mooie dingen, maar ze vragen allemaal toch wat tijd om er te geraken.
Je zou misschien nog wel een blitzbezoek aan Antelope Canyon kunnen doen, maar dan ben je nog minstens anderhalf uur kwijt. Maar als ik zou kunnen kiezen tussen Bryce en Antelope, dan koos ik zonder twijfel voor Bryce. (alhoewel dat Antelope ook heel mooi is).
Rond Page liggen heel veel mooie dingen, maar ze vragen allemaal toch wat tijd om er te geraken.
Je zou misschien nog wel een blitzbezoek aan Antelope Canyon kunnen doen, maar dan ben je nog minstens anderhalf uur kwijt. Maar als ik zou kunnen kiezen tussen Bryce en Antelope, dan koos ik zonder twijfel voor Bryce. (alhoewel dat Antelope ook heel mooi is).
Ilona,
Om Zion NP, de Page-regio en Joshua Tree NP serieus te bezoeken zou je een week extra nodig hebben.
In onderstaande route zit je in ieder geval in alle drie steden een dag, heb je een lange dag voor Death Valley, een volle dag Grand Canyon NP en (voor sommigen nog mooier dan GCNP:) tijd voor een wandeling in Bryce.
28-4 aankomst San Francisco
29-4 San Francisco
30-4 San Francisco - Yosemite (slapen in het park)
1-5 Yosemite - via de Sequoia's in Mariposa Grove - El Portal
2-5 El Portal - onderlangs - Ridgecrest
3-5 Ridgecrest - Death Valley NP - Mesquite/St. George (desgewenst Springdale)
4-5 Mesquite/St. George - doorgaande weg Zion - Bryce NP
5-5 Bryce NP - Grand Canyon NP
6-5 Grand Canyon NP
7-5 Grand Canyon NP - Las Vegas
8-5 Las Vegas
9-5 Las Vegas - evt. pauze bij de Joshua Trees bij Cime in Mojave, zuidelijk van de I15 - LA
10-5 LA
11-5 LA vertrek
Bij een volgende reis wil je denk ik minstens 3 weken.
Travelodge is overigens met 1 el (die fout heb ik zelf ook gemaakt).
Johan
Om Zion NP, de Page-regio en Joshua Tree NP serieus te bezoeken zou je een week extra nodig hebben.
In onderstaande route zit je in ieder geval in alle drie steden een dag, heb je een lange dag voor Death Valley, een volle dag Grand Canyon NP en (voor sommigen nog mooier dan GCNP:) tijd voor een wandeling in Bryce.
29-4 San Francisco
6-5 Grand Canyon NP
8-5 Las Vegas
9-5 Las Vegas - evt. pauze bij de Joshua Trees bij Cime in Mojave, zuidelijk van de I15 - LA
10-5 LA
11-5 LA vertrek
Johan
-
- Amerika-ontdekker
bedankt johan,
Ik zal nog eens goed kijken naar de door jou geopperde route!
jammer genoeg (nee eigenlijk gelukkig genoeg) werk ik in het onderwijs, dus vakantieweken genoeg, maar altijd op een vast tijdstip, zodat we na onze bruiloft maar 2 weekjes weg kunnen.
Wellicht zijn we dadelijk ook verslaafd en kunnen we het in de zomer nog eens wat langer overdoen!
Groetjes Ilona
Ik zal nog eens goed kijken naar de door jou geopperde route!
jammer genoeg (nee eigenlijk gelukkig genoeg) werk ik in het onderwijs, dus vakantieweken genoeg, maar altijd op een vast tijdstip, zodat we na onze bruiloft maar 2 weekjes weg kunnen.
Wellicht zijn we dadelijk ook verslaafd en kunnen we het in de zomer nog eens wat langer overdoen!
Groetjes Ilona
-
- Amerika-ontdekker
nu misschien nog een hele domme vraag, maar is het heel anders als ik tussen las vegas en la nog wat natuur wil zien, is daarin nog wat te schuiven of kom je dan op een hele rare route uit??
omdat ik las vegas eerst meer in het midden had staan, zodat we de afwisseling, stad en land hebben en nu aan het einde alleen nog maar stad zit???
omdat ik las vegas eerst meer in het midden had staan, zodat we de afwisseling, stad en land hebben en nu aan het einde alleen nog maar stad zit???
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prima voorstel, maar zou het niet handiger zijn om vanuit DV naar Las vegas te gaan? Je komt er dan toch langs.johan1973 schreef:Ilona,
29-4 San Francisco
6-5 Grand Canyon NP
8-5 Las Vegas
10-5 LA
11-5 LA vertrek
Johan
En dan vanf de GC in een keer naar LA?
29-4 San Francisco
1-5 Yosemite - via de Sequoia's in Mariposa Grove - El Portal (als je via de Mariposa Grove gaat dan in Oakhurst overnachten. Of in het Wawona hotel.)
3-5 Ridgecrest - Death Valley NP - Las Vegas
4-5 Las Vegas
5-5 Las Vegas - Springdale (Zion)
6-5 Springdale - Bryce NP
7-5 Bryce NP - Grand Canyon NP
8-5 Grand Canyon NP
9-5 Grand Canyon NP - LA
10-5 LA
11-5 LA vertrek
Marianne
Heb ik ook aan gedacht.Martin & Marianne schreef:Prima voorstel, maar zou het niet handiger zijn om vanuit DV naar Las vegas te gaan? Je komt er dan toch langs.
En dan vanf de GC in een keer naar LA?
Maar in mijn route zit je niet in het weekend in Las Vegas. En er is tijd voor een mooi stukje Mojave onderweg naar LA, om Joshua Tree NP enigerwijs te 'vervangen'.
(Om nog meer tijd te winnen zou ik de reis zelfs eindigen in LV en LA helemaal overslaand, maar dat terzijde).
Johan
-
- Amerika-ontdekker
tickets zijn al geboekt, dus la overslaan gaat niet meer lukken!
ik lees hier wel meer over niet in het weekend in las vegas willen zijn, is dat omdat de hotels dan duurder zijn of zijn er andere redenen voor?
ik lees hier wel meer over niet in het weekend in las vegas willen zijn, is dat omdat de hotels dan duurder zijn of zijn er andere redenen voor?
-
- Amerika-ontdekker
maar verder is de route van marian dus eigenlijk praktischer en voor mij fijner, ivm stad-land afwisseling?
als het alleen om 2 nachten duurdere hotelkamers gaat, moeten we dat dan maar op de koop toe nemen denk ik zo?
als het alleen om 2 nachten duurdere hotelkamers gaat, moeten we dat dan maar op de koop toe nemen denk ik zo?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 5567 Weergaves
-
Laatste bericht door *Sbo*
-
- 4 Reacties