Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlander in Phoenix

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JeroenR
Amerika-ontdekker

Nederlander in Phoenix

Bericht door JeroenR »

Hallo,

Ik woon nu ruim 6 jaar in Phoenix, AZ en ken de omliggende staten inmiddels heel goed.

Mochten jullie vragen hebben over een reis, of leuke dingen die te doen zijn welke niet in de toeristengidsen staan, laat het me dan even weten.

Groeten!

Jeroen R.
Phoenix, AZ
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Leuk aanbod! Toen wij het "rondje zuidwest" deden hebben we Phoenix overgeslagen omdat we begrepen dat er niks te doen was behalve eventueel een winkelcentrum downtown. Volgend jaar willen we weer een rondje doen, een ander rondje, maar Phoenix ligt er vlak in de buurt.
Is het echt waar dat er niks te doen is in Phoenix voor een gemiddelde toerist? Of heb jij een andere mening? Vast wel natuurlijk :lol: want anders hield je het niet al 6 jaar vol daar maar ik hoor het graag.
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Hallo Jeroen
Ik kan misschien wel wat tips gebruiken.
Op 21 mei vertrek ik voor LA-Death Valley-Vegas-Bryce Canyon-Grand Canyon. Op zondag 29 mei vertrek ik aan de Grand Canyon en ik wil ten laatste zaterdag 4 juni in San Diego zijn, aangezien ik 7 juni vertrek vanuit LA. Tussen de Grand Canyon en San Diego staat het volgende op het programma:
- Monument Valley, misschien 4 state corner
- Canyon de Chelley
- Petrified Forest
- Tombstone
- Organ Pipe
mawb Arizona van noord naar zuid en dan naar het westen.
Er is die week niets gepland van overnachting, dus ik kan nog alle kanten op als ik tijd te kort of te veel heb. Teveel waarschijnlijk niet ;-)
Ik had ook nog gedacht (als er tijd is natuurlijk) aan El Paso, Tucson, Tijuana, waarbij Tucson voorrang krijgt.
Laat maar komen die tips 8)
Wim
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Edith
Amerika-ontdekker

Bericht door Edith »

Hoi Jeroen,

Misschien een hele domme vraag (maar ik ben in nog nooit in dit deel van the states geweest) maar wij bezoeken over 3 maanden ook Phoenix (mijn tante en nicht wonen daar). Maar ik vroeg me af of vanuit LA richting Phoenix cacatussen langs de weg groeien??? Of waar zou ik dan het beste terecht kunnen????

Groetjes Edith

Trouwens wel erg handig dat je tips wilt geven!!!
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.
JeroenR
Amerika-ontdekker

Antwoorden voor iedereen...

Bericht door JeroenR »

Hallo Allemaal,

Ik had niet verwacht zoveel berichten te krijgen!!!! Ik antwoord dus maar in 1 bericht.

De temperaturen zijn wel vol te houden als je je houd aan de "Phoenix Regels".....VEEL water (of Gatorade) drinken, zorgen dat je geen maaltijden overslaat en gebruik zonnebescherming. Het is even wennen, de eerste zomer is een aanslag op je lichaam. Probeer zoveel mogelijk 's ochtends vroeg te doen. De nachten koelen niet echt veel af. Het is maar een paar maanden echt vreselijk warm, de andere maanden zijn werkelijk de mooiste weer dagen. Kan niks tegenop.

GILBERT: Gilbert ligt zuid-west van Phoenix en is een "new development area". Je kunt er hele goeie deals vinden voor apartementen en huizen.
Als je wilt stappen, ga dan naar Scottsdale Road in Scottsdale (30 minuten rijden van Gilbert) of Mill Avenue in Tempe (studenten hang out).
In Gilbert zelf valt niet echt veel te doen, het is er erg rustig...wat misschien wel lekker is als je je kapot werkt gedurende de dag in de zomertijd.

THINGS TO DO:

Phoenix:

The Heard Museum (Central Avenue, naast de immigration office)
Beslaat de historie van Native Americans in het zuidwesten. Zelfs als je geen interesse daarin hebt, is het toch schitterend. Aanrader!

Camelback Mountain: Ziet eruit als een kameel en is een leuke hike. Duurt ongeveer 40 minuten om op de top te komen waar je een uitzicht over de hele vallei hebt. Staan ook asociale villa's waar ze soms tours in geven. Zit op 40th Street en Camelback Road.

Biltmore Fashion Park: Adres: 24th Street en Camelback Road. Leuke winkeltjes en een koffietent "The Coffee Plantation" waar ze 's avonds live acoustische muziek spelen. Leuk om een beetje te hangen in de avonduren.

Desert Botanical Gardens: Alle woestijn flora en fauna. Leuk om te wandelen en tot rust te komen. Adres: 55th. Street en Van Buren.

South Mountain: Volg Central Avenue zuid en je komt er vanzelf. Erge leuke rit naar de top met fantastisch uitzicht.

Stappen: Ga naar Scottsdale Road (oost van central ave.), daar zit alles. Clubs: Axis Radius (beetje snobbish...typisch sfeertje maar erg leuk), Martini Ranch (dance en bar....beetje beachclub achtig, erg gezellig), Sugar Daddy's (bar/dance) en nog veel meer.
Goedkoop bier: Stardust Lounge (43rd. Avenue en Dunlap), 75 cent bier, iedere avond van 7-9. country bar met live muziek iedere avond om 9 uur.

Lekker eten: De Rokerij (steakhouse op 12th. Street en Maryland), Lone Star SteakHouse (21st. Street en Camelback Road), Zen 32 (de beste sushi in town!!! 32nd Street en Camelback Rd.), Bamboo Club (Aziatisch eten, in de Biltmore Fashion Park)

Lay out van Phoenix is simpel:

Alles west van central avenue zijn avenues, alles oost zijn de streets.
De naamstraten gaan oost-west, de nummerstraten gaan noord-zuid. Het is een rooster, allemaal recht toe rechtaan.

Ik zal nog meer leuke dingen plaatsen als ik wat meer tijd heb.

Cactussen: Ze zijn OVERAL!!!

De naam Jeroen: Vergeet het maar....ze verkrachten je naam hier en denken allemaal dat je uit Denemarken komt (Amsterdam is in Denmark, isn't it???) :D Ik ga bij Jay hier.

Moet nu gaan werken, ik zal later andere tips geven over Tucson, Sedona, Jerome etc. etc.

Groeten!
J.
JeroenR
Amerika-ontdekker

Foutje Over Gilbert

Bericht door JeroenR »

Gilbert is zuid-oost van Phoenix
JeroenR
Amerika-ontdekker

Nog wat tips

Bericht door JeroenR »

Zoek op Google naar:
Arizona Highways Magazine

En:

http://www.azrepublic.com
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Edith schreef: Maar ik vroeg me af of vanuit LA richting Phoenix cacatussen langs de weg groeien??? Of waar zou ik dan het beste terecht kunnen????

Groetjes Edith
Hoi Edith,

Als je over de I-10 van LA naar Phoenix rijdt kom je langs Joshua Tree NP daar vind je volop cactussen en Yucca's (Joshua Tree), ongeveer vanaf de grens van CA en AZ kom je de 1ste Saguaro's (de cowboyfilm cactus) tegen.
In Phoenix of eigenlijk Tempe vind je de Desert Botanical Garden en de Phoenix Zoo, iets verder naar het oosten over de US-60 kom je bij Apache Junction als je daar de AZ-88 noord neemt kom je in Lost Duthsman State Park ook daar vind je volop cactussen, je kan ook de US-60 blijven volgen richting Superior daar vind je het Boyce Thompson Arboretum State park ook weer speciaal voor cactussen.
Rond Tucson heb je dan nog Saguaro NP oost en west en tussen Tucson en Yuma ligt in de buurt van Why Organ Pipe cactus NM op de Mexicaansegrens.
Cactussen genoeg dus.
Indien nodig weet ik nog wel een aantal mooie cactusparken in CA en AZ.
Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Antwoorden voor iedereen...

Bericht door hekkie »

JeroenR schreef: Biltmore Fashion Park: Adres: 24th Street en Camelback Road. Leuke winkeltjes en een koffietent "The Coffee Plantation" waar ze 's avonds live acoustische muziek spelen. Leuk om een beetje te hangen in de avonduren.

Desert Botanical Gardens: Alle woestijn flora en fauna. Leuk om te wandelen en tot rust te komen. Adres: 55th. Street en Van Buren.

South Mountain: Volg Central Avenue zuid en je komt er vanzelf. Erge leuke rit naar de top met fantastisch uitzicht.

Stappen: Ga naar Scottsdale Road (oost van central ave.), daar zit alles. Clubs: Axis Radius (beetje snobbish...typisch sfeertje maar erg leuk), Martini Ranch (dance en bar....beetje beachclub achtig, erg gezellig), Sugar Daddy's (bar/dance) en nog veel meer.
Goedkoop bier: Stardust Lounge (43rd. Avenue en Dunlap), 75 cent bier, iedere avond van 7-9. country bar met live muziek iedere avond om 9 uur.

Lekker eten: De Rokerij (steakhouse op 12th. Street en Maryland), Lone Star SteakHouse (21st. Street en Camelback Road), Zen 32 (de beste sushi in town!!! 32nd Street en Camelback Rd.), Bamboo Club (Aziatisch eten, in de Biltmore Fashion Park)

.
Leuke tips Jeroen!

Wij vliegen dit jaar naar Phoenix v.v. en blijven in ieder geval de eerste paar dagen "hangen". De 1e nacht verblijven we in Scottsdale (Days Inn) en de volgende 2 nachten kamperen we ergens in de buurt van Apache Junction met een tentje. Ik ga zeker wat van de door jou genoemde gelegenheden bezoeken.
Misschien dat je ook nog iets kunt vertellen over Central Arizona? Omgeving Tucson ken ik "redelijk" goed.

Alvast bedankt
Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
JeroenR
Amerika-ontdekker

Voor Jeroen

Bericht door JeroenR »

Hey Jeroen,

Email me: jetpilotphx@yahoo.com

We kunnen altijd even een pilsje pakken als je hier bent!

Groeten,
Jeroen
JeroenR
Amerika-ontdekker

Marjan....

Bericht door JeroenR »

Kamperen in Apache Junction....ik neem aan dat dat in de Superstition Mountains is. Neem is godsnaam veel water mee en zorg dat je ten alle tijden je tent dichthoud. Het is er vreselijk mooi, zeker bij de meren maar er zitten ook beesten die je niet in je tentje wilt.

Central Arizona:

Mijn favoriete plekken daar zijn Payson (neem de "B line" vanuit Fountain Hills -oost scottsdale area....- en ga noord). Mooi kamperen in die omgeving en een leuk klein stadje. Aanrader: Eet een hotdog in het vliegveld restaurant....."the million dollar view of the Mogollan Rim"......en de beste hotdogs in AZ. Ik vlieg er regelmatig naar toe voor alleen een hotdog.

Prescott: Mooie natuur, veel pine trees en een leuk centrum met een park rondom de courthouse (wat er erg "oostkust" uitziet.) Daar hangen veel mensen rond. Leuke bar: Whiskey Row. Route: I-17 North

Flagstaff: Studenten stadje (Northern AZ Univ.). Dichtbij de San Fransisco Peaks.....mooi uitzicht. Route: I-17 North

Sedona: Absoluut adembenemend. Woorden kunnen het niet omschrijven. Route: I-17 North, ietwat zuidelijk van Flagstaff

Hoop dat dit helpt :D
JeroenR
Amerika-ontdekker

Central AZ

Bericht door JeroenR »

Het vorige bericht over Payson, Sedona etc. was meer gericht op het gebied noord van Phoenix.

Central AZ is erg saai hoor. Je hebt Eloy (afslag Eloy op de snelweg zuid naar Tucson vanuit PHX) waar het grootste parachute centrum ter wereld is. Leuk restaurantje en vriendelijk (ietwat alternatieve) mensen.

Verder is er de Arizona CIA hangout op Pinal Airpark bij Marana....UIT DE BUURT BLIJVEN.....Daar lopen grote mannen in zwarte pakken met grote geweren.

Verder is het woestijn woestijn woestijn met de occasional cactus :D
Ik ben daar op uitgekeken inmiddels maar misschien vind jij het leuk.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef: 2 nachten kamperen we ergens in de buurt van Apache Junction met een tentje. Marjan
Hoi Marjan,

Als we leuke campgrounds tegen komen hoor je dat wel na 18 mei, ik heb er al een paar op het oog.
De private campgrounds zijn in deze omgeving vaak 55+ :wink: campgrounds.
Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Hoi Marjan,

Als we leuke campgrounds tegen komen hoor je dat wel na 18 mei, ik heb er al een paar op het oog.
De private campgrounds zijn in deze omgeving vaak 55+ :wink: campgrounds.
Zou heel fijn zijn als je ook een beetje wil letten op "kamperen met een tentje" op de campgrounds die jullie tegen komen.
Ik heb al eens eerder gekampeerd op de KOA in Apache Junction, maar nu voel ik ook wel voor Lost Dutchman SP.
Ook in (omgeving van) Canyon de Chelly, Snow Low en Monument Valley ben ik nog op zoek. Gaan jullie weer naar Goulding of bedoel je een andere in je routeplanning?
Er is ook een "overlapping" in de buurt van de I 25 in New Mexico en omgeving Bisti Badlands.
Zou het zeer op prijs stellen als je ook door de ogen van "tentkampeerders" voor mij zou willen kijken op de div. campgrounds.
Alvast bedankt

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Marjan....

Bericht door hekkie »

JeroenR schreef:Kamperen in Apache Junction....ik neem aan dat dat in de Superstition Mountains is. Neem is godsnaam veel water mee en zorg dat je ten alle tijden je tent dichthoud. Het is er vreselijk mooi, zeker bij de meren maar er zitten ook beesten die je niet in je tentje wilt.
Heb er wel eens eerder gekampeerd en ken de omgeving daar wel een beetje.
Wat die enge beesten betreft: "lekkere jongen" ben jij zeg..... :wink:
Ik heb al heel wat "wild vee" mogen ontmoeten tijdens onze vakanties, maar ik hoop niet dat je slangen bedoelt, want daar ben ik als de dood voor.
(ze zitten daar wel in die omgeving weet ik....)
Central Arizona:

Mijn favoriete plekken daar zijn Payson (neem de "B line" vanuit Fountain Hills -oost scottsdale area....- en ga noord). Mooi kamperen in die omgeving en een leuk klein stadje. Aanrader: Eet een hotdog in het vliegveld restaurant....."the million dollar view of the Mogollan Rim"......en de beste hotdogs in AZ. Ik vlieg er regelmatig naar toe voor alleen een hotdog.
Met Central Arizona bedoelde ik eigenlijk het hele gebied ten oosten van Phoenix. Globe, Show Low, Alpine, Clifton etc.
De Apache Trail gaan we sowieso weer rijden en Payson zal ik zeker onthouden.
De andere door jou genoemde plaatsen heb ik 2 jaar geleden voor de laatste keer bezocht. Die slaan we nu over.

Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 07 apr 2005, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Marjan,

Komt voor elkaar :wink:
Monument Valley komen we niet deze reis we gaan van Antelope Canyon naar Navajo NM slapen daar binnen het park er zijn 2 kleine campgrounds, vandaar gaan we naar Canyon De Chelly ook weer een campground binnen het park is trouwens een Free c.g. dan naar Bisti Badlands maar daar kon ik geen c.g. vinden dat wordt dus waarschijnlijk Gallup, in Snow Low moet ik nog zoeken er zijn genoeg c..g maar de meeste gaan pas na 1 mei open i.v.m. de kou (hoogte boven 7000 feet).
Gr.
Rob
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ten zuiden van Tucson is een leuk plaatsje, Tubac. Heel oud en tegenwoordig wonen er veel kunstenaars. Ook is er 15 miles ten zuiden van Tucson het Titan Missile Museum. Er is een echte Titan missile die je kan bezoeken in de silo waar hij jaren klaar stond om de vijand te vernietigen. Ik kan me die tijd goed herinneren, en vond het daarom misschien heel interessant, en een hele goede rondleiding.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Joke,

Bedankt voor je tips. Tubac kende ik dus niet, maar het Titan Missile Museum ben ik in 2003 nog geweest en ik vond het bijzonder interessant en indrukwekkend. Helemaal omdat ik de tijd van de "koude oorlog" nog zeer bewust heb meegemaakt.
Als je hier geweest bent, besef je pas hoe blij je mag zijn dat in die tijd niemand "op de knop" gedrukt heeft...... We mogen van geluk spreken dat al die "atoomlocaties" inmiddels ontmanteld zijn.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer