Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
$800 Belasting teruggave...
Re: $800 Belasting teruggave...
De bedragen van $75,000 en $110,000 zijn Adjusted Gross Income bedragen. Dus je bruto salaris kan stukken hoger liggen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
:rockon: George is da man !!!Joke schreef:De bedragen van $75,000 en $110,000 zijn Adjusted Gross Income bedragen. Dus je bruto salaris kan stukken hoger liggen.

Don't Call Me 'Sir'!

:rockon: George is da man !!!
[/quote]
George who? The son of a Bush ?

George who? The son of a Bush ?
-
- Amerika-expert
Ik ben dus helemaal tegen deze teruggave omdat ik denk dat het niet helpt en ik vind dat er genoeg andere maatregelen genomen kunnen worden om de economie wel te helpen. En dit stimulus package zit nu op $200 billion! Bush komt met een voorstel, House gooit daar nog vanalles bij in, nu doet de Senate er nog een enorme schep bovenop. Hoe denken ze dit te kunnen betalen? Ben benieuwd of er vandaag gestemt wordt.
Wie moet dat betalen ?dutchie_in_boston schreef:Ik ben dus helemaal tegen deze teruggave omdat ik denk dat het niet helpt en ik vind dat er genoeg andere maatregelen genomen kunnen worden om de economie wel te helpen. En dit stimulus package zit nu op $200 billion! Bush komt met een voorstel, House gooit daar nog vanalles bij in, nu doet de Senate er nog een enorme schep bovenop. Hoe denken ze dit te kunnen betalen? Ben benieuwd of er vandaag gestemt wordt.
Onze kinderen en kleinkinderen natuurlijk.
-
- Amerika-expert
ooooohh, ach gut, waar loop ik mij dan zorgen om te maken?marcuscj schreef:Wie moet dat betalen ?
Onze kinderen en kleinkinderen natuurlijk.
-
- Amerikakenner
Het is uiteindelijk een maatregel geworden van in totaal $170 billion.
Het is door het Huis (380 voor, 34 tegen) en de Senaat (81 voor, 16 tegen) aangenomen, en wacht nu op ondertekening door de President, die al heeft aangegeven dat ie het tekent (waarschijnlijk volgende week).
Ze zouden begin mei kunnen beginnen met het versturen van de checks, maar er kunnen een paar maaden overheen gaan voordat iedereen het heeft.
Voor de rebates is het uiteindelijk dit geworden:
-A rebate of up to $600 would go to single filers making less than $75,000 (Adjusted Gross Income).
-Couples making less than $150,000 would receive rebates of up to $1,200. In addition, parents would receive $300 rebates per child.
-Tax filers who do not owe income taxes but have at least $3,000 in income would get a $300 rebate.
Overigens vandaag ons Federal tax money ontvangen, dus ik ben een blij man
. Wat gaat dat overigens snel hier als je het vergelijkt met Nederland (nog geen twee weken geleden ingevuld en electronisch verstuurd met Turbotax, en vorige week al de state taxes ontvangen en vandaag de federal).
Het is door het Huis (380 voor, 34 tegen) en de Senaat (81 voor, 16 tegen) aangenomen, en wacht nu op ondertekening door de President, die al heeft aangegeven dat ie het tekent (waarschijnlijk volgende week).
Ze zouden begin mei kunnen beginnen met het versturen van de checks, maar er kunnen een paar maaden overheen gaan voordat iedereen het heeft.
Voor de rebates is het uiteindelijk dit geworden:
-A rebate of up to $600 would go to single filers making less than $75,000 (Adjusted Gross Income).
-Couples making less than $150,000 would receive rebates of up to $1,200. In addition, parents would receive $300 rebates per child.
-Tax filers who do not owe income taxes but have at least $3,000 in income would get a $300 rebate.
Overigens vandaag ons Federal tax money ontvangen, dus ik ben een blij man

This isn't free money -- for most people
To produce this cash, Congress changed the lowest tax bracket so that instead of paying 10% on your first $10,000 of taxable income, for 2008 you'll pay nothing on the first $10,000.
Normally, you wouldn't see that cash until the spring of 2009, when you filed your 2008 return. But Congress wants to speed that money to you now, so checks will start going out in May.
* Rebate? Bonus? One is easier to spend
Remember, this is your money you're getting back, and the rebate checks are basically an advance on your 2009 refund. The last time such rebates were sent out in 2001, said tax expert Mark Luscombe, "a lot of people were upset to see their (next) refund reduced."
The only people for whom this really is free money are low-income folks (those who earn at least the minimum $3,000 required to trigger the checks, or who receive at least $3,000 in Social Security or veterans' benefits) who won't end up owing any taxes for 2008. If that's your situation, or you somehow wind up with a check when you technically shouldn't have -- you earned income in 2007 but not in 2008, for example -- you won't have to pay back the money, said Luscombe, a principal analyst for tax research firm CCH, a Wolters Kluwer business.
Heel spannend.
Ik ga er voor zorgen dat ik geen refund krijg in 2009.
Ik ben benieuwd wat ze dan gaan doen.
To produce this cash, Congress changed the lowest tax bracket so that instead of paying 10% on your first $10,000 of taxable income, for 2008 you'll pay nothing on the first $10,000.
Normally, you wouldn't see that cash until the spring of 2009, when you filed your 2008 return. But Congress wants to speed that money to you now, so checks will start going out in May.
* Rebate? Bonus? One is easier to spend
Remember, this is your money you're getting back, and the rebate checks are basically an advance on your 2009 refund. The last time such rebates were sent out in 2001, said tax expert Mark Luscombe, "a lot of people were upset to see their (next) refund reduced."
The only people for whom this really is free money are low-income folks (those who earn at least the minimum $3,000 required to trigger the checks, or who receive at least $3,000 in Social Security or veterans' benefits) who won't end up owing any taxes for 2008. If that's your situation, or you somehow wind up with a check when you technically shouldn't have -- you earned income in 2007 but not in 2008, for example -- you won't have to pay back the money, said Luscombe, a principal analyst for tax research firm CCH, a Wolters Kluwer business.
Heel spannend.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel eenvoudig, dan krijg je een naheffing gelijk aan wat je dit jaar krijgt uitgekeerd.marcuscj schreef: Heel spannend.

-
- Amerikakenner
Inderdaad... en dat is in 2001 heel wat mensen gebeurd, want daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Ik blijf dit een giga wassen neus vinden.Loek schreef:Heel eenvoudig, dan krijg je een naheffing gelijk aan wat je dit jaar krijgt uitgekeerd.marcuscj schreef: Heel spannend.
-
- Amerika-expert
gaat misschien tever om het hier uit te leggen, maar hoezo krijg je een naheffing? stel dat je dit jaar $ 1000 terugkrijgt, maar volgend jaar betaal je meer belasting of heb je om de een of andere reden geen recht op een refund. je hebt betaald wat je moet betalen. dan krijg je toch niet daarbobenop nog een heffing?
volgens mij zijn belastingen iets te gecompliceerd (omdat het van zoveel dingen afhangt) om een dergelijkeblanket statement te maken, maar misschien mis ik iets wat makkelijk uitgelegd kan worden?
volgens mij zijn belastingen iets te gecompliceerd (omdat het van zoveel dingen afhangt) om een dergelijkeblanket statement te maken, maar misschien mis ik iets wat makkelijk uitgelegd kan worden?
SEEING IS BELIEVING
#
The deal: Billions in tax rebates
Unlike a similar stimulus program in 2001, the money is an outright payment, not an advance or offset against the next year's tax filing. The rebate checks would be increased by $300 for each dependent child, without limit. That means a couple with ...
* Baltimore Sun
* · 2/6/2008
Hier een article that says dat het anders is dan in 2001.
Ik weet echt niet ,wie je moet geloven.
The deal: Billions in tax rebates
Unlike a similar stimulus program in 2001, the money is an outright payment, not an advance or offset against the next year's tax filing. The rebate checks would be increased by $300 for each dependent child, without limit. That means a couple with ...
* Baltimore Sun
* · 2/6/2008
Hier een article that says dat het anders is dan in 2001.
Ik weet echt niet ,wie je moet geloven.
-
- Amerika-expert
Maakt in ieder geval weer eens duidelijk dat de Huidige Bewoner van gekheid niet weet wat hij moet doen en dat de Democraten de moed niet hebben om te eisen dat dat geld gebruikt wordt voor maatregelen die ECHT de economie helpen, zoals verlengen van de periode waarin je een werkeloosheidsuitkering krijgt (nu zes maanden) of mensen aan het werk zetten om de infrastructuur (bruggen!) te herstellen.
Hopelijk zal president Barack Obama het beter doen. En een meerderheid van minstens zestig stemmen krijgen in de Senaat om de ondermijnende activiteiten van de Republikeinen een halt toe te roepen.
Hopelijk zal president Barack Obama het beter doen. En een meerderheid van minstens zestig stemmen krijgen in de Senaat om de ondermijnende activiteiten van de Republikeinen een halt toe te roepen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Stell je krijgt dit jaar $1200 in de vorm van een check. In 2009 vul je je tax return in en zou je normaal zeg $400 terug krijgen, zul door die check in 2008 bij deze tax ronde nu $800 bij moeten betalen om te compenseren voor de $1200 die je nu "terug" heb gekregen. Dat is althans wat er bij de vorige keer is gebeurd. Vestzak, broekzak zeg maar.doreennicole schreef:gaat misschien tever om het hier uit te leggen, maar hoezo krijg je een naheffing? stel dat je dit jaar $ 1000 terugkrijgt, maar volgend jaar betaal je meer belasting of heb je om de een of andere reden geen recht op een refund. je hebt betaald wat je moet betalen. dan krijg je toch niet daarbobenop nog een heffing?
En wallmart / china maar lachen...........
-
- Amerika-expert
dus het zou meer een voorschot zijn? een rebate is nl in principe iets wat je terugkrijgt na betaling, dus vandaar mijn verwarring. en ik kan het me van 2001 niet herinneren omdat ik in 2002 geen aangifte heb gedaan (niet gewerkt). het is me dus nooit teruggevraagd, maar als ik het goed begrijp zou dit best nog ergens in het systeem kunnen zijn en ooit opspelen.Loek schreef:Stell je krijgt dit jaar $1200 in de vorm van een check. In 2009 vul je je tax return in en zou je normaal zeg $400 terug krijgen, zul door die check in 2008 bij deze tax ronde nu $800 bij moeten betalen om te compenseren voor de $1200 die je nu "terug" heb gekregen. Dat is althans wat er bij de vorige keer is gebeurd. Vestzak, broekzak zeg maar.doreennicole schreef:gaat misschien tever om het hier uit te leggen, maar hoezo krijg je een naheffing? stel dat je dit jaar $ 1000 terugkrijgt, maar volgend jaar betaal je meer belasting of heb je om de een of andere reden geen recht op een refund. je hebt betaald wat je moet betalen. dan krijg je toch niet daarbobenop nog een heffing?
we zien wel hoe het dit jaar gaat. volgend jaar zit ik zowiezo in een andere bracket dus dan ga ik waarschijnlijk zowiezo betalen.
thanks voor de uitleg.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-expert
Informatie van de Turbo Tax website:
Will I have to give the rebate back at some point? Or will it be taxed next year and reduce my refund?
No.
However, you might have to report it on your 2008 tax return.
While most people refer to it as a rebate, the IRS is calling it a "stimulus payment."
It’s money the government wants Americans to spend to boost the economy. The money will be borrowed by the government and added to the federal deficit.
Hasn't the government issued tax rebates before?
Yes, but not often. The last time was in 2001. The rebates, ranging from $300 to $600, were mailed to two-thirds of U.S. households.
While they were called rebates, the checks were in fact advances or "prebates" on tax-rate reductions for the tax year 2001, which taxpayers would have otherwise enjoyed when filing their taxes in 2002.
Gebaseerd op deze informatie lijkt het een echte rebate te zijn en dus niet gekort te worden op volgende taxes. Afgezien van het feit of het slim is dit te doen is het dus "echt teruggekregen geld".
Will I have to give the rebate back at some point? Or will it be taxed next year and reduce my refund?
No.
However, you might have to report it on your 2008 tax return.
While most people refer to it as a rebate, the IRS is calling it a "stimulus payment."
It’s money the government wants Americans to spend to boost the economy. The money will be borrowed by the government and added to the federal deficit.
Hasn't the government issued tax rebates before?
Yes, but not often. The last time was in 2001. The rebates, ranging from $300 to $600, were mailed to two-thirds of U.S. households.
While they were called rebates, the checks were in fact advances or "prebates" on tax-rate reductions for the tax year 2001, which taxpayers would have otherwise enjoyed when filing their taxes in 2002.
Gebaseerd op deze informatie lijkt het een echte rebate te zijn en dus niet gekort te worden op volgende taxes. Afgezien van het feit of het slim is dit te doen is het dus "echt teruggekregen geld".
SEEING IS BELIEVING
Wel voor de belastingbetalers is het dus "echt teruggekregen geld".doreennicole schreef:
-
- Amerika-expert
De belasting betalers krijgen $600 per persoon(als zij meer dan $600 hebben betaald in 2007)doreennicole schreef:???
Echtparen krijgen $1200, zo je kan het beschouwen als " teruggekregen geld".
De mensen die niet genoeg verdienen om belastig te betalen en de oudjes op social security krijgen $300 per persoon.
Voor hun is het een geschenk van de belasting betalers en dus niet teruggekregen geld.