Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisbureau's camperreizen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Reisbureau's camperreizen
Hoi allemaal,
Onze eerste Amerika-reis hebben we geboekt bij Jan Doets. Keurig geregeld!
Nu willen we wat verder rondkijken en hebben drie bedrijven op het oog. Het gaat om de vluchten (heen naar Miami - terug vanuit Las Vegas), hotel voor eerste nacht, drie nachten hotel op de Strip aan het eind van de reis en natuurlijk de camperhuur. De rest regelen we zelf.
Hoe zijn de ervaringen met:
Jan Doets
Tioga Tours
Special Traffic
Ik hoor graag van jullie.
Monique
Onze eerste Amerika-reis hebben we geboekt bij Jan Doets. Keurig geregeld!
Nu willen we wat verder rondkijken en hebben drie bedrijven op het oog. Het gaat om de vluchten (heen naar Miami - terug vanuit Las Vegas), hotel voor eerste nacht, drie nachten hotel op de Strip aan het eind van de reis en natuurlijk de camperhuur. De rest regelen we zelf.
Hoe zijn de ervaringen met:
Jan Doets
Tioga Tours
Special Traffic
Ik hoor graag van jullie.
Monique
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Probeer ook eens RVTRACKS werken samen met reisburo De Opmaat, wij hebben hier zeer goede ervaringen mee en ze zijn veel goedkoper.
Voor onze eerste reis hebben we ook bij de genoemde 3 prijzen opgevraagd maar ze zijn toen alle 3 afgevallen wegens te hoge prijs of het niet kunnen/willen leveren van hetgeen wij wilden, toen geboekt via Hotelplan nu doen we alle via De Opmaat en ook dat gaat via internet.
Gr.
Rob
Voor onze eerste reis hebben we ook bij de genoemde 3 prijzen opgevraagd maar ze zijn toen alle 3 afgevallen wegens te hoge prijs of het niet kunnen/willen leveren van hetgeen wij wilden, toen geboekt via Hotelplan nu doen we alle via De Opmaat en ook dat gaat via internet.
Gr.
Rob
Het zijn niet de namen die je vraagt, maar hierbij toch onze ervaring;
Wij hebben geboekt via Wereldcontact Reizen, in 2000 onze reis naar Canada met een camper van Cruise Canada (de Candase poot van het bedrijf). En nu, voor dit jaar, de vlucht en de camper van Cruise America weer via Wereldcontact. Het hotel hebben we dankzij informatie via dit forum zelf geboekt via internet.
Wij waren zowel over Wereldcontact als over Cruise Canada zeer tevreden en we hopen dat dat straks over Cruise America net zo het geval zal zijn.
Wij hebben geboekt via Wereldcontact Reizen, in 2000 onze reis naar Canada met een camper van Cruise Canada (de Candase poot van het bedrijf). En nu, voor dit jaar, de vlucht en de camper van Cruise America weer via Wereldcontact. Het hotel hebben we dankzij informatie via dit forum zelf geboekt via internet.
Wij waren zowel over Wereldcontact als over Cruise Canada zeer tevreden en we hopen dat dat straks over Cruise America net zo het geval zal zijn.
Laatst gewijzigd door Eugeni op 07 apr 2005, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb dit jaar een reis naar zuidwest amerika geboekt bij TIOGATOURS. Ben ook bij Jan Doets geweest, maar ik was voor dezelfde reis bij tioga ruim 1700 euro goedkoper uit. Bovendien vond ik de benadering bij tioga een stuk persoonlijker dan bij Jan Doets. Bovendien zijn de mensen van tioga zelf in amerika geweest en weten waar ze over praten. Als je naderhand vragen hebt over wat dan ook, krijg je meteen antwoord, je voelt je niet de zoveelste in de rij. Ze hebben dan wel geen camper voor de deur staan (wel leuk overigens), maar zijn zeker net zo deskundig als Jan Doets. Reis met delta airlines en camperhuur bij roadbear (23 dagen) met stopover in new york. Ook nog 5 hotelovernachtingen in new york/san fransisco voor 4 personen voor 6500 euro (in augustus).
Jan
Jan
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reisbureau's
Rob: van de site van de Opmaat word ik niet echt veel wijzer, ik ga ze eens mailen.
Eugeni: Cruise America zien we niet echt zitten, eerlijk gezegd, de campers die wij op onze vorige reis daar gezien hebben waren complete uithangborden vol reclame ...
Jan: ja, de persoonlijke touch hebben we bij Tioga ook al ervaren.
Niemand Special Traffic ervaring? Wat we tot op heden van hen ontvangen hebben, was erg accuraat en netjes.
Monique
Eugeni: Cruise America zien we niet echt zitten, eerlijk gezegd, de campers die wij op onze vorige reis daar gezien hebben waren complete uithangborden vol reclame ...
Niemand Special Traffic ervaring? Wat we tot op heden van hen ontvangen hebben, was erg accuraat en netjes.
Monique
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reisbureau's
Kijk ook even op http://www.rvtracks.comnieuwenoord schreef:Rob: van de site van de Opmaat word ik niet echt veel wijzer, ik ga ze eens mailen.
Monique
Als je de Opmaat gaat mailen geef dan aan dat je de camper via rvtracks wil boeken, ze boeken o.a. ook voor Hotelplan en die zijn duurder, de vliegtickets heb ik rechtstreeks via de Opmaat geboekt.
Via de site van rvtracks kan je ook via de mail een offerte opvragen.
Gr.
Rob
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Monique,
Wij hebben onze campervakantie geboekt bij Travelhome. Tot nog toe vonden we de service heel goed. (en ook de prijs) Hele persoonlijke contacten, snelle offerte die ook nog eens heel compleet was. Eigenlijk het tegenovergestelde van JanDoets waar we na herhaaldelijk bellen een offerte kregen die onduidelijk, incompleet en chaotisch was opgesteld. De medewerkers van JanDoets hebben ook nooit meer gebeld of er nog vragen waren, dus... Wij hebben nog wel een poging gewaagd, maar werden niet eens teruggebeld.
TravelHome heeft een vestiging in Aalst-Waalre (bij Eindhoven) En hier werden en worden we écht als klant behandeld.
Overigens was de offerte van Tioga Tours die we hadden aangevraagd ook heel scherp en duidelijk.
Veel succes,
M-Antoinette
Wij hebben onze campervakantie geboekt bij Travelhome. Tot nog toe vonden we de service heel goed. (en ook de prijs) Hele persoonlijke contacten, snelle offerte die ook nog eens heel compleet was. Eigenlijk het tegenovergestelde van JanDoets waar we na herhaaldelijk bellen een offerte kregen die onduidelijk, incompleet en chaotisch was opgesteld. De medewerkers van JanDoets hebben ook nooit meer gebeld of er nog vragen waren, dus... Wij hebben nog wel een poging gewaagd, maar werden niet eens teruggebeld.
TravelHome heeft een vestiging in Aalst-Waalre (bij Eindhoven) En hier werden en worden we écht als klant behandeld.
Overigens was de offerte van Tioga Tours die we hadden aangevraagd ook heel scherp en duidelijk.
Veel succes,
M-Antoinette
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reacties
Ik heb maar weer eens een paar mails de deur uit gedaan, we zien wel wat er uit komt. Deze keer dus Travelhome en RV Tracks.
Monique
Monique
Wij hebben voor de derde keer bij Jan Doets geboekt, de vliegreis en de camperhuur. Vorig jaar hadden we bij Special Traffic geboekt, maar moesten die reis annuleren vanwege een ziekenhuisopname van mij.
Dit jaar hebben we zowel Jan Doets als Special Traffic een offerte laten maken en we waren bij Jan Doets bijna 1000(!!) euro goedkoper uit , o.a. vanwege hun jubileumjaar dit jaar.
Ik vind de service bij Jan Doets beter dan bij Special Traffic maar dat kan persoonlijk zijn. Ook het boeken in hun kantoor vind ik een prettige bezigheid. Het is een gezellig Amerika-kantoor, je krijgt gelijk koffie als je binnenkomt en ze nemen ruim de tijd voor je.
Dit jaar hebben we zowel Jan Doets als Special Traffic een offerte laten maken en we waren bij Jan Doets bijna 1000(!!) euro goedkoper uit , o.a. vanwege hun jubileumjaar dit jaar.
Ik vind de service bij Jan Doets beter dan bij Special Traffic maar dat kan persoonlijk zijn. Ook het boeken in hun kantoor vind ik een prettige bezigheid. Het is een gezellig Amerika-kantoor, je krijgt gelijk koffie als je binnenkomt en ze nemen ruim de tijd voor je.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Special Traffic
Op dit moment moet ik zeggen dat ik bij Special Traffic wel een prettig gevoel krijg ... ik heb besloten in september gewoon dezelfde offerteaanvraag naar verschillende bedrijven te mailen en dan zien we wel wat eruit gaat komen.
Bedankt voor de reacties!
Bedankt voor de reacties!
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
ik heb zelf geen ervaring met deze reisorganisaties, maar ik heb eens een reisverslag gelezen van mensen die tijdens de reis hun paspoort kwijtraakten en er dus een nieuw aangevraagd moest worden bij het Nederlands Consulaat in LA. Hierdoor moest de geplande reis behoorlijk omgegooid worden, omdat ze dan een dag of 2, 3 extra in LA moesten zijn. Zij hadden geboekt bij Jan Doets en die gaven niet thuis. Ze kregen totaal geen hulp bij het uitzoeken wat er gedaan moest worden en het regelen van een ander reisschema!
Uiteindelijk geloof ik met hulp van medewerkers van hotels toch goed gekomen.
Maar dit heb ik wel onthouden
Ik weet natuurlijk niet hoe andere organisaties reageren in zo'n geval, maar dit vond ik toch wel beneden alle peil!
Uiteindelijk geloof ik met hulp van medewerkers van hotels toch goed gekomen.
Maar dit heb ik wel onthouden

Ik weet natuurlijk niet hoe andere organisaties reageren in zo'n geval, maar dit vond ik toch wel beneden alle peil!
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pff, Jan Doets
Tja, daar word je inderdaad absoluut niet blij van ...
- Robert&Bionda
- Amerika-newbie
Wij hebben ook een prima ervaring met Travelhome. Bij de voorbereiding is zelfs een medewerkster bij ons thuis geweest om de wensen te bespreken. Zij heeft veel tips gegeven ook voor een routeplanning. Alles was prima geregeld. Bij thuiskomst bleek dat Cruise America teveel van onze creditcard had afgeschreven (niet goed gecheckt in Amerika). Travelhome heeft dit nadien snel voor ons opgelost. Wat ons betreft dus een aanbeveling waard! :doublethumb:
Robert & Bionda.
Robert & Bionda.
September 2004 per camper van Yellowstone via Arches, MV, GC naar San Francisco!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Reisbureau's
Monique,nieuwenoord schreef:Rob: van de site van de Opmaat word ik niet echt veel wijzer, ik ga ze eens mailen.
Monique
Wij hebben dit jaar 2 x 30ft bij Special Traffic geboekt. Zij werken samen met Cruise. Met beide campers hebben wij grote technische problemen gehad. Bij de diverse garages hoorden wij overal dat het onderhoud bij Cruise de laatste tijd wel erg klein wordt geschreven. Dat kunnen wij - helaas - alleen maar beamen. Wij hebben dan ook een uitvoerige brief met foto's bij Special Traffic ingediend en die zijn daar behoorlijk van geschrokken. In ieder geval loopt de zaak (nu al 3 maanden) nog stteeds bij Special Traffic. Omdat wij niet alleen slechte ervaringen hebben gehad, maar ook bij garages, campgrounds en andere huurders de nodige ellende hebben gehoord (natuurlijk zullen er ook mensen zijn die goede ervaringen hebben gehad), weten wij een ding zeker, voor ons geen Cruise America meer.
3 Jaar geleden hebben wij bij El Monte geboekt en dat is ons heel goed bevallen. Nog onderwetse service met een hoofdletter.
Jan Gijs
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Campers
Hoi allemaal,
Zoals jullie misschien zien, heb ik mijn vraag gesteld in mei. Jullie antwoorden nu zijn dan ook welkom, maar we hebben inmiddels al wel geboekt
Wij zijn toch af gegaan op onze goede ervaringen met Jan Doets in 2002 en hebben weer bij hen geboekt. We vliegen met KLM (gekozen vanwege de rechtstreekse vlucht) naar Los Angeles (fly-drive pakket Business Class vanwege onze grote lijven) op 9 juli en vliegen ook vanaf LA weer terug op 23 augustus.
De camper is geboekt bij Road Bear RV, voornamelijk op basis van de goed bekende staande service en campers én omdat zij de enige camper hadden met een bed van 188 x 198 achter in de camper. Bijna 7 weken in een bedje van 1,52 trekken Albert en ik echt niet! We kregen trouwens 10 procent extra korting bovenop de vroegboekkorting van 15 procent als we meer dan 42 dagen camperhuur boekten (we hadden er al 40 staan). Vandaar dat we nu geen 6 maar 6,5 week gaan
Groetjes,
Monique
Zoals jullie misschien zien, heb ik mijn vraag gesteld in mei. Jullie antwoorden nu zijn dan ook welkom, maar we hebben inmiddels al wel geboekt

Wij zijn toch af gegaan op onze goede ervaringen met Jan Doets in 2002 en hebben weer bij hen geboekt. We vliegen met KLM (gekozen vanwege de rechtstreekse vlucht) naar Los Angeles (fly-drive pakket Business Class vanwege onze grote lijven) op 9 juli en vliegen ook vanaf LA weer terug op 23 augustus.
De camper is geboekt bij Road Bear RV, voornamelijk op basis van de goed bekende staande service en campers én omdat zij de enige camper hadden met een bed van 188 x 198 achter in de camper. Bijna 7 weken in een bedje van 1,52 trekken Albert en ik echt niet! We kregen trouwens 10 procent extra korting bovenop de vroegboekkorting van 15 procent als we meer dan 42 dagen camperhuur boekten (we hadden er al 40 staan). Vandaar dat we nu geen 6 maar 6,5 week gaan

Groetjes,
Monique