Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verblijfplaats aangeven bij Immigrations
Re: Verblijfplaats aangeven bij douane
Nou, het is me duidelijk.
Bedankt voor alle reacties!
Bedankt voor alle reacties!
Dan wel een hotel zoeken,dat ligt aan het vliegveld van je eindbestemming,en niet zomaar een stad ingeven. Vermits de beamte op zijn pc kan zien wat je reisweg is,je vluchten,vertrekuren, en je eindbestemming.De luchtvaartmaatschappij is verplicht die gegevens aan de doaune door mailen,van moment dat je in Europa vertrekt.Pete.Z schreef:De laatste 3 keer had ik simpelweg geen adres, ook niks geboekt voor de eerste nacht.
Wat ik dan doe is even thuis een hotel vlak bij het vliegveld zoeken en dat adres invullen, niemand kan bewijzen dat je daar niet naar toe wilt tenslotte.
Dat hele adres systeem is natuurlijk belachelijk en zo lek als een mandje.
Dus als je bv naar Los angeles gaat,met een transfer in washington . Vul dan geen adres van een hotel in washington in,want dat ziet men meteen dat er iets niet klopt.
Het is misschien een beetje off-tpoic, maar ik zat nog eens naar het visa waiver formulier te kijken
zie: http://amsterdam.usconsulate.gov/upload ... _front.jpg
en
http://amsterdam.usconsulate.gov/upload ... 4_back.jpg
En nu vraag ik me af, wat je in het witte gedeelte bij vraag 10 eigenlijk invult?
(Ik kan me van 2006 niet herinneren, dat ik naast het groene ook een wit formulier invulde. Klopt dit wel?)
En vul ik de achterkant van het groene formulier helemaal onderaan zelf in? Of moet ik dat open laten.
zie: http://amsterdam.usconsulate.gov/upload ... _front.jpg
en
http://amsterdam.usconsulate.gov/upload ... 4_back.jpg
En nu vraag ik me af, wat je in het witte gedeelte bij vraag 10 eigenlijk invult?
(Ik kan me van 2006 niet herinneren, dat ik naast het groene ook een wit formulier invulde. Klopt dit wel?)
En vul ik de achterkant van het groene formulier helemaal onderaan zelf in? Of moet ik dat open laten.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Marloes, die witte krijg je niet, is volgens mij voor mensen die een visum aangevraagt hebben, helemaal onderaan de achterkant van het groene formulier moet je openlaten.
Harry
Harry
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ga dit jaar voor de 3de keer naar Amerika samen met mijn broer,we wonen al paar jaar niet meer op het zelfde adres.Harry schreef:Ook al ben je als twee mannen voor de Nederlandse wet getrouwd, dan nog mag je niet samen naar immigrations, in het verleden mocht het van de ene officer wel en van de andere weer niet, we doen het nu gewoon maar niet meer en gaan apart door immigrations, we zorgen sinds de controle wel dat we allebei alle reisgegevens bij ons hebben, voor de controle had ik altijd alles bij me.Annie schreef: Jeetje, ik zou dan ook de zenuwen krijgen, gelukkig ga we altijd samen naar de balie, ik versta goed engels maar spreken ben ik geen held in.
Gelukkig hebben we zoiets nog nooit gehad.
Wij schrijven thuis het adres van ons 1ste hotel op, met een post-it in het paspoort en we kunnen het zo overnemen.
Ook hebben we de route die we denken te rijden bij ons in de handbagage.
Ieder jaar loopt het bij de immigrations anders : 1ste jaar zonder problemen samen erdoor papier ook samen ingevuld 2de jaar wel problemen toen kwammen ze erachter dat we niet op een adres woonden maar toen ik uitlegde dat we het eerste jaar ook zonder problemen binnen zijn gekomen stemde de officer toe en konden we door,dit jaar hebben we besloten om ieder zijn eigen papieren maar in te vullen kijken of dan alles wel goed verloopt.
Dennis
-
- Amerikakenner
Komt me erg bekend voor. De eerste keer gingen mijn vriendin en ik apart. Toen we samenwoonden gingen we ook apart en vertelde de immigration officer dat we volgende keer gewoon samen op 1 wit (douane) formulier konden omdat we op 1 adres woonden. De keer daarna gingen we samen en hadden we 1 witte kaart en toen moetsen we weer terug omdat we geen familie waren. Ben benieuwd wat ze nu weer verzinnen nu we getrouwd zijn.deh78 schreef: Ik ga dit jaar voor de 3de keer naar Amerika samen met mijn broer,we wonen al paar jaar niet meer op het zelfde adres.
Ieder jaar loopt het bij de immigrations anders : 1ste jaar zonder problemen samen erdoor papier ook samen ingevuld 2de jaar wel problemen toen kwammen ze erachter dat we niet op een adres woonden maar toen ik uitlegde dat we het eerste jaar ook zonder problemen binnen zijn gekomen stemde de officer toe en konden we door,dit jaar hebben we besloten om ieder zijn eigen papieren maar in te vullen kijken of dan alles wel goed verloopt.
Dennis
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik snap niet precies hoe dit werkt ... Wij gingen vorig jaar (en ook eerder al) met z'n drieën. Mijn paspoort staat op mijn meisjesnaam, hoewel Alberts naam ook op mijn ticket staat (maar moet je dat laten zien?). En mijn zoon heeft de naam van zijn overleden vader. Drie namen dus, nog nooit moeilijk gedaan, we kunnen altijd met een glimlach en braaf praatje zo doorwandelen.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Mijn paspoort staat op mijn meisjes naam,maar ook nog nooit problemen gehad.
Altijd samen door de immigrations.
Vullen ieder het groene formulier in, en één wit formulier voor ons beiden.
Altijd samen door de immigrations.
Vullen ieder het groene formulier in, en één wit formulier voor ons beiden.
Dit doen wij dus ook... Het is voor ons ook iedere keer weer een verrassing, dan mogen we weer samen dan weer appart, het is maar net wie je treft. Ben iig altijd weer blij als ik er voorbij ben...Annie schreef:Vullen ieder het groene formulier in, en één wit formulier voor ons beiden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In December moesten wij bij het inchecken op schiphol al het adres doorgeven.
Dit was bij de United balie.
Dus als ze dit doorsturen hebben ze al tijd genoeg om dit te checken denk ik.
Dus zorg ervoor dat je op schiphol al je adres bij de hand hebt.
Marjolijne
Marjolijne
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Doe sowieso het adres van je eerste overnachting in je paspoort of zo, heb je toch weer nodig om je visa waiver in te vullen.Marjolijne schreef:In December moesten wij bij het inchecken op schiphol al het adres doorgeven.
Marjolijne
Heb nu al zo vaak gezien dat mensen hele tassen uit moesten halen om het adres te zoeken.
Wij schrijven het altijd op een post-it en plakken dat in het paspoort.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
*** Ik heb de topictitel aangepast, zodat het correct is.
Het is namelijk bij Immigrations dat je je verblijfplaats door moet geven, niet bij de douane.
Elke
Moderator***
Het is namelijk bij Immigrations dat je je verblijfplaats door moet geven, niet bij de douane.
Elke
Moderator***
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vanzelfsprekend moet je allebei een groen formulier invullen, het is persoonsgebonden. Van de witte vullen we er maar eentje in. We mogen altijd samen naar de balie, dat wordt ook geroepen: "next family please".
en hoe doe ik dat als samenwonende en dus twee verschillende namen ?thebes schreef:Vanzelfsprekend moet je allebei een groen formulier invullen, het is persoonsgebonden. Van de witte vullen we er maar eentje in. We mogen altijd samen naar de balie, dat wordt ook geroepen: "next family please".
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik al eerder schreef, mijn paspoort staat op mijn meisjes naam, dus kunnen ze niet weten of we getrouwd zijn of samen wonen.Dude schreef:en hoe doe ik dat als samenwonende en dus twee verschillende namen ?thebes schreef:Vanzelfsprekend moet je allebei een groen formulier invullen, het is persoonsgebonden. Van de witte vullen we er maar eentje in. We mogen altijd samen naar de balie, dat wordt ook geroepen: "next family please".
Maakt volgens mij niks uit.
dus ieder één groen en het wit voor ons tweeAnnie schreef:Wat ik al eerder schreef, mijn paspoort staat op mijn meisjes naam, dus kunnen ze niet weten of we getrouwd zijn of samen wonen.Dude schreef: en hoe doe ik dat als samenwonende en dus twee verschillende namen ?
Maakt volgens mij niks uit.

Grts, Bart
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Bij een man en een vrouw gaan ze er gewoon van uit dat je getrouwd bent, en dan ben je dus een "family", bij twee mannen (of vrouwen?) gaan ze ervan uit dat je geen "family" bent, ook al ben je voor de (Nederlandse) wet getrouwd. Dat heeft bij ons in het verleden al wel eens gedoe opgeleverd, de ene officer is blijkbaar ruimdenkender dan de ander, dus de een vond het wel goed dat we samen door immigrations gingen, en de volgende keer werd je gewoon als een soort minderwaardig mens aangekeken en werd er een van ons teruggestuurd, dat willen we niet meer en nu gaan we dus tegenwoordig maar apart door immigrations. Ieder van ons vult dus zowel een groen als wit formulier in.
Harry
Harry
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Verblijfplaats aangeven bij Immigrations
ik ga met mn vrouw en schoonvader over 2,5 maand. Zouden wij ook als "familie" gezamelijk doorkunnen of moet mijn schoonvader apart?
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat doen wij (2 vrouwen) ook. We hebben één keer samen een wit formulier ingevuld en toen werd er een teruggestuurd. Nu vullen we dus ook maar steeds ieder apart een wit formulier in. Hoewel ik ons wel als 'family' zieHarry schreef:Bij een man en een vrouw gaan ze er gewoon van uit dat je getrouwd bent, en dan ben je dus een "family", bij twee mannen (of vrouwen?) gaan ze ervan uit dat je geen "family" bent, ook al ben je voor de (Nederlandse) wet getrouwd. Dat heeft bij ons in het verleden al wel eens gedoe opgeleverd, de ene officer is blijkbaar ruimdenkender dan de ander, dus de een vond het wel goed dat we samen door immigrations gingen, en de volgende keer werd je gewoon als een soort minderwaardig mens aangekeken en werd er een van ons teruggestuurd, dat willen we niet meer en nu gaan we dus tegenwoordig maar apart door immigrations. Ieder van ons vult dus zowel een groen als wit formulier in.

Karin
dit is dan helaas ook weer typische amerikaansHarry schreef:Bij een man en een vrouw gaan ze er gewoon van uit dat je getrouwd bent, en dan ben je dus een "family", bij twee mannen (of vrouwen?) gaan ze ervan uit dat je geen "family" bent, ook al ben je voor de (Nederlandse) wet getrouwd. Dat heeft bij ons in het verleden al wel eens gedoe opgeleverd, de ene officer is blijkbaar ruimdenkender dan de ander, dus de een vond het wel goed dat we samen door immigrations gingen, en de volgende keer werd je gewoon als een soort minderwaardig mens aangekeken en werd er een van ons teruggestuurd, dat willen we niet meer en nu gaan we dus tegenwoordig maar apart door immigrations. Ieder van ons vult dus zowel een groen als wit formulier in.
Harry

Grts, Bart