Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betrouwbaarheid Google Maps/Mapquest

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Percussive
Amerika-ontdekker

Betrouwbaarheid Google Maps/Mapquest

Bericht door Percussive »

Hoi allemaal,

het valt me op dat eenzelfde route ingeven in verschillende routeplanners niet altijd hetzelfde resultaat (mijlen en duur) geeft, er is vaak een verschil tussen bv. Google Maps en Mapquest. Zijn deze planners eigenlijk vrij realistisch of kan ik me daar beter niet op baseren?

Alvast bedankt voor de tips!
Groeten
Sam
michael66
Amerikakenner

Re: Betrouwbaarheid Google Maps/Mapquest

Bericht door michael66 »

Da's niet echt mijn ervaring.

Geef eens een voorbeeld van zo'n verschil?!
conradm
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door conradm »

Sam,

Iedere routeplanner heeft z'n eigen mannier van route berekenen, daardoor kan er verschil ontstaan in routes. zo Stuurde MS Streets & Trips ons onaangekondigd over Cottonwood Road erg mooi maar best spannend als je niet weet wat je te wachten staat.

Op zich zijn de meeste routeplanners redelijk betrouwbaar wat betreft mogelijke route, of het altijd de meest optimale is blijft de vraag. Ook vind ik, maar dat is persoonlijk, dat de reistijden vaak erg krap zijn.

Tijdje hier in NL een TT in de auto gehad en ik moet zeggen dat die redelijk nauwkeurig is en je behoorlijk je best meot doen om 1 a 2 minuten in te halen. (leuke sport; racen tegen je TT)

Maar kort samengevat; Ja de meeste routeplanners zijn een goede start, maar gebruik vooral je gezonde verstand !!

Conrad
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

conradm schreef:Ook vind ik, maar dat is persoonlijk, dat de reistijden vaak erg krap zijn.
Normaal gesproken zijn de reistijden die bijv. Mapquest aangeeft juist aan de ruime kant (ik heb geen ervaring met MS Streets&Trips en Google Maps), omdat ze uit gaan van de precieze maximum snelheid. Maar aangezien je in Amerika om met het verkeer mee te komen je meestal zo'n 5 tot 10 mijl per uur sneller zult rijden, heb je over het algemeen minder tijd nodig om van A naar B te komen dan wordt aangegeven.

Of een reistijd krap is, hangt natuurlijk af van wat je onderweg doet: als je meerdere keren stopt, of als je langzaam rijdt om de 'scenery' te bekijken, dan moet je natuurlijk wat meer tijd er bij tellen.

Afgelopen juni zijn we 20 dagen door het noordoosten gereden, en de hele route heb ik gepland via Mapquest, en met rustig aan rijden, en af en toe stoppen om iets te bekijken, zijn we heel aardig op schema kunnen blijven.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk altijd aan te raden om als er bij de reistijd anderhalf uur wordt aangegeven daar dan 2 uur voor te plannen, om zo verrassingen te voorkomen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer