Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van vegas naar LA op 1 dag?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Aladdin
Amerika-newbie

van vegas naar LA op 1 dag?

Bericht door Aladdin »

in mei gaan wij 7 dagen naar vegas voor de 2e keer! :D

nou wilde ik 1 dag naar LA met de auto om daar 'n beetje door hollywood, beverly hills en santa monica beach te touren!

iemand ervaring hiermee? is dit te doen? het is ongeveer 275 mile dus ong 4,5 uur rijden.

ik ben benieuwd!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je geeft zelf al aan dat het bijna 4,5 uur rijden is naar Los Angeles. Als je diezelfde dag ook nog terug moet, zit je dus bijna 9 uur (!) in de auto. Waar wil je de tijd vandaan halen om ook nog wat van LA te zien?

Beter zou zijn om een nacht in LA te blijven. Je vertrekt dan vroeg vanuit Las Vegas zodat je aan het begin van de middag in LA bent. Kun je op je gemak rondkijken cq touren. De andere ochtend kun je je tour door LA voortzetten en vertrek je in de loop van de middag weer naar Las Vegas.

Of, afhankelijk van je budget, vlieg 's ochtends vroeg naar LA, huur daar voor een dag een auto en vlieg 's avonds terug naar Las Vegas.

Op en neer rijden naar LA in één dag lijkt me iets teveel van het goede.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Heb best veel afstanden gemaakt in die buurt. Ben ook meerdere keren van LA naar Las Vegas gereden maar op één dag is het absoluut niet te doen.
Ja alleen wanneer je echt alleen maar LA wilt rijden en zodra je de skyline ziet weer wil terugrijden.

Houd er ook rekening dat Santa Monica nog eens een stukkie verder rijden dan LA ligt.
Aladdin
Amerika-newbie

Bericht door Aladdin »

als je 's ochtends om 07.00 uur weggaat kun je toch rond 12.00 uur wel in LA zijn... als je dan 's avonds om 20.00 uur weer terug gaat ben je rond 00.00/01.00 uur weer in vegas... leek mij niet zo'n probleem..

ik ga ook wel eens van groningen naar maastricht op 1 dag om te shoppen en da's toch ook bijna 4 uur rijden...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het is absoluut te doen,als je het over het rijden hebt.
Maar of je echt veel van LA gaat zien betwijfel ik....je hebt geen idee hoe groot dat is.

Ik zou in LA overnachten,en dan laat de volgende dag terug.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Aladdin schreef:als je dan 's avonds om 20.00 uur weer terug gaat ben je rond 00.00/01.00 uur weer in vegas... leek mij niet zo'n probleem..
Dat is waar, alleen nodigen de wegen in amerika niet echt uit tot nachtrijden.
Geen verlichting (behalve dat in de buurt van LV met al die reclame borden)
De wegmarkering (belijning) is niet reflaxterend zoals in NL
Rijden in het donker vereist dus opperste concentratie.
Rob
Aladdin
Amerika-newbie

Bericht door Aladdin »

ik heb 'n behoorlijk idee hoe groot het is.. ben dr al geweest maar mijn reisgenoten nog niet...

maar dat 's nachts rijden over onverlichte wegen had ik nog niet overna gedacht... aan de andere kant ik woon in de middle of nowhere en hier zijn ook veel wegen onverlicht en zeeeeeer onoverzichtelijk.. :wink:
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Aladdin schreef:ik heb 'n behoorlijk idee hoe groot het is.. ben dr al geweest maar mijn reisgenoten nog niet...

maar dat 's nachts rijden over onverlichte wegen had ik nog niet overna gedacht... aan de andere kant ik woon in de middle of nowhere en hier zijn ook veel wegen onverlicht en zeeeeeer onoverzichtelijk.. :wink:
maar daar ken je de wegen...terwijl je ginder op "onbekende wegen rijd"...
D&A
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door D&A »

Kijk anders hier bij dit reisverslag. Doe je in elk geval ideeën op.

http://www.michielveenstra.nl/weblog/ar ... vegas.html
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

mits 1 overnachting zou je bijna 2 volledige dagen in LA kunnen zijn, dat zou voor je reisgenoten die de stad nog niet gezien hebben een prima kennismaking zijn. hollywood boulevard is s'avonds meestal sfeervoller dan in de dag, met een overnachting is hollywood-by-night mogelijk.
jacques
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Juist leuk!

Bericht door nieuwenoord »

Juist leuk toch, om er een nachtje aan te plakken? Ik zou het zeker doen, heen en weer kachelen maakt er een haastige dag van, nachtje blijven is keigaaf.

Maakt toch niets uit? Of je nu een overnachting in Vegas of in LA betaalt?

Groet,
Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer