Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2e Starbucks op Schiphol (NU GEOPEND !)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: 2e Starbucks op Schiphol (NU GEOPEND !)

Bericht door nieuwenoord »

Starbucks heeft inderdaad een lekkere stevige bak koffie! Wij kopen trouwens voor de camper ook altijd een pak Starbucks (Latin Blend).

Starbucks is volgens mij ook geliefd vanwege het makkelijke concept. Lekker naar binnen voor een grote beker koffie (verkrijgbaar in drie formaten: groot, groter, supergroot), maar ook in allerlei verschillende smaken. Ik ben een 'zeikerd', koffie is koffie en die drink ik alleen maar zwart. Ik heb dus weinig aan al die verschillende variaties.

Wat ik wel heel lekker vind zijn de koude varianten als Mocca Latte (koude mokkadrank) en Frappucino.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

nieuwenoord schreef: Frappucino.
Dat is het enige wat ik lust van de Starbucks. Lekker hoor!!! Vooral met warm weer. Mmmm...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Starbucks heeft eigenlijk wel voor elk wat wils. Mijn man is geen koffiedrinker, maar vindt hun hazelnut lattes erg lekker. Die zijn mij te slap, dus ik vraag er extra "shots" in (iedere shot is een espresso). Overigens zijn de dagen, dat de koffie hier overal slootwater was, gelukkig vrijwel voorbij. Bijna overal krijg je nu een lekkere bak sterke koffie (en ik ben dol op sterk, dus ik weet het verschil goed ;)). Wat dat betreft zijn bedrijven als Starbucks and Seattle's Best heel goed geweest.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Bedankt voor jullie antwoorden, nu kan mijn koffiejunk zich helemáál op de vakantie gaan verheugen :D . Ik hoop trouwens niet dat ik generaliserend over kwam (vandaar mijn openingszin in mijn vorige post) want dat was niet de bedoeling. Het is overigens ook alweer 8 jaar geleden dat we in Amerika zijn geweest, dus natuurlijk staat de tijd ook niet stil.
Maar we weten dat we starbucks op het lijstje moeten zetten.
Smaakt de koffie bij starbucks in Europa hetzelfde als in Amerika?(soms passen internationale ketens hun produkten aan naar de smaak van het land) Dan kan hij vast "voorproeven"op schiphol.

Groetjes, Ilse
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad is er op koffie gebied heel veel veranderd in de afgelopen acht jaar. Niet alleen Starbucks is nationaal als een paddestoel gegroeid, ook Seattle's Best en Caribou Coffee zijn in opkomst. Zelfs hotel- en motelketens serveren nu lekker koffie. Sommigen hebben nog wel een "normal" en "bold" versie (de ene slootwater, de andere lekker) viel me een paar keer op.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zelfs het verschil tussen 2002 en 2007 in 'coffee in America' was al groot :dance: Ik ben in 1983 voor het eerst geweest, toen snákte ik naar koffie zodra ik het KLM-toestel in kwam. Nu is dat helemaal over, de meeste Amerikaanse koffie is goed te drinken.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

nieuwenoord schreef:Zelfs het verschil tussen 2002 en 2007 in 'coffee in America' was al groot :dance: Ik ben in 1983 voor het eerst geweest, toen snákte ik naar koffie zodra ik het KLM-toestel in kwam. Nu is dat helemaal over, de meeste Amerikaanse koffie is goed te drinken.
Zelfs de koffie van de Mc Donald is goed. :lol:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Hier nog een Starbucks fan. Maar alleen de gewone cappuccino. Ik houd minder van smaakjeskoffie of -thee.
Seattle Coffee is ook prima. Of de Costa-keten in de UK. Ik kan bijna niet wachten tot Starbucks zich in Rotterdam komt vestigen.
Toch niet veel Starbucks gedrongen de laatste vakantie. Alleen in de grotere plaatsen. In de nationale parken en in veel diners is helaas alleen slootwater te verkrijgen. Dan drink ik liever thee of melk. Maar zagen we dat groen-witte logo ergens verschijnen, dan móest ik naar binnen :D

Ook Starbucks is erg veranderd in de loop der jaren. Mijn eerste Starbucks-koffie, in Canada in 1995, heeft geen indruk op me gemaakt. En zelfs de op z'n Hollands gezette koffie bij mijn familie vond ik nog te slap.
Volgens mijn oom ligt het aan de manier van koffiebonen branden. Mijn tante zegt altijd : het eerste dat Thebes doet bij aankomst in Nederland is koffie zetten. En dat is inderdaad zo. Uit welk land we ook thuiskomen, ik ga eerst een lekker pittig "bakkie" zetten.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Vandaag is de 4e Starbucks geopend op Schiphol, en wel in de D-pier.

De andere vestingen bevinden zich op Schiphol Plaza (t.o. Burger King), in aankomsthal 4, in Lounge 1 (Schengen-gebied)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer