Vorige week heb ik dollars gekocht aan 1,472 en op een termijnrekening gezet bij Axa, intrest was iets gezakt tov vorige keer maar ik krijg toch nog 3,98 tot ik vertrek naar de VS.
Deze week heeft de dollar een tijdje op 1,48 gezeten (ook wel hoger gepiekt) maar hij blijft toch rond die 1,46 - 1,47 schommelen.
Chance dat ik gisteren te druk bezig was alles van de beurs te bekijken ... want maandag kende de dollar wel écht een topdag.
Hoewel dat normaal niets uitmaakt volgens de mevrouw van de helpdesk van Visa, die vertelde mij in november dat alle aankopen die je doet in één maand op de afsluiting van die maand geboekt worden. (bij mij de 19e)
Maar dat kan ik om twee redenen niet geloven: stel dat ik volgens een wisselkoers van vandaag 1,5: 100 dollar = 66 euro en als die koers op de 19e dan 1,7 is: 58 euro. Bijkomend is er ook dat ze dan absoluut niet kunnen controleren of je al dan niet aan de limiet van je kaart gaat. Volgens mij loopt dit dus toch wel synchroom. Weet iemand misschien hoe dat juist zit?
IK heb geen Visa maar een Mastercard, zij hanteren de wisselkoers van de dag van aankoop.
Ik heb dan ook altijd verschillende wisselkoersen op mijn afschriften, er zit ook wel eens verschil in tijdstip van die dag, als er meerdere aankopen zijn gedaan.
Annie schreef:IK heb geen Visa maar een Mastercard, zij hanteren de wisselkoers van de dag van aankoop.
Ik heb ook Mastercard en nog nooit naar de afschriften gekeken....toch maar eens doen..... de mevrouw van de bank vertelde mij dat ze de gunstigste koers van de betreffende maand aanhouden....omdat het pas achteraf wordt afgeschreven.... leek me al wat onwaarschijnlijk, maar ik nam aan dat zij wist waar ze het over had..... zal toch eens op mijn afschriften kijken
Ik zag vanmorgen dat de koers van de Euro tot boven de 1,50 gestegen is, de zorgen om de Amerikaanse economie (stagflatie) worden als maar groter, voor de vakantiegangers weer prima natuurlijk, maar voor de wereldeconomie?
Harry schreef:Ik zag vanmorgen dat de koers van de Euro tot boven de 1,50 gestegen is, de zorgen om de Amerikaanse economie (stagflatie) worden als maar groter, voor de vakantiegangers weer prima natuurlijk, maar voor de wereldeconomie?
Harry
Zorgelijk ... absoluut! Ik zie liever de AEX stijgen dan de dollar zakken.
Annie schreef:IK heb geen Visa maar een Mastercard, zij hanteren de wisselkoers van de dag van aankoop.
Ik heb ook Mastercard en nog nooit naar de afschriften gekeken....toch maar eens doen..... de mevrouw van de bank vertelde mij dat ze de gunstigste koers van de betreffende maand aanhouden....omdat het pas achteraf wordt afgeschreven.... leek me al wat onwaarschijnlijk, maar ik nam aan dat zij wist waar ze het over had..... zal toch eens op mijn afschriften kijken
Wordt gewoon per dag gekeken hoor.. Wel grappig om te zien die verschillen..
Qua de beurs is dat absoluut niet goed.
En eigenlijk voor mijn vakantie is dat ook niet goed ... mijn dollars zijn al lang besteld en de hotels die ik wou vastleggen zijn ook betaald.
Was het maar zoals sommigen dachten dat Visa de beste koers van de maand nam.
Dento schreef:Maar met onze verhuizing in het vooruitzicht kan ik ook weer niet zeggen dat ik het heel erg vind.
Ja, dit is echt geweldig voor jullie, Dennis!
Ik was gisteren, toen ik die 1.5 zag staan, ook nog even aan't rekenen...: in principe hadden wij, als alles door was gegaan, nu zo'n 2 tot 3 jaar in Amerika gezeten. We hadden altijd gezegd dat dat de periode was die we er over zouden doen om een definitieve beslissing te nemen of we nog terug wilden komen naar Belgie. En stel dat we besloten hadden te blijven, dan hadden we nu ons huis verkocht. Ikke dus eens even tellen hoeveel extra tienduizenden dollars ons deze koers zou opgeleverd hebben in vergelijking met 3 jaar gelden... Maar ja "als" en "dan".... daar komen we dus niet ver mee, alleen in onze dromen. ( of ? )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Als je terug kijkt op dit forum was er bij 1,20 al een blije stemming over de koers van de dollar. Ook toen riepen mensen dat ze snel wat dollars gingen kopen en gingen profiteren van de gunstige koers. Als ik me het goed herinner was die 1,20 ongeveer was we hadden toen we in 2006 onze reis maakten. Een heel verschil met de 0,80 cent in 2002 ... En vorig jaar zaten we dus in de voorjaarsreis rond de 1,35, in oktober rond de 1,40 en nu dit.
Victoria schreef:Vind het zelf wel moeilijk. We gaan namelijk in November en ik zou niet durven schaten wat de dollar teven die tijd doet.
Wat adviseren jullie? Gewoon geen dollar's inkopen of toch al hier een voorraadje inslaan?
Daar kan niemand een zinnig antwoord op geven, het blijft een gok. Wij hebben wel eens dollars (geen dollar's) ingekocht en op een dollarrekening gezet, maar tegen de tijd dat we ze nodig hadden kon je ze niet meer in dollars opnemen en zaten we dus met extra omwisselkosten.
Als je zelf je hotels gaat boeken kun je alvast nu gaan boeken; sommige hotels brengen dan de eerste nacht in rekening. Op die manier spreid je het wat. Maar ja, het kan gunstig zijn, maar ook niet.
In november gaat hij lager staan, dat staat vast. Anders is er een groot probleem ... .
Of je best nu koopt dat durf ik écht niet te zeggen.
Normaal was die 1,51 het dieptste dat hij ging zakken en ging hij vanaf nu beter gaan. Maar tja alle gebeurtenissen van vorige maand én vooral wie had gedacht dat de VS nog dieper in de crisis zou zakken, hebben tot gevolg dat de dollar nog eerst even gaat zakken.
Hoe lang, OF hij écht zakt en tot waar hij zakt ... dat kan ik écht niet zeggen.
Als hij nog zakt dan gok ik dat hij tot 1,55 gaat.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.