Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke kleding mee?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Elvira30
Amerika-ontdekker

Welke kleding mee?

Bericht door Elvira30 »

Hallo,

Wij gaan 9 mei a.s. het welbekende rondje doen (LA-SF in 23 dagen) en we hebben er ontzettend veel zin in!
We hebben inmiddels de nodige info bij elkaar gespaard en veel van deze info is van dit forum. Nu ben ik bezig met het maken van een lijstje van dingen die ik allemaal mee wil nemen en opeens schoot mij een vraag te binnen. Misschien een stomme vraag, maar ja, je zult er maar mee zitten :lol: :

Wij zijn dus van 9 mei tot en met 31 mei in Amerika. We reizen van LA via de nationale parken en Las Vegas naar San Franciso om op 29 mei daar aan te komen. We willen zo min mogelijk bagage meenemen (we willen lekker licht reizen en niet veel mee te hoeven slepen). Wat raden jullie aan om mee te nemen qua schoenen, jassen, truien etc? Ik heb geen idee hoe fris het kan worden 's avonds maar ik wil ook geen onnodige ballast meenemen!

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

Groetjes,
Elvira
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

zelfs als je san francisco in de zomer bezoekt kun je geregeld een trui best gebruiken. dus zeker midden mei. en als je via de bergen (yosemite) van vegas naar san francisco trekt kom je in de omgeving van wegen die wegens de sneeuw nog gesloten zijn. zodus, wat truien meenemen is niet overbodig.
jacques
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hoi Elvira,

Dat probleem heb ik dus ook. Ik vertrek 7 mei, ook 23 dagen en ongeveer hetzelfde rondje. :dance:

Ik vind het een groot probleem hoor.
Wij mogen maar maximaal 12 kilo bagage meenemen.
Ten eerste de schoenen: ik heb bergschoenen voor de lange wandelingen (ik ben ze nog steeds aan het inlopen, ben blij dat ik ze aan het eind van de dag uit mag doen!) en dan neem ik sandalen mee, die zitten heel lekker en verder neem ik slippers mee voor bij het zwembad en onder de douche.
Ik heb net een heel dik vest gekocht. Heel praktisch lijkt me dat. Maar de jas die ik gekocht had, past daar niet over. :(
Eén lange broek (?) en verder twee halflange broeken van dun stof en een korte broek en een rokje. Verder wat shirtjes met lange en korte mouw.
Als het kan neem ik nog een extra trui mee, want ik wil niet 23 dagen in dezelfde trui lopen. Maar het lijkt me zowiezo wel lekker om aan te hebben als je 's ochtends je auto in stapt.

Verder vind ik het zelf heel lastig. Ik neem een douchegel mee van 200 ml, ipv 300ml. Een strandlaken laat ik thuis. Die kan ik evt daar kopen als dat nodig blijkt.
Ik neem een koeltas mee voor in de auto.

Maar verder dan dit ben ik nog niet echt gekomen. Ik heb nog 3 weken en 2 dagen de tijd :wink:

Groetjes van Marloes 8)
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Hoi lelie,

Via welke maatschappij vlieg je? Wij mochten afgelopen zomer namelijk 30kilo per persoon meenemen. Uiteindelijk hadden we met ons vieren slechts ca. 30 totaal nodig.

12 kilo lijkt mij erg weinig, controleer nog eens op de site van de maatschappij wat je op een transatlantische vlucht mag meenemen per persoon.

Verder een aantal tips:
-Wandelschoenen hebben wij gedragen in het vliegtuig: dit scheelt gewicht en bovendien heb je je ingelopen schoenen dan in ieder geval van misplaatste koffers.
-Douchegel etc kun je prima in Amerika halen, neem alleen een proefflacon mee voor de eerste start. Hetzelfde geld voor een koeltas, wij hebben voor 3 dollar een piepschuimen exemplaar gekocht bij Walmart.

gr
Danney
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Hoi Danney,

Ik reis met Djoser. En omdat we met z'n vieren in 1 auto zitten, hebben we niet veel ruimte voor bagage.
We moeten een frame-loze reistas meenemen en tussen de 10 en 12 kilo maximaal.
Ik heb me in mijn eentje ingeschreven, dus ik reis met allemaal vreemden.
(maar als ik tot de 14 kilo kom, dan ben ik al tevreden :lol: )
Ik neem ook een grotere rugtas mee als handbagage.

Kijk evt op http://www.djoser.nl

Groetjes van Marloes
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Blijft lastig dat inpakken; vooral met al die wisselende klimaten.
Ik vind 1 of 2 afritsbroeken altijd wel erg handig voor een dag dat je actief bezig bent. Verder heb ik graag laagjes aan; dan kan je je makkelijker aanpassen aan het weer als het 's ochtends nog erg koud is en 's middags weer warm (dus topjes met een -dun- bloesje erover; die nemen niet veel plaats en gewicht in). Voor 's avonds en een koude dag een fleece trui of vest. En natuurlijk een regenjas.
En inderdaad: draag je zwaarste schoenen tijdens de vliegreis; sandalen zijn over het algemeen stukken lichter en nemen ook minder plek in in je tas.

Tip: hou er rekening mee dat je een strandlaken moet wassen voordat je hem kan gebruiken; anders neemt ie geen vocht op en kan je je er dus niet mee afdrogen...
Elvira30
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvira30 »

Dank jullie wel, voor zover!

Ik ga inderdaad wel mijn wandelschoenen aandoen in het vliegtuig.
Sandalen koop ik daar (teva's kosten daar 40 dollar las ik ergens hier op het forum, en ik heb toch nieuwe nodig dus das mooi) en slippertjes neem ik ook mee. Dus schoenen heb ik geregeld!

Ik zit nog met het jassen-gebeuren. Ik denk maar dat ik nieuwe jas ga kopen want de jassen die ik hier draag vind ik allemaal niet geschikt, :lol:

Het laagjes idee spreekt mij ook aan, ga eens kijken of ik kleding heb die hiervoor in aanmerking komt.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

die laagjes zijn zeker ook voor san francisco een goed idee. de mist kan er heel vlug opduiken en opnieuw verdwijnen.
over san francisco heeft nen beroemde gast die meestal in florida verbleef trouwens ooit gezegd : ,,mijn koudste winter was een zomer in san francisco". ik denk dat hij ondertussen gestorven is. ofwel bevroren in san francisco, ofwel gesmolten in florida.
jacques
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

SF

Bericht door nieuwenoord »

In San Francisco gooien ze je rond Fishermans Warf dood met van die saaie fleece-vestjes met een SF-logoo erop. Niet echt mode, maar wel lekker warm en licht. Wij hebben er toen een stel gekocht en ze waren heerlijk warm.

Monique
Elvira30
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvira30 »

jta schreef:die laagjes zijn zeker ook voor san francisco een goed idee. de mist kan er heel vlug opduiken en opnieuw verdwijnen.
over san francisco heeft nen beroemde gast die meestal in florida verbleef trouwens ooit gezegd : ,,mijn koudste winter was een zomer in san francisco". ik denk dat hij ondertussen gestorven is. ofwel bevroren in san francisco, ofwel gesmolten in florida.
jacques
Grappig dat je dat zegt Jta, ik heb gisteren Escape from Alcatraz (weer eens gezien) en toen werd die quote over San Francisco ook genoemd!

Laagjes it is then!
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Re: SF

Bericht door PBa »

nieuwenoord schreef:In San Francisco gooien ze je rond Fishermans Warf dood met van die saaie fleece-vestjes met een SF-logoo erop. Niet echt mode, maar wel lekker warm en licht. Wij hebben er toen een stel gekocht en ze waren heerlijk warm.

Monique
Die winkels doen vaste goeie zaken. Toen wij er waren betrok het weer ook in de loop van de dag. Toen hebben we allebei maar een San Francisco jas gekocht ($20,- per stuk). Erg fijn!

Ik neem aan dat Djoser vooral wil dat je je spullen compact houdt. Bij Blokker (en vast ook ergens anders) kun je van die zakken kopen waarmee je alle lucht uit je kleding haalt (o.i.d.) Je rolt zo'n zak op en zodoende pers je alle lucht eruit. Dit scheelt altijd aanzienlijk!

Bij de Hema hadden we een pakketje met flesjes gekocht. Hierin kon je kleine beetjes shampoo, creamspoeling, gel etc. doen. Dit scheelt weer een aantal grotere flessen.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik had daar nog naar gezocht bij de Hema, maar kon ze niet vinden.
Morgen zal ik er opnieuw achteraan gaan. (die flesjes)
Elvira30
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvira30 »

Zo'n tasje met flesjes verkopen ze ook bij de Etos, zag ik van het weekend.

Ik neem zelf voor de eerste dagen wat proefverpakkingen en proefflesjes shampoo en gezichtscreme mee (had ik nog bewaard). En de rest koop ik lekker daar. Thuis is toch bijna alles op en dan kan ik fijn allerlei nieuwe en onbekende spulletjes uitproberen op vakantie. Tenslotte is alles (en meer) te koop in Amerika!
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik heb net die lege flesjes zien staan bij de Hema, maar ik vind ze wat aan de kleine kant. Volgens mij iets van 50ml. Ik denk dat ik dan te weinig heb voor 23 dagen.
Maar op zich moet het ook geen probleem zijn, ik kan daar zo iets nieuws kopen, we zitten daar tenslotte niet in de rimboe.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Bij het kruitvat hebben ze ook van die setjes reisflesjes. In die set zitten ook 2 wat grotere flesjes. Dit was voor mij genoeg tijdens de reis.
Alleen shampoo hadden we een gewone fles meegenomen, maar hier deden we wel met z'n drieen mee.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Shampoo en zo koop je toch gewoon daar?
Ik koop zelfs een tandenborstel en tandpasta in Amerika,en laat het allemaal achter op de dag van vertrek.

Hoe minder je meeneemt hoe beter.

De laatste keer in oktober ben ik met 1 rugzak vertrokken,en heb daar kleding gekocht,precies wat ik nodig had.
Goedkope koffer of reistas bij de K-mart,en je hebt alleen op de terugweg wat bagage. :D
domi
Amerika-ontdekker

Bericht door domi »

Je bent best op alles voorzien: we waren in CA tijdens de paasvakantie en aan de kust was het zeer zonnig en bij momenten zelfs erg warm. In Yosemite hadden we sneeuwbuien en regen.
Maar denk eraan dat je ter plaatse wel een en ander zal kopen: kledij is er namelijk erg goedkoop. Het is mi niet zo zeer de vraag "hoeveel neem ik mee" maar wel "hoeveel neem ik mee terug" :D
En als je in motels verblijft kan je meestal wel voor een paar dollar een wasmachine gebruiken.

Prettige reis,

Domi
Elvira30
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvira30 »

Ok, ik ben er uit hoor!

Ik neem mee: laagjes (dus hemdjes, t-shirtjes, vestjes, jasje zeg maar)
Dik vest
korte broek en lange broek
wandelschoenen (trek ik aan) en slippers
ondergoed, sokken
regenjas

En voor de rest koop ik daar lekker nieuw teva's, nieuwe broek etc.

P.S: nu klinkt het alsof ik tijdens de reis ALLEEN mijn wandelschoenen aantrek en de rest meeneem, maar ik beloof dat ik ook nog wat kleren aan zal trekken... :wink:
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

OEPS, als ik jouw lijstje zie, denk ik dat ik wel erg veel mee wil nemen. Of dat jij te weinig meeneemt.
Jij neemt 1 korte broek en 1 lange broek mee, ik neem voor 23 dagen 1 korte broek, 1 lange broek, 2 of 3 halflange dunne broeken (heel dun, weegt niks) en 2 rokjes.

Teveel?

En wat zijn teva's?
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

weet niet hoe ik het moet uitleggen dus doe ik het met beeldmateriaal...

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer