Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag Colorado (Boulder e.o) 25/1 - 9/2

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Reisverslag Colorado (Boulder e.o) 25/1 - 9/2

Bericht door Sjimmy »

Het gaat gelukkig alweer stukken beter!! Alleen m'n been wat dieper buigen gaat nog niet helemaal soepel. Maar ik loop niet meer kreupel (geloof ik ) :D
Gisteravond was ik nogal moe dus we lagen op tijd op bed en vanmorgen werden we 08.30 pas wakker. Heerlijke nacht gehad. Lekker rustig gedoucht, aangekleed en ontbeten en even wat webcams bekeken (van Vail, Keystone, Winterpark en Breckenridge) om te bepalen waar we heen gingen. Het is uiteindelijk Breckenridge geworden. We gingen niet zo heel vroeg weg, gewoon lekker rustig gedaan. Even getankt en een paar keer onderweg gestopt om foto's te maken. Wat is het mooi met de verse sneeuw!! De weg was gelukkig prima berijdbaar.
Nog even getankt (wilde dat ze deze prijzen in NL gaan rekenen....). We reden via weg 93 naar de Interstate 70 richting Breckenridge. De 70 was op sommige plaatsen behóórlijk ICY, en je zou je zomaar kunnen voorstellen dat de runaway ramps (zie foto) gebruikt wordt door een chauffeur die z'n truck niet meer houdt. Verder reden we er vlot heen. Wat een uitzichten onderweg zeg!! Práchtig!!
We waren niet zo vroeg bij Breckenridge, maar Harmen kon mooi nog met een afternoon ticket gaan skiën. Ik ben met de gondel mee omhoog gegaan (is gratis) en besloot daar om terug te gaan lopen := Het was práchtig! Ik heb het rustig aan gedaan, maar beneden had ik het behóórlijk koud. M'n knie hield het prima gelukkig. Ik zat nét in de auto en dacht even in mijn boek te duiken (nog geen letter gelezen) of Harmen belde of ik bovenaan de gondel even wat kwam drinken :+ Dus ik de gondel weer in en weer naar boven. Waar Harmen aan het opwarmen was (-15 is ook met een zonnetje behóórlijk koud), hij had al lekker warme chocomel voor me gehaald. Daarna ben ik weer naar beneden gegaan met de gondel en Harmen ging nog 1 keer omhoog en zou dan doorskiën naar de parkeerplaats (hij vond het mooi geweest). Ik heb niet lang hoeven wachten op 'm :). Ondertussen was het kwart voor 5 ofzo en zijn we aan de terugtocht begonnen.
Harmen werd een beetje moe dus mocht ik rijden. Best pittig op de icy 70 voor het eerst in die auto rijden :+ Maar het ging prima, al trapte ik af en toe iets te diep het gas in :+ Bij de Burger King hebben we een (dit keer klein) menu gehaald.
Bij Golden hebben we even een extra rondje gereden, maar verder ging het prima.
We zijn nog even gaan shoppen. O.a. hebben we bij de Walmart maar een USA -kaart(enboek) gekocht om globaal te weten waar wat ligt.
Ik heb een lekkere verbrande kop, en Harmen niet, die had geen stukje van z'n gezicht bloot :))

Overigens apart, op de flessen hier staat refund (statiegeld) dus wij wilden ze inleveren, maar in Colorado doen ze daar niet aan :+

Tot nu toe bevalt Colorado ons veel meer dan Florida, veel opener/vriendelijkere mensen. en zowat iedereen die we spreken heeft wel een kennis in NL of is er weleens geweest, grappig.

Zo is het paard van de eigenaresse van de paardenwinkel hier geopereerd door een veearts uit Utrecht :)

Ik kreeg zowaar een complimentje over m'n engels whahahaha :+
Bij Harmen horen ze niet eens dat hij niet "van hier" is :+

Van Boulder naar Golden langs de 93.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 70
Afbeelding

Runaway Ramp
Afbeelding

Breckenridge Peak 8
Afbeelding

Naar beneden wandelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Breckenridge
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vanuit de auto terug naar huis.
Afbeelding
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Top dat je knie zo goed herstelt.

DIe tweede afdruk, van welk dier zou dat zijn? :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij skieën niet, maar als ik deze foto's zo zie zou ik toch dolgraag eens een weekje gewoon daar rondrijden en kijken in de winter! Supermooi. Fijn dat je knie een stuk beter is.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Sjimmy schreef: We waren niet zo vroeg bij Breckenridge, maar Harmen kon mooi nog met een afternoon ticket gaan skiën. Ik ben met de gondel mee omhoog gegaan (is gratis) en besloot daar om terug te gaan lopen := Het was práchtig! Ik heb het rustig aan gedaan, maar beneden had ik het behóórlijk koud. M'n knie hield het prima gelukkig. Ik zat nét in de auto en dacht even in mijn boek te duiken (nog geen letter gelezen) of Harmen belde of ik bovenaan de gondel even wat kwam drinken :+ Dus ik de gondel weer in en weer naar boven. Waar Harmen aan het opwarmen was (-15 is ook met een zonnetje behóórlijk koud), hij had al lekker warme chocomel voor me gehaald. Daarna ben ik weer naar beneden gegaan met de gondel en Harmen ging nog 1 keer omhoog en zou dan doorskiën naar de parkeerplaats (hij vond het mooi geweest). Ik heb niet lang hoeven wachten op 'm :). Ondertussen was het kwart voor 5 ofzo en zijn we aan de terugtocht begonnen.
Joh, kan je gratis met de gondel omhoog ? Welke gondel (Peak) was dat ? Mijn vrouwtje gaat over 3 weken mee als ik met de kinderen ga skieën en dit zou wel makkelijk zijn. Of geldt dit voor alle liften vanuit de base ?

Overigens, prachtige foto's weer !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

De "basis" gondel zeg maar, naar de basissen van "peak 8" en "peak 7" Op peak 7 is op de basis alleen niet zoveel te doen. op Peak 8 wel. Verder kan je ook met de gratis bus heel wat afrijden daar :).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wat een geweldig mooie foto's, zeg! Prachtig... er zitten echt juweeltjes tussen!

(Als ik dit dan zie, dan ben ik toch wel blij dat we de beslissing hebben genomen om naar die omgeving te gaan verhuizen over een aantal maanden - kunnen we voortdurend daarvan genieten!)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Vandaag hebben we webcams bekeken en het leek in Keystone mooi weer dus zijn we die kant op gegaan. Harmen z'n laatste dag skiën waarschijnlijk. Ik heb het maar niet meer geprobeerd alhoewel ik vandaag twijfelde om toch te gaan.
Vanmorgen zijn we eerst nog even langs Mike's Camera (http://www.mikescamera.com) gegaan, een soort Foto Konijnenberg maar dan hier. Ik heb daar een 2e Circ. Polar filter gehaald want ik bleef het filter van de lenzen verwisselen. Verder nog even rondgeneust, maar portemonnee in zak kunnen houden verder. Onee, nog 2 18% grijs stofdoekjes meegenomen :). Maar die zijn altijd handig! Daarna hebben we (weer!) getankt en zijn we naar Keystone gereden. We reden een iets ander weggetje (de 6) erg mooi weggetje tussen de rotsen langs een flinke beek. Helaas werd het bewolkter en bewolkter. De 70 was besneeuwder dan gisteren.... In Keystone was het gelukkig droog en Harmen is nog lekker even gaan skiën. Ik ben binnen gaan zitten lezen.
Om een uur of 6 zijn we richting Silverthorne gegaan en hebben daar gesjopt bij een paar autlet malls (geslaagd bij Nike en Calvin Klein). Ondertussen sneeuwde het aardig door en de 70 was op de heenweg al niet best dus we zijn vrij vlot weer in de auto gestapt richting huis. Onderweg bij de gele M even een menuutje gehaald.
En de 6 weer terug. Af en toe baal ik van die leuke auto. Harmen denkt dat íe SuperMan is ofzo :( Verder laat ik me er maar niet over uit, maar ik was even NIET blij.....
Eenmaal thuis hebben we even met Karen (collega Harmen) zitten chatten over de plannen voor het weekend. Morgen schijnt het een beetje beroerd weer te worden. Maar voor zondag staat er wat leuks op de planning *\o/* (onder voorbehoud van het weer).

Ik had vandaag maar 1 fatsoenlijke foto gemaakt dus heb net maar wat plaatjes van het appartement geschoten.

Afbeelding

Afbeelding
Slaapkamer 1

Afbeelding
Links hal met voordeur en deur naar garage, Rechts keuken

Afbeelding
Badkamer 1

Afbeelding
zicht op keuken

Afbeelding
zicht op keuken

Afbeelding
woonkamer

Afbeelding
woonkamer

Afbeelding
woonkamer

Afbeelding
(onze) slaapkamer met badkamer en inloopkast

Afbeelding
slaapkamer
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Dit is een teleurstelling voor mij. Ik ben zoveel gewend geworden op gebied van foto's van je reisje.

Morgen moet dat wel beter :mrgreen:
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Ik doe m'n best :mrgreen:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Geef je ook fotografieles?? Wil er graag voor naar Veenendaal rijden......

Genieten hoor die platen van je
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Sjimmy schreef:De "basis" gondel zeg maar, naar de basissen van "peak 8" en "peak 7" Op peak 7 is op de basis alleen niet zoveel te doen. op Peak 8 wel. Verder kan je ook met de gratis bus heel wat afrijden daar :).
Oh, ik dacht al ... Je kan dus niet daadwerkelijk gratis 'de berg op'. Wij hebben een appartement bij Peak 9, dus daar lopen we binnen 5 minuten naar toe. Ik dacht even dat mij vrouw gratis de 1e lift naar boven mocht nemen (daar had ik nog niet van gehoord), maar dat bedoelde je dus niet .... :roll:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Wendy dank je, en ik vind mezelf daar niet echt goed genoeg voor := Ben het ook nog maar aan het leren :=

MattRob, helaas niet idd....
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Vandaag zijn we vanmorgen eerst Harmen zijn ski's in wezen leveren. Daarna zijn we naar Estes Park gereden. Wel een mooi weggetje maar niet veel nieuwe dingen tov van eerdere wegen. Ook Estes Park was niet veel bijzonders (vonden wij). Heel erg op (zomer)toeristen gericht, alleen zijn die er dit seizoen niet. Wel zag ik daar de Sombrero Ranch die open was dus meteen even gevraagd van paardrijden. En volgend week ga ik een 2 uur rit door de Rocky's maken!!! (wel koud := := :=) Lijkt me super gaaf. Alleen baal ik op zo'n moment wel van m'n grote camera....Denk dat die niet mee gaat.
Daarna zijn we naar Loveland gereden, dit was wel een leuk weggetje (de 34). En van Loveland zijn we weer terug naar Boulder gaan met hier en daar een shop stop. We kwamen o.a. de Murdoch's tegen (een soort Welkoop). Met een hoop paardenspullen. Zoals een zadeltas voor je geweer :+ En je kon er halstertouwen/ropes op maat laten maken. :D
Oh en een leuk soort schommel. Een autoband - paard :D
Verder netjes portemonee in zak gehouden.
Toen hadden we om 5 uur met Harmen z'n collega afgesproken. We hebben even kennis gemaakt met haar en haar dochter en zijn mee geweest wat drinken bij hen. Daarna zijn we samen Mexicaans gaan eten en nog even wezen shoppen bij de Target.
Wat wel grappig is, is dat de dochter (Jamie) van Karen (Harmen z'n collega) in precies hetzelfde vakgebied zit als ik :))

Nog een paar grappige dingetjes
- Er worden hier geen Marsen verkocht :? :? (wel snickers e.d.) Strange.
- In bijna elke winkel is een keurig netjes openbaar toilet (Restroom!) Dat zouden ze in NL moeten hebben!!

Paar plaatjes, helaas geen blauwe lucht ;(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Links is ons appartement achter de garagedeuren op de begane grond.

Afbeelding
Oproep om te gaan stemmen.

Afbeelding
Ropes/halstertouwen op maat

Afbeelding
Cowboylaarzen in alle soorten en maten :+

Afbeelding
Zadeltas voor je geweer (en hoefijzers los te koop).

Afbeelding
Creatieve autoband-schommel
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Sjimmy schreef: Nog een paar grappige dingetjes
Dan moet je de Milky Way hebben, lijkt heel erg op een Mars. En als je een NL Milky Way wilt hebben, moet je de 3Musketeers nemen :wink: !
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Hey,

Leuke foto's weer.

Met je knie is het blijkbaar weer volledig in orde, niet?

Groetjes
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Ik ben weer aardig mobiel. Alleen traplopen (gelukkig is het appartement gelijkvloers) gaat niet lekker en ik sprong over een bult ijs waarbij ik op m'n 'slechte' been landde, dat is niet heel handig zeg maar.

Vandaag zijn we met Karen en Jamie naar Winterpark gereden. Jéémig wat een sneeuw daar. Het was daar -15, zonder zon met een behóórlijke wind dus als je al 1 tel de auto uit was wilde je er heel snel weer in. We waren echt helemaal gaar toen we terug kwamen. Weet ik veel hoeveel uur in de auto gezeten. Het was heel druk op de weg. Iedereen was onderweg naar huis wat het is SuperBowlSunday (American Football).
Maar wel "Big horn sheeps" gezien. De elanden zaten door de kou helaas ver terug in de bossen (dit hebben we daar even aan een kenner gevraagd). En lopen was niet echt een optie want je zakt tot je knieën in de sneeuw als het niet tot je middel is.
Momenteel kunnen we met de buurt meegenieten van American Football, het lijkt wel of het NL elftal speelt :+
Vanavond lekker relaxen bij de open haard :).
Morgen moet Harmen werken dus mag ik mezelf vermaken :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Big horn sheep
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

MattRob schreef:
Sjimmy schreef: Nog een paar grappige dingetjes
Dan moet je de Milky Way hebben, lijkt heel erg op een Mars. En als je een NL Milky Way wilt hebben, moet je de 3Musketeers nemen :wink: !
Ik geef het door aan m'n vent :mrgreen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Welk(e) filter(s) gebruik je op je camera? Enkel UV, of heb je nog andere die je gebruikt?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Voor de foto's met de blauwe luchten gebruik ik een Circulair Polar.
Anders niets of een UV.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dank je! Weet ik wat ik kan vragen als iemand suggesties voor een verjaardagscadeau nodig heeft! :wink:

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer