Wij hebben laatst voor onze verhuizing naar Denver eind dit jaar diverse offertes aangevraagd. In eerste instantie was dit voor vrijwel al onze spullen (zonder elektronica en zonder de slaapkamer), en alle breekbare spullen door een verhuisbedrijf in laten pakken.
De offertes varieerden van € 8500-€ 9500 (voor de duurste) tot € 5850 voor de goedkoopste.
Na veel met mensen gesproken te hebben, in Amerika naar meubelzaken te zijn geweest, en in heel wat verschillende woningen te zijn geweest, zijn we tot de conclusie gekomen dat - hoe graag we het ook zouden willen om onze eigen meubels mee te nemen omdat we er toch wel aan gehecht zijn - het niet verstandig is om alle meubelen mee te nemen.
Er bestaat altijd de kans dat iets beschadigd raakt onderweg. Als het beschadigd aankomt, wil je het misschien niet eens meer gebruiken (afhankelijk van de beschadiging, natuurlijk).
Daarnaast: het hangt maar net van je woning af of je al je meubels ook weer kunt plaatsen. Kun je dat niet, dan moet je z of opslaan (tegen een maandelijks bedrag), of je moet ze gaan verkopen - en dan heb je al dat geld betaald om de meubels over te halen, en dan kun je er niets meer mee.
Daarbij: voor het geld dat je uit zou geven om de meubels te verhuizen, kom je ook al een heel eind richting nieuwe meubels in de VS.
En als je dan nieuwe meubels koopt, moet je nog maar afwachten of die paar meubels wat je mee neemt nog bij je nieuwe interieur passen...
Qua prijzen denk ik wel dat je goed zit, als ik naar onze offertes kijk.
Als je de zoekfunctie gebruikt, dan kom je denk ik al een heel eind qua ervaringen van mensen. Ook in dit topic:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... a&start=60 vind je op pagina 4 en verder wat info die ik al van mensen had gekregen m.b.t. verhuizing en de kosten ervan.
Misschien helpt het je al iets...
Dennis