Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
videocamera of fototoestel
videocamera of fototoestel
Graag wil ik jullie advies, komende zomer reizen wij naar het Zuid Westen met onze kinderen.
Alle afgelopen jaren hebben wij eigenlijk alleen gebruik gemaakt van een (digitale) fotocamera maar nu twijfelen wij toch over de aanschaf van een videocamera.
Omdat dit de eerste keer is dat wij deze gaan gebruiken twijfelen wij hierover, misschien is een extra fototoestel ook wel een optie.
Ik zou graag van die mooie natuuropnamen maken, nu hebben wij een canon ixus camera.
Wie heeft er ervaring met het gebruik van een videocamera de eerste keer op vakantie?
Alle afgelopen jaren hebben wij eigenlijk alleen gebruik gemaakt van een (digitale) fotocamera maar nu twijfelen wij toch over de aanschaf van een videocamera.
Omdat dit de eerste keer is dat wij deze gaan gebruiken twijfelen wij hierover, misschien is een extra fototoestel ook wel een optie.
Ik zou graag van die mooie natuuropnamen maken, nu hebben wij een canon ixus camera.
Wie heeft er ervaring met het gebruik van een videocamera de eerste keer op vakantie?
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: videocamera of fototoestel
Wij hebben dat gedaan maar wel lang geleden toen was het nog Hi 8. Nu alles digitaal dus dat zal wel mooier zijn.
Voor ons is een fotocamera die ook filmpjes maakt genoeg. Ik vind persoonlijk het langdurig filmen van dingen niet zo boeiend.
Voor ons is een fotocamera die ook filmpjes maakt genoeg. Ik vind persoonlijk het langdurig filmen van dingen niet zo boeiend.

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij nemen beide mee. Ik ben degene die het fototoestel hanteert, en Jerry filmt de boel. De kinderen vinden het heerlijk om na de vakantie de film terug te kijken, steeds opnieuw en opnieuw

Op onze vorige, en eerste reis hebben wij zowel een fototoestel en videocamera meegedaan. Het was de eerste keer dat wij een videocamera gebruikt hebben, dit was ook duidelijk aan de beelden te zien
Het is wel leuk om naast de foto's ook naar een filmpje te kunnen kijken. Het heeft iets anders dan een foto. En mits degelijke software kun je dan makkelijk alle mindere stukjes wegknippen zodat je een leuke compilatie van videobeelden kan maken. Dit jaar nemen we zeker en vast onze videocamera terug mee.

http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben in 2006 onze videocamera meegehad. Eerlijk? We hebben er vooral hele mooie foto's mee gemaakt
De filmpjes zijn nog niet eens bewerkt en gemonteerd. Wij zijn dus duidelijk fotomensen.

- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij nemen ook altijd zowel een fototoestel als een filmcamera mee. Ook onze kinderen vinden het altijd heerlijk de film terug te zien, ook van een aantal jaren terug.
Met een filmcamera heb je ook de geluiden erbij (zoals de stemmen van je kinderen) soms filmen we ook een stukje als we op een mooie weg rijden. Dat kun je, vind ik, met een fototoestel niet goed vastleggen. Maar op sommige fototoestellen kun je vrij lange filmpjes maken dus misschien vinden anderen dit niet. Wij vinden het altijd leuk om vanaf het vliegtuig steeds stukjes te filmen, hebben we echt een soort "draaiboek"van de vakantie. Maar teveel filmen op een punt moet je wel voorkomen, daar kun je niet geboeid naar blijven kijken.
Groetjes, Ilse
Met een filmcamera heb je ook de geluiden erbij (zoals de stemmen van je kinderen) soms filmen we ook een stukje als we op een mooie weg rijden. Dat kun je, vind ik, met een fototoestel niet goed vastleggen. Maar op sommige fototoestellen kun je vrij lange filmpjes maken dus misschien vinden anderen dit niet. Wij vinden het altijd leuk om vanaf het vliegtuig steeds stukjes te filmen, hebben we echt een soort "draaiboek"van de vakantie. Maar teveel filmen op een punt moet je wel voorkomen, daar kun je niet geboeid naar blijven kijken.
Groetjes, Ilse
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben al twee keer zowel de foto- als de videocamera meegenomen.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat we de films van de eerste reis nog niet eens helemaal bekeken hebben en die van 2006 ligt ook nog ongezien in de kast.
Toch blijven we denk ik filmen omdat ik het voor later leuk vind om bewegende beelden van de kinderen te hebben. Aangezien we verder niet zoveel meer filmen is de vakantie de uitgelezen gelegenheid.
Wel een tip: film niet vanuit de auto als je op een dirtroad rijdt.
Ik heb laatst het stukje film van de Apache Trail teruggekeken en ik werd ontzettend misselijk van die op en neer bewegende beelden

Marjon
Maar ik moet eerlijk zeggen dat we de films van de eerste reis nog niet eens helemaal bekeken hebben en die van 2006 ligt ook nog ongezien in de kast.
Toch blijven we denk ik filmen omdat ik het voor later leuk vind om bewegende beelden van de kinderen te hebben. Aangezien we verder niet zoveel meer filmen is de vakantie de uitgelezen gelegenheid.
Wel een tip: film niet vanuit de auto als je op een dirtroad rijdt.
Ik heb laatst het stukje film van de Apache Trail teruggekeken en ik werd ontzettend misselijk van die op en neer bewegende beelden

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 19 jan 2008, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij nemen ook altijd beide mee. Ik ben van de foto's en Stefan van de film..... Na terugkomst vind ik zo'n film altijd een leuke aanvulling op je vakantie albums.
Het spreekt wat meer, ineens loopt er wild over de weg of beland je in noodweer... Te laat voor een foto, maar staat dan wel op film.
Zelf geniet ik er ook elke keer weer van als we onze film terugkijken!
Het spreekt wat meer, ineens loopt er wild over de weg of beland je in noodweer... Te laat voor een foto, maar staat dan wel op film.
Zelf geniet ik er ook elke keer weer van als we onze film terugkijken!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden voor onze tweede reis naar Amerika (1988) vlak van te voren een videocamera gekocht. We zijn toen in Yellowstone geweest en de opnames van de geisers en de pruttelende mudpots zijn geweldig mooi. Ook de watervallen in Yosemite waren prachtig om te filmen. Het is inderdaad erg leuk om ook geluid te hebben. En bewegende onderwerpen en kinderen doen het altijd goed. De laatste twee vakanties naar Amerika vonden we echter onze twee fototoestellen wel voldoende, je moet op een gegeven moment uitkijken dat je niet alles alleen door een lens bekijkt. (Schijnt ook de meest voorkomende oorzaak te zijn dat mensen in de Grand Canyon naar beneden vallen - door de zoeker lijken de afstanden groter.)
Marianne
Marianne
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden afgelopen keer ook foto en video bij ons. De foto's zijn al bewerkt en zitten al in albums, de video is mijn vriendin nog steeds mee bezig. Zal binnenkort eens aan haar vragen hoe het er mee staat want mijn ouders zijn ook nieuwsgierig (ondanks dat ze de foto's al hebben gezien)
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem zelf hooguit een fototoestel mee, en zelfs dat niet altijd.
Ik bedoel, voor de 4de keer Grand canyon geloof ik het wel, en hoef ik geen foto's meer.
Vorig jaar samen met mijn vader geweest, die een redelijk fanatiek filmer is, en ik moet zeggen, het heeft wel wat, die film terugkijken.
Ik bedoel, voor de 4de keer Grand canyon geloof ik het wel, en hoef ik geen foto's meer.
Vorig jaar samen met mijn vader geweest, die een redelijk fanatiek filmer is, en ik moet zeggen, het heeft wel wat, die film terugkijken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ik wil met mijn reactie ook niet zeggen dat ik een film niet prachtig vind hoor. Het ligt ons alleen gewoon duidelijk niet. We moeten elkaar gewoon aansporen om eens een stukje film te maken, terwijl we bijna altijd wel een fotocamera in de hand hebben op vakantie.
Als ik al die geweldige foto's zie vraag ik mij af met wat voor camera deze gemaakt zijn, met een gewone camera of een uitgebreide?
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Tijdens onze eerste twee reizen hadden we een videocamera bij, na de eerste reis zijn we zijn fanatiek begonnen met het bewerken van de film, maar uiteindelijk hebben we het niet eens afgemaakt. We kijken er nooit meer naar! En tijdens de tweede reis is de videocamera bijna niet meer de tas uitgekomen.
Foto's maken vinden we juist geweldig. We hebben tegenwoordig altijd twee toestellen bij, stel je voor zeg dat je na een lange wandeling een van de meest fotogenieke plekken van de reis hebt bereikt, en je toestel houdt er dan net mee op. Daarom dus altijd een extra toestel. Met onze foto's zijn we na de reis altijd druk bezig, heerlijk om de mooiste ervan uit te zoeken. Dat vind ik veel leuker om te doen dan een film bewerken.
Maar dit is natuurlijk alleen maar onze persoonlijke ervaring, ik kan natuurlijk niet inschatten of jullie het ook zo zouden ervaren. Dat blijkt ook al uit de reacties van de anderen hier, de een vindt filmen leuker en de ander fotograferen.
Foto's maken vinden we juist geweldig. We hebben tegenwoordig altijd twee toestellen bij, stel je voor zeg dat je na een lange wandeling een van de meest fotogenieke plekken van de reis hebt bereikt, en je toestel houdt er dan net mee op. Daarom dus altijd een extra toestel. Met onze foto's zijn we na de reis altijd druk bezig, heerlijk om de mooiste ervan uit te zoeken. Dat vind ik veel leuker om te doen dan een film bewerken.
Maar dit is natuurlijk alleen maar onze persoonlijke ervaring, ik kan natuurlijk niet inschatten of jullie het ook zo zouden ervaren. Dat blijkt ook al uit de reacties van de anderen hier, de een vindt filmen leuker en de ander fotograferen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben 13 jaar lang gefilmd én gefotografeerd in Amerika. In 2005 ging onze filmcamera kapot tijdens het filmen in Arizona en sindsdien filmen we niet meer. Ik heb inmiddels veel filmmateriaal waar ik heel blij mee ben en ook koester, maar ik ben ook blij dat ik niet meer "hoef", hoe raar dat misschien klinkt. Het filmen begon op den duur een belasting te worden, althans zo voelde ik het. Steeds alles meesjouwen, tijd ervoor nemen, vaak verval je in herhalingen etc. Nu fotograferen we alleen maar en dat bevalt uitstekend, zeker nu we in het digitale tijdperk leven.
Met kinderen vind ik overigens filmen zeker een toegevoegde waarde hebben.
Marjan
Met kinderen vind ik overigens filmen zeker een toegevoegde waarde hebben.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Toen wij voor de 1ste keer naar Amerika gingen stonden we ook voor de keus.
Omdat we een hele periode geen lange of verre reizen gemaakt hadden was de fotoapperatuur bijna antiek te noemen dus die moest in ieder geval vervangen worden, maar gaan we ook filmen.
En hoewel we een videocamera konden gebruiken van vrienden hebben we besloten het niet te doen, gewoon om het al genoemde risico dat je al dat moois alleen maar door de zoeker van de camera ziet en met een vierkant oog thuiskomt te vermijden.
Hierbij speelde ook mee dat we in het verleden (te) veel semi verplichte vakantiefilmavonden hebben bijgewoond en we dat de familie niet aan wilden doen.
We houden het dus bij fotoalbums, tegenwoordig scrapeboeken en de foto's draaien als schermbeveiliging op de pc en kunnen (op verzoek) ook met een beamer op en groter scherm bekeken worden.
Rob
Omdat we een hele periode geen lange of verre reizen gemaakt hadden was de fotoapperatuur bijna antiek te noemen dus die moest in ieder geval vervangen worden, maar gaan we ook filmen.
En hoewel we een videocamera konden gebruiken van vrienden hebben we besloten het niet te doen, gewoon om het al genoemde risico dat je al dat moois alleen maar door de zoeker van de camera ziet en met een vierkant oog thuiskomt te vermijden.
Hierbij speelde ook mee dat we in het verleden (te) veel semi verplichte vakantiefilmavonden hebben bijgewoond en we dat de familie niet aan wilden doen.
We houden het dus bij fotoalbums, tegenwoordig scrapeboeken en de foto's draaien als schermbeveiliging op de pc en kunnen (op verzoek) ook met een beamer op en groter scherm bekeken worden.
Rob
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Behalve dat we de filmcamera en fototoestel meenemen, zoals ik hierboven al vermeldde, hebben we vorig jaar de kinderen ook ieder een eigen fototoestelletje gegeven. Dit leverde soms verassende foto's op!
Hier hetzelfde als Marjan, ook altijd gefilmd, maar ook nadat de camera sneuvelde niet meer. (Hier staan een aantal filmpjes, bij de laatste van NY zie je op een gegeven moment zelfs de camera kapot gaan. Is dat moment waar de camera out of focus gaat bij the naked cowboy
).
De laatste reis dus niet gefilmd en moet zeggen dat dat mij uitstekend is bevallen (en mijn vrouw ook!). Het filmen en vooral monteren was zeer tijdrovend en ik viel op een gegeven moment idd wel in herhaling. Het alleen fotograveren bevalt me veel beter, hou veel meer tijd over om te genieten. Wat niet wegneemt dat ik natuurlijk wel blij ben dat ik filmpjes heb...

De laatste reis dus niet gefilmd en moet zeggen dat dat mij uitstekend is bevallen (en mijn vrouw ook!). Het filmen en vooral monteren was zeer tijdrovend en ik viel op een gegeven moment idd wel in herhaling. Het alleen fotograveren bevalt me veel beter, hou veel meer tijd over om te genieten. Wat niet wegneemt dat ik natuurlijk wel blij ben dat ik filmpjes heb...
- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij nemen ook altijd een video en een fototoestel mee op vakantie.
Helaas gaf de videocamera op deze amerika reis de geest, jammer genoeg aan het begin van de vakantie, we hebben een heel klein stukje New York en Washington D.C kunnen filmen en toen was het over met de pret.
Gelukkig had ik net een nieuwe digitale fotocamera gekocht, maar we vinden het eeuwig jammer dat we geen film van deze vakantie hebben. Wel heel veel foto's maar dat is toch niet helemaal het zelfde.
We dubben nog om een nieuwe videocamera te kopen. Dit jaar gaan we naar Egypte, is wel leuk om kamelen en pyramides te filmen.
Helaas gaf de videocamera op deze amerika reis de geest, jammer genoeg aan het begin van de vakantie, we hebben een heel klein stukje New York en Washington D.C kunnen filmen en toen was het over met de pret.

Gelukkig had ik net een nieuwe digitale fotocamera gekocht, maar we vinden het eeuwig jammer dat we geen film van deze vakantie hebben. Wel heel veel foto's maar dat is toch niet helemaal het zelfde.
We dubben nog om een nieuwe videocamera te kopen. Dit jaar gaan we naar Egypte, is wel leuk om kamelen en pyramides te filmen.
Voor mij is de camera favoriet. Je bent er even mee bezig, vooral met het monteren achteraf, maar je krijgt dan wel een schitterend en bewegend document.
Er zijn tegenwoordig voor niet al te veel geld, waanzinnige software pakketten aan te schaffen, waar je echt en heel gebruiksvriendelijk, op de pc, de meest professionele programma's kunt samenstellen.
Foto's, hoe indrukwekkend dan ook, zijn statisch. Video beweegt en geeft geluid...
Groetjes,
Paul
Er zijn tegenwoordig voor niet al te veel geld, waanzinnige software pakketten aan te schaffen, waar je echt en heel gebruiksvriendelijk, op de pc, de meest professionele programma's kunt samenstellen.
Foto's, hoe indrukwekkend dan ook, zijn statisch. Video beweegt en geeft geluid...
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;