Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
onze huwelijkstrip
onze huwelijkstrip
We hebben wegens omstandigheden (zie introductie op dit forum) pas gisteren besloten om als huwelijksreis naar de USA te vertrekken.
Omdat we alles in korte tijd in elkaar moeten flansen, graag even jullie mening of het onderstaande haalbaar is.
26/4: trouw
dag 1 29/4: vertrek vanuit Brussel naar San Francisco met tussenstop
dag 2 30/4: bezoek San Francisco
dag 3 01/5: bezoek San Francisco
dag 4 02/5: vertrek uit San Francisco naar Yosemite
dag 5 03/5: Yosemite
dag 6 04/5: Yosemite
dag 7 05/5: vertrek uit Yosemite, rit via Sequoia en Kings Canyon
Dag 8 06/5: Sequoia
Dag 9 07/5: lange rit via Death Valley naar Las Vegas
Dag 10 08/5: Las Vegas
Dag 11 09/5: vertrek uit Las Vegas richting Zion N.P., daarna richting Bryce canyon
Dag 12 10/5: Bryce Canyon
Dag 13 11/5: Vertrek uit Bryce Canyon naar Arches NP/Moab
Dag 14 12/5: dag raften in de omgeving
Dag 15 13/5: Canyonlands/Arches
Dag 16 14/5: 's ochtens vroeg richting Page voor Antelope Canyon. 's Avonds aankomst aan Grand Canyon
Dag 17 15/5: Grand Canyon
Dag 18 16/5: Grand Canyon
Dag 19 17/5: vertrek 's ochtends vroeg voor lange rit (+/- 10 uur)naar San Diego
Dag 20-22 18/5-20/5: San Diego
Dag 22 20/5: vlucht naar New York
Dag 23-25 20/5-23/5: bezoek New York.
Dag 26: 24/5 Brussel
Ja, het is een lange reis maar voor een keer mag dit wel. Daarna zullen we een paar jaar dicht bij het belgenlandje moeten blijven.
Omdat we alles in korte tijd in elkaar moeten flansen, graag even jullie mening of het onderstaande haalbaar is.
26/4: trouw
dag 1 29/4: vertrek vanuit Brussel naar San Francisco met tussenstop
dag 2 30/4: bezoek San Francisco
dag 3 01/5: bezoek San Francisco
dag 4 02/5: vertrek uit San Francisco naar Yosemite
dag 5 03/5: Yosemite
dag 6 04/5: Yosemite
dag 7 05/5: vertrek uit Yosemite, rit via Sequoia en Kings Canyon
Dag 8 06/5: Sequoia
Dag 9 07/5: lange rit via Death Valley naar Las Vegas
Dag 10 08/5: Las Vegas
Dag 11 09/5: vertrek uit Las Vegas richting Zion N.P., daarna richting Bryce canyon
Dag 12 10/5: Bryce Canyon
Dag 13 11/5: Vertrek uit Bryce Canyon naar Arches NP/Moab
Dag 14 12/5: dag raften in de omgeving
Dag 15 13/5: Canyonlands/Arches
Dag 16 14/5: 's ochtens vroeg richting Page voor Antelope Canyon. 's Avonds aankomst aan Grand Canyon
Dag 17 15/5: Grand Canyon
Dag 18 16/5: Grand Canyon
Dag 19 17/5: vertrek 's ochtends vroeg voor lange rit (+/- 10 uur)naar San Diego
Dag 20-22 18/5-20/5: San Diego
Dag 22 20/5: vlucht naar New York
Dag 23-25 20/5-23/5: bezoek New York.
Dag 26: 24/5 Brussel
Ja, het is een lange reis maar voor een keer mag dit wel. Daarna zullen we een paar jaar dicht bij het belgenlandje moeten blijven.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: onze huwelijkstrip
Is haalbaar, al zou ik zelf een dag Sequoia eruit laten, en die dag nemen om de rit naar San Diego in twee delen te doen.
Je kan ook niet door sequoia, maar via de Tioga pass Yosemite verlaten (de andere kant dus) en een overnachting in Death valley doen.
Heeft mijn persoonlijke voorkeur, zeker omdat je genoeg tijd in Yosemite hebt om hoge bomen te kijken.
Je kan ook niet door sequoia, maar via de Tioga pass Yosemite verlaten (de andere kant dus) en een overnachting in Death valley doen.
Heeft mijn persoonlijke voorkeur, zeker omdat je genoeg tijd in Yosemite hebt om hoge bomen te kijken.

De Tioga-pas is inderdaad een mogelijkheid om het park te verlaten, maar we moeten er rekening mee houden dat het begin mei is en de pas hoogstwaarschijnlijk nog gesloten is.
Mocht het toch kunnen: des te beter, dan doen we de Tioga-pas en overnachting ergens voor Death-Valley.
Mocht het toch kunnen: des te beter, dan doen we de Tioga-pas en overnachting ergens voor Death-Valley.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tioga Pass was verleden jaar open op 11 mei en dat was uitzonderlijk vroeg. Het jaar daarvoor pas in juni dus reken erop dat de pas gesloten zal zijn.
Van Sequoia naar Las Vegas via Death Valley is wel erg ver en je zal weinig tijd hebben om iets te zien.
2 dagen Grand Canyon NP is ook erg lang tenzij je helemaal naar beneden wilt. Dat duurt 2 dagen.
Ik zou overwegen om Moab voor een volgende keer te bewaren en meer tijd besteden aan Death Valley, Zion, Bryce en Capitol Reef, Monument Valley etc.
Er zijn mogelijkheden om te raften in Bluff op de San Juan River.
Yeehaw
Van Sequoia naar Las Vegas via Death Valley is wel erg ver en je zal weinig tijd hebben om iets te zien.
2 dagen Grand Canyon NP is ook erg lang tenzij je helemaal naar beneden wilt. Dat duurt 2 dagen.
Ik zou overwegen om Moab voor een volgende keer te bewaren en meer tijd besteden aan Death Valley, Zion, Bryce en Capitol Reef, Monument Valley etc.
Er zijn mogelijkheden om te raften in Bluff op de San Juan River.
Yeehaw
-
- Amerika-expert
in mei zal je ook kunnen raften in Three Rivers ( by seqouia np), zie http://www.e-raft.com/Regions/California/Kaweah.Er zijn mogelijkheden om te raften in Bluff op de San Juan River
( ben weer daar met mijn sequoia np, heb daar nochtans geen aandelen in).
Twee dagen Grand Canyon voor een ,,gewoon" bezoek is inderdaad veel.
jacques
Ja, twee dagen is misschien wel wat veel voor Grand Canyon, maar we zijn beiden nogal fervente wandelaars.
Die twee dagen zullen dus van pas komen.
Voor de dagen tussen Las Vegas en de Grand Canyon in, daar kunnen we nog ter plekke aan sleutelen omdat we hier waarschijnlijk geen logies op voorhand zullen vastleggen.
We zullen alvast jullie welgekomen bemerkingen eens bestuderen.
Voor de dagen tussen Las Vegas en de Grand Canyon in, daar kunnen we nog ter plekke aan sleutelen omdat we hier waarschijnlijk geen logies op voorhand zullen vastleggen.
We zullen alvast jullie welgekomen bemerkingen eens bestuderen.
Dag 9 verdelen over 2 dagen, door bijvoorbeeld iets van Sequoia NP te laten vervallen.
Op deze manier lijk je de keuze te maken om vooral te wandelen in Bryce i.p.v Zion. Dat kan uitstekend, al geven veel forumleden de voorkeur aan meer tijd daarvoor in Zion en hooguit een halve dag (en nacht) Bryce.
Dag 16 & 17: bijvoorbeeld in/bij Monument Valley overnachten. De volgende dag Antelope Canyon. Grand Canyon vervolgens 1 dag.
En om nog wat meer lucht te scheppen eventueel in Phoenix eindigen (geen San Diego dus).
Johan
Op deze manier lijk je de keuze te maken om vooral te wandelen in Bryce i.p.v Zion. Dat kan uitstekend, al geven veel forumleden de voorkeur aan meer tijd daarvoor in Zion en hooguit een halve dag (en nacht) Bryce.
Dag 16 & 17: bijvoorbeeld in/bij Monument Valley overnachten. De volgende dag Antelope Canyon. Grand Canyon vervolgens 1 dag.
En om nog wat meer lucht te scheppen eventueel in Phoenix eindigen (geen San Diego dus).
Johan
-
- Amerika-expert
ook Bryce is een wandelparadijs maar Zion heeft natuurlijk een paar formidabele wandelingen die je in ruil voor wat zweet tot boven Zion Canyon loodsen : Angels Landing, Observation Point, in mindere mate Hidden Canyon.wandelen in Bryce i.p.v Zion. Dat kan uitstekend, al geven veel forumleden de voorkeur aan meer tijd daarvoor in Zion en hooguit een halve dag (en nacht) Bryce.
Mits tijdige start in Las Vegas zou je die dag al vanaf 's middags en eventueel inclusief picnic een wandeling in Zion kunnen maken. De dag daarop ofwel nog een wandeling ofwel in alle rust richting Bryce afzakken met onderweg ook nog de mogelijkheid om eens de benen te strekken ( bv de wandeling onmiddellijk na de Zion-tunnel). In de namiddag dan wandelen in het amphitheater van Bryce, met zonsondergang. In dit geval beperk je het bezoek aan Bryce wel tot het amphitheater en is de lange rimroad voor een volgende keer.
jacques
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij gaan bijna een soortgelijke rondreis maken!
We zijn alleen ongeveer een week later overal!
Ben benieuwd hoe jullie 't beleven!
Houden jullie nog een weblog bij?
We zijn alleen ongeveer een week later overal!
Ben benieuwd hoe jullie 't beleven!
Houden jullie nog een weblog bij?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
hey José,
Een weblog bijhouden dat zie ik niet meteen zitten wegens nog nooit gedaan...En ik denk dat T het op zijn heupen krijg als ik op onze huwelijksreis ook nog eens over de laptop gebogen zit! Het is nu al erg genoeg...
Wat ik wel wil doen is je ter plekke een PB sturen met de voorlopige ervaringen en dat als we ergens een PC met internetverbinding ter beschiking hebben.
Een weblog bijhouden dat zie ik niet meteen zitten wegens nog nooit gedaan...En ik denk dat T het op zijn heupen krijg als ik op onze huwelijksreis ook nog eens over de laptop gebogen zit! Het is nu al erg genoeg...
Wat ik wel wil doen is je ter plekke een PB sturen met de voorlopige ervaringen en dat als we ergens een PC met internetverbinding ter beschiking hebben.
Ik zou er idd de volledige dag van Sequoia uit laten en deze te reserveren voor deze dag te reserveren tussen Arches en GC (Monument Valley, Antelope Canyon, Horseshoe bend) en overnachten in Page. Het probleem is dan wel dat je Antelope Canyon 's middags moeilijk kan bezichtigen.
Wij maken dezelfde periode ongeveer dezelfde reis maar dan in de andere richting. We komen normaal gezien tegen in LV (8 mei).
Ik ga ook een weblog bijhouden. Is niet moeilijk om te maken (beetje zoeken maar het lukt wel) maar hij is nog niet af.
Grz,
Gunther
Wij maken dezelfde periode ongeveer dezelfde reis maar dan in de andere richting. We komen normaal gezien tegen in LV (8 mei).
Ik ga ook een weblog bijhouden. Is niet moeilijk om te maken (beetje zoeken maar het lukt wel) maar hij is nog niet af.
Grz,
Gunther
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Die van ons is; mark-jose.reismee.nl
Erg makkelijk in gebruik hoor!
Wij nemen idd wel een laptop mee omdat er in veel hotels (en naar ik meen ook restaurants) gratis wireless internet is!
De familie een beetje op de hoogte houden per e-mail ipv bellen scheelt bakken met geld!
Erg makkelijk in gebruik hoor!
Wij nemen idd wel een laptop mee omdat er in veel hotels (en naar ik meen ook restaurants) gratis wireless internet is!
De familie een beetje op de hoogte houden per e-mail ipv bellen scheelt bakken met geld!
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als die familie ook over internet beschikt kan je ook via skype gratis van pc naar pc bellen, dat doen wij de laatste jaren werkt heel goed.José schreef:De familie een beetje op de hoogte houden per e-mail ipv bellen scheelt bakken met geld!
Je kan ook naar een (vaste)landlijn bellen maar dat kost dan we geld maar ook weer niet veel 10 minuten voor €0.20 of zo, wij hebben er de eerste keer € 10,00 opgezet en doen dar al drie reizen mee.
Rob
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtig om daar te wandelen, maar in een dag kun je ook al veel wandelen. Neem dan zeker wat meer tijd voor Zion als je van wandelen houdt. Toch wat afwisselender.SenT schreef:Ja, twee dagen is misschien wel wat veel voor Grand Canyon, maar we zijn beiden nogal fervente wandelaars.
De dag Sequoia zou ik er in houden; ook daar kun je geweldig wandelen, hoewel jullie er wel vroeg in het jaar zijn. Overnacht de tweede nacht al iets buiten het park zodat je de volgende dag wat meer tijd hebt Death Valley.
Marianne
Wij hebben al wat nagedacht voor de tip die sommigen gegeven hebben om een dag minder in Grand Canyon te besteden. Hoogstwaarschijnlijk zullen we dat wel doen. De tocht de canyon in duurt namelijk best twee dagen en blijkbaar zijn we erg laat aan want alle slaapplaatsen beneden zijn al volzet. Een tentje + slaapzakken meezeulen zien we niet zo zitten.
Die extra vrijgekomen dag zullen we nog ergens tussen de Las Vegas en de Grand Canyon in planten, hoogstwaarschijnlijk Zion Of Bryce Canyon.
De tweede overnachting in Sequioa zal al buiten het park zijn, richting Isabella Lake want de volgende dag is het een tocht van 8 uur door Death Valley tot Las Vegas (rust- en bezoektijd niet inbegrepen).
Die extra vrijgekomen dag zullen we nog ergens tussen de Las Vegas en de Grand Canyon in planten, hoogstwaarschijnlijk Zion Of Bryce Canyon.
De tweede overnachting in Sequioa zal al buiten het park zijn, richting Isabella Lake want de volgende dag is het een tocht van 8 uur door Death Valley tot Las Vegas (rust- en bezoektijd niet inbegrepen).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 7070 Weergaves
-
Laatste bericht door sworkskid
-
- 80 Reacties