Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
$800 Belasting teruggave...
$800 Belasting teruggave...
Goed nieuws voor de belasting betalende (Neder)Amerikanen onder ons.
De Amerikaanse regering overweegt een $800 belasting terug gave (pp) op korte termijn om de economie te stimuleren.... :rockon:
Bron
/PeeJay
De Amerikaanse regering overweegt een $800 belasting terug gave (pp) op korte termijn om de economie te stimuleren.... :rockon:
Bron
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Re: $800 Belasting teruggave...
Prima zaak.
-
- Amerika-expert
Ja, ja. Eerst honderden miljarden over de balk gooien door een onnodige oorlog te voeren EN de belastingen te verlagen. En het toezicht op de geldindustrie te verminderen, waardoor die de hele boel verknald hebben.
En ons dan nu met een fooi afschepen.
En ons dan nu met een fooi afschepen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Niet zo zuur, Benno. Het is best toegestaan om te zeggen als je het een keer EENS bent met wat President Bush doet 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat wordt weer extra geld drukken.
En dat geld wordt weer gebrruikt om achterstallige leningen te betalen, of te wel het wordt niet in de economie gepompt
En dat geld wordt weer gebrruikt om achterstallige leningen te betalen, of te wel het wordt niet in de economie gepompt
-
- Amerika-expert
Ik ben het helemaal met Benno eens. Wat zei Paulson nou? Extra foodstamps? $800? 10% income tax bracket eliminated for one year? Nou ja, we zullen wel zien.
Dat de Bush regering het niet heeft gedaan zoals de meeste het in dit land het liever zouden zien is duidelijk, en een financiele steun aan het volk veegt W's lei natuurlijk helemaal niet schoon, maar je kan natuurlijk ook zo'n aktie van de positieve kant bekijken. Ik denk dat het een goede zet is, en al zullen er veel tongen over een zet met een politieke achtergrond spreken, ik denk dat zo'n financiele injectie zeker de economie stimuleerd.
Vergelijk het met de belasting verlaging van 2001, die bleek toch erg goed uit te vallen, en heeft een resessie destijds voorkomen. En wees nou eerlijk, er was toen ook sprake van een stagnerende economie, maar kijk eens naar je omgeving, naar je eigen financiele plaatje van toen. Na die teruggave is het aardig goed gekomen met de economie met een constante steiging in the Dow Jones Index.
En tsja, als je spreekt over $800 als fooi, denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken over jou economie, er zijn in ieder geval een heleboel Amerikanen mee geholpen als dit door gaat.
/PeeJay
Vergelijk het met de belasting verlaging van 2001, die bleek toch erg goed uit te vallen, en heeft een resessie destijds voorkomen. En wees nou eerlijk, er was toen ook sprake van een stagnerende economie, maar kijk eens naar je omgeving, naar je eigen financiele plaatje van toen. Na die teruggave is het aardig goed gekomen met de economie met een constante steiging in the Dow Jones Index.
En tsja, als je spreekt over $800 als fooi, denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken over jou economie, er zijn in ieder geval een heleboel Amerikanen mee geholpen als dit door gaat.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Precies.PeeJay schreef:Dat de Bush regering het niet heeft gedaan zoals de meeste het in dit land het liever zouden zien is duidelijk, en een financiele steun aan het volk veegt W's lei natuurlijk helemaal niet schoon, maar je kan natuurlijk ook zo'n aktie van de positieve kant bekijken. Ik denk dat het een goede zet is, en al zullen er veel tongen over een zet met een politieke achtergrond spreken, ik denk dat zo'n financiele injectie zeker de economie stimuleerd.
Ik vind het altijd zo'n geklets. Als Clinton er nog had gezeten was het wel een goed idee geweest? Natuurlijk is er een politieke achtergrond. Die is namelijk altijd.
-
- Amerikakenner
Als het inderdaad die $800 rebate wordt... Hier hebben de mensen die het het meeste nodig hebben dus net niets aan. Het is een 'rebate' - geen betaling. Dus wie zo weinig verdiende dat hij geen belastingen hoefde te betalen, krijgt dus helemaal niks. Leuk voor de rest net daarboven maar ze zouden liever iets bedenken waarbij iedereen die onder de $70,000/$110,000 verdient er iets aan heeft....
Hmm jij verdient onder de $110.000 en betaald geen belasting? Hoe doe je dat??BuckeyeRed schreef:... maar ze zouden liever iets bedenken waarbij iedereen die onder de $70,000/$110,000 verdient er iets aan heeft....
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Men vergeet even dat clinton een economie had met een surplus, iest wat Bush de nek heeft omgedraaid en de hoogste staatsschuld ooit opgebouwd
-
- Amerika-ontdekker
Ik vind het grappig, dat als het nieuws goed is, de "Amerikaanse regering" is verantwoordelijk. Als het niet zo goed is, is Bush de schuldige.PeeJay schreef:Goed nieuws voor de belasting betalende (Neder)Amerikanen onder ons.
Bron
/PeeJay
Dat bedoelde ik natuurlijk niet. Het ging er meer om dat alles wat Bush doet per definitie fout is - terwijl als een democraat hetzelfde had gedaan het wel goed was geweest.ned in MO schreef:Men vergeet even dat clinton een economie had met een surplus, iest wat Bush de nek heeft omgedraaid en de hoogste staatsschuld ooit opgebouwd
Ik ben geen fan van Bush - maar ik vind het een beetje onzin om alles nou per definitie de grond in te schrijven of om er elke keer de oorlog of de belastingverlaging van 2001 bij te halen.
$800 rebate of extra tax return is in principe goed voor het bestedingen en dus niet slecht voor de economie. Daar is toch niets mis mee?
We zijn nog niet in a recession.
Het werkeloosheid percentage is nog steeds at 5%.
Maar het is een verkiezingsjaar.
So ,we will get 150 bilion dollars deeper in debt.
Maar het gaat naar het Amerikaanse volk en niet naar Haliburton en Cheney,s pockets.
Maar het gaat naar het Amerikaanse volk en niet naar Haliburton en Cheney,s pockets.
-
- Amerika-ontdekker
Je hoeft de rebate niet te accepteren. Dat scheelt dan lekker in de staatsschuld ($150 billion minus $800) en het is $800 minder in de zak van Halliburton en Cheney.marcuscj schreef:We zijn nog niet in a recession.
Jij blij, ik blij.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
800 dollar kado, wat een geste.
Reken eens uit wat ze besparen als ze al die zinloze oorlogen stoppen....
Maar ja, dan verdient de wapenindustrie weer minder, ook slecht voor de economie.
Ik kreeg gelukkig meer terug hoor ik net vandaag.... :dance:
Reken eens uit wat ze besparen als ze al die zinloze oorlogen stoppen....
Maar ja, dan verdient de wapenindustrie weer minder, ook slecht voor de economie.
Ik kreeg gelukkig meer terug hoor ik net vandaag.... :dance:
-
- Amerika-expert
ik zal de teruggave met genoegen accepteren want daar kan ik mooi een ticket naar NL van kopen
maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik een deel ervan niet gebruik voor mijn eigen welzijn, maar aan charity geef. dan hebben ook zij die niets terugkrijgen omdat ze geen belasting betalen een voordeeltje.

maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik een deel ervan niet gebruik voor mijn eigen welzijn, maar aan charity geef. dan hebben ook zij die niets terugkrijgen omdat ze geen belasting betalen een voordeeltje.
SEEING IS BELIEVING
Goed idee, wb charity :doublethumb: ...ik zit op mijn Nederlandse teruggave van 2006 te wachten zodat wij ook naar NL kunnen deze zomer....maar ja ......ze zijn niet zo sneldoreennicole schreef:ik zal de teruggave met genoegen accepteren want daar kan ik mooi een ticket naar NL van kopen![]()

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Komen de meeste nederamerikanen hier dan in aanmerking voor deze teruggave? Ik heb al gezien dat ik naast de pot pies, anders had ik het ook aan charity gegeven.
Nou Loek......das weer een domper, maar ja we hebben altijd hubby nog.....