In april gaan mijn vriend en ik voor het eerst naar de VS, een rondreis door het zuidwesten. We gaan onze iBook G4 meenemen voor het inladen van onze foto's en om te kunnen internetten (hotels zoeken, weersomstandigheden etc.).
Ik ben nogal een groentje, heb nog nooit gebruik gemaakt van wireless internet en vraag me ook het 1 en ander of over kabels en stroom enzo.
Ik heb een wereldstekker, dus neem ik aan dat ik mijn laptop op kan laden door de oplader met wereldstekker in stopcontact te stoppen (hoorde dat de wereldstekker automatisch 220 omzet in 110 volt). Klopt dit?
En om te kunnen internetten: Kan ik de netwerkkabel (die aangesloten zit op modem) meenemen en daar in hotel in de muur pluggen? En, zoals ik al schreef, heb ik nog nooit wireless internet gebruikt. Kan ik gewoon naar het airport-icoontje rechtsbovenin gaan en daar proberen een netwerk te vinden of moeten er nog instellingen geweizigd worden? Dit zijn misschien heel domme vragen (zeker van iemand die al 5 jaar met Apple werkt!!) maar ik hoop dat iemand de moeite wil nemen ze te beantwoorden

Groetjes, ilana