Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route bijna rond (denk ik!!!)
Re: route bijna rond (denk ik!!!)
Ga voor wat je het meest fijne lijkt!
Wij zitten dit jaar (helaas) ook in een weekend in Las Vegas. Zolang de lage dollar de reis zo aantrekkelijk maakt, zijn de hotelprijzen gelukkig minder schokkend. En we proberen de duurdere overnachtingen elders te compenseren met ketenmotels zoals motel6 en travelodge. Vooral wanneer het toch maar om een nachtje gaat (en we van sunrise tot sunset buiten leven).
Denk nog aan de fikse rit van GC NP naar LA (via de I-40 rond de 800km).
Johan
Wij zitten dit jaar (helaas) ook in een weekend in Las Vegas. Zolang de lage dollar de reis zo aantrekkelijk maakt, zijn de hotelprijzen gelukkig minder schokkend. En we proberen de duurdere overnachtingen elders te compenseren met ketenmotels zoals motel6 en travelodge. Vooral wanneer het toch maar om een nachtje gaat (en we van sunrise tot sunset buiten leven).
Denk nog aan de fikse rit van GC NP naar LA (via de I-40 rond de 800km).
Johan
De route van Johan vind ik heel handig.
Las Vegas in het weekend is echt geen ramp. Het is wel duurder, maar niet schokkend.
Las Vegas blijft de goedkoopste stad van het ZW.
Wij hebben goede ervaringen met Motel 6 Tropicana. Voor een prikkie vlakbij de Strip, aan de overkant van MGM Grand.
Las Vegas in het weekend is echt geen ramp. Het is wel duurder, maar niet schokkend.
Las Vegas blijft de goedkoopste stad van het ZW.
Wij hebben goede ervaringen met Motel 6 Tropicana. Voor een prikkie vlakbij de Strip, aan de overkant van MGM Grand.
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk dat het deze route wordt:"
28-4 aankomst San Francisco
29-4 San Francisco
30-4 San Francisco - Yosemite (slapen in het park)
1-5 Yosemite - via de Sequoia's in Mariposa Grove - El Portal (als je via de Mariposa Grove gaat dan in Oakhurst overnachten. Of in het Wawona hotel.)
2-5 El Portal - onderlangs - Ridgecrest
3-5 Ridgecrest - Death Valley NP - Las Vegas
4-5 Las Vegas
5-5 Las Vegas - Springdale (Zion)
6-5 Springdale - Bryce NP
7-5 Bryce NP - Grand Canyon NP
8-5 Grand Canyon NP - ............
9-5 ......... - LA
10-5 LA
11-5 LA vertrek
Maar aangezien wij niet zo'n wandelaars zijn, wil ik 8-5 misschien al een stukje richting la rijden, niet te ver zodat we deze dag nog wel kunnen genieten van de grand canyon, maar zodat we niet zo'n hele lange route op 9-5 hebben.
Wat is dan ene leuke of makkelijke overnachtingsplek??
29-4 San Francisco
1-5 Yosemite - via de Sequoia's in Mariposa Grove - El Portal (als je via de Mariposa Grove gaat dan in Oakhurst overnachten. Of in het Wawona hotel.)
4-5 Las Vegas
9-5 ......... - LA
10-5 LA
11-5 LA vertrek
Maar aangezien wij niet zo'n wandelaars zijn, wil ik 8-5 misschien al een stukje richting la rijden, niet te ver zodat we deze dag nog wel kunnen genieten van de grand canyon, maar zodat we niet zo'n hele lange route op 9-5 hebben.
Wat is dan ene leuke of makkelijke overnachtingsplek??
Leuke overnachtingsplek: Seligman
Handige overnachtingsplek: Needles
Handige overnachtingsplek: Needles
-
- Amerika-ontdekker
en waarom mooi of makkelijk??
Seligman is een leuk plaatsje op de route 66. Bekend om de wilde ezels die je er aantreft.
Needles is een (kleine) industriestad, ongeveer halverwege tussen GC en LA. Niets te beleven, maar handig om alleen te slapen, te eten en boodschappen te doen.
Needles is een (kleine) industriestad, ongeveer halverwege tussen GC en LA. Niets te beleven, maar handig om alleen te slapen, te eten en boodschappen te doen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Die ezels lopen toch in Oatman rond??thebes schreef:Seligman is een leuk plaatsje op de route 66. Bekend om de wilde ezels die je er aantreft.
Ooooh!!! Je hebt helemaal gelijk......stom van me
Ik ben met die twee in de war.
Ilona, sorry, misschien dat iemand anders je leuke/mooie/spannende overnachtingsplaatsen tussen de GC en LA aan kan raden.

Ilona, sorry, misschien dat iemand anders je leuke/mooie/spannende overnachtingsplaatsen tussen de GC en LA aan kan raden.
Seligman is wel leuk om te stoppen en wat foto's te maken, wel heel toeristisch met allerlei winkeltjes die van alles verkopen van en met route 66.nieuwenoord schreef:Die ezels lopen toch in Oatman rond??thebes schreef:Seligman is een leuk plaatsje op de route 66. Bekend om de wilde ezels die je er aantreft.
Geen verkeerde plaats om even een half uurtje te stoppen en rond te lopen.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Amerika-ontdekker
maar geen leuke plaats om te overnachten dan???
Dat weet ik eigenlijk niet of er veel overnachtingsmogelijkheid is, wij reden er doorheen maar hadden ook een iets andere route. We reden van Williams naar Kingman, dus een stukje route 66 gedaan en dan is het wel erg leuk om daar even te stoppen.ilonavanschijnd schreef:maar geen leuke plaats om te overnachten dan???
groeten Paula
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Niet ver van de plaats Seligman ligt iets naar het oosten de plaats Williams en daar is meer vertier en zijn meer accommodaties voor een overnachting, dan in Seligman.ilonavanschijnd schreef:maar geen leuke plaats om te overnachten dan???
Toch zijn er in Seligman ook overnachtingsplaatsen, zie http://www.grandcanyon.worldweb.com/Sel ... eretoStay/
en voor de reviews zie http://www.tripadvisor.com/Hotels-g3135 ... otels.html .
Als je voor een plaats accommodaties zoekt, type dan bij bijvoorbeeld Google de woorden in:
in dit geval: seligman arizona lodging.
Dat kan je zo bij iedere plaats doen. Let wel, er komen vaak ook resultaten van omliggende plaatsen.
-
- Amerika-ontdekker
een accomodatie zoeken lijkt me met alle internet opties niet zo'n probleem,
Ik vroeg me alleen af of jullie leuke plaatsen aan konden raden tussen grand canyon en la om nog een leuke avond te hebben!
Ik vroeg me alleen af of jullie leuke plaatsen aan konden raden tussen grand canyon en la om nog een leuke avond te hebben!
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties, ik laat de overnachtingsplek tussen de grand canyon en la gewoon nog open en ik denk dat we gewoon wel zien hoever we komen en waar we willen overnachten! Zal vast goed komen!
Ik ga nu een routekaartje van deze route aanvragen en wat hotels boeken!
29-4 San Francisco
1-5 Yosemite - via de Sequoia's in Mariposa Grove - El Portal
4-5 Las Vegas
9-5 ......... - LA
10-5 LA
11-5 LA vertrek
nogmaals bedankt voor het reageren!
groetjes Ilona
Ik ga nu een routekaartje van deze route aanvragen en wat hotels boeken!
29-4 San Francisco
1-5 Yosemite - via de Sequoia's in Mariposa Grove - El Portal
4-5 Las Vegas
9-5 ......... - LA
10-5 LA
11-5 LA vertrek
nogmaals bedankt voor het reageren!
groetjes Ilona
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch nog even een vraag: waarom overnachten in El Portal als je langs Mariposa Grove Yosemite verlaat? Is het dan niet veel logischer om in Oakhurst te slapen?
-
- Amerika-ontdekker
oh oeps, dat is een fout van mij, die stond er bij, maar heb ik per ongeluk weggeveegd!!!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties