Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vraagje aan de SF-kenner....

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Milaa
Amerika-ontdekker

vraagje aan de SF-kenner....

Bericht door Milaa »

Wij hebben de GO San Francisco Card en daarmee kunnen we erg veel dingen 'gratis' doen (we hebben 75 dollar betaald voor 3 dagen) Aangezien we nog nooit in SF geweest zijn, het héél veel dingen zijn en we dus maar 3 volle dagen hebben vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met één van de volgende attracties/musea e.d. Dan kunnen we de 3 dagen wat beter plannen.
(we gaan in de maand september, zijn in totaal 5 dagen in SF en hebben een kleuter van 4 bij ons, die wel wat is gewend wat betreft attracties e.d.)
De attracties die oa 'gratis' zijn zijn met de Card:
- Alcatraz Island Tour
- Chris' Whale Watching in Monterey
- UC Berkely Art Museum & Pacific Film Archive
- Carmel Mission
- Cornerstone Architectural Gardens
- deYoung Museum
- Beat Museum
- Go Cars
- Aquarium of the Bay
- Blackstone Winery
- Golden Gate Bay Cruise
- The Wax museum at Fisherman's Warf
- Bay City Bike rental
- National Liberty Ship SS Jeremiah O'Brien
- Gray Line Motorized Cable Car-Trolley Hop
- Exploratorium
- Haas-Lilienthal House
- Pacific Heights Walking Tour
- Asian Art Museum
- AT&T Park-home of the SF Giants
- Yerba Buena Centre of the Arts
- Zeum (Carousel)
- GLBT Historical Society
- California Historical Society
- Cartoon Art Museum
- SFMOMA
- Museum of Craft and Folk Art
- Legion Of Honor
- SF Botanical Garden at Strybing Arboretum
- Conservatory of Flowers at Lincoln Park
- Golden Gate Park Carousel
- Bay Area Discovery Museum
- Oakland Museum of California
- Chaboy Space & Science Centre
- USS Hornet
- Six Flags Marine World (Discovery Kingdom)

Tja...dit kunnen we dus niet in die 3 dagen bezoeken :wink: , dus hopelijk heeft iemand goede (of slechte) ervaringen met één van de bovenstaande attracties/musea.

Alvast bedankt!
1997 Florida, 1998 California en Nevada, 1999 New York, 2000 Florida, 2001 Florida, 2006 Florida, 2007 Florida, 2008 California en Nevada
marijkedb
Amerikafan

Re: vraagje aan de SF-kenner....

Bericht door marijkedb »

Ik denk dat ik wel een beetje een SF-kenner ben, ik woon namelijk in de stad. ;-) Heb het commentaar hieronder bijgevoegd... Houd er rekening mee dat september hoogseizoen is voor San Francisco, het weer is dan op zijn best en er zijn ook een paar grote conferenties in de stad. Als je meer info wil, laat het me dan maar weten.

De attracties die oa 'gratis' zijn zijn met de Card:
- Alcatraz Island Tour (zeker de moeite, maar reserveer minstens 2 maanden van tevoren)
- Chris' Whale Watching in Monterey (nog niet gedaan, maar staat zeker op ons lijstje, weet alleen niet of september een goede maand is voor whale-watching)
- Carmel Mission (heb ik enkel van buiten bekeken, maar als dit de enige mission is op jullie lijstje zeker doen, vind persoonlijk de mission in SF mooier)
- deYoung Museum (afhankelijk van de tentoonstellingen, anders gewoon binnenwandelen en enkel naar de uitkijktoren ernaast gaan voor een mooi uitzicht over de stad)
- Aquarium of the Bay (niet de moeite, aquarium in Monterey is veel mooier)
- Golden Gate Bay Cruise (als je naar Alcatraz gaat, zie je alles wat je tijdens deze cruise ook zou zien)
- The Wax museum at Fisherman's Warf (toeristen-val)
- Bay City Bike rental (superleuk om een fiets te huren en dan langs het water naar de Golden Gate Bridge te rijden, over te steken en naar Sausalito te gaan, en dan met de ferry terug)
- Gray Line Motorized Cable Car-Trolley Hop (toeristen-val)
- Exploratorium (SCHITTEREND VOOR KINDEREN!!!!!!!)
- Haas-Lilienthal House (is bijna nooit open voor bezoek)
- Pacific Heights Walking Tour (heel mooie buurt, prachtige huizen)
- AT&T Park-home of the SF Giants (als je wat over baseball te weten wil komen, zeker doen, anders is van buiten bekijken goed genoeg, en kom dan ineens effe 'dag' zeggen, wij wonen namelijk vlakbij)
- Zeum (Carousel) (waarschijnlijk interessant als je kinderen hebt, zelf nog nooit gedaan)
- Cartoon Art Museum (mijn broer vond dit de moeite, ben er zelf nog nooit geweest)
- SFMOMA (afhankelijk van de tentoonstellingen, zeker binnenwandelen in de lobby om het gebouw te bekijken)
- Legion Of Honor (zeker de moeite, mooi uitzicht over de stad)
- SF Botanical Garden at Strybing Arboretum (heel mooi, maar volgens mij sowieso gratis)
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Leuk zo'n pas maar niet alles is in SF maar in de omgeving.
Zo bevind Six Flags in Vallejo wat aan de I-80 ligt zodra je de Carquinez Bridge overgaat richting Sacramento. Daarnaast zie ik dingen in Oakland and Monterey.
Jullie zeggen al een kleuter van vier bij jullie te hebben dus ik denk aan het volgende.

Alcatraz Island Tour (vergeet deze niet een paar dagen van te voren vast te leggen, dit kan via website)
Aquarium of the Bay (Fishermans Wharf)
The Wax museum at Fisherman's Warf
Gray Line Motorized Cable Car-Trolley Hop
Golden Gate Park Carousel
Golden Gate Bay Cruise vaart rond in de Bay en legt aan in Sausolito.
Bay City Bike rental mooi om over de Golden Gate te rijden.

The Wild Parrots of Telegraph Hill is misschien ook een leuk uitstapje en gratis.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

marijkedb schreef: Bay City Bike rental (superleuk om een fiets te huren en dan langs het water naar de Golden Gate Bridge te rijden, over te steken en naar Sausalito te gaan, en dan met de ferry terug)
Wij denken er ook over om een fiets te huren. Ik zie dat het ook mogelijk is om naar Tiburon te fietsen en vandaar met de ferry terug te gaan. Voegt dat veel nog toe of is de tocht naar Sausoltio voldoende? Kent iemand Tiburon?

Marianne
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Martin & Marianne schreef:
marijkedb schreef: Bay City Bike rental (superleuk om een fiets te huren en dan langs het water naar de Golden Gate Bridge te rijden, over te steken en naar Sausalito te gaan, en dan met de ferry terug)
Wij denken er ook over om een fiets te huren. Ik zie dat het ook mogelijk is om naar Tiburon te fietsen en vandaar met de ferry terug te gaan. Voegt dat veel nog toe of is de tocht naar Sausoltio voldoende? Kent iemand Tiburon?

Marianne
Wij hebben deze tocht gedaan. Het stuk van Sausolito naar Tiburon is bijna helemaal vlak en een verademing na al dat klimmen (en dalen en klimmen en... :lol: ) in SF tot je de brug over bent. Ik zou gewoon kijken of je nog zin hebt om verder te fietsen als je in sausolito bent. Je kunt hetzelfde kaartje gebruiken voor de pont, dus daar hoef je vooraf niet aan te denken. Tiburon heeft niet veel bezienswaardigheden (wij hebben een tour bij de brandweerkazerne gehad, maar dat komt omdat ik met een brandweerman op stap was.... :roll: ). Ik kan me nog wel een schattig winkelcentrumpje herinneren aan de steiger met een heerlijke ijswinkel.
De tocht ging meestal over fietspaden en door parkjes, maar één keer moesten we echt de snelweg over steken. Dat was een griezelig stuk en met een klein kind zou ik dat echt niet doen! Overigens moet je een aardige conditie hebben als je met een kind achterop de Golden Gate over wil. Puf puf!

Het afgelopen jaar zijn we met de fiets het Golden Gate park en de wijken er omheen ingegaan. Dat is ook een erg mooie route. Wij waren een stukje verkeerd gereden en een aardige man heeft een eind meegefietst om ons op weg te helpen. Daarbij heeft hij ook nog een kleine celebritytour gegeven langs huizen van bekende Amerikanen zoals Robin Williams. Grappig!
Skanda
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Martin & Marianne schreef:

Marianne
Wij vonden Sausalito voldoende.... een leuke plaats aan het water waar je na de fietstocht even lekker kunt uitpuffen op een terrasje. Ik vond de klim naar de Golden Gate Bridge best heel pittig, dus zet op tijd je versnelling goed! Onderweg zijn wij ook diverse keren gestopt, zo lag er langs het strand een plas water met mooie vogels, fotomoment. Voordat je de brug op gaat kun je nog even de pier opfietsen en dan ik het klimmen geblazen. Vanaf de brug heb je wel een gaaf uitzicht over SFO. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook een goed uitzicht, dus ook even eenstop waard. Vanaf die kant ga je voornamelijk bergafwaarts richting Sausalito. Bij ons was het zo warm, dat we het daar voor gezien hielden. Tiburon ken ik verder niet.....
Ter plaatse kan je vaak in zo'n cityguide nog kortingcoupons vinden ( iets van $7 korting op de daghuur). De fiets kan van tevoren gereserveerd worden, maar is eigenlijk niet heel erg nodig. Bij Fishermans Wharf zijn al 3 verhuurpunten te vinden!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Ik haak graag in op dit onderwerp maar wij zijn korter in SF. Zijn met een beetje geluk eind van de middag in ons hotel (31 mei) en gaan maandag 2 juni 's morgens de camper ophalen. Zitten wel redelijk centraal in hotel Whitcomb. Wat mogen we absoluut niet missen? Alcatraz hoeft van ons niet en ik hoef ook niet zo nodig de brug over te lopen. Maak liever een mooie foto met de brug erop (hopelijk is het helder weer).

Alvast bedankt voor jullie reacties. Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Milaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Milaa »

Bedankt voor de goede tips marijkedb en pnijssen! Super!
Er zit alleen wel wat verschil met hoe ver van te voren je alcatraz moet boeken!
Om zeker te zijn van een plekkie zullen we in ieder geval op tijd boeken.
Houd er rekening mee dat september hoogseizoen is voor San Francisco, het weer is dan op zijn best en er zijn ook een paar grote conferenties in de stad.
Is het gezien bovenstaande belangrijk om een hotel te boeken, of kun je makkelijk op de bonnefooi gaan?

groetjes
1997 Florida, 1998 California en Nevada, 1999 New York, 2000 Florida, 2001 Florida, 2006 Florida, 2007 Florida, 2008 California en Nevada
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Joycee schreef: Wat mogen we absoluut niet missen?

Alvast bedankt voor jullie reacties. Joycee
Wij gaan, mocht het weer meewerken, fietsen huren in SF Afbeelding
Je hebt daar ook hele mooie natuur.
Lauren
Amerikakenner

Bericht door Lauren »

Joycee,

Een van de hoogtepunten was voor mij het uitzicht vanaf The Bank of America. We zijn daar rond borreltijd geweest en hebben genoten! Zorg dat je geen korte broek aan hebt want dan kom je er niet in. Voor meer info en foto's zie het draadje hieronder.

Veel plezier, Lauren

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ca#p155267
mvandenb77
Amerika-ontdekker

Bericht door mvandenb77 »

Ook wij zijn rond die tijd in SF. Bedankt voor de tip mbt de kaart. Ga zeker ff kijken, neem aan dat dit op internet te bestellen is. Wij willen in ieder geval Alcatraz gaan doen, whale watching, fietsen over de Golden Gate en de rest van de standaard must see's als Fishermans Wharf. Vooral nu ik zo alle berichten op dit forum lees, krijg ik er enorm veel zin in! :dance:

ben trouwens nog bezig met een hotel. Is het buena vista motor inn aan de lombard street wat? Iemand ooit hier geweest?

Marloes
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Eind september 2008 is het weer Oracle Openworld in San Francisco. Dit is de eerste keer dat de conferentie zo vroeg op het jaar georganiseerd wordt, meestal is dat eind oktober of zelfs november, en er worden grote problemen verwacht qua hotelkamers omdat september ook toeristisch hoogseizoen is. Oracle heeft zo'n 30000 kamers nodig, dus er blijft niet veel over voor toeristen. Trust me, ik werk voor een touroperator en wij hebben al problemen om kamers te vinden voor die periode. Als je natuurlijk bereid bent om enkele honderden dollars neer te tellen voor een kamertje is er geen probleem. Of blijf weg uit het centrum en kies voor een oplossing in de motels rond Lombard Street.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

marijkedb schreef:Eind september 2008 is het weer Oracle Openworld in San Francisco. Dit is de eerste keer dat de conferentie zo vroeg op het jaar georganiseerd wordt, meestal is dat eind oktober of zelfs november, en er worden grote problemen verwacht qua hotelkamers omdat september ook toeristisch hoogseizoen is. Oracle heeft zo'n 30000 kamers nodig, dus er blijft niet veel over voor toeristen. Trust me, ik werk voor een touroperator en wij hebben al problemen om kamers te vinden voor die periode. Als je natuurlijk bereid bent om enkele honderden dollars neer te tellen voor een kamertje is er geen probleem. Of blijf weg uit het centrum en kies voor een oplossing in de motels rond Lombard Street.
Weet je misschien al iets meer over een exacte datum in september? Ik heb gezocht op google, maar kan geen datum vinden in 2008.
Ook wij zitten in september in San Francisco (dus alleen al met forumleden is het al druk in de stad in die maand :dance: ) maar moeten nog wel een hotel boeken. Ik geloof dat ik dus niet te lang moet wachten :?.

Ik zit te denken aan Best Western Civic Center Motor Inn, nog net geen 100 dollar per nacht en gratis parkeren. Maar het hotel wat Marloes noemt, Buena Vista motor inn, ziet er ook goed uit. Het blijft lastig kiezen...
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Lauren
Amerikakenner

Bericht door Lauren »

Kokopelli schreef:

Ik zit te denken aan Best Western Civic Center Motor Inn, nog net geen 100 dollar per nacht en gratis parkeren. Maar het hotel wat Marloes noemt, Buena Vista motor inn, ziet er ook goed uit. Het blijft lastig kiezen...
Om het je nog makkelijk te maken :lol: Het Best Western Carriage Inn, ongeveer in dezelfde buurt. Prima, schoon hotel, kinderen gratis, goed ontbijt met krant 's ochtends op de kamer, gratis internet.
http://www.carriageinnsf.com/index.asp

Groet, Lauren
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Lauren schreef: Om het je nog makkelijk te maken :lol: Het Best Western Carriage Inn, ongeveer in dezelfde buurt. Prima, schoon hotel, kinderen gratis, goed ontbijt met krant 's ochtends op de kamer, gratis internet.
http://www.carriageinnsf.com/index.asp

Groet, Lauren
Pffff :lol: ziet er ook goed uit, bedankt...
reisverslagen
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Oracle OpenWorld loopt van 21 tot 25 september, dus ga er vanuit dat het weekend daarvoor en daarna extra druk zullen zijn.

Nogmaals: als je plant in een motel te verblijven, zal je geen problemen hebben om iets te vinden, misschien net iets duurder dan anders (motels zijn niet de plaatsen waar Oracle bezoekers overnachten). Als je een hotel in de buurt van Union Square of zelfs Fisherman's Wharf zoekt, wordt het moeilijk (en duur).
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

marijkedb schreef:Oracle OpenWorld loopt van 21 tot 25 september, dus ga er vanuit dat het weekend daarvoor en daarna extra druk zullen zijn.

Nogmaals: als je plant in een motel te verblijven, zal je geen problemen hebben om iets te vinden, misschien net iets duurder dan anders (motels zijn niet de plaatsen waar Oracle bezoekers overnachten). Als je een hotel in de buurt van Union Square of zelfs Fisherman's Wharf zoekt, wordt het moeilijk (en duur).
Oke, bedankt. Wij zitten er van 22 t/m 25 september. Hoe krijgen we het voor elkaar :lol:
We zullen zo snel mogelijk boeken om zeker van een slaapplaats te zijn!
reisverslagen
Milaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Milaa »

Wij zitten er een weekje later, maar zijn van plan om een appartement te huren. Dat doen we ook in LA en LV. Ik vind het met een kleintje van 4 toch relaxed dat ze op tijd in een eigen kamer kan slapen en dat wij niet ook meteen naar bed moeten. Verder is er ook altijd een uitgebreide keuken aanwezig, zodat je (als je wilt) ook een zelf kan koken. En er is ook altijd een wasmachine en dat is ook handig (vooral als je een maand op reis bent met een kleuter :wink: ) We zijn met 3 verschillende mensen in onderhandeling en alle appartementen zijn zo rond de 100 dollar per nacht. Het leuke is dat er echt van die victoriaanse huizen bij zitten en dat is toch wel leuk als je in San Francisco verblijft.
Tussen de 3 steden verblijven we trouwens wel 'gewoon' in motels!
Robinho24
Amerikafan

Bericht door Robinho24 »

Wij hebben afgelopen dinsdag geboekt bij Carlton Hotel in San Francisco.
Wij verblijven hier van 25 - 28 september.
Betaalde +/- € 350 voor 3 overnachtingen met 2 personen.

Vinden jullie het de moeite waard om $ 75 te betalen voor 2 dagen een Go SF Card.

Dingen die wij zeker willen doen zijn:

- Alcatraz bezoeken ( zit er bij voor overdag)
- Golden Gate Bridge over. (fietshuur inclusief)
- Iets van een Hop on hop off tour. ( gray line trolley tour --> hoe is deze tour?)
- Bezoeken van Fishermans Warff ( via bovenstaande gray line trolley tour.....)
- Chinatown ( via bovenstaande gray line trolley tour.....)

Museums boeien ons niet zo.

Aquariums.... is dit de moeite waard?

Welke dingen ben ik in de haast vergeten, en mag ik absoluut niet missen?
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Robinho24 schreef:Wij hebben afgelopen dinsdag geboekt bij Carlton Hotel in San Francisco.
Wij verblijven hier van 25 - 28 september.
Betaalde +/- € 350 voor 3 overnachtingen met 2 personen.

Vinden jullie het de moeite waard om $ 75 te betalen voor 2 dagen een Go SF Card.

Dingen die wij zeker willen doen zijn:

- Alcatraz bezoeken ( zit er bij voor overdag)
- Golden Gate Bridge over. (fietshuur inclusief)
- Iets van een Hop on hop off tour. ( gray line trolley tour --> hoe is deze tour?)
- Bezoeken van Fishermans Warff ( via bovenstaande gray line trolley tour.....)
- Chinatown ( via bovenstaande gray line trolley tour.....)

Museums boeien ons niet zo.

Aquariums.... is dit de moeite waard?

Welke dingen ben ik in de haast vergeten, en mag ik absoluut niet missen?
Tja 75 dollar.... Met de Hop On bus kom je ook al langs Fisherman's Wharf en Chinatown, dus per trolley en bus lijkt me wat dubbel.... Wij betaalden afgelopen jaar voor een 24 uurs ticket van de Hop on bus 20 dollar per persoon. In een dag kan je best heel veel hoogtepunten zien hoor. Wat ook leuk is , is in ieder geval een ritje met een cable car, die stoppen ook bij Fishermans Wharf, kan je daar lekker wat langer rondlopen.
Wij vonden het ook leuk om naar het Vista Point "aan de overkant" te gaan voor een goed zicht op de Golden Gate Bridge, dit kan je bv doen met de fiets ( wij betaalden voor fietshuur 32 dollar p.p voor een halve dag), dan ga je gelijk een stuk langs het "strand" en dan fiets je over de brug naar de overkant. Dan lekker een drankje drinken of lunchen in Sausalito en met de ferry weer terug. ( ferry kost 8 dollar p.p enkele reis) Je vaart dan nogmaals langs de brug.
Alcatraz is erg leuk, zeker een aanrader, wij hebben er ca. 3 uur over gedaan ( incl audio tour).
Met de kosten voor Alcatraz erbij denk ik dat je de pas er wel redelijk uit kan halen.

Loop of rij zelf ook over Lombard Street, grappig gekronkeld straatje waar geen bussen of Cable cars overheen rijden.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer