Wat leuk om dit te lezen! Ik heb in januari ook een paar Amerikanen ontmoet op een forum over Nascar, en werd uitgenodigd om een keer mee te gaan naar een race. Hoewel ik het eigenlijk heel eng vond om in mn eentje naar Amerika te gaan naar mensen waarvan ik niet eens wist of ik ze kon vertrouwen, (klinkt nogal dom ook...Sandy schreef:Ik heb al eens eerder een balletje opgegooid in één van mijn berichtjes.. maar daar geen reacties op gekregen. Wij zijn dus afgelopen jaar naar een Nascar Race geweest. Een ‘Night Race’ in Richmond. Mijn man is een race fanaat en hij wilde dolgraag een Nascar race bijwonen. Hij heeft ook enige tijd een Race site gehad en van daaruit is er weer een forum ontstaan. Via dit forum hebben we al enig jaren contact met Amerikanen, waaronder 2 Amerikaanse koppels die ons blijkbaar heel graag mogen ; ) - We hebben al verschillende malen een aardige ‘gift box’ ontvangen. En afgelopen jaar hebben ze ons ook uitgenodigd om een Race bij te wonen. In eerste instantie vond ik het wel spannend om mensen via internet te ontmoeten en hebben we toch maar een hotelletje geboekt voor de zekerheid. Maar het klikte eigenlijk meteen.. we zijn toen ook de rest van ons verblijf bij hun gebleven. Ze hebben bijna alles voor ons betaald.. hun gastvrijheid was werkelijk ontroerend gewoon.
Maar wat betreft Nascar.. Ik vond het machtig.. ik heb zelf niets met racen gemeen (geen enkele sport overigens) .. Maar ik vond het fantastisch om te zien hoe al die mensen in de stands opgingen in de race. Het opspringen wanneer hun favorite driver voorbij reed - Ook de hele entourage rondom de race.. ’s ochtends begint het al “Tailgating”.. Overal zie je Amerikanen op camping stoelen, er wordt gegrild, uitgebreid gegeten, een biertje gedronken.. heel gezellig..
Nu ik er zelf ben geweest kan ik me heel goed voorstellen dat Nascar heel populair is in Amerika. Jammer genoeg kun je Nascar van hier niet live volgen..
Ik vroeg me af of hier ook Nascar liefhebbers zijn.. en een race in het echt hebben bijgewoond : )
-

En inderdaad jammer dat Nascar hier niet live te zien is!