Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

creditcard aanvragen, GRRR even afreageren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
StefanP
Amerika-ontdekker

creditcard aanvragen, GRRR even afreageren

Bericht door StefanP »

Zojuist kreeg ik -na een maand- bericht dat ik niet in aanmerking kwam voor een creditcard omdat

"you do not have sufficient established revolving credit accounts and do not have a sufficient number of credit references."

Wat een onzin zeg! Steeds maar vroegen ze om meer informatie en die heb ik steeds verstrekt. Ik heb ze kopieen van mijn bankafschriften gestuurd waar een balans van meer dan $75000 op staat, verdien eenzelfde bedrag (in Texas), heb minder dan 1000$ onkosten per maand, heb geen leningen of schuld, moest kopieen sturen van mijn salarisstrook, mijn banktransacties hier, mijn social security kaart, enz enz en TOCH komen ze met die onzin aan?! Had me dan de moeite bespaard om steeds weer overal informatie over te verzamelen en die op te sturen zeg, eikels.

Ze moesten zich in hun handen knijpen met mij als klant. Stelletje sukkels. De afgelopen maand ben ik gedwongen om voor meer dan 10000 dollar aankopen allemaal CASH of via money wire te betalen (kost ook weer 10 dollar per keer bij de bank) omdat ze Europese creditcards gewoon niet accepteren (nog zo achterlijk, alsof het een vodje is) en ik word hier dus écht niet goed van.

Elk figuur hier heeft zeker 10 credit cards en 5 store cards, verdient/bezit niet de helft van wat ik heb en die komen wel in aanmerking. Maar dan hebben ze het gore lef om mij gewoon te weigeren. Wat een sneu gedoe hier zeg met dat stompzinnige credit system. En dan ook nog, na al dat opsturen en verzoeken on informatie lijken ze er niet eens naar gekeken te hebben, want "our credit decision was based in whole or in part on information obtained in a report from Experian". Ja zeg, laat me dan ook niet al die moeite nemen om al die informatie op te sturen...

BAH! :evil:

Ik zal ze morgen een flink vinnige brief sturen, wat denken ze wel niet.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

:hilarious:

Sorry, maar ik moest echt lachen.

Klein tipje hier, WAAROM heb je geen "Debitcard" van je bank waar je je rekening hebt, en als je die WEL hebt, Waarom gebruik je hem dan niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die kaarten werken net als een creditcard en werken als het goed is, ALTIJD zolang er voldoende credit op je rekening staat, en dat heb je.
Als je er nog geen hebt, als de sodemieter aanvragen, heb je binnen een week of 2 binnen! Ik heb geen inkomen, geen geld op de bank en nu zelfs schuld (onroerend goed) bij de bank en ze gaven mij nog die kaart!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
StefanP
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanP »

Lachen mag hoor, vind ik niet erg :)

Ik geloof niet dat mijn bank aan debit cards doet, maar zal het nog eens navragen. Bedankt voor de tip! Anders ga ik gewoon nog wat applications voor andere credit cards invullen.
rperre
Amerika-expert

Re: creditcard aanvragen, GRRR even afreageren

Bericht door rperre »

StefanP schreef:"you do not have sufficient established revolving credit accounts and do not have a sufficient number of credit references."
Ik wilde nog toevoegen, dat ik zelf ook gek gebeld werd om creditcards aan te vragen en in het begin moest ik altijd lachen omdat ik nog geen SSN had. Dus zei ik: da's goed, stuur maar op! :wink: , mag ik uw SSN dan hebben, ja die heb ik dus geen, dan kunt u ook geen creditcard aanvragen, tja jullie sturen die rotzooi naar me op, ik heb er niet om gevraagd! 8)

Ik heb het nu nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik zo'n zelfde antwoord als jouw zou krijgen, en dan probeer ik ze nog uit te leggen: Hoe kun je een revolving credit account historie opbouwen, ZONDER CREDIT CARD :twisted: Ik moet er wel om lachen altijd. Maar goed, jij zit nu met de gebakken peren, kop op en gewoon cash betalen en rustig credit opbouwen!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Stefan,
Je kan een free creditreport van Experian krijgen on line.
Check dat eerst en zie wat er over jou in staat.
Ook kan je nog met je bank manager praten en de situatie uitleggen.
De meeste banken hebben hun eigen debit en creditcards.
Als ze geen creditcard hebben,open een account met een bank die er wel een heeft.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik zou zeggen: schrijf ze die brief... You go gett'm boy...
:D

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Marjolein73
Amerika-newbie

Bericht door Marjolein73 »

Je zou het ook nog via je baas kunnen regelen. Misschien wil hij garant voor je staan. Het aanvragen van een debitcard gaat toch het makkelijks en snelst, maar mocht dat dus niet lukken dan kun je je baas toch om hulp vragen

Marjolein
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij zitten bij Wachovia bank en hebben dus vrij eenvoudig een debit card gekregen. Werkt perfect. Kan er mee in winkels en restaurants eenvoudig betalen.
Groetjes Petra
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Het creditcard report (FICO) is wel belangrijk in de US.
De verzekeringen companies gebruiken het nu ook en als je een lage score heb, betaal hogere premies.
De landlords en werkgevers checken het ook.
Als je een huis koop, de rente van de hypotheek is bepaald bij je creditscore.
Als je een goede score heb, kan je een hypotheek van 5 of 6 % krijgen.
Als je een lage score heb,kan dat al gauw 9% of hoger worden.
Zo het kan je nog veel geld kosten.
Voor een goede score heb je wel tenminste 4 of 5 credit references nodig en het kan ook store cards zijn.
De store charge cards zijn easier te krijgen dan de credit cards.
Sears Roebuck ,JC Penneys hebben speciale chargecards voor mensen met geen credithistory.( Home Depot is moeilijk)
Zo je moet ergens beginnen, hoe vlugger hoe beter.
Ook als dan die creditcards heb,altijd de payments op tijd betalen.
Een laat payment (30 dagen laat) en je creditscore gaat omlaag.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Wat moet ik hier nog aan toevoegen, wij vertellen onze clienten ook altijd om bijv. een debitcard aan te vragen en dan alles, in ieder geval zoveel mogelijk, met dat ding te betalen. Dat telt mee voor je credit history en als je daar voldoende punten voor hebt opgebouwd dan ben je 'volwaardig' lid van de Amerikaanse samenleving en mag je net zoveel op krediet leven als je wilt.

Volgens de laatste gegevens zijn alle spaartegoeden van de Amerikanen verdwenen en leeft de hele Amerikaanse samenleving op krediet verstrekt door het buitenland, zijnde $ 2 Miljard per dag. :shock:
Op alle punten zijn er tekorten bij de regering, begrotings tekort, financierings tekort en de vraag is nu wanneer stort het systeem in.
En wat betekent dit voor de rest van de wereld?
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

PBBI,
De 2 Miljard per dag is 4 % van het National Gross Product.
Het deficit van Duitsland en Frankrijk waren 3.5 % van hun National gross Product.
Griekenland was 6 %( Olympic games ? )
Het deficit gedurende de tweede Wereld Oorlog was 25%.
En de vraag is wanneer stort het systeem in.
Ik weet het echt niet,
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Ik ben maar een simpel Au Pairtje hier en verdien geen scheet maar ik kreeg van m'n bank zo een debit card en een visa checkcard. Ik kan er alles mee, van hotels boeken, online shoppen en betalen in winkels en restaurant. En dat met maar 100 dollar op m'n rekening ofzo. hihi
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Ik schreef dit in dit draadje ( http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=792 )
Als je er qua inkomen voor in aanmerking komt, raad ik aan om in Nederland VOOR vertrek een American Express Card aan te vragen. Deze kaart is namelijk niet bank gerelateerd (zoals bijvoorbeeld een ABN AMRO card wel is) en blijft bruikbaar in de VS. Je hoeft dan alleen een adreswijzig door te geven en vanaf dat moment doe je zaken met AMEX in Ft Lauderdale en krijg je je rekening in US dollars. Je hebt dan in ieder geval een lokaal goed geaccepteerd betalingsbewijs en je bouwt, via het betalen van je cc rekening, elke maand een stukje credit history op.
Het zal jou nu even niet helpen, maar wellicht wel iemand anders.
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

omdat ze Europese creditcards gewoon niet accepteren
Ergens is er iets mis, ik zou niet weten waarom ze een Europese credit card niet accepteren. Als ik in de VS ben kan ik ook gewoon met een credit card betalen en er is niemand die je vraagt op dat moment of je toerist bent of je er woont.
Bankrekening kunnen we openen zonder ssn ect met een debitcard
Deze discussie kom je ook elke keer tegen en volgens de meeste kun je geen bankrekening openen zonder SSN maar iedereen die wij naar de VS sturen (met name Florida maar ik weet niet of het afhankelijk is van Staat) die kunnen zonder probleem een bankrekening openen net als FTW.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

PBBI schreef:
omdat ze Europese creditcards gewoon niet accepteren
Ergens is er iets mis, ik zou niet weten waarom ze een Europese credit card niet accepteren. Als ik in de VS ben kan ik ook gewoon met een credit card betalen en er is niemand die je vraagt op dat moment of je toerist bent of je er woont.
Er zijn inderdaad Amerikaanse bedrijven (ook online-winkels) die uitsluitend in Amerika uitgegeven credit cards accepteren. Wij zijn daar regelmatig mee geconfronteerd. Ik vermoed dat het te maken heeft met mogelijkheden om de 'betrouwbaarheid' van de kaart direct elektronisch te toetsen, maar ik weet dat niet zeker. Nou heeft mijn vrouw gelukkig nog steeds een Amerikaanse credit card, dus wij komen er altijd wel uit, maar de ervaring van Steven met het weigeren van Europese credit cards klopt dus beslist. Het gaat gelukkig om een kleine minderheid van bedrijven die er problemen mee heeft.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Misschien dat er twee (of nog meer?) systemen gebruikt worden i.v.m. kosten en dat er dus bedrijven zijn die alleen aangesloten zijn bij het Amerikaanse systeem en niet het internationale. Net zo goed als er bedrijven zijn of waren die alleen maar Visa of American Express aannemen / aannamen en geen andere kaarten. Zou dat het probleem zijn? Dat probleem ken ik wel, dat je ergens voor de deur staat en ze geen Mastercard aannemen. Denk ik altijd, als ze mijn geld niet willen, ook goed.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik maakte het ook regelmatig mee dat ze mijn Nederlandse creditcard niet aannamen, vooral online is het meestal een probleem. Gewoon in een winkel kon ik het wel gebruiken zolang ze maar een mastercard accepteerde (postbank)

Ik begrijp de problemen, maar volgens mij is een bank "debit"card en wat winkel creditcards de beste oplossing om te werken aan het credit "probleem"

Ook als je een auto koopt, (al kun je het cash betalen) zet het op een lening en betaal het af binnen een aantal maanden, dit soort dingen kosten maar een beetje (zo'n 5.5%) en kunnen je creditscore enorm beinvloeden (naar boven)

Lees ook eens op de FICO websites voor tips om je creditscore omhoog te halen, er zijn een hele hoop trucjes om dit te doen!

Richard
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

We hadden toevallig vandaag een gesprek met nieuwe Amerika gangers en het gesprek kwam op een auto kopen. Vooruitlopend op alles, ze moeten eerst nog hun huis verkopen en ook de knoop doorhakken of ze wel echt willen gaan, hebben we ze al aangeraden om de auto en al het andere op afbetaling te kopen. Om op die manier sneller de credit history op te bouwen.
Hans
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Zelf heb ik niet zo heel lang geleden een check geimplementeerd voor een Nederlands bank, om juist Amerikaanse (niet-Nederlandse) credit card nummers uit te sluiten... het komt aan beide kanten van de oceaan voor :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer