Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

campingplaatsen reserveren

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
glelisa
Amerika-ontdekker

campingplaatsen reserveren

Bericht door glelisa »

hallo onze reis voor juli 2008 is zo goed als rond
nu vinden we het alleen nog moeilijk om de juiste camping te kiezen
we gaan met 4 e onze kinderen zijn 11 en 14 jaar
We zouden ook graag camings met een zwembad erbij hebben want ik denk dat het wel erg heet zal worden
onze reis gaat van los angels -grand canyon -las vegas-yosemite np -san francisco
op elke plaats willen we 2 nachten overnachten

onze eigen ideen zijn :

los angels - anaheim harbor rv anaheim rv village of koa fairflax of ???
grandcanyon - koa williams of ????
las vegas - koa circus circus
sams town rv
las vegas resort
Of ??????
Yosemite np - koa yosemite west
We hebben de tip hier gekregen om de eerste nacht voor het park te gaan overnachten en de 2 e in het park of er net buiten .
graag nog een goede camping met een meertje of zwembad in de buurt van lee vinning????
om te reseveren op een campground in het yosemite park zelf vinden we te ingewikkeld my english is not verry well.
san francisco- rv resort san francisco of ?????
graag zouden we jullie advies willen hebben hierover zodat we zo snel mogelijk kunnen reserveren.
even nog een vraagje over cruise amerika krijgj e bij deze rv verhuurder ook een pas voor de koa campings of kun je die het beste zelf al kopen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: campingplaatsen reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Glelisa,
Ik ben geen camper expert maar toch wat tips.
glelisa schreef: grandcanyon - koa williams of ????
Bij de Grand Canyon kan ik Mather Campground aanraden, hoewel daar geen zwembad is. Maar dat lijkt me daar niet het belangrijkste. Bij de KOA in Williams is wel een zwembad, maar dat stelt niet veel voor.
glelisa schreef: las vegas - koa circus circus
sams town rv
las vegas resort
Of ??????
Zoek eens op het forum, er is al vaak geschreven over campings in Las Vegas. Ik denk dat Sams Town favoriet is hier. De KOA bij CircusCicus is absoluut niet gezellig.
glelisa schreef: Yosemite np - koa yosemite west
We hebben de tip hier gekregen om de eerste nacht voor het park te gaan overnachten en de 2 e in het park of er net buiten .
graag nog een goede camping met een meertje of zwembad in de buurt van lee vinning????
om te reseveren op een campground in het yosemite park zelf vinden we te ingewikkeld my english is not verry well.
Bij Lee Vining heb je het Mono Vista RV park, misschien kan iemand hier daar meer over vertellen, ik weet niet of daar een zwembad bij is.
In Yosemite zijn voldoende mogelijkheden om te zwemmen: vlak bij de Tioga Pass bij Dog lake of Tenaya Lake, en in de vallei zijn twee zwembaden, en natuurlijk de Merced River.
Ik zou toch proberen om ook in het park te gaan staan; zo moeilijk zal het niet zijn om te reserveren? Is er niemand die daarmee kan helpen?

Marianne
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Bij Cruise America krijg je standaard de KOA value card zodat je op elke KOA-camping 10% korting krijgt.
Wij hebben ook op 'Good Sam' campings gestaan en bij sommigen kregen we ook 10% korting met onze KOA card. Altijd laten zien dus die pas.
Het gaat alleen niet overal op natuurlijk maar het is het proberen waard.
glelisa
Amerika-ontdekker

Bericht door glelisa »

we hebben weer zitten zoeken en zijn tot dit gekomen .
kunnen jullie zeggen welke het beste zijn om te overnachten ?
in los angels op koa fairflex
in grand canyon op koa of grand canyon trailer park
in las vegas oasis rv resort
yosemite park 1e nacht in lee vinning
2e nacht op koa kamping yosemite of yosemite lodging camping
san francisco pacifica rv campground in san francisco of koa camping

graag jullie deskundig advies
groetjes wilma
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

glelisa schreef:we hebben weer zitten zoeken en zijn tot dit gekomen .
kunnen jullie zeggen welke het beste zijn om te overnachten ?
in los angels op koa fairflex
in grand canyon op koa of grand canyon trailer park
in las vegas oasis rv resort
yosemite park 1e nacht in lee vinning
2e nacht op koa kamping yosemite of yosemite lodging camping
san francisco pacifica rv campground in san francisco of koa camping

graag jullie deskundig advies
groetjes wilma
hallo Glelisa,
Er is geen KOA in de Grand Canyon. Je bedoelt Williams? Ik had al aangegeven dat ik de voorkeur zou geven aan een camping in het park maar misschien dat de camper experts nog andere tips hebben?
De Yosemite lodging camping zegt me niets, waar zit die? Heb je een link?

Wat gaan jullie in LA doen? Als je naar Disneyland wilt zou ik een camping in Anaheim nemen.

Marianne
glelisa
Amerika-ontdekker

Bericht door glelisa »

Hallo Marianne,

Inderdaad bedoelde wij de williams camping .
We hebben besloten om 1 nacht op williams te willen gaan staan. en 1 nacht op de trailer village in de grandcanyon.
Voor de yosemite lodge heb ik inderdaad een link http://www.yosemitepinesrv.com in groveland.
Wij gaan de eerste nacht van de 2 yosemite dagen proberen om in june lake op silver lake resort te staan. Kennen jullie die? link http://www.silverlakeresort.net
In los angels komen we de eerste dag om 23.00 uur pas aan .
dan overnachten we in een hotel 2 e dag camper ophalen en naar de camping dan ben je al driekwart dag kwijt denken we .
dus dan hebben we de derde dag om goed los angels te gaan te bekijken bv naar warner bross studio voor rondleiding naar beverly hills excursie of naar het gedeelt waar de letters van hollywoood staan.
Misschien hebben andere mensen betere tips voor ons.

Laat maar eens weer iets horen marianne .
Vind het leuk dat je met ons mee wilt denken alvast bedankt.
p.s. hoe doe je het toch om mijn teksten te kopieren zoals in je vorig reactie . Ik heb het geprobeerd maar weet niet goed hoe?
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Wij gaan waarschijnlijk de eerste nachten in LA op de camping Walnut RV Park (http://www.walnutrvpark.com) staan. Aan de kust, maar meer richting SF is ook nog Malibu Beach RV park. Anaheim is wel weer een stuk verder.
De Pines kampeerplekken in Yosemite kan je toch gewoon via de nps site boeken?? Dan hoef je volgens mij niet ook nog te telefoneren http://www.yosemitepark.com). In de Grand Canyon hebben we op diezelfde manier al een plek op de Mather Campground gereserveerd.
In San Francisco heb je ook n og Marin Park (met zwembadje), maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
Succes ermee!
Laatst gewijzigd door usa2008 op 08 feb 2008, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

usa2008 schreef: In San Francisco heb je ook n og Marin Park (met zwembadje), maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
Succes ermee!
`

Fijne camping, aan de rand van de stad, 10 minuten lopen en je bent bij de ferry, die vaart dan naar San Francisco, daar ga je met de bus of tram naar Pier 39.
Hier een link naar Marin RV Park.
Wij hebben er in 2001 gestaan, zie hier in ons reisverslag.
Laatst gewijzigd door Annie op 25 jan 2008, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

In Lee Vining is er behalve de camping Mono Vista ook nog Wahweap (http://www.go-arizona.com/Wahweap-RV-Park/). Hier is ook een zwembad en schijnt iets mooier te liggen dan Mono Vista.
Pas op, deze camping ligt niet in Lee Vining, maar in Page, Arizona!

Silver Lake Resort in June Lake is prima! Mooi gelegen, prachtige uitzichten, leuke kampwinkel. Let wel op: wasserette gaat al om 6 uur dicht en tussen 7 uur 's avonds en 7 uur 's morgens kan je nergens je afval kwijt. Alles gaat op slot vanwege het berengevaar. Maar schitterend plekje vlakbij de ingang van de Tioga Pass, een aanrader.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Oeps, sorry. Dat komt van al dat uitzoekwerk....
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

usa2008 schreef:Oeps, sorry. Dat komt van al dat uitzoekwerk....
Geeft niet hoor, we begrijpen je bedoeling wel.... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Annie schreef:
usa2008 schreef: In San Francisco heb je ook n og Marin Park (met zwembadje), maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
Succes ermee!
`

Fijne camping, aan de rand van de stad, 10 minuten lopen en je bent bij de ferry, die vaart dan naar San Francisco, daar ga je met de bus of tram naar Pier 39.
Wij hebben in South San Francisco een plaats gereserveerd op Treasure Island RV zie http://www.treasureislandrvpark.com/homepage.html
De BART is 2 minuten van de camping. Het is voor ons de laatste dag voordat we de camper inleveren bij Road Bear, als het schoonmaken en inpakken vlot verloopt kunnen we toch redelijk gemakkelijk de stad nog in. En het ligt gunstig t.o. van inleveradres. Daarna nog enkele dagen hotel om de stad te bekijken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Miza schreef:
Annie schreef:`

Wij hebben in South San Francisco een plaats gereserveerd op Treasure Island RV zie http://www.treasureislandrvpark.com/homepage.html
De BART is 2 minuten van de camping. Het is voor ons de laatste dag voordat we de camper inleveren bij Road Bear, als het schoonmaken en inpakken vlot verloopt kunnen we toch redelijk gemakkelijk de stad nog in. En het ligt gunstig t.o. van inleveradres. Daarna nog enkele dagen hotel om de stad te bekijken.
Zeker weten??? Ik ben nogal een 'zeikerd' wat campings betreft, hou vooral erg van schoon! Ik ben daarom Gold Member bij http://www.tldirectory.com . Daardoor kan ik de beoordelingen van de campings zien. Vergelijk en huiver:
TI Rating.JPG
TI Rating.JPG (20.41 KiB) 2008 keer bekeken
Marin Park.JPG
Marin Park.JPG (21.62 KiB) 2007 keer bekeken
Uitleg van het systeem:

Het eerste cijfer staat voor de compleetheid van de faciliteiten. Denk hierbij aan zwembad, winkeltje, dumpstation, Internet e.d.
Het tweede staat voor hoe schoon en netjes alles is, vooral bijvoorbeeld sanitair, maar ook de hele camping.
Het derde cijfers staat voor de omgeving, hoe meer natuurschoon, hoe hoger het cijfer.
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

In 2006 hebben wij een nacht gestaan op Yosemite Pines RV park in Groveland.
Mooie camping hoor, maar volgens mij hebben wij er toen met de camper nog meer dan een uur over gedaan naar Yosemtie toe. Misschien wel goed om te weten.
Miza
Amerikafan

Bericht door Miza »

nieuwenoord schreef:
Uitleg van het systeem:

Het eerste cijfer staat voor de compleetheid van de faciliteiten. Denk hierbij aan zwembad, winkeltje, dumpstation, Internet e.d.
Het tweede staat voor hoe schoon en netjes alles is, vooral bijvoorbeeld sanitair, maar ook de hele camping.
Het derde cijfers staat voor de omgeving, hoe meer natuurschoon, hoe hoger het cijfer.
Oeps :? , dat had ik niet eerder gezien. Is er iemand op deze campground geweest, die dit ook zo ervaren heeft? Anders toch maar annuleren. Ik schreef al dat het vnl. bedoeld is als gemakkelijke uitgangspositie naar Road Bear, maar toch nog met het openbaar vervoer naar de stad kunnen als inpakken/schoonmaken vlot verloopt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb even zitten snuffelen naar jullie route. Aangezien ik de situatie ter plekke wel aardig ken inmiddels, zou ik je adviseren het anders te doen. Je gaat toch nog een paar dagen in een hotel in San Francisco, dus ik zou die moeite vanaf de camping helemaal niet doen.

Wij hebben vorig jaar onze laatste overnachting in Gilroy gedaan, een half uurtje vanaf Monterey. Er zitten daar twee campings vlakbij de grote Prime Outlets, waar je naar hartelust nog je laatste inkopen kan doen. Er zitten volop restaurants, zodat je je ook niet meer druk hoeft te maken om koken of etenswaren bewaren voor de laatste dag. Wij hebben vorig jaar koffie en een ontbijtje gehaald bij Carl's jr. en stonden binnen een uur bij Road Bear op de stoep.

Je zou zelfs vanaf Monterey daar nog heen kunnen rijden op de dag dat je Monterey bezoekt, dat scheelt je eigenlijk nog een dag ook dan. Naar mijn ervaring is schoonmaken zo klaar (mits je er natuurlijk geen giga bende van hebt gemaakt), wat vooral tijd kost is koffers pakken en rommel weggooien die je niet mee wilt nemen.
Miza
Amerikafan

Bericht door Miza »

Dank je wel Monique voor je reactie.
Ik heb inmiddels Treasure Island RV park geannuleerd. Een laatste overnachting in Gilroy is een heel goed alternatief. Naar welke van de twee campgrounds gaat jouw voorkeur uit?
Weet iemand ook hoe laat je bij Road Bear uiterlijk in moet leveren? Ons eerste plan was nl. om, voordat we de camper inleveren, de koffers zo vast af te zetten bij het gereserveerde hotel. Zodat we vanaf Road Bear niet met koffers hoeven sjouwen en meteen de stad in kunnen (scheelt ook weer tijd). Wat is dan een handige plek om je door Road Bear af te laten zetten? Ik had zelf gedacht op het vliegveld, maar is er misschien een betere plek?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Persoonlijk zou ik Road Bear vragen je wel downtown bij je hotel af te zetten. Het is een ramp om San Francisco in en uit te komen 's morgens met alle files. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze je voor 35 dollar extra wel in je hotel af zetten. Zo niet, dan is het het handigst om je op het vliegveld te laten brengen bij de taxistandplaatsen, je kan vanaf daar een taxi nemen. Koffers bij het hotel afgegeven zou ik echt niet doen. Het is al een heel dik half uur rijden van Road Bear naar het vliegveld, naar downtown ben je zeker een uur heen en een uur terug bezig. Je camper moet om uiterlijk 11 uur binnen zijn. Als je de shuttle van Road Bear wilt halen, adviseer ik om er rond 10 uur te zijn voor de afhandeling, de shuttle rijdt om 11 uur weg, omdat er altijd mensen zijn die wel hun vliegtuig moeten halen.

Rekening houdend met de drukte richting stad, de tijd die je nodig hebt om benzine én propaan te tanken, adviseer ik toch rond half negen weg te rijden in Gilroy.

Gilroy: we hebben vorig jaar op Garlic RV Farm gestaan en kiezen nu voor Gilroy Garlic USA RV park. Ff testen wat het beste is. Beide krijgen aardige beoordelingen. Garlic RV Farm is bij een truckstop mét eettenten en verder niet zo veel. Gilroy Garlic USA is meer bij de winkels.
Miza
Amerikafan

Bericht door Miza »

nieuwenoord schreef:Persoonlijk zou ik Road Bear vragen je wel downtown bij je hotel af te zetten. Het is een ramp om San Francisco in en uit te komen 's morgens met alle files. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze je voor 35 dollar extra wel in je hotel af zetten. Zo niet, dan is het het handigst om je op het vliegveld te laten brengen bij de taxistandplaatsen, je kan vanaf daar een taxi nemen. Koffers bij het hotel afgegeven zou ik echt niet doen. Het is al een heel dik half uur rijden van Road Bear naar het vliegveld, naar downtown ben je zeker een uur heen en een uur terug bezig. Je camper moet om uiterlijk 11 uur binnen zijn. Als je de shuttle van Road Bear wilt halen, adviseer ik om er rond 10 uur te zijn voor de afhandeling, de shuttle rijdt om 11 uur weg, omdat er altijd mensen zijn die wel hun vliegtuig moeten halen.

Rekening houdend met de drukte richting stad, de tijd die je nodig hebt om benzine én propaan te tanken, adviseer ik toch rond half negen weg te rijden in Gilroy.
Dank je wel voor de info, meer dan 2 uur extra rijden alleen om de koffers kwijt te zijn wordt iets te gek :D Half 9 is een mooie tijd om te vertrekken. Gaan we zo doen. Misschien wel net zo handig om inderdaad meteen bij het hotel af te laten zetten. Zal waarschijnlijk ook niet heel veel verschil maken met een taxi vanaf het vliegveld qua kosten.
Gilroy: we hebben vorig jaar op Garlic RV Farm gestaan en kiezen nu voor Gilroy Garlic USA RV park. Ff testen wat het beste is. Beide krijgen aardige beoordelingen. Garlic RV Farm is bij een truckstop mét eettenten en verder niet zo veel. Gilroy Garlic USA is meer bij de winkels.
Dit laatste spreekt me wel aan :wink: Goede Tip!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dank je wel voor de info, meer dan 2 uur extra rijden alleen om de koffers kwijt te zijn wordt iets te gek Half 9 is een mooie tijd om te vertrekken. Gaan we zo doen. Misschien wel net zo handig om inderdaad meteen bij het hotel af te laten zetten. Zal waarschijnlijk ook niet heel veel verschil maken met een taxi vanaf het vliegveld qua kosten.
Ik zou voor de zekerheid even bellen of mailen met RB en vragen of ze je in de stad willen afzetten. Mijn persoonlijke ervaring is dat het handig is om te mailen naar het hoofdkantoor in LA met deze vraag. Zij geven je dan vaak het telefoonnummer van San Francisco en dan kan je even navragen of ze bereid zijn het zo te doen en wat het je gaat kosten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer