Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuw paspoort? In huidige staan Russisch/Arabische stempels
Nieuw paspoort? In huidige staan Russisch/Arabische stempels
Hallo,
Medio april gaan we weer naar de VS voor de grote vakantie van dit jaar.
Door de vakanties van de afgelopen twee jaar naar Rusland, Egypte en Brunei, hebben we een aantal stempels en visa uit die landen in ons paspoort staan.
Met enige regelmaat hoor ik echter dat het niet zo 'handig' is, als je de VS wilt bezoeken en je stempels in je paspoort hebt staan van landen waarmee de VS op een wat gespannen voet staat. Daarbij denk ik dan in eerste instantie aan landen als Iran en Irak.
Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen of we mogelijk problemen kunnen verwachten met stempels/visa uit Rusland, Egypte en Brunei?
Het alternatief is natuurlijk nieuwe paspoorten aanvragen maar de huidige zijn nog vrij 'nieuw'. Ik vind het daarom zonde om 2 x zo'n 40 a 50 euro hiervoor uit te geven.
Ik hoor graag jullie reactie.
Medio april gaan we weer naar de VS voor de grote vakantie van dit jaar.
Door de vakanties van de afgelopen twee jaar naar Rusland, Egypte en Brunei, hebben we een aantal stempels en visa uit die landen in ons paspoort staan.
Met enige regelmaat hoor ik echter dat het niet zo 'handig' is, als je de VS wilt bezoeken en je stempels in je paspoort hebt staan van landen waarmee de VS op een wat gespannen voet staat. Daarbij denk ik dan in eerste instantie aan landen als Iran en Irak.
Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen of we mogelijk problemen kunnen verwachten met stempels/visa uit Rusland, Egypte en Brunei?
Het alternatief is natuurlijk nieuwe paspoorten aanvragen maar de huidige zijn nog vrij 'nieuw'. Ik vind het daarom zonde om 2 x zo'n 40 a 50 euro hiervoor uit te geven.
Ik hoor graag jullie reactie.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Nieuw paspoort? In huidige staan Russisch/Arabische stempels
alleen staten gelijk algerije,afganistan of irak kunnen mss problemen geven.de deze die jij opgeven hebt zullen geen enkel probleem vormen.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
-
- Amerika-expert
Amerikaanse consulaat bellen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe zijn dat geen risicolanden, maar ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen, en een nieuw aanvragen.
Je zal net die ene ambtenaar treffen die je gezellig apart zet voor een wat langer interview, wat heb je er aan?
Je zal net die ene ambtenaar treffen die je gezellig apart zet voor een wat langer interview, wat heb je er aan?
Egypte zal je geen problemen geven, Rusland ook niet. Brunei weet ik niet, maar kan me ook moeilijk voorstellen. Zolang je geen 3 gesluierde vrouwen in je kielzog hebt en slechts korte tijd in die landen geweest bent, voor vakantie, zou ik me nergens zorgen over maken. De enige manier om 100% zeker te zijn is uiteraard het Amerikaans consulaat op te bellen en dit te vragen.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
en dat telefoontje kost reeds 15 euro
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben vorig jaar naar Amerika gereisd met veel stempels van Egypte in mijn paspoort. Geen enkel probleem.
Groet, Lauren
Groet, Lauren
-
- Amerikafan
ik heb ook stempels van Egypte in mijn paspoort en ook van Jordanië. Achter op mijn paspoort zit ook nog een stickertje van Israël (die stempelen volgens mij niet?), maar heb nog nooit problemen gehad. Eén keer hebben ze gevraagd wat we in die landen gedaan hadden, toen ik antwoordde dat we graag duiken kreeg ik een big smile van de douanier. Dat kunnen ze dus blijkbaar ook..... 

- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik heb 2 visa van Rusland in mijn paspoort, en ben inmiddels alweer aantal keer de US in geweest. Heeft nog nooit iemand een vraag over gesteld
!

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
enthusiast schreef:ik heb ook stempels van Egypte in mijn paspoort en ook van Jordanië. Achter op mijn paspoort zit ook nog een stickertje van Israël (die stempelen volgens mij niet?), maar heb nog nooit problemen gehad. Eén keer hebben ze gevraagd wat we in die landen gedaan hadden, toen ik antwoordde dat we graag duiken kreeg ik een big smile van de douanier. Dat kunnen ze dus blijkbaar ook.....
Israel stempelt alleen op verzoek, stickertje is makkelijk te verwijderen mocht je door willen reizen naar Arabische buurlanden.
Met stempel van Israel kwam je 15 jaar geleden bv Syrie echt niet binnen, weet ik uit ervaring.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een vriend van mij reist zich wezenloos.......... het enige "probleem" dat hij ooit heeft gehad is om met een visumstempel voor afghanistan in USA te komen. Dat was een interview van 2 uur........... maar uitgelegd dat het om stage ging en bla bla en toen was het verder niks spannends meer.
Als je echt helemaal zeker zou zijn zou ik een nieuw paspoort aanvragen, want de ambassade bellen kost ook al 15 euro...
Goede reis
Als je echt helemaal zeker zou zijn zou ik een nieuw paspoort aanvragen, want de ambassade bellen kost ook al 15 euro...
Goede reis
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Totaal onnodig om je hier druk over te maken. Ook mijn (vorige) paspoort stond vol met stempels/visa van landen die niet tot de "vriendenkring" van de VS gerekend mogen worden. Geen enkel probleem, er staan daar natuurlijk geen "amateurs" aan de grens.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
Ook ik heb visas en stempels uit een paar 'axis of evil' landen en Cuba in NL paspoort en nooit problemen gehad weer naar huis te komen. Douane hier in Boston vind ik altijd erg vriendelijk en sommigen stellen vragen die meer uit interesse klinken dan ondervraging. En daarna krijg ik altijd een 'welcome home'.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hai! Als ambtenaar bij Burgerzaken zal ik je absoluut niet aanraden om een nieuw paspoort aan te vragen. Zeker niet nu de prijzen zijn gestegen naar 50 euro/paspoort. Wat er wel gebeurt is dat mensen een tweede paspoort aanvragen omdat zij stempels in hun paspoort hebben en van plan zijn te reizen naar conflicterende landen. Zie info hier:
OVERZICHT CONFLICTERENDE LANDEN
Voor verstrekking van een tweede paspoort komt in aanmerking de aanvrager die tijdens
dezelfde reis eerst één of meer landen uit kolom 2 bezoekt en daarna het land genoemd in
kolom 1.
Het eerste paspoort mag niet volgestempeld of verlopen zijn.
Het Nederlandse paspoort mag geen visum bevatten voor een reis
NAAR: VANUIT:
Afghanistan Israël
Irak Israël
Iran Israël
Jemen Israël
Libanon Israël
Libië Israël
Pakistan Israël
Saudi-Arabië Israël
Sudan Israël
Syrië Israël
Israël
Voor reizen naar Israël tot drie maanden is voor Nederlanders geen visum vereist.
Door Israël worden bij grensoverschrijding geen stempels in het paspoort geplaatst.
Griekenland
Houders van Nederlandse paspoorten met in- en uitreisstempels van Turks-Cypriotische
autoriteiten worden niet toegelaten tot Griekenland.
Indien naar landen wordt gereisd waarvoor visa vereist zijn, dient in eerste instantie het eerste
paspoort gebruikt te worden;
het tweede paspoort is bedoeld om te reizen in de periode dat voor het eerste paspoort visa
worden aangevraagd.
Indien naar politiek tegengestelde landen wordt gereisd kunnen beide paspoorten onafhankelijk
worden gebruikt. Het gebruik van twee paspoorten is te allen tijde voor risico van de houder.
N.B. het is gewenst de aanvrager van een tweede paspoort uitdrukkelijk mede te delen dat bij
grensoverschrijding slechts één paspoort wordt getoond.
Zoals je ziet is dit bij jou niet van toepassing en moet je er dus vanuit gaan dat je de normale medewerking wordt verleend voor een snelle doorgang. Ook een Pakistaanse collega van mij die richting allerlei Midden Oosten landen was geweest had geen noemenswaardige problemen bij binnenkomst in de VS. Ik zou me niet druk maken, er zijn mensen met exotischere stempels in hun pas die ook geen problemen hebben
OVERZICHT CONFLICTERENDE LANDEN
Voor verstrekking van een tweede paspoort komt in aanmerking de aanvrager die tijdens
dezelfde reis eerst één of meer landen uit kolom 2 bezoekt en daarna het land genoemd in
kolom 1.
Het eerste paspoort mag niet volgestempeld of verlopen zijn.
Het Nederlandse paspoort mag geen visum bevatten voor een reis
NAAR: VANUIT:
Afghanistan Israël
Irak Israël
Iran Israël
Jemen Israël
Libanon Israël
Libië Israël
Pakistan Israël
Saudi-Arabië Israël
Sudan Israël
Syrië Israël
Israël
Voor reizen naar Israël tot drie maanden is voor Nederlanders geen visum vereist.
Door Israël worden bij grensoverschrijding geen stempels in het paspoort geplaatst.
Griekenland
Houders van Nederlandse paspoorten met in- en uitreisstempels van Turks-Cypriotische
autoriteiten worden niet toegelaten tot Griekenland.
Indien naar landen wordt gereisd waarvoor visa vereist zijn, dient in eerste instantie het eerste
paspoort gebruikt te worden;
het tweede paspoort is bedoeld om te reizen in de periode dat voor het eerste paspoort visa
worden aangevraagd.
Indien naar politiek tegengestelde landen wordt gereisd kunnen beide paspoorten onafhankelijk
worden gebruikt. Het gebruik van twee paspoorten is te allen tijde voor risico van de houder.
N.B. het is gewenst de aanvrager van een tweede paspoort uitdrukkelijk mede te delen dat bij
grensoverschrijding slechts één paspoort wordt getoond.
Zoals je ziet is dit bij jou niet van toepassing en moet je er dus vanuit gaan dat je de normale medewerking wordt verleend voor een snelle doorgang. Ook een Pakistaanse collega van mij die richting allerlei Midden Oosten landen was geweest had geen noemenswaardige problemen bij binnenkomst in de VS. Ik zou me niet druk maken, er zijn mensen met exotischere stempels in hun pas die ook geen problemen hebben

Allen bedankt voor de input. Op basis van jullie reacties hebben we besloten gewoon onze huidige paspoorten mee te nemen op vakantie.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
dutchie_in_boston schreef:Ook ik heb visas en stempels uit een paar 'axis of evil' landen en Cuba in NL paspoort en nooit problemen gehad weer naar huis te komen. Douane hier in Boston vind ik altijd erg vriendelijk en sommigen stellen vragen die meer uit interesse klinken dan ondervraging. En daarna krijg ik altijd een 'welcome home'.
Af en toe wordt er gevraagd wat de reden van je bezoek was aan de desbetreffende landen, maar dit gebeurd ook wanneer je een US Visa in je paspoort hebt (bij mij een J-1 visa).
Even een vraag aan Dutchie in Boston; hoe kom jij aan een stempel uit Cuba in je paspoort? Ik heb in 2003 in Cuba geweest en kreeg geen enkele stempel in m'n paspoort. Bij navragen bleek dat dit gebeurde omdat dit vragen kan opleveren bij de douane in de US. Door niet te stempelen worden toeristen een eventueel vragenvuur bespaard.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben Dutchie niet, maar weet wel antwoord te geven op je vraag. Als je in Cuba door de douane gaat, krijg je idd als 'westerling' automatisch geen stempel vanwege eventuele problemen (hetzelfde geldt voor Israel). Ik ben toen speciaal teruggelopen naar de mannen achter de douanehokjes (ik had het nl in eerste instantie niet door) en ben toen uiteindelijk door extra lief te kijken door een van die mannen terug zo'n hokje ingelaten om te late stempelen (het is eigenlijk alleen maar 1 richtingsverkeer). Zodoende toch nog 2x stempeltjes gehaald in onze paspoorten. In Israel wist ik dat toen nog niet en ben ik het vergeten... jammerSteffen schreef:dutchie_in_boston schreef:Ook ik heb visas en stempels uit een paar 'axis of evil' landen en Cuba in NL paspoort en nooit problemen gehad weer naar huis te komen. Douane hier in Boston vind ik altijd erg vriendelijk en sommigen stellen vragen die meer uit interesse klinken dan ondervraging. En daarna krijg ik altijd een 'welcome home'.
Af en toe wordt er gevraagd wat de reden van je bezoek was aan de desbetreffende landen, maar dit gebeurd ook wanneer je een US Visa in je paspoort hebt (bij mij een J-1 visa).
Even een vraag aan Dutchie in Boston; hoe kom jij aan een stempel uit Cuba in je paspoort? Ik heb in 2003 in Cuba geweest en kreeg geen enkele stempel in m'n paspoort. Bij navragen bleek dat dit gebeurde omdat dit vragen kan opleveren bij de douane in de US. Door niet te stempelen worden toeristen een eventueel vragenvuur bespaard.

Op de terugweg vroeg ik ook of ze stempelden en de dame begreep mij niet waardoor ze gewoon opnieuw een entry stamp in mijn paspoort zette. Je begrijpt het al, ik ben ook fervent stempeltjes spaarder haha
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben in 2005 rechtstreeks van Amerika naar Israel gevlogen met mijn Nederlandse paspoort en kreeg dus gewoon een stempel in mijn paspoort. Ik weet niet of de "regels" inmiddels gewijzigd zijn maar ik hoefde nergens om te vragen.Als je in Cuba door de douane gaat, krijg je idd als 'westerling' automatisch geen stempel vanwege eventuele problemen (hetzelfde geldt voor Israel).
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja, ik was in Israel in 2000, dus eea zal wel gewijzigd zijn, wij kregen toen geen stempel, wij werden door personeel automatisch in de 'no stamp' line gezet. Maar dit is weer zo lang geleden dat het best gewijzigd kan zijn.BostonBoy schreef:Ik ben in 2005 rechtstreeks van Amerika naar Israel gevlogen met mijn Nederlandse paspoort en kreeg dus gewoon een stempel in mijn paspoort. Ik weet niet of de "regels" inmiddels gewijzigd zijn maar ik hoefde nergens om te vragen.Als je in Cuba door de douane gaat, krijg je idd als 'westerling' automatisch geen stempel vanwege eventuele problemen (hetzelfde geldt voor Israel).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1075 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 9 Reacties