Tioga promoot vooral de cruise amerika door de mogelijkheid van earlybird, geen drop-off kosten en de verzekeringen zitter er allemaal bij. maar als ik een ding heb begrepen: geen CA
Tjonge, hebben ze het nou daar nog niet door????
Ik vind het met het halen en brengen van zo'n camper maar een heel gedoe, als je de eenvoud van een verhuurbedrijf op de luchthaven bent gewend. Gaat veel tijd in zitten en we zijn ermaar 10 dagen. Voor mij overschaduwd dat toch het camperreizen.
Je bent er ook gewoon veel te kort Op zo weinig dagen maakt dat inderdaad veel uit, op vier weken neem je die ophaal/wegbrengdagen voor lief. Dat is gewoon 'part of the deal'.
Voor 10 dagen is het inderdaad erg omslachtig.
Je bent gewoon al 2 dagen kwijt voor het ophalen en het terug brengen.
Voor een langere reis zou ik het beslist doen.
En CA, ja de ervaring van anderen zegt genoeg, uitzonderingen daar gelaten.
Ik zou niet voor een camper gaan voor 10 dagen dat geeft veel te veel gedoe. Voordat je de eerste dag lekker op weg ben is het ook met een early bird zit je zo middag op de dag. Dan moet je nog aan de auto wennen, boodschappen doen e.d..... Nee,... dat is niets.
Een auto haal je zo van het vliegveld en je reis door amerika kan beginnen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada: http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, dillema. Deze vakantie is voor Jos en Esmée juist bedoeld om eens te ervaren hoe zo'n camper nou is. Als je het vanuit dat perspectief ziet en er gewoon een rustig hoe-bevalt-dat-nou-zo'n-camper-reisje van maakt, ga je gewoon uit van een vakantie van 8 dagen. Die overige 2 horen er bij een camperreis gewoon altijd bij.
Ik vond jouw verhaal over de RV's van een aantal jaren geleden en heb het aandachtig door zitten lezen.
Heb een paar vraagjes:
Weet jij of de rv's (de onze komt van Road Bear) tegenwoordig een navigatiesysteem hebben?
Wij zijn in 2004 met een rv in Canada geweest en we hadden een probleem met het vinden van de toiletchemicalieën.
Heeft dat een bepaalde naam in het engels? En bij wat voor soort winkel moet je zijn om het kopen?
Wij hebben ons rot gezocht.
Geen enkele camperverhuurder heeft campers met navigatiesystemen te huur.
Is misschien uitgezonderd de steden ook niet echt noodzakelijk.
Wij gebruiken nooit toiletchemicalieën maar in de winkeltjes op de campgrounds verkopen ze meestal wel iets en anders bij Campingworld, dat zijn winkels voor outdoor spullen.
Rob
Neem lekker je eigen TomTom mee, die werken daar fantastisch. Wij hebben er de laatste keer erg veel profijt van gehad en dit jaar mag hij (of is het een zij ...) ook weer mee met onze 3e campertrip :dance:
JGK schreef:Neem lekker je eigen TomTom mee, die werken daar fantastisch. Wij hebben er de laatste keer erg veel profijt van gehad en dit jaar mag hij (of is het een zij ...) ook weer mee met onze 3e campertrip :dance:
Je TomTom zal dan weer dolgelukkig zijn vermoed ik
Ik heb via marktplaats zitten snuffelen laatst voor kaartjes USA en daar kan je er voor ongeveer 20 euro een kopen voor tomtom. en voor MIO zijn ze slechts 15 euro!! dus dat is een koopje!!! wij gaan er ook bestellen daar!! maar moeten nog ff ergens regelen dat we een tomtom kunnen lenen!! anders hebben we er zo weinig aan!! haha
JGK schreef:Neem lekker je eigen TomTom mee, die werken daar fantastisch. Wij hebben er de laatste keer erg veel profijt van gehad en dit jaar mag hij (of is het een zij ...) ook weer mee met onze 3e campertrip :dance:
Je TomTom zal dan weer dolgelukkig zijn vermoed ik
Wat kost een kaartje van de VS voor je TomTom?
Ik heb afscheid genomen van mijn oude TomTom (op een PDA) en heb sinds een maand de nieuwe 920T. Buiten compleet Europa heb je ook de kaarten van Amerika, Canada en Guam erop.
Als via TomTom compleet Amerika en Canada wilt hebben ben je - op dit moment - EUR 49,95 kwijt. Je kunt echter ook delen kopen; b.v. West USA = EUR 39,95.
Even over het inleveren van een camper. Wij hebben er een op het oog van El Monte RV. Terug brengen in Los Angeles (ongeveer 31 mile vanaf LAX). Inleveren moet dan geloof ik tussen 9 en 11.00 uur. Onze vlucht gaat om 13.35. Hoe gaat dat met het inleveren en kunnen we dan op tijd op de luchthaven zijn? M.a.w. hoe lang duurt het inleveren en hoe laat gaat de transfer naar LAX? Wachten ze dan eerst op alle andere mensen en vertrekken dan rond 11.30 uur?
Wij hebben 2 x ingeleverd in LA en beide keren werden we iets na 11:00 naar het vliegveld gebracht, voor ons geen probleem omdat we laat in de middag pas moesten vliegen.
Voor de rit van E-M naar LAX moet je ook nog op een 1/2 tot 3/4 uur rekenen.
Wij kwamen wel na 10:00 op het verhuurstation aan, mogelijk als je om 8:00 uur inleverd dat je gelijk mee kan naar LAX, E-M kwam ons altijd tussen 9:00 en 9:30 ophalen in het (airport)hotel dus is er een vroege rit naar LAX.
Even bellen of mailen is de beste oplossing denk ik.
Het inleveren kost je hooguit een 1/2 uur.
Rob
Dank voor je antwoord. Denk dat ik even mail zodra ik geboekt heb. Anders wordt het een taxi naar LAX.
Nog even over het in ontvangst nemen. Is het verstandig een PAD bij te boeken, dus een vroege ontvangst van de camper. De tijd moet geen probleem zijn (vroeg dus) aangezien je dan toch nog niet gewent bent en dus vroeg wakker. We gaan eind april, dus misschien dat het toch nog niet erg druk is bij El Monte.
Bij een PAD wordt je door E-M tussen 7:00 en 8:00 opgehaald en kan je lekker vroeg op stap.
Een normale pick-up bij E-M is meestal tussen 9:00 en 10:00 en dan is het ook in april een stuk drukker waardoor je mogelijk meer tijd kwijt bent.
Omdat wij al wat vaker op stap zijn geweest met een camper isa het bij ons altijd gelijk papier winkel af handelen camper inspecteren en binnen een 1/2 tot 3/4 uur zijn we weg maar voor een eerste reis kan je gerust minimaal 2 uur rekenen.
Tip 1: Er zit op Firestone Blvd een grote Albertsons supermarkt voor je eerste boodschappen, vraag even om een kaartje bij E-M dan kan je het gemakkelijk vinden.
Tip 2: bekijk thuis alvast de instructie film van E-M kan je hier vinden http://www.tiogatours.nl/camperhuur/elmonte/index.htm wel even helmaal naar beneden scrollen, zo spaar je weer tijd uit bij het ophalen.
Rob
Rob schreef:Wij hebben 2 x ingeleverd in LA en beide keren werden we iets na 11:00 naar het vliegveld gebracht, voor ons geen probleem omdat we laat in de middag pas moesten vliegen.
Voor de rit van E-M naar LAX moet je ook nog op een 1/2 tot 3/4 uur rekenen.
Wij kwamen wel na 10:00 op het verhuurstation aan, mogelijk als je om 8:00 uur inleverd dat je gelijk mee kan naar LAX, E-M kwam ons altijd tussen 9:00 en 9:30 ophalen in het (airport)hotel dus is er een vroege rit naar LAX.
Even bellen of mailen is de beste oplossing denk ik.
Het inleveren kost je hooguit een 1/2 uur.
Rob
Ik heb bericht van El Monte. Er vertrekt een rit tussen 8.30 en 8.45 naar de airport. Dus als we de camper direct om 8.00 uur inleveren, zijn we dus op tijd (lees: vroeg) op de luchthaven, zo'n 4 uur voor aanvang vlucht.
Inmiddels geboekt via TravelHome bij El Monte voor een C28, modeljaar 2008.
Heb nog wel een vraag inzake campgrounds. Wij willen de eerste drie nachten gaan staan op een camping in San Diego, Santa Fe Park RV Resort. Hoe zit dat eigenlijk met als je overdag weg wil en weer terug komt. We hebben immers alleen de camper en geen auto. Zijn hier regels voor?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.