Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gps 2

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ruud
Amerika-newbie

gps 2

Bericht door ruud »

Wie o wie weet waar ik losse gps ontvangers kan kopen?
Ben al bij vele winkels geweest maar geen gps met usb voor de laptop.
Zijn deze in amerika makkelijk te verkrijgen?

groetjes Ruud. : 8)
Eric
Amerikakenner

Re: gps 2

Bericht door Eric »

ruud schreef:Wie o wie weet waar ik losse gps ontvangers kan kopen?
Zijn deze in amerika makkelijk te verkrijgen?

groetjes Ruud. : 8)
http://www.gps-garmin.nl/
:wink: [/url]
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik was vanavond bij Circuit City en daar verkochten ze Microsoft Streets and Trips en DeLorme software beiden met een GPS USB ontvanger. Beide pakketen waren even duur: $129 (met GPS ontvanger)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: gps 2

Bericht door Njit »

ruud schreef:Wie o wie weet waar ik losse gps ontvangers kan kopen?
ik heb de BU-303 gekocht. Dit is een USB GPS muis. Deze gebruiken we op dit moment in combinatie met Streets and Trips. De muis is magnetisch en is eenvoudig op het dak te bevestigen. De ontvangst is verder prima.

Ik heb er iets van 75 euro voor betaald maar misschien dat je hem nog wel goedkoper kunt vinden.

Njit (vanuit Hollywood USA)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Microsoft streets en Trips

Bericht door rverhoog »

Ik heb erg goede ervaringen met de USB GPS ontvanger van Microsoft. Streets en Trips 2005. Kostte mij 99 dollar bij Frys en samen met je laptop kun je de perfecte en efficientste route plannen!!

Ronald
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik gebruik zelf ook Streets en Trips, maar as dinsdag ga ik toch met mijn (nieuwe) PDA met ingebouwde GPS-ontvanger op stap. De TomTom-kaarten van de zuidoostelijke Staten heb ik gisteren op mij SD-kaartje (van 1 gb) geladen en al even "proefgedraaid". Alles werkt, dus hopelijk ook in Amerika.

De kaarten van de zuidwestkant (heb ik in aug/sept nodig) staan er ook al op.
Ik heb nu nog meer voorpret dan anders....... :hilarious:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

Heeft er van jullie ook iemand ervaring met de export functie van Streets & Trips? Kun je dan de route van Streets & trips exporteren naar je pda en vanuit daar navigeren of welke software heb je dan nodig op je pda?
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

MotorGuy76 schreef:Heeft er van jullie ook iemand ervaring met de export functie van Streets & Trips? Kun je dan de route van Streets & trips exporteren naar je pda en vanuit daar navigeren of welke software heb je dan nodig op je pda?
Op CD1 van Streets and Trips 2005 staat Pocket Streets. Hier kun je de ge-exporteerde kaarten mee inlezen.

Algemeen: http://www.microsoft.com/windowsmobile/ ... fault.mspx
Tutorial: http://www.microsoft.com/windowsmobile/ ... orial.mspx
Kaarten: http://www.microsoft.com/windowsmobile/ ... earch.aspx

Je kunt je huidige locatie laten zien (met een GPS ontvanger) en adressen opzoeken. Je kunt er niet mee navigeren (begin en eindpunt opgeven en dan een route laten berekenen).

Pocket Streets 2005 kan overigens ook kaarten inlezen van AutoRoute 2005 (de europese versie van Streets and Trips)
MotorGuy76
Amerikafan

Bedankt voor je snelle reactie, maar wat is dan de toegevoegde waarde van Pocket streets tov bv. TOMTOM USA?

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

MotorGuy76 schreef:Bedankt voor je snelle reactie, maar wat is dan de toegevoegde waarde van Pocket streets tov bv. TOMTOM USA?
Ik denk dat het bedoeld is voor die momenten dat je je auto verlaat om bijvoorbeeld de stad te verkennen...
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

MotorGuy76 schreef:, maar wat is dan de toegevoegde waarde van Pocket streets tov bv. TOMTOM USA?
Die is er naar mijn mening niet. Ik zie het zo: Pocketstreets van Microsoft is een leuk alternatief als je geen navigatiesysteem bezit (lees in dit geval TomTom USA). Ben je al wel in het bezit van Streets en Trips 2005 (= incl Pocketstreets) en een laptop, dan is dat een leuke en "goedkope" oplossing om een voorgeprogrammeerde route te volgen. Met TomTom USA en een PDA met GPS ontvanger, zijn de mogelijkheden om te navigeren veel groter.

Ik ben in het bezit van beide, hierbovengenoemde navigatiemiddelen, maar nadat ik in mei jl. TomTom USA voor het eerst gebruikt heb in Amerika, ben ik er dermate enthousiast over, dat ik het DE perfecte oplossing vind om te navigeren. Inmiddels heb ik ook TomTom Navigator versie 5 met de bijbehorende USA-kaarten, zodat dit in augustus ook zeker weer mee gaat naar de States.

De laptop en Pocketstreets laat ik thuis. Wel moet ik zeggen dat ik ontzettend veel plezier beleef met de voorbereidingen en het plannen van een route met Streets en Trips. Het is een geweldige routeplanner met veel Points of Interest (motels, winkels, musea enz.)

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

hekkie schreef: Ben je al wel in het bezit van Streets en Trips 2005 (= incl Pocketstreets) en een laptop, dan is dat een leuke en "goedkope" oplossing om een voorgeprogrammeerde route te volgen. Met TomTom USA en een PDA met GPS ontvanger, zijn de mogelijkheden om te navigeren veel groter.
Of een laptop met GPS. Je bent dan alleen wel gebonden aan een bijrijder die de route voor je leest.
Als je je laptop toch al meeneemt (bijvoorbeeld omdat je er op wilt internetten) dan kan het een alternatief zijn voor een PDA + GPS. Wij hebben ons er prima mee kunnen redden... Het is allemaal wel wat minder handzaam maar ach :)
MotorGuy76
Amerikafan

Ik neem wel een laptop mee op vakantie, maar zit er toch aan te denken van plan om "tijdelijk" een pda met ingebouwde gps te kopen (tegenwoordig al te koop voor 260 euro) voor de vakantie in the USA en daarna gewoon te verkopen, want heb er ik Nederland weinig tot niets aan.

Weet iemand zo hoeveel ruimte de mappen van TOMTOM van Zuid-West Amerika in beslag nemen?

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MotorGuy76 schreef:Weet iemand zo hoeveel ruimte de mappen van TOMTOM van Zuid-West Amerika in beslag nemen?
MotorGuy,

Heel Amerika kun je met 6 deelmappen op de PDA zetten. In totaal neemt dat ruim 900 Mb ruimte in op je geheugenkaart. Ik heb een 1 Gb kaart en heb naast Amerika ook de Benelux er nog opstaan.

Afhankelijk van waar je naar toe gaat heb je meerdere mappen nodig voor Zuid-West Amerika. Eén deelmap (West-map, ruim 140 Mb) bevat Washington, Oregon, Idaho, Californie, Arizona en Utah. Colorado staat bijv. weer in een andere map.

Voor Amerika heeft men bij Tom Tom een groot aantal mappen aangemaakt. Soms bevat die één staat, soms 2 of meer. Ook zijn er zogn. deelmappen gemaakt waar een heel groot gebied op staat. Zodoende kun je heel Amerika met de 6 grootste deelmappen helemaal op je PDA zetten.

:dunno: Snap je het allemaal nog ??? :wink: E.e.a. is eenvoudiger uit te leggen als je een keer gezien hebt hoe Tom Tom werkt met de diverse mappen van Amerika.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Van het Zuidwesten heb ik bijv.

CA + NV = 75,5 mb
AZ + CO + UT + NM = 59,4 mb

Tezamen met de Benelux is dit totaal 195,5 mb.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MotorGuy76
Amerikafan

Ik heb dit jaar in ieder geval alleen CA, AZ, UT en NV nodig, dus dan heb ik deze dus nodig:

CA + NV = 75,5 mb

Of zijn ze ook los te installeren?

Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

ik heb onlangs een iPAQ 3715 gekocht met TomTom navigator 5...maar ik wacht nu op de kaarten van USA voor Navigator 5... :(
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

MotorGuy76 schreef:Ik heb dit jaar in ieder geval alleen CA, AZ, UT en NV nodig, dus dan heb ik deze dus nodig:

CA + NV = 75,5 mb

Of zijn ze ook los te installeren?
De meeste staten zijn los te installeren, maar er zijn allerlei combinaties mogelijk. Ik vond het nogal onoverzichtelijk met die deelmappen, want ook de div. mappen overlappen elkaar.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MotorGuy76
Amerikafan

Ik heb ook iets gehoord van iemand die een gps-systeem bij de walmart heeft gekocht en er TOMTOM op heeft geinstalleerd, maar heb op de walmart site zitten kijken, maar volgens mij zijn al die gps-apparaten niet geschikt voor TOMTOM, of zouden ze niet alles op hun site hebben staan? Prijs zou onder de $200,- zijn.....

mieke15
Amerika-ontdekker

Bericht door mieke15 »

Ik lees dat verschillende van jullie een pda hebben. Welk type hebben jullie? Ben me een beetje aan het oriënteren.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer