Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visa Waiver verlopen
-
- Amerika-ontdekker
Re: VISA WAIVER VERLOPEN
Ah bedankt voor de tip. Helaas ben ik geen student meer.
Men heeft me geadviseerd om het Rode Kruis te bellen, met name de 'Disaster' afdeling. Kennelijk kunnen zij me eventueel helpen om een ticket terug te krijgen, volgens de Indianapolis Metropolitan Police. Hopelijk zal dit werken. Morgen maar even bellen.
Ik laat jullie wel even weten wat het resultaat daarvan is.
Men heeft me geadviseerd om het Rode Kruis te bellen, met name de 'Disaster' afdeling. Kennelijk kunnen zij me eventueel helpen om een ticket terug te krijgen, volgens de Indianapolis Metropolitan Police. Hopelijk zal dit werken. Morgen maar even bellen.
Ik laat jullie wel even weten wat het resultaat daarvan is.
-
- Amerikakenner
Ik beantwoordde onzin met onzin, gast.Satorisama schreef:Nou zeg,
Als diefstal jouw manier is om je eigen problemen op te lossen, dan heb je zelf ook een serieus probleem, gast.
-
- Amerika-ontdekker
:ban: ...tuurlijk BuckeyeRed.....Doe me een plezier en ga iemand anders vervelen ja?
Oke, ik ben eens gaan informeren bij de website van het ministerie van buitenlandse zaken en kennelijk is er toch een manier om financiele hulp te krijgen in noodsituaties. Het klopt inderdaad dat de Nederlandse staat zelf geen ticket kan voorschieten, doch wat ze WEL kunnen is financiele steun vragen van de VS. Wat hiervoor nodig is ben ik nog uit aan het zoeken, dus ik heb een mail gestuurd naar de Consul-Generaal in Chicago. Hopelijk levert dit wel wat op.
http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/n ... nx.html#a3
De desbetreffende tekst:
3. Repatriëring van Nederlanders
Nederlandse vertegenwoordigingen kunnen bemiddelen bij het beschikbaar stellen van financiële middelen aan Nederlanders die in het buitenland in een acute noodsituatie verkeren en terug moeten keren naar Nederland.
Nu nog hopen dat het consulaat dezelfde definitie heeft van een 'acute noodsituatie' als ik...
Oke, ik ben eens gaan informeren bij de website van het ministerie van buitenlandse zaken en kennelijk is er toch een manier om financiele hulp te krijgen in noodsituaties. Het klopt inderdaad dat de Nederlandse staat zelf geen ticket kan voorschieten, doch wat ze WEL kunnen is financiele steun vragen van de VS. Wat hiervoor nodig is ben ik nog uit aan het zoeken, dus ik heb een mail gestuurd naar de Consul-Generaal in Chicago. Hopelijk levert dit wel wat op.
http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/n ... nx.html#a3
De desbetreffende tekst:
3. Repatriëring van Nederlanders
Nederlandse vertegenwoordigingen kunnen bemiddelen bij het beschikbaar stellen van financiële middelen aan Nederlanders die in het buitenland in een acute noodsituatie verkeren en terug moeten keren naar Nederland.
Nu nog hopen dat het consulaat dezelfde definitie heeft van een 'acute noodsituatie' als ik...
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
geloof dat satorisama een beetje moet dimmen hier
-
- Amerika-ontdekker
Gelukkig zijn er ook mensen hier die normale, constructieve dingen kunnen zeggen ipv mensen in moeilijkheden een beetje het leven nog zuurder te maken. Ik zal in het vervolg wel zulke kinderachtige uitlatingen negeren als dat beter uitkomt voor jullie ....

-
- Amerikakenner
Deze problemen heb je zelf veroorzaakt en met mensen afbekken los je niets op.Satorisama schreef:Gelukkig zijn er ook mensen hier die normale, constructieve dingen kunnen zeggen ipv mensen in moeilijkheden een beetje het leven nog zuurder te maken. Ik zal in het vervolg wel zulke kinderachtige uitlatingen negeren als dat beter uitkomt voor jullie ....
Hoe oud ben je eigenlijk?
Als je zo jong bent als dat ons wil doen geloven kan ik me niet indenken dat je ouders niet hemel en aarde zullen bewegen om je thuis te krijgen.
-
- Amerika-expert
we kunnen geen van allen nagaan of het verhaal van de poster waar is of niet. maar dat niemand gelooft dat er geen mensen in NL zijn die kunnen helpen, dat snap ik niet. er zijn toch genoeg mensen in NL die geen geld hebben om zelf op vakantie te gaan, die in de schulden zitten, etc etc. stel dat deze persoon met weinig mensen contact heeft, en zijn familie een uitkering krijgt of zo en nauwelijks geld heeft om eten te kopen voor hun kinderen, dan is het toch goed mogelijk dat zo iemand niet 500 euro kan of wil uitgeven aan een ticket voor de poster? zeker als die een paar maanden geleden tegen alle adviezen in is weggegaan? (zeg niet dat het zo is maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand in de knoop komt te zitten hier). of misschien zit er wel een andere reden achter waarom er geen steun vanuit NL is.
de vraag is dus wat voor hulp er in de VS is voor deze persoon. hoop niet dat het via een of ander Disaster plan gaat want dat is geld dat besteed zou moeten worden aan mensen die een disaster meemaken, niet een impulsieve beslissing hebben genomen of verkeerd gepland hebben.
de vraag is dus wat voor hulp er in de VS is voor deze persoon. hoop niet dat het via een of ander Disaster plan gaat want dat is geld dat besteed zou moeten worden aan mensen die een disaster meemaken, niet een impulsieve beslissing hebben genomen of verkeerd gepland hebben.
SEEING IS BELIEVING
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Snap de twijfel van sommige mensen aan dit verhaal wel. Maar helaas gebeuren dit soort dingen gewoon.
Erg dom maar daarom zit je niet minder in de problemen.
Ik heb gelijk een moderator gevraagd om te bevestigen dat de poster daadwerkelijk in de USA is. Dit is blijkbaar zo.
Ik heb daarom zelf geen twijfels aan de bedoelingen van deze persoon.
Persoonlijke redenen waarom familie niet bij wil springen kan ik genoeg bedenken. Dat je dit niet voor kunt stellen (ik ook bijna niet) maakt het niet minder lastig.
Just my 2 cents..
Erg dom maar daarom zit je niet minder in de problemen.
Ik heb gelijk een moderator gevraagd om te bevestigen dat de poster daadwerkelijk in de USA is. Dit is blijkbaar zo.
Ik heb daarom zelf geen twijfels aan de bedoelingen van deze persoon.
Persoonlijke redenen waarom familie niet bij wil springen kan ik genoeg bedenken. Dat je dit niet voor kunt stellen (ik ook bijna niet) maakt het niet minder lastig.
Just my 2 cents..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
volgens mij is de enige die afgebekt wordt de TS zelf. Vind hem nog aardig netjes reageren...Tinkerbell schreef:Deze problemen heb je zelf veroorzaakt en met mensen afbekken los je niets op.
-
- Amerikakenner
Nou ik ben van andere mening maar goed dat lost het probleem van deze persoon niet op.Njit schreef:volgens mij is de enige die afgebekt wordt de TS zelf. Vind hem nog aardig netjes reageren...Tinkerbell schreef:Deze problemen heb je zelf veroorzaakt en met mensen afbekken los je niets op.
De enige aangewezen weg lijkt me nog steeds de ambassade.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nergens gelezen dat de TS jong is. Maar ja, wat is jong? Ik vind mensen boven de 60 ook 'oud'.. Gemiddelde ligt hier op het Forum dacht ik boven de 30.Tinkerbell schreef:Hoe oud ben je eigenlijk?
Als je zo jong bent als dat ons wil doen geloven kan ik me niet indenken dat je ouders niet hemel en aarde zullen bewegen om je thuis te krijgen.
-
- Amerikakenner
Wacht maar tot jij boven de vijftig komt. Eens kijken hou jong jij je dan nog voelt.Njit schreef:Ik heb nergens gelezen dat de TS jong is. Maar ja, wat is jong? Ik vind mensen boven de 60 ook 'oud'.. Gemiddelde ligt hier op het Forum dacht ik boven de 30.Tinkerbell schreef:Hoe oud ben je eigenlijk?

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Duurt bij mij gelukkig nog een poosjeTinkerbell schreef:Wacht maar tot jij boven de vijftig komt. Eens kijken hou jong jij je dan nog voelt.

Even resumerend ; je gaat naar Amerika op vakantie met je laatste geld (of je maakt in ieder geval je laatste geld daar op) en je laat je ticket verlopen. Je wist dus al dat je niet meer terug kon toen je niet met het vliegtuig mee ging. Wat was de gedachte bij dit alles, ik blijf en trouw met dat meisje en dan komt het allemaal goed????
Het is jammer voor je dat je zo ongeliefd bent bij je familie en vrienden, ik zou zo 10 mensen op kunnen noemen waar mijn kinderen in dit geval geld van zouden kunnen krijgen. Behalve natuurlijk als ze het zo ver verbruid zouden hebben dat iedereen zou denken, blijf maar lekker daar, zo'n
hebben we hier niet nodig.
Maar goed, de OPLOSSING, heel simpel. :dance: :dance: :dance:
Je zoekt een baantje, er is werk genoeg voor illegalen en van dit geld koop je een ticket. Je hebt je waiver toch al laten verlopen, dus een paar weken meer of minder maakt ook niet uit. Je houdt dan de eer aan jezelf, je hoeft je hand niet op te houden en je laat aan iedereen zien dat je heus wel voor je zelf kunt zorgen. Veel succes en laat ons even weten als je weer in Nederland bent.
Het is jammer voor je dat je zo ongeliefd bent bij je familie en vrienden, ik zou zo 10 mensen op kunnen noemen waar mijn kinderen in dit geval geld van zouden kunnen krijgen. Behalve natuurlijk als ze het zo ver verbruid zouden hebben dat iedereen zou denken, blijf maar lekker daar, zo'n

Maar goed, de OPLOSSING, heel simpel. :dance: :dance: :dance:
Je zoekt een baantje, er is werk genoeg voor illegalen en van dit geld koop je een ticket. Je hebt je waiver toch al laten verlopen, dus een paar weken meer of minder maakt ook niet uit. Je houdt dan de eer aan jezelf, je hoeft je hand niet op te houden en je laat aan iedereen zien dat je heus wel voor je zelf kunt zorgen. Veel succes en laat ons even weten als je weer in Nederland bent.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
En met die baantjes verdien je dusdanig veel dat je:PBBI schreef:Maar goed, de OPLOSSING, heel simpel. :dance: :dance: :dance:
- kunt eten
- kunt slapen
- een ticket kunt betalen
Minimum loon in de staat ILLINOIS is $7.75 (Bron)
Vliegticket kost ca $500. Da's 64 uur werken. Maar ik gok dat het voor illegalen een stuk minder betaald. Dus hij zal dan een stuk langer moeten werken.
En hoeveel zal hij overhouden na aftrek van eten en huur? Of moet hij maar gewoon op straat slapen en gaan eten uit de vuilnisbak?
Hij is nu ook al 3 weken bezig en heeft in die 3 weken ook gegeten en geslapen. Als hij een baantje kan krijgen met kost en inwoning (bordenwasser en 's avonds in het restaurant slapen) tegen een vergoeding van $ 4.00 dan kan hij in 2 weken een ticket hebben.Of moet hij maar gewoon op straat slapen en gaan eten uit de vuilnisbak?
-
- Amerikakenner
Je zult mij wel bedoelen. Ik heb inderdaad weinig geduld met dit soort verhalen, maar ik denk niet dat het afbekken is als iemand "calls it like they see it". Ik heb er mijn redenen voor om dit niet te geloven. Anderen kiezen ervoor om wel aan te nemen dat het waar is. Ieder z'n eigen. Een forum is toch voor je mening?Njit schreef: volgens mij is de enige die afgebekt wordt de TS zelf. Vind hem nog aardig netjes reageren...
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan er ook gewoon voor kiezen om niet te reageren. Hoef je je ook niet te ergeren...BuckeyeRed schreef:Je zult mij wel bedoelen. Ik heb inderdaad weinig geduld met dit soort verhalen, maar ik denk niet dat het afbekken is als iemand "calls it like they see it". Ik heb er mijn redenen voor om dit niet te geloven. Anderen kiezen ervoor om wel aan te nemen dat het waar is. Ieder z'n eigen. Een forum is toch voor je mening?
En ja, je mag je mening geven. Gaat meer om de manier waarop.
Note: ik heb zelf ook twijfels aan de compleetheid van het verhaal/ Maar iemand zal niet voor zijn lol dit soort berichten tikken. Wat de exacte achtergronden zijn is nu niet van belang.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Note als mod: Graag het topic houden op het onderwerp, namelijk de terugkeer naar Nederland en hoe van Satorisama. De discussie over de waarheid van dit verhaal zal anders eindeloos worden. Wij als moderators hebben geen redenen om het niet te geloven, dus graag enkel constructieve ideeen voor de oplossing van zijn probleem van hieraf aan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel Mod. Als iemand beledigd is door enige reactie van me dan mijn excuses, doch men moet begrijpen dat ik niet bepaald in een vrolijke stemming ben gezien de situatie (of men het nou gelooft of niet). Dus enige kritiek omtrent de geloofwaardigheid van mijn verhaal komt uiteraard een beetje hard over. Alstublieft mensen; probeert u enige begrip te tonen, ondanks de sceptische houding van sommige mensen...
Om enige duidelijkheid te scheppen in deze situatie:
Ik ben inmiddels 30 jaar (per 10 januari). Mijn ouders zijn gestorven. Sorry dat de rest mij niet kan helpen maar daar kan ik zelf vrij weinig aan veranderen.
Nogmaals ik maak geen excuses. Ik weer donders goed dat ik een dwaas was vanwege de manier waarop ik dit heb laten escaleren en daar boet ik nu voor.
Illegaal werk is iets wat ik nu serieus overweeg. Ook al arresteren ze mij, dan zullen zij me hooguit deporteren.
Wat betreft mijn motivatie on terug naar Nederland te keren; dat is vrij duidelijk. Ik verblijf illegaal in het land nu, de Amerikaanse overheid heeft grote moeite om mij naar de correcte instantie te sturen (een persoon van Immigration enforcement heeft mij zelfs geadviseerd om met de FBI te babbelen (??)) Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de Consul-Generaal in Chicago omtrent eventuele repartriering en wat daarvan de voorwaarden zijn om in aanmerking te komen. Als het op de website van Het Ministerie van Buitenlandse Zaken staat ( http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/n ... nx.html#a3 ), zou men toch denken dat het ook klopt toch?
Wat betreft de geloofwaardigheid; Ik zit in Marion county in Indianapolis, IN. Zeer dicht bij Broadripple dat een kleine uitgaans centrum is hier. Ik ben bij de Department of Homeland security geweest in downtown Indianapolis, maar dat heeft vrij weinig opgeleverd. De Hoosiers hier hebben weinig tot geen idee wat ze hiermee moeten, daarom ben ik gaan informeren op dit forum. Het enige wat ik vraag is of iemend eventueel informatie heeft voor mij, en veel mensen hebben mij ook goede tips gegeven. Nogmaals bedankt.
Om enige duidelijkheid te scheppen in deze situatie:
Ik ben inmiddels 30 jaar (per 10 januari). Mijn ouders zijn gestorven. Sorry dat de rest mij niet kan helpen maar daar kan ik zelf vrij weinig aan veranderen.
Nogmaals ik maak geen excuses. Ik weer donders goed dat ik een dwaas was vanwege de manier waarop ik dit heb laten escaleren en daar boet ik nu voor.
Illegaal werk is iets wat ik nu serieus overweeg. Ook al arresteren ze mij, dan zullen zij me hooguit deporteren.
Wat betreft mijn motivatie on terug naar Nederland te keren; dat is vrij duidelijk. Ik verblijf illegaal in het land nu, de Amerikaanse overheid heeft grote moeite om mij naar de correcte instantie te sturen (een persoon van Immigration enforcement heeft mij zelfs geadviseerd om met de FBI te babbelen (??)) Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de Consul-Generaal in Chicago omtrent eventuele repartriering en wat daarvan de voorwaarden zijn om in aanmerking te komen. Als het op de website van Het Ministerie van Buitenlandse Zaken staat ( http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/n ... nx.html#a3 ), zou men toch denken dat het ook klopt toch?
Wat betreft de geloofwaardigheid; Ik zit in Marion county in Indianapolis, IN. Zeer dicht bij Broadripple dat een kleine uitgaans centrum is hier. Ik ben bij de Department of Homeland security geweest in downtown Indianapolis, maar dat heeft vrij weinig opgeleverd. De Hoosiers hier hebben weinig tot geen idee wat ze hiermee moeten, daarom ben ik gaan informeren op dit forum. Het enige wat ik vraag is of iemend eventueel informatie heeft voor mij, en veel mensen hebben mij ook goede tips gegeven. Nogmaals bedankt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht