Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Austin/San Antonio?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Percussive
Amerika-ontdekker

Austin/San Antonio?

Bericht door Percussive »

Voor onze coast-to-coast trip voor september twijfelen we nog tussen Austin of San Antonio om 2 nachten te blijven (dus een rustdag). Welke lijkt jullie de beste? Volgens hetgene wat ik al heb gelezen lijkt San Antonio het mooiste.

Ik hoor het graag..
Groeten!
Sam
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Austin/San Antonio?

Bericht door Kokopelli »

Ik zou voor San Antonio gaan. Hele leuke stad!
Stukje geschiedenis bij The Alamo, The Riverwalk met zijn terrasjes, rondvaart maken, winkelen.. alles is mogelijk. En allemaal op loopafstand van elkaar.

Misschien heb je iets aan ons reisverhaal van 2005.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Cindy
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindy »

Ja, ik ook.
Austin is een echte muziekstad die vooral op zaterdagavond tot leven komt. Buiten het capitool is er niet zo veel te bezichtigen.
San Antonio daarentegen heeft veel meer te bieden: geschiedenis, relaxen, shoppen, bars met live music. Echt een leuke, gezellige en compacte stad.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het is eigenlijk een heel makkelijke keuze tussen San Antonio en Austin. Hoewel Austin ook een leuke stad is, zul je er veel sneller uitgekeken zijn dan in San Antonio.

Voor meer info over San Antonio kun je ook eens op dit topic kijken: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... an+antonio

Hier kun je heel veel info vinden over alles wat er in en rond San Antonio te doen is, inclusief de must sees!

Ik heb veel tijd heb doorgebracht in San Antonio omdat mijn vrouw daarvandaan komt - als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Percussive
Amerika-ontdekker

Bericht door Percussive »

Super, da's duidelijk...
Het wordt dan ook 1 nacht Houston, 1 nacht Austin, 2 nachten San Antonio. De afstanden vallen goed mee tussen deze steden heb ik gezien.

Bedankt voor jullie antwoorden! :)
Sam
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Een goede keuze! :wink:
Percussive schreef:De afstanden vallen goed mee tussen deze steden heb ik gezien.
Yep, reken op zo'n anderhalf uur...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben zowel 4 dagen in SA en 4 dagen in Austin gezeten in 2005 en ik moet zeggen dat ze heel verschillend zijn. Achteraf zou ik toch niet de een boven de ander verkiezen. In SA was het wandelen langs de River Walk natuurlijk geweldig en mijn geliefde viel helemaal in katzwijm toen er ook nog een fraaie mall met levende muziek op het terras bleek te zijn. En een hapje eten een paar meter van het water was ook niet weg. En de Alamo natuurlijk. Niet spectaculair maar helemaal doordrongen van history. Maar in Austin was een bezoek aan het State Capitol ook geweldig. We konden zonder enige begeleiding vrijwel overal komen en de koepel was "breathtaking". Verder de bats die uitvliegen van Congress Bridge, het Bob Bullock Museum en de Lady Bird Wildflower center waren de moeite waard. Je kan gemakkelijk in beide steden een week of langer doorbrengen. Gelijkspelletje zou ik zeggen.
Yeehaw.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef:.... Maar in Austin was een bezoek aan het State Capitol ook geweldig. We konden zonder enige begeleiding vrijwel overal komen en de koepel was "breathtaking". Verder de bats die uitvliegen van Congress Bridge, het Bob Bullock Museum en de Lady Bird Wildflower center waren de moeite waard.
Bedankt YH voor deze tips over Austin. San Antonio is mij goed bekend maar bijvoorbeeld het capitool van Austin heb ik alleen nog maar vanaf de Interstate kunnen bewonderen. We zijn van plan om de komende trip Austin eens wat beter te bekijken al zal het niet langer dan één dag zijn.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Marjan
Zowel het State Capitol als Bob Bullock zijn prima dezelfde dag te bezoeken. Ze liggen vlak bij elkaar.
Parkeer de auto achter het SC. Slechts een paar honderd meter lopen naar beiden. BTW de koepel van SC is net iets hoger dan SC in DC. We zijn tenslotte in TX.
H.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef:Hi Marjan
Zowel het State Capitol als Bob Bullock zijn prima dezelfde dag te bezoeken. Ze liggen vlak bij elkaar.
Parkeer de auto achter het SC. Slechts een paar honderd meter lopen naar beiden. BTW de koepel van SC is net iets hoger dan SC in DC. We zijn tenslotte in TX.
H.
Bedankt, goede tip. Kun je daar trouwens ook met een camper parkeren? Normaal gesproken mijd ik liever steden als we met een camper reizen, maar Austin wil ik toch graag een keer bezoeken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou niet weten waarom niet. SC ligt vlak langs I 35, kan niet missen en ook de parkeerplaatsen zijn groot genoeg. Ik hoop alleen dat er plaats is. Wij hadden er toen geen probleem mee. Betaald parkeren uiteraard.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb ook de rondleiding gedaan door het Capitol Building in Austin (overigens inderdaad wel een aanrader, met name de film die je kunt bekijken is erg leuk), en voor de rest nog daar rondgelopen en gekeken, maar ik vind dat San Antonio toch wel veel meer heeft te bieden dan Austin.

Van de 12 keer dat ik (telkens voor 3 tot 5 weken) in San Antonio ben geweest, ben ik misschien maar een stuk of 4 keer (telkens voor een dag op en neer) naar Austin gegaan , gewoonweg omdat er minder te zien en te doen is - of je bent er althans veel sneller (op) uitgekeken dan in San Antonio. (Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je Austin daarom maar niet moet bezoeken! :wink: :lol: )

Overigens is de campus van de University of Texas at Austin ook wel eens leuk om overheen te lopen (met de toren van het administratiegebouw waar Charles Whitman in 1966 14 mensen doodschoot vanaf het observatiedeck).

Onze website | Mijn blog
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Geheel unbiased ben je natuurlijk niet Dento.....lol
Wij hebben in october weer twee weken in Tx doorgebracht. Heerlijk. Je zou met je schoonfamilie eens naar Port A. moeten gaan, in Sandcastle logeren en bij Marcel's of Beulah's moeten gaan eten. Yammy.
Misschien kunnen we ook eens een "moordenaars"" toer uitzetten. Austin-Waco-Littleton etc.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Biased, me? :shock:

Dat moet ik inderdaad wel toegeven :lol: Misschien dat het anders zou zijn als mijn vrouw uit Austin kwam... :wink:

Maar in my defense: veel van de locals die ik heb gesproken geven toch de voorkeur aan SA boven Austin... maar uiteraard hangt het ook maar net af van wat je zoekt...

Port A. is ontzettend leuk om naar toe te gaan! We zijn er een paar jaar geleden geweest met mijn ouders, toen zij een vakantie met ons mee zijn gekomen naar San Antonio.
Met z'n tweetjes zijn we ook een keer naar South Padre Island geweest. Ik weet niet meer hoe het restaurant daar heette, maar het was geweldig. Lekker buiten eten, met uitzicht over de baai en de brug naar South Padre - prachtig bij zonsondergang!

En best een leuk idee, zo'n "(In)famous Killers of Texas Tour" (al zij het enigszins luguber, maar daar hou ik wel van). Dat wordt overigens wel een lange tour :lol:

Onze website | Mijn blog
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat (In)famous is heel goed.
Ik weet wat je bedoelt in SPI maar heb ook geen naam. Vlakbij is de B&A seafood market waar we niet weg te slaan waren. Weet er ook nog een in Aransas Pass. Als je van vis houdt....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer