Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat gebeurt er bij een Medisch onderzoek voor een GC?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
dora
Amerikakenner

Wat gebeurt er bij een Medisch onderzoek voor een GC?

Bericht door dora »

Wij zijn bezig met een Green Card, we wachten nu op het interview en de medische keuring. Helaas kan ik volgens de advocaat in mijn toestand (zwanger) op dit moment niet de medische keuring ondergaan. Dus nu ben ik erg benieuwd wat die keuring allemaal inhoudt.
Weet iemand daar wat meer van (de advocaat wist het allemaal niet precies, hij kon alleen TBC noemen)?

Dora
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier is wat ik erover vond, ik kan me alleen de TB test en de AIDS test herinneren en het was maar een heel kort bezoek:
When the entire medical exam is required, the civil surgeon is responsible for ensuring that all of the required parts on the examination have been completed. The civil surgeon will record the results on Form I-693. For applicants who are required to have the entire medical exam, all of the following are required. All adjustment of status applicants are required to comply with the vaccination requirements.

Tuberculin TB Skin Test: Applicants age 2 and older are required to have a tuberculin skin test TST. Civil surgeons may require an applicant who is less than 2 years of age to have a TST if he or she has a history of contact with a known TB case, or if there is any other reason to suspect TB disease. After the skin test, you will need to return to the civil surgeon in 48 to 72 hours to have the results read. If you have a reaction of 4 millimeters or less, you will not need any further tests for TB. A chest X-ray is required when the reaction to the TST is 5 millimeters or more. The civil surgeon will explain these medical requirements to you in more detail.
Serologic (Blood) Test: Applicants 15 years of age and older are required to have blood tests for HIV and for syphilis. Civil surgeons can require applicants under age 15 to be tested for HIV or syphilis if there is reason to suspect the possibility of infection. Civil surgeons are required to provide pre-test counseling to all applicants who take the HIV test. If you are found to have HIV infection, the civil surgeon must provide you with post-test counseling.
Required vaccinations.
The required vaccination are: mumps, measles, rubella, polio, tetanus, diphtheria oxides, pertussis, influenza type B, hepatitis B. The civil surgeon will review your vaccination history with you to determine whether you have all the required vaccinations. Make sure you take your vaccination records with you to your appointment with the civil surgeon. Do not try to comply with these requirements before you meet with the civil surgeon, in case it is not medically appropriate for you to have one or more of the required vaccines.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Bedankt voor je antwoord Petra!
Dan is het misschien dat er een kans is op een Rontgenfoto en dat ik niet alle vaccinaties zou hebben (geloof niet dat ik die kan krijgen tijdens zwangerschap). Krijg je trouwens de vaccinaties die je niet hebt gehad ter plekke, of moet je dat van te voren regelen? Als imuun stoffen zijn aangetoond in je bloed, is dat ook voldoende (als je bv de mazelen gewoon hebt gehad)?
Moest jij ook na 48-72 uur weer terug komen voor die TBC test?
We zijn al 5 jaar in de VS, het slaat allemaal nergens op eigenlijk.

Oja, sorry dat ik zoveel vragen stel ;)

Groetjes van Dora
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Het verschilt per arts. Ik ben twee keer geweest. De eerste keer zei de arts: "Nou, ik geloof het wel. Je hebt vast je prikken wel gehad" en tekende alles af, met uitzondering van de TB en HIV test. De tweede keer was het een enorm gezeik. Ik had geen papieren van de inentingen en men was vastbesloten om mij een stel naalden in de arm te duwen. Uiteindelijk ben ik er onderuit gekomen door het "oude" papierwerk (van die makkelijk tekenende arts) te overleggen. Toen gingen ze overstag.

Verder gaat het nergens over. Twee keer diep zuchten, wegen en vragen als: "gebruik je medicijnen" en "heb je lichamelijke klachten" en op ga je naar de HIV test.

Inderdaad de volgende dag ofzo terugkomen om je arm te laten zien voor de TBC kras.

De examinerende artsen zijn vaak werkzaam in klinieken die ook de on- en onderverzekerden behandelen. Je leert de sociale onderkant van de Amerikaanse samenleving goed kennen als je in de wachtkamer zit.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dora schreef:Bedankt voor je antwoord Petra!
Dan is het misschien dat er een kans is op een Rontgenfoto en dat ik niet alle vaccinaties zou hebben (geloof niet dat ik die kan krijgen tijdens zwangerschap). Krijg je trouwens de vaccinaties die je niet hebt gehad ter plekke, of moet je dat van te voren regelen? Als imuun stoffen zijn aangetoond in je bloed, is dat ook voldoende (als je bv de mazelen gewoon hebt gehad)?
Moest jij ook na 48-72 uur weer terug komen voor die TBC test?
We zijn al 5 jaar in de VS, het slaat allemaal nergens op eigenlijk.

Oja, sorry dat ik zoveel vragen stel ;)

Groetjes van Dora
Hoi Dora,

Mijn ervaringen zijn hetzelfde als die van Jan. De arts die ik zag geloofde het allemaal wel (we zitten hier nogal in internationaal gebied en hij wist wel, waarvoor men in Europa standaard wordt ingeent) en de arts, die mijn zusje in Massachusetts zag maakte er een grote ophef van.
Wij woonden ook allemaal al jaren in de VS toen we die testen moesten ondergaan, als we HIV of TB hadden gehad, hadden we het hier opgelopen ;). Maar ja, de meeste mensen, die een green card aanvragen, wonen nog niet in de VS.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Erg bedankt voor de replies! Ik neem aan dat jullie beide de GC hebben opgehaald in de VS? Zoniet kon je dan dus het medisch onderzoek in Amerika doen terwijl je de kaart ophaalt in Amsterdam (de advocaat had dit nog niet als optie genoemd, maar klinkt redelijk dat het zou kunnen)? Ik heb geen probleem met een paar dagen verblijf in Amsterdam, maar nu lijkt het erop dat we onze pasgeboren baby mee moeten nemen en familie woont in Friesland... Maar even zien allemaal...

Nogmaals bedankt!

Groetjes
Marlou
Amerika-ontdekker

Bericht door Marlou »

Dora: veel succes toegewensd!
Rest: kan iemand mij vertellen wat de medische keuring ongeveer kost in de US?
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Marlou schreef:Dora: veel succes toegewensd!
Rest: kan iemand mij vertellen wat de medische keuring ongeveer kost in de US?
Je betaalt de fee van de kliniek, het hang er een beetje vanaf wat ze doen. In mijn geval was het alleen een check en HIV/TB shots en zoals eerder vermeld, het was een kliniek voor de minder bedeelden. Ik betaalde dus waarschijnlijk minder dan elders:

- Exam - $60
- Blood Draw - $15
- HIV - $20
- RPR - $20
- TB - $25

In totaal dus $140. Als ik het goed begreep was het "pakket" voor iemand die ook de shots moest krijgen $270, inclusief Exam, Blood Draw & HIV/TB.

Je zult er rekening mee moeten houden dat je de shots moet krijgen, tenzij je een inentingsbewijs kunt overleggen of tenzij je, zoals ik, mazzel hebt. Je zult dat dan op de een of andere manier vertaald moeten krijgen.
Marlou
Amerika-ontdekker

Bericht door Marlou »

Dank je wel! Dat valt op zich mee; $140,- (Vergeleken de rest wat we tot nu betaalt hebben...)
Heb al bloodtiters laten doen vh merendeel van Petra's rijtje met vaccinaties (vaccinatieboekjes zijn zoek), en behalve tetanis zag het er goed uit. Verwacht dus niet veel extra shots te krijgen.

Moet je trouwens op eigen initiatief het med. examen plannen of moet je wachten op een oproep v USCIS? Heb wel al de brief met een afspraak voor het interview, sneller dan verwacht! :D

groeten,
M.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Marlou schreef:Moet je trouwens op eigen initiatief het med. examen plannen of moet je wachten op een oproep v USCIS? Heb wel al de brief met een afspraak voor het interview, sneller dan verwacht! :D
Even de brieven lezen. Je zult het nodig hebben bij het interview of wellicht al eerder. Je moet het zelf plannen.

Ik heb geen idee of de prijzen die ik noemde representatief zijn. Reken op meer, dan valt het altijd mee.
Marlou
Amerika-ontdekker

Bericht door Marlou »

Bedankt voor je antwoord en ik ga ermee aan de slag!
Nog 1 vraag: was jouw kliniek een door USCIS erkende 'designated civil surgeon'?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer